میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
arnold-for-cinema-4d-at-siggraph-2014
پنج‌شنبه 9 مرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

انجین Arnold برای نرم افزار Cinema 4D در SIGGRAPH 2014

پنج‌شنبه 9 مرداد 1393
روز گذشته خبر مهم دیگری در دنیای CG منتشر شد و سرو صدای زیادی رو به راه انداخت. البته انتشار اینگونه خبرها در این مقطع زمانی که کمتر از 2 هفته دیگه تا برگزاری مهمترین رویداد دنیای CG یعنی سیگراف 2014 زمان باقی مونده، خیلی دور از انتظار نیست. خبر رونمایی از پل ارتباطی بین دو Application بسیار مهم در این زمینه یعنی نرم افزار Cinema 4D با انجین قدرتمند و محبوب Arnold که درواقع انتشار پلاگین رابط بین نرم افزار سینما فوردی و انیجن آرنولد خواهد بود و این پلاگین چیزی نیست جز C4DtoA که قراره در روز 12 آگوست از طرف کمپانی Maxon در SIGGRAPH 2014 غرفه شماره 1422 به نمایش گذاشته بشه و در اختیار کاربران این نرم افزار قرار بگیره.
 
انجین Arnold برای نرم افزار Cinema 4D در SIGGRAPH 2014
 
البته چند سالی میشه که تیم توسعه درحال کار بر روی این پلاگین هستن و این دوره سیگراف درواقع انتشار نسخه رسمی این پلاگین برای اولین بار خواهد بود. احتمالا همونطوری که در جریان هستید و میدونید پلاگین های رابط انجین آرنولد تاکنون برای 3 نرم افزار منتشر شده بود و Develop میشد. یعنی نرم افزارهای مایا، سافت ایمیج و هودینی که بزودی نام Cinema 4D نیز در بین اونها اضافه خواهد شد.
 
خبر انتشار پلاگین انجین Arnold برای نرم افزار Cinema 4D در رویداد سیگراف 2014
 
خب حتما میدونید که انجین آرنولد بعنوان یکی از موتورهای رندرینگ مهم و محبوب در صنعت ویژوال افکت بحساب میاد و جلوه های ویژه بسیاری از فیلم های بزرگ امروزی با همین آرنولد رندر شده که شاید بعنوان بهترین مثال میتونم به فیلم Gravity اشاره کنم و حالا انتشار C4DtoA یک گام بلند برای نرم افزار Cinema 4D جهت قرار گرفتن این نرم افزار در مسیر VFX بحساب میاد. (این موضوع قطعا باعث خوشحالی کاربران C4D خواهد بود)
 
خبر انتشار پلاگین انجین Arnold برای نرم افزار Cinema 4D در رویداد سیگراف 2014
 
یه موضوعی بنظرم خیلی جالبه. مدیرعامل کمپانی Solid Angle (سازنده آرنولد) یعنی Marcos Fajardo گفته : (سالهاست که بسیاری از مشتریان و کاربران این انجین تقاضای انتشار پل ارتباطی و پلاگین رابط با نرم افزار سینما فوردی رو از شرکت داشتن و حالا خیلی خوشحالیم که با کمک کمپانی Maxon تونستیم آرزوی اونها رو به واقعیت تبدیل کنیم) خب شاید جناب Marcos Fajardo یادشون رفته که کاربران مکس هم سالهاست که درخواست یه چنین پلاگینی رو دارن و حتی بعضی ها خودشون بصورت مستقل شروع کردن به نوشتن پلاگین ارتباطی که چندی پیش یه نسخه غیر رسمی برای مکس هم توی نت منتشر شده بود ولی خب هنوز Solid Angle خیلی واکنش مثبتی نسبت به این موضوع نشون نداده !
 
به هر حال به کاربران نرم افزار Cinema 4D تبریک میگم و اتفاقا همین 2 روز پیش داشتم فکر میکردم که کمپانی Maxon در این دوره سیگراف چه حرفی رو برای گفته داره. اگه یادتون باشه سال پیش با نسخه جدید نرم افزارش به سراغ رویداد SIGGRAPH 2013 رفت یعنی Cinema 4D R15 و امسال هم اون چیزی که تا این لحظه مشخصه اینه که مهمترین اتفاق Maxon در سیگراف 2014 همین C4DtoA خواهد بود. درضمن از طرف کمپانی های دیگه و درباره برنامه هایی که برای SIGGRAPH 2014 در نظر گرفتن خبرهای ریز و درشت زیادی منتشر شده که در پادکست آینده سعی میکنیم مهمترین اونها رو به اطلاع شما برسونیم. پس پیشنهاد میکنم که هم مطالب سایت رو دنبال کنید و هم منتظر انتشار شماره بعدی پادکست سایت هم باشید.
 
با آرزوی موفقیت برای تک تک شما ...
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 37 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید