میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-aban95-04
چهارشنبه 26 آبان 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (ریل فلو 10، خبر هایی از ورژن جدید V-Ray و ...)

چهارشنبه 26 آبان 1395
در گلچین این هفته خبر های جذابی داریم! باز هم بهینه سازی بیشتر در V-Ray. پلاگینی پر قدرت برای کار با پارتیکل ها به صورت حرفه ای در افتر افکتز. خبری خوب برای کاربران مایا که منتظر پک پلاگین ها و نرم افزار های پر کاربرد اتودسک برای نرم افزار محبوب خود بودند. و در مطلب طولانی آخر هم نگاهی به ویژگی های جدید RealFlow 10 خواهیم داشت. همچنین یک Breakdown فوق العاده از هنرمندی با نام Qin Yao را هم برای ویدئوی هفته انتخاب کردیم.
 

نگاهی به سیستم نورپردازی انطباقی جدید در V-Ray

01-vray-3ds-max-adaptive-lights
 
اخیرا چندین عکس مقایسه ای از سیستم نورپردازی انطباقی جدید در V-Ray به بیرون درز کرده است که قابلیت های این سیستم جدید را که در آینده عرضه خواهد شد به نمایش گذاشته است. این تکنولوژی، که همچنان در دست توسعه است و احتمالا در V-Ray ورژن 3.5 معرفی خواهد گشت، روش سمپلینگ در صحنه را به وسیله ی استفاده از چندین نور بهینه می سازد و در نتیجه از زمان رندر می کاهد.
 
سریعتر از نورهای Probabilistic کنونی وی ری در 12 تا از 13 صحنه
در پست منتشر شده، زمان رندر هر دو شیوه مقایسه شده است و نور های Probabilistic کنونی وی ری تنها در 1 صحنه نسبت به سیستم سمپلینگ جدید برتری داشت.
 
افزایش 50 درصدی سرعت رندر
به طور متوسط با استفاده از  این سیستم نورپردازی انطباقی سرعت رندر تا حدود 50 درصد نسبت به شیوه ی جایگزین مشابه بیشتر می شود. حتی در یک صحنه سرعت رندر تا 90 درصد نیز بالاتر بوده است.
 
در انتهای این مقاله نتیجه گیری شده است که "سیستم نورپردازی انطباقی جدید در صحنه هایی که تعداد زیادی نور  وجود داشته باشد بسیار سریعتراز روش قبلی خواهد بود."
 

BonusTools مایا 2017 عرضه شد

02
 
BonusTools مجموعه ای از اسکریپت ها و پلاگین های پر کاربرد مایا است که هر ساله منتشر می شود. حالا نسخه ی جدید این پک منتشر شده است و برای مایا 2017 نیز در دسترس است. در مطلب زیر این ابزار ها یک به یک معرفی شده اند.
 
 

Stardust پلاگینی برای ساختن پارتیکل ها به صورت نود بیس در افتر افکتز

03
 
پلاگین Stardust که هنوز برای افتر افکتس عرضه نشده است شامل مجموعه ای از ابزار های مختلف برای ساختن پارتیکل ها در افتر افکتس می باشد. این پلاگین نود بیس به کاربر این امکان را می دهد تا Emitter های مختلف به علاوه ی Force های مختلف را به طور مستقیم در افتر افکتس بسازد.
 
04
 
به واسطه ی سیستم نود بیس Stardust، برای رسیدن به یک افکت پیچیده نیاز به استفاده از لایه ی دومی نیست. در این Workflow به هر تعداد که می خواهید می توانید نود و پارامتر به یک Instance از لایه ی اصلی خود نسبت دهید.
 
05
 
در آخر ویدئوی معرفی این پلاگین فوق العاده کاربردی را با هم ببینیم:
 
مشخصات
مدت زمان : 52 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 12 مگابایت

ویدئوی هفته

برای این هفته یک ویدئوی فوق العاده رو براتون آماده کردم و پیشنهاد میکنم حتما این Breakdown که نحوه ی ساخت ویدئویی با نام Nowhere Land می باشد را ببینید. این ویدئو در واقع یک روند کاری کامل را که برای خلق شدن یک صحنه ی کوتاه در بین نرم افزار های مختلف مانند  Maya، Zbrush، City Engine ، Speedtree ، Clarisse و Houdini طی شده است را به تصویر می کشد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 40 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 38 مگابایت

پیشنمایشی از RealFlow 10

06-realflow-10-preview
 
شرکت Next Limit پیشنمایشی از ورژن آینده ی نرم افزار محبوب خود که برای شبیه سازی سیالات و داینامیک به کار میرود ارائه داده است. ویژگی های جدید شامل:  سالور همه کاره ی Dyverso، بهبود در کارایی سالور سیالات Hybrido، و چندین Daemon جدید. همچنین سیستم نام گذاری نسخه های جدید نرم افزار هم دوباره به حالت سابق بازگشته است و حالا نام Realflow 10 جای خود را به Realflow 2016 داده است.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 30 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 33 مگابایت
 
 
معماری سالور DYVERSO از نو طراحی شده است تا بیشترین بازدهی را در GPU و CPU های چند هسته ای مدرن داشته باشد.
 
