میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3years
سه‌شنبه 18 آذر 1393
در
اخبار سایت

3 سال گذشت ...

سه‌شنبه 18 آذر 1393
چقدر زود گذشت ... وقتی وارد بخش بلاگ میشم و شروع میکنم به گشتن در صفحات مختلف، انگار دارم یک سررسید 3 ساله رو ورق میزنم که توی هر صفحه ای از اون صدها خاطره تلخ و شیرین وجود داره. همینطوری که به ورق زدن ادامه میدم نهایتا به صفحه آخر میرسم و مطلب اول که با عنوان (به نام خدا) آغاز شد رو میبینم و انگار همین دیروز بود. روز نوزدهم آذر سال 1390 که سایت با این رویکرد و فعالیت خاص خودش شروع بکار کرد. اون موقع سایت از نظر امکانات هیچی نداشت، فقط یه بخش بلاگ بود با آموزشها ولی از همون زمان اینجا یک سرمایه ارزشمندی داشت که اونم شما بودید که از همون روز شروع و از همون ابتدا با همراهی گرمتون باعث شدید که امروز اینجا بعنوان بزرگترین وبسایت فارسی زبان در زمینه گرافیک رایانه ای (CG) شناخته بشه.
 
سه سال پیش بی ادعا کارمون رو شروع کردیم و اطمینان دارم که خیلی از دوستان و همراهانی که از روز اول با ما بودن این تصویر رو بخاطر میارن. توی این مدت اتفاقات زیادی افتاد. دوستان عزیزی به این جمع پیوستن و صمیمانه بدون هیچ چشم داشتی سعی کردن تا به دوستاران این عرصه کمک کنن. همیشه این موضوع رو گفتم، یکی از زیباترین اتفاقاتی که توی این مدت دیدم فرهنگ بسیار زیبای نویسندگان وبسایت در اشتراک گذاری دانش خودشون با دیگران بود.
 

تشکر ویژه از ...

توی این مطلب که به هر حال به خود سایت اختصاص داره دوست دارم از تک تک دوستان و همکاران سایت تشکر کنم که البته خود شما همیشه با حضور پرشور و گرمتون اینکار رو انجام دادید. من به ترتیب بر اساس زمانبندی که دوستان به این جمع پیوستن سعی میکنم به نوبه خودم از همکاران عزیز سایت تشکر کنم.
 
ممنونم از حمید رضا آقاجانی عزیز (LinkinForEver) که بعنوان یکی از محورهای اصلی این وبسایت شناخته میشه و از روزهای اول قدم به قدم با همراهی و همکاری گرم و صمیمانه خودش یک محیط تخصصی و صمیمی رو بوجود اورد و با فعالیت بعنوان نویسنده در سایت و مدیریت در بخش تالار گفتگو تمامی تلاش خودش رو برای کمک به همه دوستان انجام میده.
 
ممنونم از محسن امیدوار عزیز (CGAria) که محسن هم از روزهای ابتدایی در کنارمون بود و بعنوان نویسنده و مدرس وبسایت با انتشار مطالب بسیار خوب و آموزشهای کاربردی تمامی تلاش خودش رو برای کمک به دوستان در این زمینه انجام میده.
 
ممنونم از امین صادقوند عزیز (amincgi) که از دوستان قدیمی خودم هست و همیشه تلاش، تخصص و استعداد امین برای من مثال زدنی بود و خیلی خوشحالم از اینکه از ابتدای راه تونستیم از تجربیات امین عزیز بعنوان نویسنده و مدرس وبسایت بهره ببریم.
 
ممنونم از محمد ذاکری عزیز (mohamad.zakery) که همیشه با ارائه جذاب ترین مباحث بعنوان نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست و فعالیت خودش رو در سایت دنبال میکنه. محمد اخیرا به جمع تیم مدیریتی تالار گفتگو پیوسته و قراره مباحث فوق العاده خودش در زمینه برنامه نویسی و توسعه نرم افزاری رو در تالار شروع کنه.
 
ممنونم از پژمان رجبی عزیز (Power) که انرژی غیرقابل توصیف پژمان بعنوان یک نیروی محرک اصلی وبسایت شناخته میشه. پژمان بعنوان نویسنده، عضو تیم پادکست و ناظر تالار گفتگو در سایت فعالیت داره و شاید حضور پژمان در جلوی صحنه کمرنگ باشه ولی این رو بدونید که با وجود مشغله کاری، مسئولیت هماهنگی تمام گروه بر دوش پژمان عزیز هست.
 
ممنونم از استاد اسماعیل جباری عزیز (abrishamkohan) که یک چهره بسیار شناخته شده و دوست داشتنی در وبسایت هستن و همه ما با کارهای فوق العاده زیبای ایشون آشناییم. جناب استاد جباری فعالیتشون رو بعنوان نویسنده و مدرس در وبسایت آغاز کردن و تا کنون فعالیت های بسیار ارزشمندی مثل مدیریت پروژه های گروهی در تالار گفتگوی سایت رو انجام دادن.
 
ممنونم از ناصر اسلامی عزیز (naser196) که یکی از چهره های فعال و دوست داشتی وبسایت هستن و ناصر هم بعنوان نویسنده، مدرس، عضو تیم پادکست و مدیر تالار گفتگو فعالیت خودش رو در سایت ادامه میده و با انتشار مطالب مفید، آموزشهای کاربردی و فعالیت فعال و گسترده در تالار گفتگو برای کمک به دوستان در این عرصه تلاش میکنه.
 
ممنونم از رضوان پورمرتضی عزیز (rezvan.poormorteza) که با انتشار آموزشهای ارزشمند و مطالب مفید با قلم زیبای خودش از امسال فعالیتش رو با این گروه آغاز کرد و بعنوان نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست محتواهای بسیار ارزشمندی همچون مجموعه آموزشهای افترافکتز رو در سایت منتشر کردن.
 
ممنونم از مجتبی فرخی عزیز (animator_mojtaba) که بتازگی به این جمع پیوستن و البته از همراهان قدیمی این مجموعه بودن. مجتبی بعنوان نویسنده، مدرس، عضو تیم پادکست و مدیر تالار گفتگو فعالیت خودش رو با محوریت ارائه محتوا در زمینه نرم افزار بلندر آغاز کرده.
 
ممنونم از محمد جواد کسایی عزیز (archman) که همگی با کارهای برجسته ایشون آشنا هستیم و محمد جواد بعنوان یک عضو فعال در زمینه معماری فعالیت خودش رو از چندی پیش با مدیریت در بخش تالار گفتگو آغاز کرد.
 
ممنونم از سعید عزیز (saeedhhhhh) که زحمات دلسوزانه و مفید ایشون در تالار گفتگو غیرقابل توصیفه. سعید عزیز هم فعالیت خودش رو از چندی پیش بعنوان مدیر تالار گفتگو آغاز کرده و البته مدت زمان زیادی هست که شاهد کارهای ارزشمند و مفیدی مثل ارائه آموزش، پاسخ به سوالات و پیگیری صمیمانه مشکلات کاربران رو از طرف ایشون هستیم.
 
البته همکاران دیگری هم هستن که در یک مقطع زمانی همراه ما بودن مثل سجاد جهانگیری عزیز که با آموزشهای متنوع و جذابش خیلی از دوستاران این عرصه رو مدیون خودش کرد و البته تعدادی از همکاران که در مقاطع زمانی خیلی کوتاه شاهد فعالیتهاشون بودیم و دست همه این عزیزان رو صمیمانه میفشارم.
 
و البته یک تشکر ویژه از شما دارم و باید بگم که خیلی خیلی ممنونم از شما همراهان همیشگی که با حضور گرم و پررنگتون باعث شدید که این گروه معنی پیدا کنه و بتونه با قدرت به فعالیت خودش ادامه بده.
 

چند خط گلایه !

اگه اجازه بدید در چند جمله کوتاه گلایه ای رو هم داشته باشم. راستش خیلی دوست ندارم غر بزنم ! حتما میدونید که در طول این سالها مسائل، حاشیه ها و مشکلات زیادی توی مسیر وجود داشت، از سرورهای سایت گرفته تا مشکلات حاشیه ای پیرامون سایت و تا اونجایی که امکان داشت سعی کردیم تمامی مشکلات در همون پشت صحنه باقی بمونن. فقط توی این بخش مطلب میخوام چند کلمه گلایه ای داشته باشم از دوستانی که همیشه تماشاچی بودن ! با وجود اینکه همیشه تاکید میکردیم و خیلی دوست داشتیم همه دوستان و عزیزانی که از مطالب، محتوا، ویدئوها، آموزشها، پادکست ها و ... استفاده میکنن، حضور فعال نیز داشته باشن ولی با اینحال خیلی ها علاقه ای به اینکار نداشتن. در مقابل همراهان همیشگی سایت رو میبینیم که همیشه در مطالب مختلف حضور پیدا میکردن حتی در مطالبی که ارتباطی هم با فعالیت اصلیشون نداشت؛ و کاملا مشخص بود که حس مسئولیت بعنوان عضوی از این خانواده رو داشتن و به صراحت میتونم بگم که همین همراهان همیشگی بعنوان یکی از دلایل اصلی ادامه فعالیت این گروه بودن.
 
بیایید قبول کنیم فعالیت هایی که در اینگونه سایتها شکل میگیره در اصل یک مسیر دوطرفه است. امروز ممکنه شما در تالار گفتگو سوالی رو بپرسید و دوستانی پاسخ شما رو بدن و فردا ممکنه همون دوستانی که پاسختون رو داده بودن سوالاتی رو داشته باشن که شما بتونید راهنماییشون کنید. امروز ممکنه شما نمونه کاری رو در گالری قرار بدید و دوستان زیادی درباره کار شما دیدگاهها، نظرات و انتقاداتشون رو بنویسین و شک نکنید که همون دوستان نمونه کارهایی رو در گالری دارن که شما هم میتونید درباره آثارشون نظر بدید. بطور خلاصه بازهم تکرار میکنم که این جاده رو یک مسیر دو طرفه ببینید و اگه همگی فقط بهش بعنوان یک مسیر یکطرفه نگاه کنیم، مطمئن باشید که به بیراهه میره !
 

بخش آموزشهایی که دوباره فعال شد

خب میدونید که همیشه در ابتدای هر سال مطلبی رو به تصمیمات پیش روی سایت اختصاص میدادیم. خب امسال هم مطلبی با عنوان (کجا ایستاده ایم و به کجا می‌خواهیم برسیم ؟!) در ابتدای سال توی سایت منتشر شد و در اون به تصمیماتی که قرار بود امسال اجرایی بشن نگاهی داشتیم. راستش در اون زمان و در اصل در اون مطلب هیچ اسمی از یکی از فعالیت های اصلی سایت یعنی آموزشها نبردم و تصور خودم بر این بود که با این تراکم کارهایی که داریم خیلی بعیده که دیگه فرصتی برای انجام یکسری تغییراتی ساختاری و شروع دوباره فعالیت بخش آموزشها پیدا بشه اما اینکار انجام شد و همکاران وبسایت با انرژی فوق العاده خودشون از ابتدای سال نگذاشتن این بخش متروکه باقی بمونه و با انتشار آموزشها فوق العاده کاربردی، متنوع و جذاب دوباره تونستیم بخش آموزشهای سایت رو زنده کنیم.
 
ولی خب بدقول ترین شخص توی این مورد من بودم چرا که بارها و بارها به دوستان قول انتشار آموزشهایی رو از طرف خودم میدادم ولی متاسفانه بخاطر مشغله خیلی زیاد و زمان خیلی کم و محدودی که داشتم این امکان برام مقدور نبود. اما امروز میخوام بهتون بگم که اینبار تمام سعی خودم رو کردم تا بتونم یک مجموعه آموزشی مناسبی رو براتون آماده کنم و همینجا این قول رو بهتون بدم که فردا یعنی روز پنجشنبه 20 آذر 93 یک مجموعه آموزشی به مدت بیش از 7 ساعت آموزش ویدئویی از نرم افزار 3ds Max توی سایت منتشر خواهد شد که شاید بتونه جوابگوی بخش کوچیکی از بدقولی های من و محبت های شما باشه. و این موضوع رو هم اضافه کنم که از این پس انتشار آموزشها با قدرت بعنوان یکی از بخش های اصلی و درواقع یکی از شاخه های اصلی فعالیت سایت به کار خودش ادامه خواهد داد و من هم به نوبه خودم در کنار همکاران وبسایت سعی میکنم آموزشهای مناسبی رو آماده و منتشر کنم.
 

 
ببخشید که مطلب طولانی شد و البته ممنون که کامل مطالعه کردید. سال پیش توی همین روز در مطلب ویژه سالگرد سایت ازتون خواسته بودم برامون دعا کنید که بتونیم یکسال بعد هم توی یه چنین روزی در خدمتتون باشیم و همینطور هم شد و با وجود تمامی مشکلات اما موفق شدیم یکسال دیگه هم در کنار شما باشیم. ولی بازهم ازتون میخوام که ما یعنی کل گروه و مجموعه رو دعا کنید که درست یکسال بعد توی همین روز در چهارمین سالگرد تاسیس سایت در کنار هم باشیم.
 
صحبتم رو با همون شعار قدیمی به پایان میرسونم :
عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران، باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم.
 
حق یارتون
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 66 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید