نرم افزار 3ds Max 2018 منتشر شد

در تاریخ چهارشنبه, 23 فروردین 1396 در بخش اخبار دنیای CG توسط مصطفی رضایی

کمپانی اتودسک از نرم افزار 3ds Max نسخه 2018 رونمایی کرد

نرم افزار 3ds Max 2018 منتشر شد
خب بالاخره انتظارها به سر رسید و کمپانی اتودسک رسما از نسخه 2018 نرم افزار محبوب 3ds Max رونمایی و این نسخه رو برای کاربران اشتراکی این نرم افزار عرضه کرد. از بین ویژگی های جدید این نسخه شاید بشه بعنوان مهمترین و برجسته ترین ویژگی به اضافه شدن موتور رندر Arnold و البته حذف موتور رندر منتال ری از داخل نرم افزار اشاره کرد. البته میشه به ویژگی هایی مثل امکان ویرایش path های انیمیشن بصورت مستقیم در Viewport نرم افزار و همینطور توسعه بخش Max Creation Graph و یا همون MCG معروف و بعنوان آخرین ویژگی هم میشه به آپدیت هایی در UI نرم افزار اشاره کرد.
 

آرنولد اومد ... منتال ری رفت ...

بعنوان مهمترین اتفاق 3ds Max 2018 میشه به اضافه شدن موتور رندر Arnold بر روی این نرم افزار و البته حذف انجین NVIDIA Mental Ray بصورت پیشفرض از روی تری دی مکس اشاره کرد. همونطوری که در جریان هستید سال گذشته این انجین توسط کمپانی اتودسک از شرکت Solid Angle خریداری و در اولین اقدام این شرکت بر روی نرم افزار مایا 2017 اضافه شد. پس از اون شاهد ارائه پلاگین رابط برای نرم افزار تری دی مکس بودیم. امسال هم در نهایت این انجین بصورت پیشفرض بر روی نرم افزار 3ds Max 2018 اضافه شد.
 
01-arnold-for-3ds-max-maxtoa
 
البته ناگفته هم نماند که تا پیش از این شایع شده بود که منتال ری بصورت کامل حذف و نسخه 3ds Max رسما Discontinue خواهد شد. اما بالاخره مشخص شد که اینطور نیست و NVIDIA Mental Ray نه بعنوان انجین پیشفرض، بلکه بصورت یک پلاگین مجزا به کار خودش ادامه خواهد داد.
 

ویرایش مسیر انیمیشن مستقیما در ویوپرت

02-3ds-max-2018-motion-path
 
یکی از ویژگی هایی که در این نسخه بهش اشاره شده امکان ویرایش motion paths و یا همون مسیر حرکت ها بصورت مستقیم در Viewport نرم افزار هست که شما میتونید بسادگی از این پس مسیر انیمیشن های خودتون رو بصورت دلخواه تغییر بدید. شاید یکی از مثال های خوبی که برای این ویژگی میشه بیان کرد، مشابه اینکار در نرم افزار After Effects باشه که اینکار در افتر به همین صورت امکانپذیر بود و حالا در مکس نیز میسر شده.
 

توسعه بخش Max Creation Graph

03-3ds-max-2018-mcg
 
همونطوری که انتظارش هم میرفت بازهم بخش کدنویسی ویژال نرم افزار 3ds Max با نام MCG که از مکس 2016 اضافه شد، شاهد توسعه و بروزرسانی هایی بوده. حدود 78 نود operator جدید به این بخش اضافه شده و البته توسعه ها و بروزرسانی های دیگه که در Help نرم افزار بصورت دقیق و کامل به این ویژگی ها اشاره شده و میتونید اونو از طریق این لینک دانلود کنید.
 

نقد و بررسی برای 3ds Max 2018 در سایت نخواهیم داشت !!!

خب ویژگی هایی که رسما برای 3ds Max 2018 از طرف Autodesk معرفی شده همیناس ... خواستم در انتهای این مطلب به این موضوع هم اشاره کنم که مطلب نقد و بررسی برای مکس 2018 نخواهیم داشت چراکه واقعا چیزی هم برای گفتن درباره این توسعه ها وجود نداره.
 

 
دیگه صحبتی درباره 3ds Max 2018 نیست ... شاید بتونیم امسال نقد و بررسی مایا 2018 رو در سایت داشته باشم.
 
اظهارنظر درباره 3ds Max 2018 رو به شما میسپارم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (80)

  • پسرم

    پسرم

    23 فروردین 1396 ساعت 22:27 |
    می دونید فقط این نسخه یک چی کم داشت..و اونم این بود که اتودسک یک بلندگ. از اینایی که هندونه فروشا می گیرن دستشون بگیره دستش و داد بزنه بابا مکس آپدیتی نداشت...بهبودی نداشت...چی می آخی از جون ما....چیزی به مکس اضافه نشد....آی هوار....:)
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    23 فروردین 1396 ساعت 22:41 |
    متشکر از شما مصطفی جان بابت مقاله معرفی!!

    واقعا یک افتضاح به تمام معنا هست اینکار اتودسک!!
    بازهم یک نسخه ناامید کننده دیگه از طرف کمپانی اتودسک؛
    این حرف نخ نما شده مکس همین الان هم کامل هست بارها شنیدم و بنظرم عقیده کسانی هست که خودشون در یک چهاردیواری کوچک محدود کردند!!
    بنظرم هیچ دلیلی برای مهاجرت به مکس 2018 نمیبینم!!
  • کاربر

    کاربر

    23 فروردین 1396 ساعت 22:53 |
    صبر کنید ببینم...این آپدیتا به اضافه ی همه ی آپدیت هایی هست که در طول سال مکس و مایا شاملش می شن...
    آقا فرزین نکنه مایا هم آپدیتش در همین حد باشه...یا خدا....البته همه ی آپدیتهایی که در طول سال مایا داشته رو جمع کنیم آپدیت های ورژن 2018 مکس رو می خوره و می زاره جیب بقلش
  • سعید حدادیان

    سعید حدادیان

    23 فروردین 1396 ساعت 23:06 |
    متشکرم از شما مطصفی جان.

    کاش این سیاست اتودسک که هر سال یک نسخه جدید از برنامه هاش (همه شون و نه فقط مکس) منتشر میشه عوض شه. زیبراش از نسخه 4R6 میشه 4R7 به اندازه آپدیت 10 سال نرم افزارهای اتودسک توش تغییرات ایجاد میشه. الان شما اتوکد 2010 رو با 2017 مقایسه کنی می بینی عملا هیچ چیزی بهش اضافه نشده. در مورد بقیه نرم افزارهای اتودسک هم شرایط به همین صورته. دو حالت داره: یا برنامه کامله و نیاز به بروزرسانی نداره (که قطعا این طور نیست) یا اینکه ایده یا فرصتی برای آپدیت کردنش ندارن و در هر دو صورت دلیلی نداره که بخوان نسجه جدید هر سال منتشر کنن

    من نسخه مکسی که در حال حاضر ازش استفاده میکنم 2016 هستش و تا نسخه 2020 فکر نکنم اصلا برم دنبال این که ببینم چه امکاناتی بهش اضافه شده

    در رابطه با همین مایا هم که مثلا دارن بهش میرسن باز هم هیچ دلیل و توجیهی نداره که بخوان هر سال نسخه جدید ازش بدن بیرون
  • farzin moayyed

    farzin moayyed

    23 فروردین 1396 ساعت 23:28 |
    ممنون مصطفی جان دستت درد نکنه
    والا حقیقتش من مایا کار میکنم و مکس برنامه تخصصی من نیست و فقط زمانی که پروژه خاصی در رابطه با انیمیت تو مکس یا برنامه های دیگه باشه رو انجام میدم و زیاد نمیتونم در مورد مکس 2018 یا سایر برنامه ها نظر بدم .
    اما بنظرم ورود آرنولد میتونه خبر خوبی باشه . کار کردن باهاش در مایا بسیار راحته امیدوارم در مکس هم همینطور باشه و دوستان طرفدار مکس هم ازش لذت ببرن .
    در مورد سایر قسمتها مثل MCG هم نظری نمیتونم بدم چون کلا یک فریم هم باهاش کار نکردم .
    امیدوارم در آپدیت های آینده شاهد بروز رسانی های خوبی در مکس 2018 باشیم .

    با سپاس
  • مجتبی اعرابی

    مجتبی اعرابی

    24 فروردین 1396 ساعت 00:30 |
    ممنون مصطفی جان. من با نظر اقای حدادیان موافقم اتودسک مثل بقیه کمپانی ها بیاد وقتی مجموعه ای از بروزرسانی ها داشت اونا رو ابدون حساب سال و ماه رائه بده و دست از اینکه هرسال بیاد نسخه جدیدی بده برداره که مجبورم نباشه واسه رفع تکلیف یه نسخه سرهم کنه و منتشر کنه تقریبا هیچ کمپانی ای دیگه به این شکل بروزرسانی نرم افزار نداره.
    امیدوارم برای کاربرانش مفید باشه و اونا نظرات تخصصی تری بدن ماهم استفاده کنیم : )
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    24 فروردین 1396 ساعت 00:34 |
    واقعا چیزی نمیبینم فعلا مکس لازم داشته باشم ، ارزوی خیلیا مثلا اضافه شدن ارنولد بود به مکس حالا هم هیچ فرقی نخواهد کرد همچنین الان که خیلی انتظار دارن مثلا مکس تو ورزن جدید یه چیزی بزاره برا شبیه سازی اتیش ولی مطمئنم بازم بزاره هیچکس کارش فرقی نمیکنه چون همین الانم همه چی براش هست ولی بازم کاری مشاهده نمیشه
    من که از 2016 به بعد اصلا نصب نکردم چون واقعا فعلا نیازی به هیچ چیزی نیست و تمامی ابزار کاملا ...
    • character

      character

      24 فروردین 1396 ساعت 00:49 |
      آقای ذاکری حرف خوبی زدن:
      این حرف نخ نما شده مکس همین الان هم کامل هست بارها شنیدم و بنظرم عقیده کسانی هست که خودشون در یک چهاردیواری کوچک محدود کردند!!

      من خودم خیلی دنبال آپدیت مایا هستم در زمینه جلوه های ویژه، ولی اصلا کاری به جلوه های ویژه ندارم:))خودم اصلا جلوه های ویژه کار نمی کنیم...ولی دوست دارم در این زمینه پیشرفت کنه که در یک کار گروهی نیازی به هودینی نباشه و کار اتحاد بیشتری داشته باشه در یک نرم افزار...به هر حال بگذریم اینو گفتم که بگم اگر خیلی ها دنبال آتیشن، شاید واقعا کاری به آتیش نداشته باشن ولی مطمئنن آتیش کاربرای خودشو خواهد داشت....

      شما سرت توری رندر و مدل سازی و از خیلی از سیستم های جلوه های ویژه که دم به دم به هودینی اضافه می شه بی خبری...از سیستم پارچه مایا بی خبری که ازش در ساخت سیستم ماهیچه در حد برترین کارهای هالیوودی استفاده می شه بی خبری...شما فقط سرت توی مدلینگ و رندرینگه....
      و فکر می کنی که اگر ما دنبال پیشرفت مکس هستیم دنبال پیشرفت خودمون هم هستیم!!!خیر دنبال پیشیرفت هستیم که پیشرفت مکس رو کمپانی های بزرگ ببینیم و نبینیم که مکس به خاطره ها سپرده شده...
      • عرشیا

        عرشیا

        24 فروردین 1396 ساعت 07:38 |
        احسنت ..
        شما که از پیشرفت ها باخبری یه نمونه کار بزار تو گالری . در حد پیشرفت این نرم افزار ها . بعد بگو میخواستم فلان کارو بکنم مکس ضعیفه نمیشه :))) . مام حرفتو قبول میکنیم :) .
        الان میاد کلی حرف میزنه بحث میکنه . محترمانه توهین میکنه . کلی کار میکنه که چی ؟؟؟ فقط کاری که گفتمو نکنه . چرا ؟ چون نیست !
        بابا به خدا سخت نیستا ... بگو فلان افکت تو مکس در نمیاد . مکس ضعیفه . همین .
      • character

        character

        24 فروردین 1396 ساعت 08:44 |
        عزیزم من کاربر مایا هستم...شما به این سوال من پاسخ بده...اگر مردی...چرا پیکسار برای کارای جدیدش داره به هودینی روی می آره...
        آدم خیلی خیلی خیلی متعصب باشه که بازم انکار کنه که هودینی توی جلوه های ویژه مکس رو می خوره....وای خدا مردم از خنده...آدم انقدر متعصب...آدم و عالم دارن برای جلوه های ویژه مایایی که یک عمر ابزارشون بوده رها می کنن و به مکس هم نیگاه نمی کنن بعد این آقا می گه مگر مکس ضعفی نداره!!!!!!بازم می گم من کاربر مایا هستم....صد تا افکت می تونم نام ببرم که مایا نمی تونه...مکس هم نمی تونه...شبیه سازی برف مایا و مکس می تونه انجام بده مثلا، اصلا این طور بگم...نمونه کار می خوایی، انیمیشن داسناسور خوب و پرستو که جایزه انیمیشن کوتاه اسکار رو برد رو می شه با مکس و مایا زد...نمونه کار می خوایی اینم نمونه کار...چرا پیکسار برای این کارا رفت سراغ هودینی، بعد بگو مایا و مکس چه گزینه کم دارن...منتظر پاسخم...؟؟
      • character

        character

        24 فروردین 1396 ساعت 08:54 |
        من منظورم انیمیشن کوتاه پیپر بود نمی دونم چرا گفتم پرستو:)
    • محمد

      محمد

      01 اردیبهشت 1396 ساعت 19:05 |
      سلام دوست عزیز حمید آقا
      داری اشتباه میکنی بله مکس در زمینه نمایش هنر معماری - طراحی بازی و انیمیشن های بدون پیچیدگی معرکست ولی شما برای ساخت یک انیمیشن پیچیده باید دها کد بنویسید و ابزار خودتون رو بسازید.
      این یعنی محدود شدن هنرمند با یک دنیا مسال فنی و در بیشترمواقع سردرگمی.
      چرا این همه شرکت در زمینه نرم افزار سه بعدی اینقدر تاکید در راحتی و سرعت دارند چون این موضوع دقدقه ی اصلی شرکت ها محصولات بصری برای کار با این نرم افزارهاست و دیگر نیازی به گفتن نیست که این موضوع چقدر برای شرکت های کوچک و بخصوص هنرمندان مستقل مهم است.
      اگر این نرم افزار کامل است پس اوتودسک پول خود را برای ابزار داینامیک پیشرفته- شبیه ساز مایعات و آتش سیستم جدید برای ساخت موشن گرافیک و دها ابزار پیشرفته برای انیمیت کاراکتر و... دور ریخته
      تمام این هزینه ها برای سینما فوردی مایا هودینی مودو و... برای این است که نرم افزاری ساده کارامد و پیشرفته برای هنر مندان ساخته شود تا تمرکز گروه بر روی خلاقیت و ایده باشد و بتوانند با سرعت یک اثر خلق شود.
    • محمد

      محمد

      01 اردیبهشت 1396 ساعت 19:11 |
      سلام دوست عزیز حمید آقا
      داری اشتباه میکنی بله مکس در زمینه نمایش هنر معماری - طراحی بازی و انیمیشن های بدون پیچیدگی معرکست ولی شما برای ساخت یک انیمیشن پیچیده باید دها کد بنویسید و ابزار خودتون رو بسازید.
      این یعنی محدود شدن هنرمند با یک دنیا مسال فنی و در بیشترمواقع سردرگمی.
      چرا این همه شرکت در زمینه نرم افزار سه بعدی اینقدر تاکید در راحتی و سرعت دارند چون این موضوع دقدقه ی اصلی شرکت ها محصولات بصری برای کار با این نرم افزارهاست و دیگر نیازی به گفتن نیست که این موضوع چقدر برای شرکت های کوچک و بخصوص هنرمندان مستقل مهم است.
      اگر این نرم افزار کامل است پس اوتودسک پول خود را برای ابزار داینامیک پیشرفته- شبیه ساز مایعات و آتش سیستم جدید برای ساخت موشن گرافیک و دها ابزار پیشرفته برای انیمیت کاراکتر و... مایا دور ریخته
      تمام این هزینه ها برای سینما فوردی مایا هودینی مودو و... برای این است که نرم افزاری ساده کارامد و پیشرفته برای هنر مندان ساخته شود تا تمرکز گروه بر روی خلاقیت و ایده باشد و بتوانند با سرعت یک اثر خلق شود.
  • staraf

    staraf

    24 فروردین 1396 ساعت 01:28 |
    امسال بر عکس سال 2015 بدون صدا و تبلیغی و خیلی زوتر از همه سالهای مکس آمد و ! خیلی سنگین منتشر شد!
    پارسال که آرنولد مستقیم رو مایا سوار شد و امد چقدر تعریف و تمجید شد که مایا یا آرنولد شوارتزنگرز آمده!!و ... گرچه در تمام موارد
    ریگ و یوو پورت و وی اف ایکس مایا 2017 گزینه های چدید داشت اما از هر زمینه ای فقط 2 .3 قابلیت اضافه ش هبود و دوبله شو بگم به مایا و قابیلیتهاش همیشه جو و شور بیشتر از امکاناتش هست! حتی خودمم فکر میکنم مایا cloth ش شده Ncloth خیلی پیشرفت کرده!! در مقایسه و ببینی بدون هیچ اغراقی محیط مکس خیلی استاندارد و مناسبه مخصوصا مدیفای خیلی بهتر و منظم تر از اتربیون ادیتور هست.. الان من هر اموزش مدلینگی که در محیط مایا میبینم همون آموزش و ابزار رو تو مکس میتونم پیاده کنم چرا ؟! زیرا : 1 - بر محیط مکس مسلطم . 2- اون ابزاری که مایا داره مکس هم مشابه همون ابزار رو داره با یک اسم متفاوت حداقل در زمینه انیمت و مدلینگ و نورها که من شاهدش بودم که هر چی مایا داشته مکس قبلا داشته و باهاش کار کردم! بریم سر قدم نو رسیده مکس 2018! 24 ساعت نمیشه منتشر شده هنوز دستم نرسید فردا دستم میرسه و باهاش کار میکنم و منابع رو هم میگردم ببینم بازخودهای جهانیش چیه و ... بعد راجع به سرعت و امکانات جدیدش حرف میزنم... همین الانم از تیترهای این مطلب میشه متوجه شد که اتودسک میخوای رندرر وی ری رو بچالش بکشه از اون رندرر خودش و این آرنولد که الان مال خودش شده هم کاملا مشخصه و اینکه بخش MCG تمرکز اتودسک روی این بخشه که 3 سالی میشه هی این مورد رو گسترش میده نمیدونم چرا! زوم کرده روی این نکته!!احتمالا شرکتهای فیلمسازی و بازیسازی از این قابلیت استقبال کردن!! و احتمال داره که سرعت و سخت افزار خور نرم افزار بهینه شده باشه باگهای نسخه قبلی رو برطرف کرد هباشند و ... ریز و درست قابلیتهائی باشه که در حد بیان گردن نباشند... حداقل مثل تیم مایا نیست که Cloth رو nCLoth بنویسن تو منوی ماسیا بعد هر تازه وارد ببینه بگه مایا بخش پارجه اش رو از نو کوبیده و تازه ساخته!!
    • farzin moayyed

      farzin moayyed

      24 فروردین 1396 ساعت 08:44 |
      دقیقا نمیدونم چند ساله شما با مایا کار میکنید . بعید هم میدونم نرم افزار اصلی شما مایا باشه در غیر اینصورت فرق بین Cloth و nCLoth رو به راحتی متوجه میشدید .
      من چیزی نمیگم خودتون میتونید اگه مایل بودید راجع بهش تحقیق کنید .
      • staraf

        staraf

        25 فروردین 1396 ساعت 01:12 |
        نرم افزار اصلیم که مکس هست ولی اولین نرم افزار گرافیکی 3 بعدی که نصب کردم در شروع وردم به گرافیک 3 بعدی مایا بود اون زمان با این Keygen کرک مایا و سریال نامبر راحت کرک نمیشد.. باید کارت شبکه کجاری نصب میکردی و ...... اون زمان مالک قبلی مایا اتودسک نبود. و از اون زمان دنبال کردم مایا رو.. Cloth و nCloth تفاوت داره ولی پدید جدیدی نیست..
    • farzin moayyed

      farzin moayyed

      01 اردیبهشت 1396 ساعت 22:31 |
      بله اون زمان مالک اصلی Alias بود . ولی من متوجه نشدم منظور شما رو که اول فرمودید تفاوتی از نظر کدنویسی نداشته و در حد تغییر اسم بوده و بعد میفرمایید متفاوت هست و اینکه دقیقا منظورتون از پدیده جدید چی هست ؟
    • staraf

      staraf

      02 اردیبهشت 1396 ساعت 02:05 |
      اتودسک که ncloth رو به مایا اضافه کرده این ncloth رو جداگانه از صفر ساخته؟ یا cloth رو تقویت کرده؟
      • farzin moayyed

        farzin moayyed

        02 اردیبهشت 1396 ساعت 09:09 |
        cloth مایا یه سیستمی بود شبیه به marveluse designer یا پلاگین qualoth یعنی اولین برنامه ای بود که سیستم دوخت و دوز لباس داشت منتها مشکل اساسی در شبیه سازی داشت و هیچ جور نمیشد ازش حرفه ای استفاده کرد . اتودسک سال 2008 کلا از رو مایا برش داشت و حتی باز نویسیش هم نکرد کلا برداشت از رو مایا بعد یه سیستم خودش ساخت به اسم nSystem که شامل nparticle و ncloth و nconstraint و nrigid زیرمجموعه nucleus کار میکردن .
  • محمــد

    محمــد

    24 فروردین 1396 ساعت 01:49 |
    من چه جوری این همه ویژگی جدید را یاد بگیرم!!!!!!!!!!!!!!!!!
    پس می چسبم به همون مکس 2014 .
    کاش کاربران خارجی هم پول می دن این ورژن را نمی خریدن تا عبرتی بشه برای Autodesk
  • محمــد

    محمــد

    24 فروردین 1396 ساعت 02:04 |
    اینرا یادم رفت بگم که واقعا من امید زیادی به این نسخه داشتم چون اگه درست بگم نسخه 20 مکسه. واقعا واقعا ناامید شدم
  • محمدحسین

    محمدحسین

    24 فروردین 1396 ساعت 03:49 |
    واقعا خجالت آوره!
    اگه دست من بود حقوق یک سال گروه توسعه شون رو نمیدادم.
  • امیر رحیمی

    امیر رحیمی

    24 فروردین 1396 ساعت 06:37 |
    تنها تغییری که داشت آرنولد بود که اونم بی تاثیره. اتودسک چه گلی به سر منتال زد که حالا بخواد به آرنولد بزنه. 4 صبا دیگه اینم رد میکنه میره. مثل رندرمن که وقتی اومد تا 1 هفته همه جا خبرش حبابی پر شد که دیگه همه دنیا متحول میشه. دیگه ته دنیاست...
    آخرش هم هیچی جز باد هوا نبود.
    خدایی ما هم خودمون رو سر کار گذاشتیم با این سی جی. گیر یه لقمه نون شبیم. نه ما پیشرفتی کردیم و می‌کنیم نه برخی کمپانی‌ها...
    ما که دیگه بوسیدیم گذاشتیم کنار، شکم زن و بچه این چیزارو نمیشناسه...
    • character

      character

      24 فروردین 1396 ساعت 08:49 |
      در ضمن آرنولدش هم برای انیمیشن مارکر می اندازه...باید کرک بشه loooooooooool
  • محمد بودات

    محمد بودات

    24 فروردین 1396 ساعت 07:09 |
    کاش مکس هم دیسکانتینیو بشه. دیگه حداقل حرص نمی خورم و می رم سراغ یه نرم افزار دیگه. ارنولد که مال خودش نیست . mcg که می دونم چن تا از اون ند ها ترکیب شدن یه ند جدید درست شده کار یه هفته برنامه نویسه. اصلا اینقد تخصصیه که کسی نمی بینم بره نمی ره سراغش. هندل واسه ما می زنه :) :) :) :) بزرگترین اپدیتش به نظرم تغییر لوگوش هست. خیلی عالی شده . :) :)
    تشکر مصطفی جان
  • احسان شمسی

    احسان شمسی

    24 فروردین 1396 ساعت 07:29 |
    والا به شخصه هر وقت مکس منتشر میشه دوست دارم آپدیت زیادی نداشته باشه چون همین الانش هم واقعا هنگم نمیدونم کدوم بخشش رو کامل کنم!

    -MCG رو هنوز کامل یاد نگرفتم...

    -سیستم ذرات باکس3 یا همون data operator رو هنوز نتونستم صد در صد یادش بگیرم...

    -شبیه سازی جمعیتش توی حالت cognitive رو کامل یاد نگرفتم و خیلی چیز های دیگه

    به جرات میتونم بگم ابزارهایی در مکس وجود داره که خودشون به تنهایی میتونن یه نرم افزار کامل باشن!

    همین چند وقت پیش مثلا مادیفایر data channel اضافه شد حالم گرفته شد بد جور! گفتم بابا یه ذره بذارین نفس بکشیم من هنوز توی MCG موندم این چیه دیگه؟!!!

    البته ممکنه خیلی دوستان فک کنن خب بابا یه مادیفایره دیگه چیزی نیست ولی اگه امتحانش کنین میبنید با یه موجود ترسناک طرفید! اینو در نظر داشته باشید اسم مادیفایر دلیل بر ساده بودن چیزی نیست! مثلا 6 ماه طول کشید تا تونستم cloth modifier مکس رو کامل یاد بگیرم و تمام زیر و بمش رو در بیارم این یکی دیتا چنل مثل همونه منتها خیلی بدتر....که خب بیخیالش شدم فعلا .....همین MCG رو بتونم تکمیل کنم اصلا سور میدم :)))

    اوه اوه یادم اومد الان...مکس اسکریپت مونده هنوز... :(

    ای خدا کاش اصلا سمت مکس نرفته بودم هیچ وقت... خیلی وسیعه....خیلی! ;)

    اگه زمان برمیگشت فطعا میرفتم سمت anime studio یا همون moho...

    عمر نوح نداریم که :))))
    • پسرم

      پسرم

      24 فروردین 1396 ساعت 09:05 |
      خیلی ببخشید ها..با احترام رفتارتون مزحکه...مگر قراره یک نفر همه ی مکس رو یاد بگیره...این اصلا اصولی و منطقی نیست..کار تقسیم می شه...کسای دیگه باید برم شبیه سازی جمعیت رو یاد بگیرم..کسای دیگه ای اید برن سیستم ذرات رو یاد بگیرن...نکنه شما خودتو نگاه می کنی و می گی، وای من که هنوز کل مکس رو یاد نگرفتم، اتودسک بازم می خواد آپدیت بده!!!شما کمپانی های ریز و بزرگ رو نگاه نمی کنی....متخصص ها رو نگاه نمی کنی؟
      تعصب آدمو وادار به گفتن چه حرفا که نمی کنه.
      • احسان شمسی

        احسان شمسی

        24 فروردین 1396 ساعت 10:19 |
        پسرم!!!

        فک میکنم قبل اینکه وارد بحثهای تخصصی بشید قبلش کمی رفتار اجتماعی و ادب یاد بگیرید!

        دوم اینکه اگر ما در ایران سیستم استانداردی داشتیم هر کس یک تخصص رو دنبال میکرد ولی اینجا پیکسار نیست دوست عزیز! اینجا ایرانه سیستم اینجا ایجاب میکنه که خیلی چیز ها رو بدونید! هر چه بیشتر بهتر! ذره ای تجربه ی ساخت انیمیشن داشتی اصلا این حرف رو نمیزدی!

        سوم اینکه به شخصه اعتقاد دارم اینکه یک نرم افزار رو بخاهیم کامل یاد بگیریم کار غیر ممکنی نیست و تا الان هم خدا رو شکر تا حد زیادی تونستم توی این قضیه موفق باشم با یه برنامه ریزی صحیح و اصولی و کمی تلاش کاملا شدنیه!

        چهارم بارها گفتم من تعصبی روی نرم افزار ندارم ولی وقتی یک برنامه همه ی اون چیزی که میخام رو بهم میده دیگه دلیلی نمیبنیم این شاخه اون شاخه بپرم! قرار نیست تا که به کوچکترین مشکلی برخوردیم سریع برنامه رو عوض کنیم! میشه به جای حرف های بی مورد کمی تنبلی رو بذاریم کنار و مشکل رو برطرف کنیم! و اگر هم به لحاظ توانایی ذهنی نمیتونیم این کار رو بکنیم بهترین کار اینه که کلا این رشته رو بی خیال شیم و وقت خودمون رو با بازی کردی با این برنامه اون برنامه هدر ندیم!!!

        بنده دیگه دلیلی به ادامه بحث با شما نمیبینم!

        موفق باشید!!!
      • پسرم

        پسرم

        24 فروردین 1396 ساعت 10:26 |
        وا پناه بر خدا من چه بی ادبی کردم که باید برم ادب یاد بگیرم...من گفتم با احترام حرفتون مزحکه...این می شه بی ادبی...خوب از نظر من شما حرفتون مزحک بود..با احترام نظرمو گفمت و دلیل نوشتم...کجا من بی احترامی کردم...خدا توبه توبه....
        انقدرم ایران ایران نکنید که نمی دونم سیستمش فلان و بهمانه...نمی خوایید ایران پیشرفته رو ببینید...یک گروه سه چهار نفره ی ایرانی هم می تونه پیشرفته کار کنه...دلیلی نداره که بگیم اینجا ایرانه یک نفر باید کل نرم افزار رو یاد بگیره...شما سرتو کردی زیر برف مثل کبک..همه سعی و تلاشت اینه که تنهایی و منفرد کار کنی بعد می گی اینجا ایرانه و فلان و بهمانه...می خوایی کل نرم افزار رو یاد بگیری....
        عزیزم اگر دوستان می گن چرا نرم افزار آپدیت نمی شه، افق دیدشون خیلی بالاتر از شما و امثال شماست...کسی هم اینجا نگفت که می خواد نرم افزارشو عوض کنه...توبه توبه
  • عرشیا

    عرشیا

    24 فروردین 1396 ساعت 07:58 |
    سلام . ممنونم مصطفی جان . لطف کردی :) .
    میدونید خیلی جالبه . دوستان مثال میزنن که مکس از چندین نسخه قبل تا حالا پیشرفتی نکرده ، ولی فلان نرم افزارو ببین !!! و نکته اینکه از مکس از چندین نسخه قبل در شاهکار های سینمایی استفاده میشه ! من هیچی نمیگما . خودتون دارین میگین مکس از چندین ورژن قبل در حد خفن بوده اینا دارن تازه آپدیت میشن .
    میدونین ، مقایسه مکس با نرم افزارای تازه کار دیگه مث مقایسه بنز با هیونداست ! بنز تو 10 مدل آخرش چی اظافه کرده ؟؟؟ قیافه عوض کرده ، پشت آمپر عوض کرده ، شتاب نیم ثانیه کم شده ! همین . ولی هیوندا چی ؟؟ دو هزارتا آپدیت داشته ! این ینی چی ؟ بنز داره نابود میشه ؟؟ :)))))) . نه این دیگه چیزی نمیخواد بیاره . وقتی تولید و فروشش عالیه . کمبودی ام نداره تو مسابقاتم برتره خب چی کار کنه ؟
    از ورژن 13 فک کنم تو این سایتم .
    تو هر ریلیز یه سری این حرفارو زدن منم فقط جوابم یکیه . بگید با مکس چیکار نمیشه کرد ! دقت کنید منظورم افکته ها . مثلا نه این که بگید فلان جاش یه تیک نداره که مثلا بایپد با سر راه بره !!! تو فلان نرم افزار هست :)))) . افکت بگید .
    و از الان هم میدونم چالش بعدیتون این خواهد بود که آقا بحث سر زمانه سر راحتیه . باشه . باهم مسابقه میدیم ! حرفی موند ؟؟؟==============
    بگذریم ...
    مصطفی جان به شخصه خیلی خوشحالم نسخه جدیدم اومد . واقعا هیجان انگیزه . من که فقط دنبال سرعت بالاتر تو مکسم که هر نسخه راضیم میکنه . کمتر باگ داره و سرعت خود نرم افزارم بهتر میشه این واسه من کافیه . قبلا ام گفتم الانم به جرعت من هنوزم تو مکس 13 موندم ! واقعا اون کامله . و دست کم تو ایران کسیو ندیدم که 100% مکس رو بلد باشه !!! ادعاش زیاده ها خودش نیست ! از همون نسخه دارم باهاش کار میکنم و به جونشون دعا میکنم . خدا خیرشون بده . کشور خودم که کلی واسش پدرم داره در میاد هنوز هچی کاری واسم نکرده ، خودشم هنوز نمیتونه یه نرم افزار واقعی بسازه . ولی اون سر دنیا طرف یه نرم افزار ساخته من یادم یاد گرفتم و دارم ازش پول در میارم ... و این شگفت انگیزه ... اونم در این وضع و اوضاع ... تازه کرکم میکنم . :))) . خدا .... فک کن ... اشتغال زایی اتودسک تو ایران از وزارت کار بالاتره :)))))))))))))))) .
    • عرشیا

      عرشیا

      24 فروردین 1396 ساعت 08:03 |
      راستی همین الان رفتم تو یه فروم خارجی یه جمله باحال دیدم گفتم اینجام بنویسم .
      Create amazing worlds in 3ds Max
      If you can dream it, you can build it in 3ds Max
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    24 فروردین 1396 ساعت 09:06 |
    سلام مصطفی عزیز برای خبر رسانی خوبت

    دوستان ما اینطرف آب یه ریال بابت استفاده از یه نرم افزار 15 میلیونی نمیدیم اینهمه ایراد میگیریم ,
    مطمعن باشید اتودسک , هم امکاناتشوداره , خیلی هم باهوش تر از ماهاست !! اتودسک یه شرکت تازه کار نیست , به اکثر شرکت های سی جی , خط و نشان میده , بیشتر از 99% فرمتهای مطرح در 3دی , خودشون رو با اتودسک همانند سازی میکنند !

    بخاطر کاربران پولی خودش هم شده , تمام جوانب رو در نظر میگیره ,
    آرتیست شدن شاید 25% ربط به نرم افزار داشته باشه , بقیش تو وجود آرتیسته !
    اگر قراربود امکانات مایا در مکس کپی بشه , یا بلعکس , تکلیف همه راحت میشد , یه انتخاب بیشتر نبود , بعدش = ریزش کاربران یکی از 2 نرم افزار میشد ,
    اتودسک با رسد کردن تمامی آیتم ها به نتیجه دلخواه خودش میرسه , علامتش هم رشد بدون توقف در بازار سرمایه و داشتن رقیب های کاری و مطرح بودن در تمام فصول !!
    • پسرم

      پسرم

      24 فروردین 1396 ساعت 11:59 |
      فعلا که عزیزم، اتودسک داره روز به روز جایگاهشو توی کمپانی های بزرگ از دست می ده و کاربرا دارن به سمت هودینی روی می آرن...حالا هی شما بگو، اتودسک فلان بهمانه...من نمی دونم اینجا بحث اینه که آرتیست شدن چند درصدش فلان چند درصدش فلان چیزه...اینجا بحث پیشرفت نرم افزاره...چرا همه چیزو با هم قاطی می کنید...چرا قبول نمی کنید اتودسک داره بد عمل می کنه...
  • madmaster_3d

    madmaster_3d

    24 فروردین 1396 ساعت 09:37 |
    خیلی هم ممنون از مصطفی عزیز
    سال خوبی رو داشته باشی

    مرسی
  • Saeid

    Saeid

    24 فروردین 1396 ساعت 10:07 |
    تشکر
    یه نسخه شرم اور دیگه
    به نظرم اتودسک دیگه بی انگیزه شده و شورو اشتیاقی درش دیده نمیشه که به نرم افزاراش برسه
    اگه اینا سازنده مثلا بازی فیفا بودن که هر ساله منتشر میشه مطمئن بودم تووی همون فیفا 2005 میموندن و میگفتن بازی دیگه کامله و فقط گرافیک بیشتر میشه
    ای کاش یه شرکته دیگه امیتاز مکسو بدست بگیره یه سرو سامانی بهش بده
  • mehdi mahmut

    mehdi mahmut

    24 فروردین 1396 ساعت 10:54 |
    آیا اضافه شدن Arnlod به مکس رویداد کمیه؟ از این بخ بعد زیر منت GI VRAY نمی ریم
    • سعید حدادیان

      سعید حدادیان

      24 فروردین 1396 ساعت 11:11 |
      آرنولد GI رو برای تک تک پیکسل ها محاسبه میکنه. روش Brute-Force در VRay هم همین کار رو میکنه (حالا بماند که این کار چقدر زمان رندر رو میبره بالا). این چیزی که فرمودین دلیلی بر برتری آرنولد نیست
      • mehdi mahmut

        mehdi mahmut

        24 فروردین 1396 ساعت 12:34 |
        من که تاحالا ندیدم کسی بیاد از GI Vray استفاده کنه و فلیکر نداشته باشه. اون هم با چه رندر زمانی! خدای نکرده اگر بخاهیم از Brute-Force استفاده کنیم آن وقت تماشاییه
      • سعید حدادیان

        سعید حدادیان

        24 فروردین 1396 ساعت 13:42 |
        فلیکر داشتن بستگی به الگوریتم محاسباتی داره. در آرنولد برای تک تک پیکسل ها سمپل GI شلیک میشه (دقیقا عین روش Brute Force در ویری)

        حالا اگه بخوایم با روش هایی که با درونیابی GI رو محاسبه میکنن (نظیر Irradiance Map در ویری یا Final Gather در منتال ری) کار کنیم چون در هر فریم با فریم بعدی نقاط سمپل متفاوت هستند خب واضحه که مشکل فلیکر پیش میاد. اگر بخاطر صرفه جویی در زمان رندر و هزینه نخوایم یا نتونیم از روش هایی مثل Brute Force (ویری) یا موتورهایی مثل آرنولد اضافه کنیم کافیه اطلاعات GI رو کش کنیم تا مشکل فلیکر از بین بره
  • saman

    saman

    24 فروردین 1396 ساعت 11:18 |
    بسیار ناامید کننده مثله همیشه
  • سیاووش راد

    سیاووش راد

    24 فروردین 1396 ساعت 12:05 |
    چندتا نکته :

    اینکه مکس برا یکی مثله احسان اینقدر اپدیت داره و برا ماها اپدیت چندانی نداره برا اینه که ایشون با تمامی جوانب مکس کار میکنه که از نظر شخصی من کار غیر حرفه ای و غیر اصولی هستش .

    اگه مثله خیلیها فقط در دو یا چند ضمینه مرتبط فعالیت داشته باشی (به غیر از مدلسازی و رندر ) متوجه میشی که مکس حتی رو نقطه قوت خودش هم مانور نمیده و گسترشش نمیده!!!.

    مثلا پارتیکل فلو یکی از اون جاهایی که مکث از مایا میتونه جلو بزنه و یا با هر نرمافزار دیگه ای رقابت کنه حتی هودینی (شاید تعجب کنین اما باور کنین که سیستم قدرتمند و بسیار قابل انعطافی داره ) اما از وقتی که توربواسکووید تولباکس2 و بعد 3 رو زد نسبتا دیگه یه توقف توش دیده میشه و تغییر انچنانی درش دیده نمیشه. نمیدونم از 2011 یا همین حدودا به بعد

    اگه از نگاه انیمیت نگاه کنیم مهمترین قسمت برا اانیماتور قسمت کروادیتور هستش که تا مکس 2016 همچنان یه سری ابزار ثابت و خیلی کم برا انیماتور به نسبت رقبیش وجود داشت و بعد یکدفعه تو مکس 2017 اومد و از اینرو به اونروش کرد.

    این درحالیه که انیماتورها و شرکتهای بزرک اموزش دهنده انیمیشن مایا رو انتخاب کردن و طبیعتا ریگرها هم باید برا انیماتورها ریگ بزنن طبیعتا اونا هم از مکس کوچ میکنن و اسکریپت نویسها و دولوپرها هم (به غیر از قسمت مدلسازی و ..) همین کار رو ناخواسته انجام میدن.

    من نمیدونم این چه سیاستیه که برا مکس درنظر گرفتن؟ نوشدارو بعد مرگ سهراب به چه دردی میخوره؟
  • حمیدرضا

    حمیدرضا

    24 فروردین 1396 ساعت 13:11 |
    من هنوز دارم از نسخه 2016 استفاده میکنم :)) اگه بخوام آپگرید کنم میرم سراغ آموزشای بیسیک هودینی !!
  • اسماعیل

    اسماعیل

    24 فروردین 1396 ساعت 13:30 |
    سلام به جملگی
    ممنون آقای رضایی
    فکر کنم کم کم دروغ سیزده پارسال به واقعیت نزدیک بشه
    احتمالا به سرنوشت سافت ایمیج دچار میشه
  • مرتضی_2

    مرتضی_2

    24 فروردین 1396 ساعت 13:34 |
    ممنون از پوشش خبر.
    دوستانی که می گن مکس چیزی کم نداره و باهاش همه کار می‌شه کرد، خب این حرف در مورد بقیه ی نرم افزارها هم صادقه! مگه شما در مورد اونایی که دارن با قدرت آپدیت می شن چی فکر کردین؟!! ولی بحث سر تفاوت بین سوپ خوردن با قاشق و چنگاله! با چنگال هم می‌شه سوپ خورد، ولی پدر آدم در میاد. ابزار قدیمی حکم چنگال و آپدیت جدید حکم قاشق رو داره. و قطعا تجهیزات بهتر روی کیفیت هر کاری تاثیر گذاره. (این جمله یه چیز بدیهیه که نمی دونم چرا یه سری از دوستان انقدر اصرار دارن انکارش کنن!!)
    این نگاه که مکس همه چی داره موقع کار زدن نگاه درستیه. یعنی هنر همینه که با همون امکانات آدم بهترین کارها رو بزنه. ولی موقعی که بحث بین رقابت نرم افزارا و کم و کیف آپدیت جدیده، نگاه فرق می کنه.
    این هم که بگیم یه چیزی دیگه جای پیشرفت نداره، یا نیاز به پیشرفت نداره، نه تو حیطه ی نرم افزار، بلکه تو همه ی حیطه ها حرف اشتباهیه.
    بحث صرفا سر کیفیت کار ما نیست. بحث پیشرفت نرم افزار و راحتی کار باهاش توی فروش، بقا و میزان استفاده از اون نرم افزار خیلی موثره.
    از دید بازار یابی هم حتی اگر یه نرم افزار از همه ی نرم افزارای دیگه کامل تر باشه برای حفظ مشتریاش باید آپدیت های مناسبی بده و فاکتور تنوع رو در خودش حفظ کنه. وگرنه اون بابایی که سال به سال گوشی عوض می کنه فکر می کنین نمی تونه کارشو با گوشی ۵ سال قبلش راه بندازه؟!! این که یه کاربر همچین دیدگاهی داشته باشه خوبه. ولی این که یه کمپانی همچین دیدگاهی داشته باشه، دیر یا زود موقعیتش رو در بازار به خطر میندازه.
    در مجموع من از آپدیت پارسال مکس خیلی راضی تر بودم. و احساس می کنم اتودسک بیشتر تمرکزش فعلا رو مایاست. اینو از آپدیت های مادباکس هم به شدت می شه حس کرد! (البته شاید هم تمرکز رو یه نقطه از نظر رقابتی بهتر باشه. ولی برای ما کاربرای مکس عواقبی داره.)
    • مجتبی اعرابی

      مجتبی اعرابی

      24 فروردین 1396 ساعت 16:27 |
      لایک داری داداش دمت گرم حال کردم با دیدگاه خیلی قشنگت : )
  • علی ح

    علی ح

    24 فروردین 1396 ساعت 15:52 |
    ابن بحث ها چرا انقدر ناشیانه بحث میشه
    Tp.6.5یک سر بزنید تمامی مباحث ابی که در هودینی هست گنجاده شده. Phonix3 تمام قابلیتهای که در هودینی هست دقیقا در همین برنامه ها وجود داره سیستم انیمیشmotionbulder کلا پایه تمامی کارهاست که در مکسو مایا هست زیبراش و ماری پایه اکثر مدل سازیها است ornatrixکه در مکس وجود داره اموان هر کاری رو به شما میده .با برسی به تمامی موارد گفته شده به چه مواردی احتیاج هست کمبود موتور رندر فیلم سازی در مکس الان کلا رفع شده نکته بعدی مکس پایش بر مبنای پلاگین هست
    نکته دیگه حرف دیگران .ما بحثی داریم به نتم جنرالیست که تمامی برنامه ها رو مسلط هست حتی بالای سی برنامه .چه کسی گفته یک برنامه و این کار مخصوص ایران باید بگم اصلا این طور نیست هر کسی بر توان تخصص در شرکتها هست
  • علی

    علی

    24 فروردین 1396 ساعت 16:36 |
    با به کارگیری علنی مایا برای کمپانیهای بزرگ انیمیشن سازی مثل دیزنی ...ابزارهای آرتیست پسندش کامل و بهترو حرفه ای شد ..و مسلما اتودسک هم بیشتر براش خرج کرد ..البته اونا سیاست مبتنی بر کار گروهی دارن ...چند هزار نفره ...و متقابلنا پولشم دارن...که براشون هزینه کنند و هزینه و سودشم در میاد ..و معمولا شرکتهای نرم افزاری روی سیستمهای نرم افزاری کار منفردی و کم اعضاء زیاد مانور نمیدن ..چون اولا هزینشو در نمیاره ...و شرکتهای انیمیشن بزرگ هم زیاد به نرم افزارهایی مثل مکس تمایل نمیدن ...چون باعث افزایش تولیدو با کیفیت گروههای کوچک میشن و بازار خودشونو خراب میکنه ...و حاضرا با نرم افزارهای پر دنگ و فنگ مثل مایا کار کنند و بجاش از نیروهای متخصص زیادتری استفاده کنند که همیشه رو بورس باشن اما کسی که با مکس کار کرده میدونه که تو نوع خودش چه کیفیت و چه سرعت بی نظیره...با این حال که تو این چند سال زیاد مورد توجه قرار نگرفته
  • Ehsan Rezapoor

    Ehsan Rezapoor

    24 فروردین 1396 ساعت 22:27 |
    باز اتودسک یه تسخه جدید داد بیرون و باز هم مثل همیشه شاهد تو سروکله زدن کاربرا هستیم که یکی میگه خوبه و زیاد هم هست یکی دیگه میگه کمه و این چیه اخه و هیچکدومشون هم از یک درصد قابلیت نرم افزارها استفاده نمیکنن و فکر میکنن چون فلان نرم افزار فلان چیز رو نداره اونا نمیتونن تو کارشون پیشرفت کنن و موفق بشن ...
    • حسین افشاریان

      حسین افشاریان

      26 فروردین 1396 ساعت 14:10 |
      بستگی به کاربرش داره، کاربر انیماتور با کاربر مدلساز و رندرینگ و کاربر گیمینگ خیلی فرق داره.
  • mehdi mahmut

    mehdi mahmut

    25 فروردین 1396 ساعت 11:00 |
    بیشتر کامنت ها که نگاه می کنم توجه شان بیشتر بر افکت ها هستند. در حالی که به نظرم این ها را بزاریم برای پلاگین هلی قدرتمند. چیزی که مکس و مایا قرار انجامش بدن بستر مناسبی برای این پلاگین ها باشند و توسعه ی اصل کارشان بپردازند. مثلا ریگ بندی و مدلینگ. من که دارم می بینم biped 2010 مکس با biped 2017 هیچ فرقی نداره تاسف می خورم. bone درست حسابی مثل مایا نداره نقاط ضعفشه. حالا بر این ها مانور نده بقیه آپشن ها را بهترشان را تو پلاگین های دیگه می شه پیدا کرد
  • عرشیا

    عرشیا

    25 فروردین 1396 ساعت 12:03 |
    ینی مصطفی هر وقت اینطور بحثا پیش میاد با خودم خوبه ما در تاریخ وجودمون هنوز یه کار جهانی ام نداریم :))) وگرنه فک کنم بعد این آگدیتا میرفتیم خاک اتودسکو به توبره میکشیدیم :) .
    جالبه خیلی بی تعارف یگم اگر رتبه بندی در دنیا صورت بگیره در این زمینه . بی شک مثل بقیه رتبه بندی ها ما در انتهای لیست هستیم . ولی ادعا ....
    اصن فقط این نیستا ...
    همه دارن نرم افزار های غول دنیارو نقد میکنن ، هنوز یه نیمچه نرم افزارم نداریم ! یه خروجی جهانی ام نداریم !
    برید سایتای تخصصی خودرو . همه دارن آخرین مدل خودرو های روزو تحلیل میکنن و با هم کل کل دارن ولی تو پراید موندیم !
    همه دارن بزرگترین لیگ های جهان رو نقد میکنن لیگ برترمون که :)))) .
    همه دارن رپتورو پکفارو نقد میکنن خودشونو حلاک میکنن هنوز جنگنده نداریم :))) .
    فقط ادعا ... فقط حرف مفت ... بابا مکس خراب اصلا . تو اگه کاربر مکسی ، خب باشه آپدیت نداره گند زده ولی آپدیت قبلی چی ؟ با MCG چی ساختی ؟؟؟ بیار ببینیم دیگه . با یارو بحث میکنی فاز ادبیات اینستا میگیره شروع میکنه . وای خدا مردم از خنده . هه اینو باش . شما افقت پایینه :)) . بابا شعر نگو جواب بده . مکس تو پیشرفت گند زده خب باشه قبول . با چیزایی که داشته چه کردی ؟؟؟ مدل سازی چیزی کم داره ؟ بیار ببینیم چی ساختی دیگه ... بابا به خداوندی خدا قسم بحث روشنه . میگم بیا بگو که آقا این کار من . رفتم با هودینی ساختم که گفتم هودینی مکس رو میخوره ! ببینید با مکس نمیشه ... اونوقت قبول میکنیم دیگه . به خدا بحث نداره .
    یا نه اگه کاربر مکس نیستی یا نظر نده . یا نظر میدی نمونه ام بده . مثلا بگو من اینو ساختم مکس نمیتونه . یا نه میگی فیق بین سوپ خوردن با قاشق یا با چنگاله ؟ باشه بازم من قبول میکنم تو با قاشقت چه قد زمان برد ؟؟؟ بگو ما ببینیم با این چنگاله میشه زودتر خورد یا نه .
    بگو دیگه لعنتی ... چرا انقد مسخره بازی در میاری ؟؟ چرا میخندی ؟ چرا حاشیه میری ؟؟ داریم راجبه یه موضوع کاملا فنی بحث میکنیم بدون اینکه یه کامنت فنی ببینیم !!! بابا مگه نمیگی هودینی مکسو میخوره ؟؟ خب به علی قسم این کل کل و تمسخر نداره ... بیا بگو ایناهاش . من ساختم اینو مکس نمیتونه . اگه بحص سر شاهکار های جهانی باشه ، که شما 100 تا فیلم بگی با هودینی ساختن منم 100 تا میگم با مکس ساختن اونم 100 تا میگه با مایا ساختن . حرف انارو نزنید ! اونم در شرایشی که هیچ کدوم ما تا حالا از جلوی در یه استودیو جهانی ام رد نشده ! پس نمیشه دقیق گفت ! راجبه خودتون حرف بزنید ! سند بیارید . به خدا چیز پیچیده ای نمیگما ! خیلی ساده اس .
    بیاید فنی صحبت کنیم . نه احساسی !پ
    همین ...
    • character

      character

      25 فروردین 1396 ساعت 13:10 |
      چرا به حاشیه می ری...ما نمی تونیم پراید بسازیم...ولی چرا نتونیم خودرو های برتر دنیا رو نقد و بررسی کنیم..شما مشکلی داری با این قضیه ....به شما اصلا مربوطه...اصلا بحث اینجا اینه چرا ما نمی تونیم ماشین بسازیم چرا داریم ماشین های مطرح رو نقد می کنیم؟؟چرا از بحث فرار می کنی...چرا جو الکی می دی...بابا تو از دولت و نظام و مردم عقده داری اینجا که سر آپدیت های مکس و مایاست می خوایی عقدتو خالی کنی...من پرسیدم که چرا پیکسار که یک عمر انیمیشن هاشو با مایا می زد، برای پیپر و دایناسور خوب رفت سراغ هودینی....شما چرا به جای اینکه پاسخ منو بدی، می آیی آخر پست از عقده هایی حرف می زنی که خودتم در تشکیل اون هنجار ها دخیلی بودی و هستی...من بازم سوالمو می پرسم چرا پیکسار برای دو انیمیشنی که نام بردم تا حدی زیادی مایا رو رها کرد...مگه نمی گی نمونه، خوب اینم نمونه کار...من پرسیدم...ما داریم می گیم که آقا مکس چرا پیشرفت نمی کنه این آقا عقده هاشو می ریزه زمین، که آی هوار، ما لیگ دنیا رو فلان می کنیم و لیگ برترمون بهمانه...بابا چرا همه چیزو با هم فاطی میکنی...بابا بحث با شما و امثال شما حرامه...به من می گه حاشیه می ری...به ما می گه حاشیه می ری....زده جاده خاکی و عقده هاشو خالی می کنه، به ما می گه چرا حاشیه می ری...شما خوب، شما به عقده هات برس به نظرم، اصن مکس و مایا رو بی خیال شو...یک چند سالی برو دشت و دمن به چوپانی برس و توی خلفت به عقده هات برس...
      • farzin moayyed

        farzin moayyed

        25 فروردین 1396 ساعت 15:55 |
        من دنباله لینکی هستم که پشت صحنه piper رو نشون بده که با هودینی انیمیت زدن ولی متاسفانه هنوز پیدا نکردمش . لطفا اگر لینکش رو دارید به من هم بدید .

        ممنون
    • علی

      علی

      25 فروردین 1396 ساعت 13:26 |
      زمان قدیم ابزاری به نام قلم مو بود و تعداد اندک هنرمند واقعی ...اما به برکت وجود تکنولوژی و ایجاد ابزارهای سه بعدی و براش های آنچنانی ..یک نوع اعتماد به نفس مجازی تو افراد علاقه مند به وجود اومده و نتیجشم میشه همین چیزی که شاهدش هستیم ...اگر از لحاظ کیفی بخوام خروجی دیجیتال رو با ابزار قدیمی مثل قلم ..مقایسه کنیم ...به نظر من هیچ تفاوتی وجود نداره ..چون کامپیوتر تو کارهای روتین میتونه خوب بدرخشه مثل حساب کتاب مالی و غیره ...اما کار هنری ...لحظه به لحظه نیاز به دید باز هنرمندانه داره و اگه مقایسه ساده بخواهیم بکنیم همون زمانی رو میبره که یک تابلوی نقاشی با یک قلم ساده وقت میبره ...اما مشکل اینجاست که باید افراد از لحاظ توانایی هنری غربال بشن و هر کس تو تخصص خودش ابزاری رو یاد بگیره و روش مسلط بشه و با یک زمان مناسب ..(که شاید زمان زیادی باشه) روی قسمت کوچکی از یک فیلم کار کنه و صد البته با نظارت سرپرستی که قدرت هنریش و دیدش بازتر باشه و مرتب خوروجی رو چک کنه و به مراتب بالاتر از اون کارگردانی که بسیار بسیار قدرتمندتر از بقیه باشه ...که پروسه تولید به خطا نره..
  • پژمان رجبی

    پژمان رجبی

    25 فروردین 1396 ساعت 13:11 |
    ممنون مصطفی جان بابت انتشار این مطلب
    افزوده شدن موتور رندر آرنولد میتونه یه تحول تو نرم افزار 3ds Max باشه و بسیار خبر خوبی بود و به کاربران این نرم افزار تبریک میگم. بخش MCG هم خوب داره پیش میره و قطعا رو این بخش تمرکزهای بیشتری در نسخه های آینده خواهد شد

    اگر شایعات و حدس هارو کنار بگذاریم، قطعا ممکنه نسخه 2018 یک سری آپدیت هایی در آینده داشته باشه

    **********************
    نظرات و جدال های دوستان رو که میخوندم واقعا تعجب برانگیز بود. یه ویژگی درون این افراد هنوز شکل نگرفته که "تشرف به بزرگسالی" هستش. قطعا اون دسته افرادی که انتقاد بیجا از نرم افزار میکنند و یا طرفداری بیش از حد، در واقع یک طبل توخالی هستند...
  • مصطفی رضایی

    مصطفی رضایی

    25 فروردین 1396 ساعت 13:40 |
    درود

    صحبت همه دوستان درسته ... هم دوستانی که نسبت به روند توسعه نرم افزار انتقاد دارن و هم دوستانی که باور دارن همین الان هم مکس کامله و چیزی کم نداره. توی تالار هم همینو گفتم ... اینجا هم میگم ...

    سناریو مثبت درباره مکس که میشه در نظر گرفت اینه که: با شناختی که از روحیه پلبرگ دارم (یکی از غیرتی های 3ds Max هستن ایشون) احتمالا در بهترین حالت میشه اینطوری تصور کرد که الان تیم پلبرگ درحال بازنویسی کامل 3ds Max ـه و احتمالا توی این یکی دو سال اخیر داشتن کل چارچوب نرم افزار رو از اول مینوشتن... و شاید مثلا در نسخه 3ds Max 2019 یا 3ds Max 2020 شاهد یک نسخه کاملا سبک، استاندارد برای هر سه پلتفرم Win و Mac و Linux باشیم :)
    • احسان سراهیان

      احسان سراهیان

      27 فروردین 1396 ساعت 19:05 |
      سلام

      متاسفانه پلبرگ چند ماهی هست استعفا داده و مکس الان مدیر پروژه نداره
  • saeed farzad

    saeed farzad

    25 فروردین 1396 ساعت 14:04 |
    "motion paths و یا همون مسیر حرکت ها بصورت مستقیم در Viewport نرم افزار هست "
    مگه قبلا هم Trajectory نداشتیم؟
    • احسان شمسی

      احسان شمسی

      25 فروردین 1396 ساعت 16:36 |
      قبلا فقط میشد مسیر حرکت رو دید و برای ادیت مسیر باید کلیدها رو تغییر میدادیم یا اینکه کلا باید از path constraint استفاده میکردیم و بعضا به دست آوردن یه سری حرکات خاص بدون محدود کننده ی مسیر، کمی دردسر ساز بود ولی با این قابلیت میشه مستقیم و به سادگی مسیر حرکت رو اصلاح کرد
      • سهیل صادقی

        سهیل صادقی

        26 فروردین 1396 ساعت 11:36 |
        احسان عزیز قبلا هم میشد.
        فقط باید تو قسمت موشن ها میرفتیم و تیک ساب کی رو میزدیم اونوقت کلید ها رو راحت میشد جابجا کرد تو محیط ویوپرت منتها نمیتونستیم curve های کلید رو دست کاری کنیم.
      • saeed farzad

        saeed farzad

        26 فروردین 1396 ساعت 11:58 |
        سپاس
      • احسان شمسی

        احسان شمسی

        26 فروردین 1396 ساعت 14:41 |
        درسته سهیل جان همونطور که گفتم میشد کلید ها رو تغییر داد(چه از طریق ساب کی چه مستقیم) منظور من این بود که الان دیگه میشه دقیق با handle هایی که در اختیار قرار میده مسیر رو اصلاح کرد یا به قول شما curve مسیر رو اصلاح کنیم :)
  • رسول شاکری

    رسول شاکری

    25 فروردین 1396 ساعت 16:35 |
    سلام . اضافه شدن موتور رندر Arnold..اون هم به صورت پیش فرض.. میشه یک اتفاق خوب برای کاربران 3d max قلمداد کرد.در یک مقاله ای خواندم که اتودسک سیاست بلند مدت برای بروز رسانی های بزرگ. هردو نرم افزار مایا و تری دی مکس در نظر گرفته.که این امر مستلزم زمان هست.البته اگه ابزارهای درونی 3dmax به مرحله ای برسه که وابستگی به پلاگین ها کمتر بشه.بهتر هست. به عنوان مثال همین اتفاق داره برای مایا به وقوع میپیونده و قطعا با بروز رسانی های ابزارهای جدیدی که طی این چند سال به مایا اضافه شده. اینده خوبی برای این نرم افزار پیش بینی میشه...3dmax هم واقعا با پلاگینهایی که برایش تدارک دیده شده .به جرات میشه گفت کارهای بسیاری میشه با اونها انجام داد. که این برمیگرده به دانش آن فرد و نحوه به کارگیری این ابزارها در داخل این نرم افزار.در مورد هودینی.. خب سیاست side fx در قبال این نرم افزار بدین شرح هست که از هودینی یک نرم افزار کاملا مستقل بدون نیاز به پلاگین ارائه بده. side fx ازسیستم PROCEDURAL که در درون هسته این نرم افزار تعریف شده.به بهترین شکل ممکن استفاده کرده
    و فکر کنم اصلی ترین تفاوت هودینی با دیگر نرم افزارها در همینه. اتودسک با ورود mash به مایا در پی این هست که همچین حرکت مشابهی برای مایا پیاده کنه.که به عقیده من هنوز جای خالی چندین و چند نود در mash به چشم میخوره تا بتونه به تعریف مطلوبی از سیستم PROCEDURA برسه . البته نه به صورت 100 درصد. در مجموع بروز رسانی های نرم افزارهای اتودسک به خوبی داره پیش میره اما چون این کمپانی کمی دیر جنبیده. به همین علت سایر رقبا از جمله هودینی....جلوتر.. نیازهای هنرمندان این عرصه رو فراهم میکنن. و همین امر موجب اختلاف نظراتی شده در پیرامون این حوضه .
  • سهیل صادقی

    سهیل صادقی

    26 فروردین 1396 ساعت 00:08 |
    واقعا متاسفم.
    کاش میتونستم برگردم به 15 سال پیش و دوباره انتخاب کنم بین نرم افزارها. قطعا انتخاب متفاوتی می کردم.
    من از مکس 2016 به بعد دیگه نصب نکردم چون چیزهای معمولی که میخوام وجود داره و حقیقتا چیزی هم برای گفتن نداشت اتودسک تو آپدیت ها.
    امیدوارم طبق صحبت هایی که شنیدم در نسخه های چندسال آینده تغییرات بنیادینی رو شاهد باشیم تو این نرم افزار.
    یا علی.
  • حسین افشاریان

    حسین افشاریان

    26 فروردین 1396 ساعت 02:44 |
    مرسی آقا مصطفی،
    در کل میشه بهش نگاه منفی داشت، نسخه 2017 هنوز کلی ایراد داره که داخل این نسخه هم رفع نشدن.
    یه طورایی میشه گفت اتودسک بودجشو بیشتر روی مایا میزاره، انتظار میره این نرم افزارو حذف کنن.
  • امید22

    امید22

    29 فروردین 1396 ساعت 14:52 |
    سلام
    میدونم اینجا برای این سوال مناسب نیست ولی خواهشا جواب بدین.

    کامپوزیت چیه و چه کاربردی داره! ؟

    Node editor چیه و کاربردش چیه !؟

    لطفا توضیح بدید
    با تشکر
    • علی

      علی

      06 اردیبهشت 1396 ساعت 12:58 |
      اگه یه شات رو کامل و در یک فایل ویدیویی رندر کنیم ...در صورتی که بخواهیم تغییری تو رنگ یا نور یا تکسچر و سایه و رفلکشن و.... (به غیر از موشن و تغییرات بنیادی شی ) به یک شی اعمال کنیم باید دوباره اون شات رو رندر کنیم که زمان زیادی دوباره صرف رندر میشه ...اما تو سیستم کامپوزیت جزیات تصویر رو جدا گانه برای سیستم کامپوزیت تهیه و رندر میکنیم و در هر لحظه میتونیم روی این تغییرات و جزیات صحنه تو فضای کامپوزیت اعمال صلیقه کنیم ...و اینکه افکتهای زیادی رو میتونیم به صورت دوبعدی یا سه بعدی روی هر جزء که جدا رندر شده اعمال کنیم یا افکتهایی روی شات اعمال کنیم که داخل محیط سه بعدی اصلا وجود نداره یا امکان پذیر نیست...و همچنین تغییراتی که واسه بهتر شدن کیفیت تصویر یا فیلترهای رنگی برای تغییر حس فضای شات استفاده میشه مثل تنظیمات رنگ و کنتراست و....... اعمال میشه
  • M.K

    M.K

    30 فروردین 1396 ساعت 17:37 |
    من قبلا کاربر مکس بودم. راستش مثل همه نوع جوونی که به یه چیزی تعصب دارند منم به نرم افزار تعصب داشتم اونم مکس! چون چیزی بجز مکس کار نمیکردم. اینکه مکس یا مایا کدوم برای منی بهتره که در حد اینترمدییت انیماتور هستم شاید جواب مشخص و قاطعی وجود نداشته باشه چون جفتشون برای من خیلی هستن! ولی کم کم که جلوتر رفتم دیدم همه شرکت های بزرگ انیمیشن سازی و مخصوصآ آموزش انیمیشن مثل آی انیمیت و انیمیشن منتور و انیم اسکول و کاگز ول و همه اینا دارن از مایا برای همه کاراشون استفاده میکنن، راستش چند روزی که چه عرض کنم چند ماهی بسیار آشفته بودم که چرا همگی از مایا استفادهخ میکنن برای انیمیشن؟! منم بدون اینکه چیز دیگری نیاز داشته باشم که مکس نداره کلآ بی خیال مکس شدم و رفتم سراغ مایا. به هر حال وقتی همه نیاز های من و همه آموزشهای حرفه ای تو سطح دنیا با مایا تدارک دیده میشه دلیلی برای سختی کشیدن با مکس وجود نداره! ولی بعد از اینکه رفتم سراغ مایا و دیدم که مایا رو کاربرانش چقدری گسترش میدن و چقدر براش اسکریپت های باحالی میسازن به وجد اومدم. اونجا فهمیدم که مایا بسیار منعطفتر و قابل گسترش تر از مکس هست. هفته های اول کار با مایا خیلی سخت بود برام. خب طبیعیه! من یک نوع منطق و ورک فلاو نرم افزاری تو مکس یاد گرفته بودم که اون باعث میشد گیج بشم. و مخصوصآ بقول دوستمون attribute editor مایا بسیار گیجم کرده بود. ولی کمی که کار کردم و دوره های دیجیتال توتورز رو دیدم و همین طور Udemy - Learning Maya after knowing 3ds Max رو دیدم، فهمیدم که مایا چقدر زیبا و منعطفتر هست و یک منطق کاریه دیگه ای یاد گرفتم که هرگز حاظر نیستم به سمت مکس برگردم! اینترفیس مایا خیلی جالب و منعطفه! ولی اینا چیزای زیاد راضی کننده ای برای مهاجرت نیستن و دلیل اصلی ای که بعدآ متوجه آن شدم همین توسعه دادن مایا توسط کاربرانشه. MEL وPython الحق که غوغا کردن تو مایا. ریگ اصلی ترین دغدغه من تو مکس بود. ولی الان مثله آب خوردن هر چیزی رو میتونم سریع و بسیار حرفه ای ریگش کنم( به کمک اسکریپت های بسیار ارزنده اش). مهمتر از همه چیز برای یه انیماتور حرفه ای وجود کاراکترهای کارتونی و ریگ شده در سطح فوق حرفه ای بسیار حائز اهمیته! و بسیار خوشحالم که تغییر مسیر دادم! گاهی اوقات آدم نباید سر مواضعش وایسه چون هیچ دلیلی در آخر کار نخواهد دید! البته تو زمینه انیمیشن و این نظر رو دادم و در بخش های دیگه من کاملآ بی سوادم و نمیدونم که کاربرا و دنیای هنرمندان بیشتر به مکس اهمیت میدن و گسترشش میدن یا مایا. چه آموزشی چه نرم افزاری. برای من هم مطمئنآ وجود ریگ های رایگان حرفه ای بسیار اهمیت داره که آقای رضایی هم چندی پیش چندتا از ریگ های بسیار خوب رو تو سایت گذاشتن و خیلیای دیگه هستند که واقعآ یک انیماتور نمیتونه مایا رو بیخیال بشه و از مکس استفاده کنه. من منظر کلی ای که از این حرفام داشتم اینه که الکی سر اینکه مایا میتونه اینکارو انجام بده یا نه و مکس میتونه یا نه بحث نکنیم. باید توجه داشته باشیم که هنرمندان بزرگ معلمان بزرگ و توسعه دهندگان کوچک در هر بخشی چرا و رو چه نرم افزار یمتمرکز هستند. اگه درست تشخیص بدیم به نظر من کوچ از یکی به دیگری بسیار تصمیم عاقلانه ای خواهد بود
    • سیاووش راد

      سیاووش راد

      31 فروردین 1396 ساعت 05:41 |
      حرفهایی که زدی کاملا بجا و منطقیه.

      اما نکته ای که باعث درگیری و جر و بحث تو این موارد میشه تعصب بیجای بعضی از کاربرا نسبت به یه نرم افزاره.

      و اینکه چرا مکس به کاربرایی غیر از مدلسازی و رندر اهمیت نمیده و بستر رو فراهم نمیکنه در صورتیکه رقبای سرسختی براش وجود داره.

      بالا بچهها حرفهای منطقی و قشنگی زدن اما اینا برا کسایی قابل قبوله که تعصب بیجا نداشته باشن.
      منم تا حدی انیمیشن کار میکنم و از مکس اومدم مایا اما متوجه چند نکته شدم که واقعا ازاردهنده هست.

      مثلا همین ریگ و اسکریپتی که گفتی .در مراحل اولیه یه انیماتور به چند ریگ استاندارد و سبک برا شروع انیمیشین نیاز داره چرا مکس به این خواسته بجا و حیاتی برا یه انیماتور جواب نمیده ؟
      شما اگه بخوای ریگ مورد علاقه ت رو تو مکس پیدا کنی نمیتونی و باید خودت دست به کار بشی و ریگر بشی که قبلا سر این قضیه با یکی از بچهها کلی بحث کردیم و خود اون اقا که از متعصبین سر سخت مکس هم هست به این نتیجه رسید که وقتی میخوای ریگر مکس بشی باید پدرت رو در بیاری تا ....(بخاطر کمبود فضای اموزشی و....) . کدوم ادم عاقل میاد و با وجود این موارد مکس رو برا ریگ و انیمیت در نظر میگیره و مکس رو به مایا ترجیح میده ؟ در جواب این سوال منطقی من جوابهایی شنیدم که این دو تا از اوناست!!!
      دوست نداره مگه زوره نمیخواد!!!! و یا اینکه لزومی به گسترش نیست هر چی میخواد داره؟؟!!!

      نمیدونم تا چه حداز ریگ و اسکریپت مکس سر رشته دارید. نکته ازار دهنده اینه که:

      مکس میتونه مثله مایا تمام اون ریگها رو داشته باشه و در مورد اسکریپت هم در مراحل اولیه که هنوز توسعه دهندههای مکس از مکس به مایا ( در ضمینه ریگ و انیمیت ) کوچ نکرده بودن من شاهد بودم که دقیقا اسکریپتهایی که برا مایا برا انیمیشن هست برا مکس هم وجود داشت.اما به هیچ وجه ادامه پیدا نکرده چون قضیه بازار کار و درامد و ....باعث میشه که دولوپرها هیچ رقبتی برا نوشتن و توسعه ابزار برا مکس نداشته باشن .

      هر وقت یه چیز میگفتیم هی میگفتن ام سی جی و ام سی جی ضمینه اموزشیش افتضاحه!! اگه این بابا vu رو از اسکریپت اسپات ورداری چندتا از ام سی جی بیشتر نمیبینی

      تولباکس 3 پارتیکل فلو یه دنیاست اما ساپورت و اموزشش افتضاحه (اموزش و ادامه از خود مکس نه تو نت و کاربرای مکس ) کی میاد تو vfx هودینی رو ول کنه بیاد تولباکس 3 رو ورداره؟ نمیدونم این حرف غیر منطقیه ؟ لا اقل اگه حریفی داری که حریفش نمیشی چیزایی رو که داری به نحو احسنت بروز بده شانست بیشتر میشه شاید یکی بگه من که نمیتونم هودینی کار کنم اما تولباکس 3 هست اینهمه ... و ....

      کوچ کرئن کاربرا و تغییرنرمافزارشرکتها اصلا چیز خوشایند و ساده ای نیست.
      • علی

        علی

        03 اردیبهشت 1396 ساعت 13:25 |
        یه مورد مهم تو مکس اینه که شما با کمترین تنظیمات به 90 درصد هدفتون نزدیک میشین ...چون ابزارهاش هوشمندانه طراحی شده و بیشتر مشکلات در پس پرده به صورت اتوماتیک حل میشه بدون اینکه متوجه بشید
      • علی ح

        علی ح

        16 اردیبهشت 1396 ساعت 14:51 |
        این حرفها ی که زدین بیشتر برای اینه که اصلا نه مکسو متوجه هستین نه مایا رو مکس مشگل ریگش حل شده دقیقا توانایی کار مایا رو داره اینکه چرا اکثرا به مایا رفتند چون موتور رندر در هر زمینه ای در مایا بود و در مکس در ورژن 2018 تازه اومده وقتی مکس سیستم موتور رندری تا به این لحظه نداشته منتطقی هست که طرف مایا میرند مکس بیشتر برای زمینه vfxبوده و در ایران به عنوان معماری توانایی مکس کلا vfxهست اونم با پلاگین tp و همین پلاگین تمامی قابلیتهای هودینی رو به تنها در خودش اورده نکته اخر مکس مشگللات خاصی مثل موتور ناقص و اشگلات فنی در خودش دازه همین الان دو تا پلاگین در مکس کمپانی بخره و جزع برنامه کنه نظرات اکثریت بر میگرده نکته اخر الان در زمینه طراحی مدل سازی انیمیت پارچه سازی لیبسینگ تکچر به هیچ وجح در کمپانیها نه از مکس نه هودینی نه مایا استفاده نمیشه بجز برنامه های اختصاصی ... motion bulder zbrush mari .و marvi... و غیره استفاده میشه عملا این برنامه ها به عنوان گزاشتن پازل استفاده میشه
    • علی

      علی

      03 اردیبهشت 1396 ساعت 12:55 |
      یکی از قابلیت فوق العاده مکس سوار شدن نودها روی هم تو مودیفایر هست که با فشار یک دکمه میشه دلیتش کرد و ساختار کاراکتری که ساختیم به هم نمیخوره ...و خاصیت دیگش اینه که همه اتفاقها که بر مبنای تایم انجام میشه یک جوره و توی دوربین میتونیم بفهمیم که رفتارش چه شکلیه ...مثلا اگه یک دونه پارتیکل تو فریم 35 گوشه سمت راست پایین قرار بگیره همیشه تو هر پلی سر جاشه و حتی اگه دوباره پاکش کنیم و بسازیم باز هم همونه یعنی رندوم نیست...و از همه مهمتر تعداد تنظیمات مکس برای کنترل یک شی یا مودیفایر کمه که باعث کنترل بیشتر و سرعت توی نتیجه گیری میشه و مکس به نوعی طراحی شده که تمام پلاگینهاش به صورت یک پک ...سوار موضوع میشه و با بیشتر نودها و پلاگینهای دیگش مچ هست ..و نکته دیگه اینه که افرادی که با ابزارهای مکس کار کنند و مسلط بشن به سرعت تو هر پروژه ای آماده کارند و به مشکلات باگ و صلایق دیگران برخورد نمیکنند مثل بایپ مکس که یک ریگ استاندارده...کلا ابزاری هست که سعی شده کاربران با اعضای کم یا کار فردی را در گیر مسایل فنی زیاد و ابزارهای پیچیده نکنه و کمتر خستگی برای کاربر ایجاد میکنه .. ما معمولا ایده آل طلبیم و دوس داریم با ابزارهای سنگین کار کنیم که به خاطر حجم بالای اطلاعات و ابزارها ..بیشتر تمرکزمون به جای تمرکز روی اصل طرح هنری روی ابزارهای پیچیده معطوف میشه ..چون تعدادمون تو پروژه ها کمه ...و زمان کار روی پروژه محدود ... کیفیت بصری کار پایین میاد به همین خاطر به نظر شخص بنده ..ابزارهای کم دردسر برای ما مناسبه ...البته نظر شما محترمه
      • سیاووش راد

        سیاووش راد

        04 اردیبهشت 1396 ساعت 08:44 |
        صحبت سر قابلیتهای مکس نیست . صحبت سر اینه که چرا به امکاناتش اضافه نمیشه ؟

        این سوال ساده ای نیست که با چند تا جواب سرسری ازش رد بشیم منظورم جوابی که شما دادین نیست.

        مکس امکانات زیاد و امتیازات زیادی هم داره اگه ادم منطقی باشی نمیتونی منکرش بشی. نکته ناراحت کننده اینه که مکس در عین توانایی داره کنار گزاشته میشه.یکی مثله من اگه داره غرغر میکنه اینه!!؟؟
        اگه یکی مثله من گیر داده که چرا به امکانات مکس اضافه نمیشه صحبت تنبلی و ... نیست. به این نکات توجه کن:
        همین الان اگه به نمونه کارهای بچههای ریگ و اسکریپت و انیمیت سافتایمیج نگاه کنی ابزارها و چیزایی میبینی که الان تو مکس و مایا وجود نداره !!!نمیگم تو مکس و مایا نمیشه زد منظورم اینه که سافت ایمیج هم خیلی نرمافزار قدرتمندی بود اما اتودسک اونو دیسکانتینیو کرد .

        1_ادامه ساخت 2 نرمافزار شبیه هم (مکس و مایا) اصلا منطقی نیست. اینکه ما بیام بگیم در چند سال اینده مکس دسکانتینیو میشه شاید اشتباه باشه اما با این روند کاری که برا مکس در نظر گرفتن حرف دور از انتظار و غیر منطقی نیست.و اصرار ما به اینکه چرا اپدیتش کمه و روش تمرکز نمیکنن ترس از همین موضوعه.

        2_ کسایی که میگن همین الان مکس هر چی بخواد داره و نیازی به اضافه کردن و ... نیست با این امکانات فلانی چی زده و نزذه مثله این میمونه که مثلا به یه مدلساز بگی :
        ما مکس رو داریم و یه نرمافزار دیگه هم هست مثله مکس اما مثلا ادج لوپ نداره! شما اگه بخوای چندتا .. رو بهم وصل کنی باید تک تک رو انتخاب کنی و ... و ابزارهای ساده ای از این قبیل برا مدلسازی که مکس داره اون نرمافزار نداره.
        به نظرت مدلساز مکس رو ترجیح میده یا اون نرمافزار رو؟ فقط بخاطر همین چند ابزار ساده سرعت مدلسازی چند برار میشه. همون مثال قاقش و چنگالی که رفیقمون بهش اشاره کرد.
        تو کار ریگ انیمیت یکی از کارها ی سخت و زمانبر فیشال ریگ و فیشال انیمیته.
        الان تکنولوژی داره به سمتی میره که اینکارار رو با دوربین و... انجام میدن و پروسه انیمیت رو کم هزینه ترو سریعتر میکنن. شما در جواب این سوال که چرا یه نرم افزار خودش رو در این ضمینهها اپدیت نمیکنه نمیتونی بگی من همون کار رو دستی انجام میدم و ... .
        نرم افزار از کورس رقابت عفب میمونه طرفداراش رو ازدست میده و... .

        تو VFX هودینی از مایا زده جلو تو انیمیت و ریگ تمام شرکتهای بزرگ (حداقل اموزشی) مایا رو انتخاب کردن. مکس فقط مونده مدلسازی و رندرش .به نظرت ادغام و انتقال تمام ابزارها و امکانات مکس به مایا کار سختیه؟

        اگه مکس تو دست اتودسک باشه به نظر شخصی من در عین توانایی و قابلیت عاقبتی بهتر از سافتایمیج نداره.
        اتودسک شرکت احمقی نیست. هیچ کس نمیاد بپرسه چرا سافتایمیج رو خرید و بعد مدت یکی یا دوسال دیسکانتینیوش کرد.
        بازم تکرار میکنم مکس در عین توانایی داره کنار گزاشته میشه .
        صدای الرحمانش بلند شده .
  • farzad rabei

    farzad rabei

    01 اردیبهشت 1396 ساعت 13:15 |
    بهترین خبر واسه من میتونس اضافه شدن ارنولد به مکس باشه و انشالله که بتونه مشکلات ضعف رندر رو تو مکس حل کنه ممنون اقای رضایی
  • محمّد

    محمّد

    02 اردیبهشت 1396 ساعت 08:15 |
    سلام دوستان
    داری اشتباه میکنید بله مکس در زمینه نمایش هنر معماری - طراحی بازی و انیمیشن های بدون پیچیدگی معرکست ولی شما برای ساخت یک انیمیشن پیچیده باید دها کد بنویسید و ابزار خودتون رو بسازید.
    این یعنی محدود شدن هنرمند با یک دنیا مسال فنی و در بیشترمواقع سردرگمی.
    چرا این همه شرکت در زمینه نرم افزار سه بعدی اینقدر تاکید در راحتی و سرعت دارند چون این موضوع دقدقه ی اصلی شرکت ها محصولات بصری برای کار با این نرم افزارهاست و دیگر نیازی به گفتن نیست که این موضوع چقدر برای شرکت های کوچک و بخصوص هنرمندان مستقل مهم است.
    اگر این نرم افزار کامل است پس اوتودسک پول خود را برای ابزار داینامیک پیشرفته- شبیه ساز مایعات و آتش سیستم جدید برای ساخت موشن گرافیک و دها ابزار پیشرفته برای انیمیت کاراکتر و... مایا دور ریخته
    تمام این هزینه ها برای سینما فوردی مایا هودینی مودو و... برای این است که نرم افزاری ساده کارامد و پیشرفته برای هنر مندان ساخته شود تا تمرکز گروه بر روی خلاقیت و ایده باشد و بتوانند با سرعت یک اثر خلق شود.
  • محمد

    محمد

    28 اردیبهشت 1396 ساعت 18:45 |
    با سلام . دوستان عزیز یک نکته مهم رو فراموش کردند که مکس یک نرم افزار (متکی به پلاگین) هست و این بدین معنی هست که نرم افزار خام مکس قابلیت های زیادی نداره بلکه توسط پلاگین هاش قدرت میگیره ..... حتی همین نرم افزار مایا هم دارای پلاگین های زیادی هست که خیلی در ایران کرک نمیشه . اما شعار نرم افزار مایا (دوست کاربر) هست. خب کاملا طبیعی هست که قابلیت ها و کاربران بیشتری داشته باشه . چون این قابلیت ها رو راحتتر در اختیار کاربرانش قرار میده ....
    نکته بعدی این هست که دوستان انتظار دارن که یک پروژه به طور کامل تو مکس بسته بشه که این اصلا درست نیست ... شاید نزدیک به 40 درصد کار در مکس بسته بشه و الباقی در پلاگین ها و نرم افزارهای جانبی و همچنین نرم افزارهای کامپوزیت بسته میشه .
    یک انیمیشن یا حتی یک تک فریم از صحنه معماری میتونه از ترکیب قابلیتهای چندین نرم افزار ساخته شده باشه
    دوستان به جای اینکه از مکس توقع بیجا داشته باشن تلاش کنن که طیف بیشتری از نرم افزارهای کاربری رو یاد بگیرن که بتونن جای خالی این قابلیتها رو پر کنن .
    این یک اصل در تولید کار حرفه ای هست تو تمام شرکتهای داخلی و خارجی هم رایجه ( هیچ وقت متکی به یک نرم افزار نباشید بلکه به دنبال راهی باشید که بتونید با یک ترفند مشکل کار رو حل کنید ............ من خودم به تجربه به این حرف رسیدم
    اگه دید شما هم این باشه دیگه مهم نیست که مکس کار کنی یا مایا
  • sos

    sos

    03 تیر 1396 ساعت 17:56 |
    ایا پلاگین ghost town رو داخل پکیج خودش داره؟

    با تشکر
  • aref

    aref

    06 تیر 1396 ساعت 12:15 |
    به نظر من کار فقط با یه نرم افزار و متمرکز شدن رو یه جنبه از اون مثلا مدلینگ یا رندر خودش به اندازه کافی وقت گیر و پیچیده هست و اگه کاربر بخواد از یه برنامه به برنامه دیگه پرش کنه خوب نیست
  • parviz

    parviz

    07 تیر 1396 ساعت 09:56 |
    سلام . خواهشن کمکم کنین وقت ندارم تحویل پروژم نزدیکه هنوز درگیر ارور این مکسم . مکس 2018 رو نصب کردم وقتی وارد مکس میشم این ارور میاد . لطفا بگید چیکار کنم؟
    http://s9.picofile.com/file/8299039242/2...095828.jpg
  • parviz

    parviz

    13 تیر 1396 ساعت 08:37 |
    از دوستان کسی هست مکس 2017 داشته باشه فایل رو براش بفرستم برام سیو 2016 بگیره حجمم کمه 3 مگابایت بیشتر نیست.ممنون

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام
خیلی پست مفیدی بود ... سپاس

مرتضی رحیم زاده مرتضی رحیم زاده 05. مرداد, 1396 |

با درود
ممنون ار وقت و انرژی خوب شما برای دوستان

همیشه برقرار و پیروزباشید

عبدالجلیل سلطانی عبدالجلیل سلطانی 05. مرداد, 1396 |

با درود
جناب افراسیابی دست مریزاد کار خوبی رو انجام دادین
مرتب بودن و به...

عبدالجلیل سلطانی عبدالجلیل سلطانی 05. مرداد, 1396 |

تشکر
البته فکر کنم نباید از جمله " هم نتیجه خوبی میده" استفاده می کردم!
بله...

سید وحید برزنجه سید وحید برزنجه 05. مرداد, 1396 |