مشخصات
مدت زمان : 38 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 7 مگابایت
 
بهبود صورت گرفته در HYBRIDO: RF2015 در مقابل RF10
 
07
 
DAEMON ها
Next Limit در نسخه ی جدید نرم افزار محبوبش چندین Daemon جدید قرار داده است که کار هر کدام را به کمک ویدئوی کوتاهی توضیح داده است.
 
Particle Skinner Daemon
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 31 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 3 مگابایت
 
کار اصلی Daemon ها این است که حرکات و انیمیشن پارتیکل های مختلف را به اجسام مختلف منتقل کنند. این Daemon جدید حرکات کلیه ی پارتیکل ها را به آبجکت مشخص شده منتقل می کند. در نتیجه آبجکت می تواند به حالت های Rigid Body یا Elastic Body، یا به صورت دانه دانه ی پر شده از پارتیکل ها، یا به صورت مایعات چسبناک و غیر چسبناک درآید.
 
K VOLUME OBJECT MODE
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 9 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 5 مگابایت
 
به کمک این ویژگی می توان از هر جسمی برای نابود کردن پارتیکل ها استفاده کرد. این Daemon که در نسخه های قبلی هم وجود داشت و عمدتا برای از بین بردن پارتیکل هایی که از فضای شبیه سازی به بیرون درز کرده بودند استفاده می شد حالا حالت جدیدی با نام Object Mode دارد. این قابلیت جدید آبجکت انیمیت شده را قادر می سازد تا هر پارتیکلی را که در طول مسیر خود می بیند نابود سازد. همانطور که در ویدئو می بینید به نوعی با یک افکت بولین انیمیت شده برای پارتیکل ها طرف هستیم.
 
FALLOFF OBJECT MODE
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 54 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 10 مگابایت
 
به تمام Daemon های قبلی هم حالتی به نام Falloff Object Mode اضافه شده است که می توان برای محو کردن یا ناپدید کردن تاثیر نیرو های Daemon از  آبجکت ها استفاده کرد.
 
08-realflow-fusion
 
تغییرات صورت گرفته در Workflow نرم افزار
Project Manager
 
09-realflow-10-project manager
 
این بخش از نرم افزار کاملا نو نوار شده است. به کمک این بخش می توان به راحتی به پروژه ها و Asset های مورد نیاز دسترسی داشت.
 
بخش Export
 
10-realflow-10-export
 
حالا هر نود به طور جداگانه پنل اکسپورت مخصوص به خود را دارد و می تواند تمام پارامتر های مربوط به Cache کردن را بهطور جداگانه کنترل کرد و دیگر نیازی نیست تا از بخش مرکزی Export پارامتر های مربوطه را کنترل کرد و به این وسیله در زمان صرفه جویی کرد.
 
گروه بندی پارامترها
 
11-realflow-10-parameter-groups
 
حالا پارامتر های مرتبط به هم گروه بندی شده اند و می توانند در زمان نیاز باز یا بسته شوند تا ظاهر کلی پارامتر ها تمیز و مرتب تر باشد.
 
بهبود در حالت نمایش نود ها به صورت درختی
 
12-realflow-10-scene-node-tree
 
حالا نمایش درختی موضوعات صحنه قابلیت به نمایش کشیدن هایرآرکی (سلسله مراتب) موضوعات را دارد که کنترل نود ها و روابط Parent/Child را آسان تر می کند.
 
قابلیت Pack And Go
برای راحتی در انتقال صحنه های به سیستم های مختلف طراحی شده است و به کمک این گزینه همیشه مطئمن هستیم که تمام منابع موجود در صجمه را در فایل خروجی خود خواهیم داشت.
 
سیو Incremental
 
13-realflow-10-save-incremental
 
روشی سریع برای ورژن بندی پروژه ها به صورت اتوماتیک
 
ابزار دسترسی سریع
 
14-realflow-10-quick-access-tool
 
دسترسی سریع به هر نوع فرمان موجود در RealFlow
 
اطلاعات صحنه
 
15-realflow-10-scene-info-desc
 
در این بخش می توان در مورد صحنه ی موجود نظر نوشت، عکس قرار داد، از تگ ها استفاده کرد تا پیدا کردن صحنه ها در Project Manager سریعتر باشد.
 
اضافه کردن اطلاعات به صورت دلخواه
 
16-realflow-10-optional-embedding
 
در این بخش می توان انتخاب کرد که اطلاعات شبیه سازی در پروژه ذخیره شود یا خیر.
 
قیمت و زمان عرضه
 
17
 
RealFlow 10 هم اکنون برای پیش سفارش در دسترس است، با این حال Next Limit زمان مشخصی برای عرضه ی نسخه ی جدید معین نکرده است. قیمت نسخه ی جدید هم به طرز قابل توجهی پایین آمده است. لایسنس اشتراکی نسخه ی 2015 نرم افزار به علاوه ی 5 نود رندر هم اکنون 2,095 دلار قیمت دارد. این در حالی است که قیمت نسخه ی 10 هم اکنون در حدود 1,300 دلار قیمت گذاری شده است.
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 15 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید