میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
نرم افزار 3ds Max 2019 منتشر شد
جمعه 3 فروردین 1397
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار 3ds Max 2019 منتشر شد

جمعه 3 فروردین 1397
باسلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان عزیز
 
روز گذشته بالاخره 3ds Max 2019 رسما عرضه شد و اگه پادکست 12 سایت رو گوش کرده باشید اون قابلیت هایی که در اونجا خدمت شما گفتیم، قابلیت های اصلی این نسخه بودند که در ادامه نگاهی به اونها خواهیم داشت. اتودسک اینبار هم رویکردی مشابه سال 2016 رو در پیش گرفت یعنی افزودن یک ویژگی که فقط یک قابلیت برای انجام یک کار منحصر به فرد نیست ! بلکه گشودن دری به دنیای بی نهایته ... کاری که اتودسک در سال 2016 بر روی تری دی مکس 2017 کرد یعنی افزودن Max Creation Graph اینبار میشه گفت مشابه اون رو در بخش متریال ها و شیدرها هستیم.
 

مکس 2019 با قابلیت OSL

بدون تردید پشتیبانی از زبان شیدرنویسی Open Shading Language که به اختصار OSL نامیده میشه، مهمترین ویژگی مکس 2019 بحساب میاد. این زبان شیدرنویسی برای اولینبار توسط کمپانی Sony Pictures Imageworks برای موتور رندر آرنولد نسخه 5 ساخته و بعد از گذشت مدتی بصورت کاملا رایگان و اوپن سورس عرضه شد و همین امر باعث شد شرکت های دیگه خیلی سریع این زبان شیدرنویسی برای نرم افزارها و انجین های خودشون استفاده کنن. بعنوان مثال بلندر اونو بر روی سایکل اضافه کرد و کیاس گروپ هم ازش برای ویری بهره برد.
 
01-3ds-max-2019-osl
 
02-3ds-max-2019-osl
 
ما به کمک زبان های شیدرنویسی میتونیم بسادگی و فقط با چند خط کدنویسی شیدرهای اختصاصی خودمون رو ایجاد و ازشون در موتور رندرمون استفاده کنیم. این نکته رو هم اضافه کنم که شیدرها فقط مختص رندر نیستن و حتی میشه ازشون برای مدلسازی و فرم دادن به آبجکت های حجمی هم استفاده کرد. مجددا تکرار میکنم که بدون تردید این قابلیت شیدرنویسی به زبان OSL رو میشه بعنوان مهمترین ویژگی مکس 2019 بحساب اورد.
 

مرور کلی ویژگی های جدید 3ds Max 2019

قبل ازاینکه بخوایم صحبت رو ادامه بدیم لازمه ویدیوی مرور کلی ویژگی های جدید 3ds Max 2019 رو ببینیم. توی این ویدیو خیلی خوب توسعه های اصلی مکس 2019 رو به نمایش گذاشته. البته جدای از این بازهم مواردی هست که در ادامه بهشون اشاره میکنیم.



 
مواردی که توی ویدیو دیدید دیگه نیازی به توضیح نداره ... حالا حداقل فعلا تا زمانی که مطلب نقد و بررسی مکس 2019 رو بنویسیم، ولی موردی که بهش اشاره نشد بخش شبیه ساز جدید 3ds Max یعنی شبیه ساز آب بود. این بخش هم دستخوش یکسری تحولات و پیشرفت هایی بوده. درواقع میشه گفت خیلی سریعتر و روونتر و در ویدیویی که در قسمت زیر میتونید اونو مشاهده کنید، خواهید دید با کمک ویژگی GPU Display در بخش Fluid امکان شبیه سازی سنگین با تعداد پارتیکل های بالا و نمایش اونها در ویوپرت میسر شده.


 
دوستان این قول رو میدم که بزودی با نقد و بررسی دقیق 3ds Max 2019 در خدمت شما خواهیم بود. بصورت دقیق تک تک ویژگی های این نسخه رو بررسی میکنیم و دربارشون مفصل صحبت میکنیم.
 
بصورت کلی این نسخه از نرم افزار 3ds Max رو هم میشه مثبت ارزیابی کرد.
 
شما هم حتما دیدگاه و نظرتون رو درباره 3ds Max 2019 برامون بنویسید
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 30 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید