میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3d-eraser-for-cinema4d
پنج‌شنبه 27 اسفند 1394
در
مقالات

اسکریپت 3D Eraser برای نرم افزار Cinema 4D

پنج‌شنبه 27 اسفند 1394
سلام
 
امروز میخوایم اسکریپت جالب و کاربردی رو تقدیم حضورتون کنیم که توسط یکی از همراهان همیشگی وبسایت طراحی و ساخته شده. تا اونجایی که یادم میاد فکر میکنم این اولین ارائه اسکریپت نرم افزار Cinema 4D در سایت باشه. تا پیش از این اسکریپتی برای نرم افزار سینمافوردی در سایت نداشتیم و حالا اسکریپت 3D Eraser (پاک کن سه بعدی) اولین گام در این زمینه بحساب میاد. این اسکریپت توسط محمد محمد رضایی (moodna) عزیز ساخته شده که با کمک اون میتونید یک آبجکت سه بعدی رو تبدیل به یک Eraser کنید.
 
توضیحات بیشتر رو از زبان خود محمد میخونیم:

 
قصد دارم تا این اسکریپت رو به عنوان شادباش نوروز به کاربران cinema4d تقدیم کنم.
 
ساختش برمیگرده به پروژه ای که اخیرا داشتم و درش نیاز شد تا کاری رو انجام بدم که به شکل عادی نمیشد انجام داد. این شد که اسکریپت ساده ای نوشتم و ازش برای اون کار استفاده کردم. بعدا تصمیم گرفتم تا این ابزار رو منتشر کنم تا بقیه هم بتونن در صورت نیاز ازش استفاده کنن. به همین دلیل یک مقدار تمیزش کردم، چندتا پارامتر بهش اضافه کردم و یک شکلی براش در نظر گرفتم تا هرکس بدون نیاز به دانستن xpresso در سینما4دی بتونه راحت ازش استفاده کنه.
 
01
 
فکر میکنم تنها نکته ای که میمونه اینه که محدودیت ورژن نرم افزار نداره، یعنی روی هر نسخه از cinema4d میتونید اجراش کنید، جون در اصل با اکسپرسو ساخته شده. و مورد بعد هم اینکه تمام سعیم رو کردم تا از کوتاهترین روش ها در اکسپرسو استفاده کنم، به همین دلیل هر چقدر هم که پروژه سنگین باشه این اسکریت مشکلی به وجود نمیاره.
 
باقی موارد و توضیحات مورد نیاز برای نصب و استفاده ش داخل فایلی که اینجا قرار گرفته وجود داره.
 
خیلی خوشحال میشم که نظرات، سوالات و یا پیشنهاداتتون رو در مورد این ابزار بیان کنید.
 

 
ابتدا پیشنهاد میکنم که ویدئوی معرفی این اسکریپت رو مشاهده کنید
 
مشخصات
مدت زمان : 10 دقیقه و 9 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 22 مگابایت

 
و در اینجا هم لینک دانلود اسکریپت 3D Eraser برای نرم افزار Cinema 4D تقدیم حضورتون میشه.
 
 
منتظر شنیدن نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم ...
 
یاحق
 

درباره سازنده :

02محمد محمد رضایی هستم. در چندین زمینه ی مختلف دنیای CG بعنوان Generalist با نرم افزارهای Cinema 4D و After Effects بصورت حرفه ای فعالیت میکنم.
 

 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 25 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید