میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
animators-tool-kit-overview
پنج‌شنبه 21 شهریور 1392
در
مقالات

جعبه ابزار انیماتورها

پنج‌شنبه 21 شهریور 1392
سلام
 
معرفی اسکریپت Animators Tool Kit یک جعبه ابزار کامل برای انیماتورها در 3ds Maxامروز با معرفی یک اسکریپت در خدمت شما عزیزان هستیم . از آخرین اسکریپتی که در سایت معرفی کرده بودیم زمان نسبتا زیادی میگذره و به هرحال میدونید که اسکریپتها ابزارهای بسیار مفید و کاربردی در دنیای CG و بخصوص در نرم افزار 3ds Max هستن و به همین دلیل امروز میخوایم شما رو با یک اسکریپت کاربردی آشنا کنیم و در ادامه هم لینک دانلودش در اختیارتون قرار خواهد گرفت .
اما این اسکریپت یه مقداری متفاوته و طی مدت زمان نسبتا کمی که از انتشارش میگذره، تونسته توجه مخاطبان و انیماتورهای زیادی رو بسمت خودش جلب کنه . گفتم انیماتور به این دلیل که کاربرد این اسکریپت در زمینه انیمیشنه و نامش هم هست Animators Tool Kit یا همون ATK یعنی جعبه ابزار انیماتورها !
اگه بخوایم بشکل خیلی ساده و کلی ATK رو تعریف کنیم میشه گفت این اسکریپت مجموعه ای است از ابزارهایی برای تکثیر ، تغییرحالت ، ریگ ، کپی ، دگرگونی و ... که درواقع بسیاری از ابزارهای مورد نیاز یک انیماتور برای اینکه بتونه کارش رو سریع و دقیق پیش ببره رو در خودش جای داده . فکر میکنم نام "جعبه ابزار انیماتورها" بهترین نامی باشه که میتونه کاربرد اصلی این اسکریپت رو وصف کنه .
همچنین ATK کاربردهای زیادی در ایجاد افکتهای بسیار زیبا داره که مبحث موشن گرافیک هم میتونه بخشی از اون باشه .
 
معرفی اسکریپت Animators Tool Kit یک جعبه ابزار کامل برای انیماتورها در 3ds Maxمعرفی اسکریپت Animators Tool Kit یک جعبه ابزار کامل برای انیماتورها در 3ds Max
 
خیلی جالبه با اینکه مدت زمان زیادی از انتشار این اسکریپت نمیگذره ولی سازندگانش توی همین مدت تونستن یک ویدئو Showreel از نمونه کارهای انجام شده با ATK رو با عنوان ATK Showreel 2013 منتشر کنن . نکته قابل توجه در ویدئو اینه که این اسکریپت در فیلم ها بزرگ نیز مورد استفاده قرار گرفته که در نوع خودش خیلی جالبه . پیشنهاد میکنم که در قسمت زیر ویدئو ATK Showreel 2013 رو حتما ببینید :
 
مشخصات
مدت زمان : 58 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 20 مگابایت

 
در ATK ابزارهای زیادی وجود داره مثل Copy Keys , Reverse , Point Parenter و بسیاری دیگه که به هرکدام از اینها یک Device گفته میشه که بوسیله اونها میتونید یک کنترل دقیق روی انیمیشن خودتون داشته باشید . این Device ها به شما کمک میکنند تا انیمیشن هایی رو بسازید که شاید قبلا ساخت اونها براتون خیلی سخت و یا غیرممکن بوده .
توی نسخه جدید Animators Tool Kit یک ویژگی عالی اضافه شده به نام CamRig که یک ابزاریست برای ریگینگ دوربین در تری دی مکس . به کمک CamRig در ATK میتونید براحتی برای محیط خودتون یک دوربین با پارامترهایی جهت حرکت دادن و تنظیم اون داشته باشید . همچنین این ابزار CamRig از دوربینهای VRay Physical Camera نیز پشتیبانی میکنه که فکر کنم یک خبر خوب برای کاربران موتور رندرینگ V-Ray باشه .
 
جالبه این ATK منو بشدت یاد PolyBoost میندازه . نمیدونم یادتون هست یا نه ولی در مکس نسخه های قدیم یک اسکریپتی وجود داشت به نام PolyBoost که در زمینه مدلسازی ابزارهای فوق العاده ای رو در اختیار کاربران مکس قرار میداد و طی مدت زمان کوتاهی هم تونست بسیاری از کاربرانی که در زمینه مدلسازی فعالیت میکردن رو به خودش جذب کنه که حتی اگه الان نگاهی به آموزشهای قدیمی Gnomon هم بندازید میبینید که مدرس از PolyBoost استفاده میکرده، تا اینکه بالاخره شرکت اتودسک امتیازش رو از سازنده خرید و همون رو در قالب Modeling Tools کنونی در 3ds Max 2010 اضافه کرد .
شباهت های زیادی بین این دوتا ابزار وجود داره . فقط اون در زمینه مدلسازی بود و این برای انیمیشنه :)
 
خب در انتها لینک دانلودش رو براتون میگذارم که امیدوارم از این اسکریپت لذت ببرید و پروژه های خوبی رو باهاش بسازید
 
 
در آخر یه نکته ای رو هم بگم و اونم اینکه آموزشهایی برای بسیاری از پارامترهای ATK از طرف سازنده ارائه شده و همینطور یک آموزش خوب هم برای CamRig که سعی میکنم در مطالب بعدی اونها رو هم براتون منتشر کنم . ( البته بستگی به خودتون داره که آموزشها رو میخواهید یا نه ! )
 
منتظر نظرات و گفتگوهای شما هستیم ...
 
براتون آرزوی موفقیت دارم
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 57 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید