میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
autodesk-acquires-bitsquid
چهارشنبه 21 خرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

گیم انجین Bitsquid توسط Autodesk خریداری شد

چهارشنبه 21 خرداد 1393
دیروز از طرف کمپانی Autodesk خبری منتشر شد که تا حد زیادی درخور توجه بود. خرید موتور بازی سازی Bitsquid توسط این کمپانی خبری بود که فعالان عرصه بازی سازی و توسعه بازی های رایانه ای رو به خودش جلب کرد. گیم انجین نسبتا گمنامی که برای آشنایی بهتر شما با این موتور بازی سازی میتونم به بازی War of the Roses اشاره کنم که توسط همین انجین ساخته شده بود که حالا قراره بعنوان یک ابزار 3D Visualisation بصورت ریل تایم در بین خانواده نرم افزارهای اتودسک قرار بگیره.
 
خبر خرید موتور بازی سازی Bitsquid توسط کمپانی Autodesk
 
همونطوری که میدونید نرم افزارهای اتودسک مثل Maya ،3ds Max و Maya LT در بین سازندگان بازی های رایانه ای از محبوبیت خاصی برخوردار هستند و درواقع بخش 3D Game Development یکی از بازارهای اصلی این کمپانی بحساب میاد و حالا به گفته اتودسک کمبودی در بین نرم افزارها در این شاخه احساس میشد که اکنون قراره با اضافه شدن Bitsquid در بین نرم افزارهای Media & Entertainment این شرکت، جای خالی موجود رو پر کنه و طی یک سال آینده اتودسک تصمیم داره از این انجین بعنوان یک موتور بازی سازی قدرتمند، انعطاف پذیر و مدرن رونمایی کنه.
 
البته بر اساس گفته ها این عضو جدید در خانواده اتودسک قرار نیست که صرفا به گیم اختصاص داده بشه و تکنولوژی Bitsquid میتونه در انیمیشن ها و فیلم ها نیز مورد استفاده قرار بگیره. بعنوان مثال بسیاری از افرادی که در زمینه های مختلف سه بعدی سازی فعالیت دارن مثل معماری همیشه بدنبال راه حل هایی جهت تجسم و به تصویر کشیدن طرح های خود هستند و میشه گفت که اکنون تکنولوژی Bitsquid در قلب اتودسک میتونه بعنوان یکی از راه حال های مناسب برای اینکار باشه و در بخش فیلمسازی نیز میتونه در فرآیند pre-vizualization و Interactive Compositing مورد استفاده قرار بگیره که قطعا ابعاد گسترده تر این اتفاق جدید در کمپانی اتودسک در آینده بشکل شفاف تری مشخص خواهد شد. درضمن به این نکته هم اشاره بکنم که درحال حاضر مشخص نیست که نام این انجین قراره چی باشه ؟! شاید با همین نام Bitsquid باقی بمونه و شاید هم تغییر کنه.
 
فکر میکنم شما هم مثل من حس خوبی نسبت به این خبر نداشته باشید ! از اونجایی که اتودسک سابقه درخشانی در خرید نرم افزارها و سرانجام به نابودی کشوندن اونها داره، این ذهنیت برای همه ما بوجود میاد که شاید آینده روشنی در انتظار انجین Bitsquid نیز نباشه. ولی خب از طرف دیگه اگه نیمه پر لیوان رو نگاه کنیم به این نتیجه هم میرسیم که در صورت موفقیت شاهد یک گیم انجین با کارایی بسیار گسترده تر از یک موتور بازی سازی معمولی در خانواده نرم افزارهای اتودسک خواهیم بود.
 
احتمالا باید منتظر باشیم و ببینیم که در رویدادهای سال آینده مثل GDC 2015 چه اتفاقاتی در اینباره می افته.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 33 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید