میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
adobe-after-effects-cc-2015-released
یکشنبه 23 فروردین 1394
در
اخبار دنیای CG

آدوبی، هر روز مقتدر تر از گذشته

یکشنبه 23 فروردین 1394
سلام و درودی گرم بر تمامی شما دوستان عزیزم. امیدوارم روزهای قشنگ بهاری رو خوب سپری کنین و هر روز گام مفیدتری از گذشته بردارین. سال پرباری رو شروع کردیم و اگر از همراهان سایت باشین خاطرتون هست که با تلاش تیم مدیریتی و همت نویسندگان بزرگوار سایت، حجم زیادی از اخبار، مطالب و آموزش ها از ابتدای سال روی سایت قرار گرفت که از لحاظ حجمی توی یک بازه زمانی کوتاه، بی سابقه بود و قطعا نویدبخش اتفاقات جالب تری در سایت خواهد بود.
 

اما بریم سر اصل مطلب

چند روز پیش کمپانی آدوبی اخبار جدیدی رو در سایتش منتشر کرد که وعده آپدیت جدیدی برای محصولات CC یا همون Creative Cloud این کمپانی رو می داد. خوب این چندمین باره که آدوبی برای این سری از محصولاتش داره آپدیت های تازه ای رو منتشر می کنه که در این بین چند مسئله مهم برام قابل توجه بود.
 
یکی اینکه آدوبی تلاش زیادی برای اضافه کردن تکنولوژی های نو به نرم افزاراش داره که این آپدیت بودن همیشگی یکی از زنگ خطرهای اصلی برای رقباش محسوب میشه. مورد بعدی اینکه آدوبی هیچ عجله ای برای انتشار ورژن های جدید نداره و سعی می کنه به آپدیت های راضی کننده برای کاربران بسنده کنه و خوب به نظر من این موضوع مهمیه.
 
ارائه آپدیت 2015 کمپانی Adobe برای Creative Cloud
 
می تونیم اشاره کنیم به انتشار سالانه محصولات اتودسک که از دید بسیاری از کاربران اصلا ضروری نیست و با اضافه شدن امکانات جزیی در هر ورژن، اعتراض زیادی از سوی کاربران در دنیای مجازی رو هم به همراه داره که خوب این می تونه همیشه هم به ضرر اتودسک تموم بشه.
 
بد نیست نگاهی اجمالی به این قابلیت های جدید بندازیم که البته تمرکز این مقاله بر روی افترافکتز خواهد بود.
 

1. امکان جدید Creative Cloud Library

اگر بخوام تعریف ساده ای از این کتابخونه یا Library داشته باشم با یک مثال ساده میشه به بهترین نتیجه رسید.
 
ارائه آپدیت 2015 کمپانی Adobe برای Creative Cloud
 
فرض کنید شما کاربر هر کدوم از نرم افزارهای آدوبی مثل After Effects ، Premiere ، Photoshop ، Illustrator و ... هستین . حتما یک سری سورس های گرافیکی، Color space ها، افکت ها، Preset های رنگی و جلوه های مختلف دارین که همیشه بهشون نیاز هست و از ابزارهای اصلی کار هستن و جا به جایی همیشگی اونا براتون خیلی سخته.
 
Creative Cloud Library یک کتابخونه آنلاین برای بارگذاری این دسته از فایل ها هست که و شما یا همکارانتون از هر جایی و با هر دستگاهی (کامپیوترهای مختلف در مکان های مختلف و حتی موبایل) می تونین به راحتی بهشون دسترسی داشته باشین. شما می تونین سورس های به اشتراک گذاشته از افترافکتز، فتوشاپ، ایلیستریتور، پریمیر و حتی اپلیکیشن های موبایل مثل Adobe Shape و Project Candy رو در یک کتابخونه آنلاین یکجا داشته باشین.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 28 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 11 مگابایت
 
این امکان هم اکنون در افترافکتز هم قابل دسترسیه و و از امکانات مهم آپدیت جدید محسوب میشه.
 

2. قدرت و Performance هر چه بیشتر

یکی از عبارت های جذاب آدوبی در توضیح آپدیت شماره دو افترافکتز واقعا جالبه و علاقه هر کاربری رو به این کمپانی بیشتر می کنه :
 
"وقتی یک سال پیش ما از شما در رابطه با اینکه دوست دارید روی کدام قسمت از نرم افزار تمرکز کنیم پرسیدیم همه پاسخ ها مشتاقانه و تقریبا یکی بودند. شما از ما خواستید افترافکتز را به شکلی تغییر دهیم که پاسخ دهی بسیار سریع تر و نرم تری نسبت به گذشته داشته باشد و در کل از Performance بیشتری برخوردار شود ... ما شنیدیم"
 
ارائه آپدیت 2015 کمپانی Adobe برای Creative Cloud
 
و اکنون گوش شنوای آدوبی و دستان توانمندش بسیاری از خواسته های کاربران در رابطه با Performance ، قدرت پردازش و پاسخ دهی در ابعاد مختلف را بالاتر می برد. و به قول آدوبی با کار سخت بر روی re-architecturing یا همون معماری دوباره هسته نرم افزاری، قدرت بسیار بیشتری رو از این نرم افزار قدرتمند شاهد خواهیم بود.
 
اگر از کاربران افترافکتز باشین حتما می دونین که در زمان گرفتن Ram Preview با کوچکترین کلیک یا حرکتی درون نرم افزار، عملیات گرفتن Preview قطع می شد و شما هیچ کار دیگه ای در این زمان نمی تونستین انجام بدین. به گفته آدوبی یکی از فواید معماری دوباره نرم افزار این بود که امکانی به نرم افزار اضافه شده که در حال گرفتن Preview بتونین به راحتی هر کار دیگه ای انجام بدین، رنگ ها رو عوض کنین و لایه های جدیدی رو به Composition اضافه کنین.
 
مشخصات
مدت زمان : 57 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 4 مگابایت
 
فوق العادست ! نه ؟ یکی از بهترین امکاناتی هست که می تونه به هر کاربر افترافکتز هدیه داده بشه.
 

3. ساده سازی کاربرد سیستم Preview

یکی از امکانات دیگه ای که در زمان طراحی دوباره سیستم پیش نمایش در نرم افزار اضافه شد، راحتی کار با این سیستم بود که حالا شما می تونین برای گرفتن Preview کلید میانبر موردنظرتون رو تعیین کنین. همچنین کلید Spacebar روی کیبورد که اکثر کاربران جدید انتظار عمل Ram Preview رو ازش دارن حالا دقیقا همین کارو انجام میده و برای همیشه از بلا استفادگی در میاد.
 

4. Adobe Character Animator

ارائه آپدیت 2015 کمپانی Adobe برای Creative Cloud
 
یکی از بهترین اپلیکیشن هایی که با آپدیت جدید آدوبی عرضه میشه Adobe Character Animator هست که نسخه اولیه و به اصلاح Preview اون به خانواده Creative Cloud اضافه میشه. این اپلیکیشن به همراه افترافکتز نصب میشه و شما می تونین طرح های دوبعدی کاراکتر خودتون رو از Photoshop یا Illustrator وارد محیط این نرم افزار کنین و به وسیله یک میکروفون یا دوربین، صحبت ها و حرکت لب خودتون رو با لب های کاراکتر دوست داشتنی تون هماهنگ کنین. نمیشه حدس زد این امکان چقدر سرگرمی و همین طور پیشرفت رو برای تولیدکنندگان به ارمغان میاره اما اولین تاثیرش باعث اضافه شدن یکی از ابزارهای جدید به نرم افزار هست که مورد بعدی ما رو شامل میشه.
 
توضیحات هر چه بیشتر در این زمینه رو به ویدیو زیر واگذار می کنم.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 28 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 34 مگابایت

5. Face Tracker Effect

ارائه آپدیت 2015 کمپانی Adobe برای Creative Cloud
 
از امکانات فوق العاده دیگه ای که مثل Roto Brush Tool در ورژن های گذشته همه رو شوکه کرد، اضافه شدن امکان Face Tracking که برگرفته از تکنولوژی Adobe Character Animator هست. با استفاده از این امکان جدید شما می تونین صورت شخصیت در حال حرکت توی فیلمتون رو دنبال یا به اصطلاح Track کنین. کارهای مختلف و جذابی با این قابلیت جدید امکان پذیره مثل : تغییر صورت، تغییر چشم و اجزای مختلف، اضافه کردن زخم و ... که حالا تمامی این کارها راحت تر از گذشته انجام میشن.
 
ویدیوی زیر، منتشر شده از طرف آدوبی و مروری داره بر تمامی این امکانات که دعوتتون می کنم حتما ببینینش.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 15 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 15 مگابایت

 
امیدوارم از خوندن مقاله لذت برده باشین و دوست دارم هر چه زودتر دیدگاه شما رو در رابطه با آپدیت های جدید آدوبی بدونم.
 
شاد و موفق باشین
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 29 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید