میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
architecture-tools
جمعه 18 اسفند 1391
در
مقالات

ابزارهای معماری در 3ds Max

جمعه 18 اسفند 1391
سلام

امروز با معرفی دو ابزار در زمینه معماری در نرم فزار 3ds Max در خدمت شما عزیزان هستم . همونطوری که میدونید معماری در نرم افزار تری دی مکس طی چند سال اخیر خیلی گسترده شده و این نرم افزار تونسته نظر معماران زیادی رو به خودش جلب کنه .

در این بخش ما میخوایم با دو ابزار FuturArch و Batzal Roof Designer آشنا بشیم . چندی پیش برای تعدادی از دوستان مساله ای مطرح شده بود که آیا این سایت صرفا قراره در جهت انیمیشن فعالیت داشته باشه یا خیر ، که جواب صد در صد خیر . ما قراره در اینجا درباره همه زمینه های گرافیک سه بعدی مطلب و آموزش داشته باشیم و به همین دلیل این مطلب رو به بخش معماری اختصاص دادم .
 
FuturArch :
 
معرفی 2 ابزار کاربردی در زمینه معماری در نرم افزار 3ds Max
 
معرفی 2 ابزار کاربردی در زمینه معماری در نرم افزار 3ds Maxاز FuturArch شروع میکنم . پلاگین FuturArch یک ابزار جامع و بسیار کارآمد در زمینه ساخت ساختمانها و نماهای خارجیه . شما با چند کلیک ساده و در عرض مدت کوتاهی میتونید نمای کلی از ساختمون مورد نظرتون رو بساید . به عنوان مثال تصویر بالا رو سازنده در عرض چند دقیقا و بسیار سریع و راحت ایجاد میکنه که ویدئو مربوطه در سایت سازنده موجوده .
این پلاگین از 3 بخش اصلی تشکیل شده که این قسمتها شامل :
  1. FuturArch Primitives = مجموعه ای از اشکال هندسی اولیه با قابلیت ریل تایم boolean و UV شده بصورت پیشفرض .
  2. FuturArch Roofing = مجموعه کامل ای از ابزار ها برای ایجاد سقف های پیچیده با زوایای مختلف . سریعترین راه برای ایجاد سقف به طور کامل و تبدیل اون به یک آبجکت سه بعدی در عرض چند ثانیه .
  3. FuturArch ArchViz = مجموعه ای از ابزار های جانبی مورد استفاده در سازه ها مانند : دیوار ، کفپوش ، پنجره ها ، درب ها ، نرده ها ، دستگیره ها و همچنین تعداد از ابجکتهای فضاهای داخلی .
استفاده از این پلاگین بسیار سادست فقط کافیه که اونو نصب کنید و سپس در لیست آبجکت های Geometry به بخشهای FuturArch دسترسی خواهید داشت .
 
 

Batzal Roof Designer :
 
معرفی 2 ابزار کاربردی در زمینه معماری در نرم افزار 3ds Max
 
معرفی 2 ابزار کاربردی در زمینه معماری در نرم افزار 3ds Maxاین پلاگین نسبت به ابزار قبلی که معرفی شد ساده تره و کارش صرفا جهت طراحی سقف با جزئیات بالا در نرم افزار 3ds Max ـــه .
پلاگین Batzal Roof Designer که بصورت یک اصلاح گر در لیست Modifire های تری دی مکس اضافه میشه ، قابلیت پشتیبانی از فایلهای CAD رو داره و شما میتونید خیلی راحت از یک شکل ساده یک سقف با جزئیات بالا رو بسازید .
از دیگر قابلیت های ویژه این پلاگین تکسچرینگ خودکار اونه . یعنی بعد از ساخت سقف نیازی نیست که مدلتون رو UV کنید ! مدل شما بصورت خودکار UV میشه .
 
 
 
 
برای اینکه بیشتر با این ابزار ها آشنا بشید پیشنهاد میکنم که سری به سایتهای سازنده بزنید . در سایتهای سازنده این پلاگینها ویدئو های آموزش خوبی منتشر شده که میتونید ازشون استفاده کنید .
 
 
 
امیدوارم که این ابزار ها براتون مفید باشه و بتونید باهاشون سازه های خوبی رو بسازید .
درضمن سعی میکنم در آموزشهایی که در آینده توی وبسایت منتشر میشه از این ابزار ها هم استفاده کنم تا بیشتر باهاشون آشنا بشید .
هنوز ابزارهای زیادی در بخش معماری 3ds Max باقی مونده که در آینده حتما معرفی خواهند شد .
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع ( www.Mostafa3D.com ) کپی نکنید !!!
 
یاحق
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 50 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید