میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
bitmap2material-3-released
پنج‌شنبه 10 مهر 1393
در
اخبار دنیای CG

ارائه Bitmap2Material 3 با قابلیت PBR

پنج‌شنبه 10 مهر 1393
حدود دو روز پیش بود که بازهم کمپانی Allegorithmic خبرساز شد و از نسخه 3 ابزار محبوب و کاربردی خودش یعنی Bitmap2Material رونمایی و این نسخه رو منتشر کرد. حتما بخاطر دارید که چندی پیش مطلبی رو در سایت با عنوان (ساخت Map به سادگی چند کلیک و درگ) داشتیم که در اون به معرفی کامل ابزار Bitmap2Material پرداختیم و ابعاد مختلف این ابزار کاربردی رو مورد بررسی قرار دادیم. ابزاری که با کمک یک تصویر سورس این امکان رو در اختیار ما قرار میداد تا بتونیم بسادگی مپ های مورد نیاز خودمون مثل Specular ،AO ،Displace ،Normal و ... رو از طریق همون تصویر اولیه بدست بیاریم.
 
خبر انتشار ابزار Bitmap2Material 3 از طرف کمپانی Allegorithmic
 
اما اکنون کمپانی سازنده نسخه 3 این ابزار رو منتشر کرده که در اون چند ویژگی جدید و بسیار کاربردی به چشم میخوره. شاید مهمترین ویژگی جدید این نسخه پشتیبانی از PBR باشه که امکان خروجی گرفتن مپ هایی مثل roughness ،metallic و albedo فراهم شده.
 
همچنین در این نسخه امکان حذف خودکار سایه ها از تصویر سورس اولیه نیز فراهم شده که امکان خروجی گرفتن از یک Color Map و یا همون Defuse Map فوق العاده رو برای شما فراهم میکنه.
 
کمپانی Allegorithmic ویدئویی رو در اینباره منتشر کرده که ازتون دعوت میکنم اون رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 53 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 9 مگابایت

 
خب دوستان اگه یادتون باشه در همون مطلب معرفی لینک دانلود نسخه 2 جهت دانلود در اختیار شما قرار گرفت که من همون لینک رو بروزرسانی کردم و اکنون میتونید نسبت به دانلود نسخه 3 اقدام کنید.
 
 
امیدوارم که این ابزار براتون مفید باشه
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 49 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید