میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
adobe-cs6
شنبه 16 اردیبهشت 1391
در
اخبار دنیای CG

شرکت Adobe محصولات CS6 خود را منتشر کرد

شنبه 16 اردیبهشت 1391
خب بالاخره محصولات CS6 شرکت ادوبی هم منتشر شد و در این مقاله قصد دارم با قابلیت های جدید نرم افزار های Photoshop و After Effects آشنا بشیم .

ابتدا از نرم افزار Photoshop CS6 شروع میکنم :

  • محیط کاربری :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

اولین ویژگی که میشه بهش اشاره کرد محیط کاربری جدید اونه ، در نسخه CS6 تم فتوشاپ همانند نسخه LightRoom خاکستری رنگه و به نظر من که خیلی زیبا شده . البته این قابلیت رو هم داره که شما هر رنگ و هرطوری که بخواهید اونو تغییر بدید .

  • ابزار برش (Crop) جدید :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

حتما با ابزار Crop و یا همون برش عکس آشنا هستید . در این نسخه جدید این ابزار بسیار دگرگون شده و خیلی کار کردن با اون ساده و حرفه ای تره و قابلیت دیگه اون non-destructive هستش که اگه در میان کار نظرتون درباره برش تغییر کرد نیازی نیست که کار رو از اول شروع کنید .

  • استایل های تایپ :
در نسخه جدید استایل های تایپ جدیدی به فتوشاپ افزوده شده . در نرم افزار Adobe InDesign استایل های Paragraph و Character وجود داره که به کاربرا این امکان رو میده تا بتونند متنشون رو همون حالتی که میخواهند تغییر دهند ، این امکان کمک بسزایی در ذخیره زمان برای کسانی که در کار طراحی صفحات هستند میکنه و حال این امکانات در فتوشاپ هم افزوده شده .

  • پنل Property :
در این زمینه تیم فتوشاپ پنل Property را معرفی کرد . یک ابزار هوشمند Move که میدونه شما بر روی چه کلیک می کنید و حالا شما را با گزینه هایی برای روند ویرایش کردن که کار شما را کمی ساده تر میکنه ، آشنا می کند.

  • گالری Blur :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

Photoshop CS6 دارای سه نوع افکت جدید Blur میباشد : iris blur ( که یک عمق سایه‌دار اثر میدان را حتی در صورت عدم توانایی لنز دوربین برای تولید این ویژگی ایجاد می‌کند ) - field blur (که یک Blur درجه‌دار است) - tilt-shift blur و همچنین به این نوع از بلور ها یک HUD مشترک افزوده شده که عمل افکت را براحتی میتوان انجام داد .

  • خط زمان (Timeline) جدید ویدئو :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

این بهترین ویژگی بود که خودم دیدم ، در این نسخه راحت میتونم بگم که شما یه مینی افتر افکت در فتوشاپتون دارید . Timeline در CS6 خیلی پیشرفت داشته و به شما این امکان رو میده که ویدئوهای خودتون رو ویرایش و حتی صدا گزاری کنید .

  • سه بعدی (3D) :
پنل فضای کاری سه بعدی، و پنل property جدید در CS6 ارائه شده که به شما اجازه میده تا تغییرات رو به سرعت بر شئ سه بعدیتون به وجود بیارید. یک وجه مشترک سه بعدی پیشرفته کار شما را ساده کرده ، با این وجه مشترک شما می توانید تغییرات را بر روی شئ ساده تان تنها با کلیک کردن و کشیدن شئ بر روی بومتان انجام بدید. به علاوه شما میتونید رنگ متن بیرون آمده را تغییر داده و حتی warp ها و تغییرات را به متن جاری آنطور که انتظار دارید اعمال کنید .

  • براش های جدید :
در نسخه CS5 شاهد یه سری تغییرات اساسی در براش یا هون قلم ها بودیم ، در اون نسخه قلمهایی وجود داشت که سازگاری قابل توجه با تبلت ها داشتند و در این نسخه یعنی CS6 دو قلم افزوده شده که واقعا قابل توجه . این قلم ها طوری طراحی شده اند که دقیقا مانند مداد های ذغالی عمل می کنند یعنی براش در حین کار به آرامی ساییده می شود . اگه شما یه نقاش هستید حتما بهتون پیشنهاد میکنم نسخه فتوشاپ CS6 رو روی سیستمتون نصب کنید .

  • انتخاب های آگاهانه پوست :
حتما شما با ابزار Color Range آشنا هستید . در نسخه CS6 قابلیت جدید به این ابزار اضافه شده و به کسانی که کار روتوش عکس انجام میدن کمک خیلی خوبی میکنه ، نام این ابزار Skin Tones هستش و در عکس شما فقط قسمتهای پوست رو انتخاب میکنه .

و دهها قابلیت جدید دیگه که اینجا فرصتی نیست که بهشون بپردازیم


حالا بریم سراغ نرم افزار After Effects CS6 :

در نسخه جدید نرم افزار افترافکت CS6 بسیاری از قسمت هاش تغییرات اساسی پیدا کرده . از ورود فایل به صورت پیشرفته گرفته تا بخش سه بعدی نرم افزار . در این نسخه میتونید متون و اشکال رو به صورت سه بعدی در بیارید . همچنین پلاگین بسیار قوی 3d Camera Tracker برای جلوه های ویژه به صورت پیش فرض در لیست پلاگین ها موجوده . پیش نمایش سریع یکی از قابلیت های این نرم افزار است . همچین کار با ماسک به صورت پیشرفته و بسیاری موارد دیگر که به شرح برخی از اونها میپردازیم :

  • عملکرد کش بصورت کلی Global Performance Cache :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

با استفاده از این قابلیت ، کارآیی نرم افزار افزایش پیدا میکنه و پیش نمایش کارهای شما با سرعت بیشتری آماده میشه و دیگه نیازی به صبر کردن برای لود شدن پیش نمایش ندارید . البته ممکنه این کار باعث پر شدن حافظه رم شما بشه ولی سرعت خیلی خوبی به کار شما میده .

  • مسیریابی دوربین 3 بعدی :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

مسیریابی عناصر 3 بعدی به همراه کنترل کامل روی عمق زمینه، سایه ها و انعکاس ها ، آنالیز خودکار و جایگزینی نقاط 3 بعدی در تصاویر 2 بعدی از امکانات Adobe After Effects CS6 هستش .

  • یکپارچگی با Adobe Illustrator :
در نسخه های قبل افتر افکت سازگاری کاملی با فایلهای PSD داشت ، یعنی زمانی که شما یه فایل PSD رو در افتر افکت باز میکردید این قابلیت رو داشتید که اون فایل رو بصورت لایه لایه ویرایش کنید . حال این امکان برای فایلهای AI و EPS هم فراهم شده . این فایلهای توسط نرم افزار Illustrator ساخته میشن و بهشون میگن وکتور و اکثر وکترو ها مثل PSD ها لایه لایه هستند .

  • متن ها و اشکال برجسته :

نگاهی به ویژگی های جدید نرم افزار های Adobe Photoshop CS6 و Adobe After Effects CS6

شما در این نسخه میتونید انواع متن و شکل را به فرم بیرون زده و برجسته تبدیل کنید و از امکانات انعکاس، نقشه های محیط و غیره نیز بهره ببرید .

  • اجرای mocha در افتر افکت Improved mocha AE workflow :
mocha یک نرم افزار مکمل هستش که به همراه افتر افکت بر روی سیستم شما نصب میشه و حالا در این نسخه میتونید این نرم افزار رو در محیط افتر افکت اجرا نمایید .

  • تعمیر Rolling Shutter :
حذف Rolling Shutter هایی مانند Skew و Wobble بدون پایدارسازی از دیگر امکانات جدید این نسخه هستش .

امکانات دیگه ای هم هست و همچنین 90 افکت و جلوه جدید در این نسخه به افتر افکت افزوده شده


امیدوارم که از این مطالب لذت برده باشید
منتظر نظراتتون هم هستم
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 4 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید