میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
cg-weekly-news-azar95-01
چهارشنبه 17 آذر 1395
در
اخبار دنیای CG

گلچین هفتگی (یونیتی 5.5، Affinity Designer در ویندوز و...)

چهارشنبه 17 آذر 1395
در گلچین این هفته اخبار مهمی را که منتشر شده را با هم مرور می کنیم. از عرضه ی Unity 5.5 و بهبود هایش می گوییم و پس از آن خوشحال می شویم که اعلام کنیم سرانجام Affinity Designer نیز برای ویندوز منتشر شده است. میبینیم که چطور پیشرفت در یادگیری ماشینی می تواند به CG کار ها و بازیسازان کمک کند تا نتیجه ی با کیفیت تری از کار خود بگیرند. باز هم از کمپانی Chaos خواهیم گفت و سرانجام با یک ویدئوی زیبا گلچین را به پایان می بریم. در آخر هم به خودمان این شجاعت را می دهیم تا اعلام کنیم از این به بعد گلچین هفتگی در روز های دوشنبه منتشر خواهد شد.
 

Unity 5.5 عرضه شد

01
 
آخرین نسخه ی نرم افزار یونیتی با قابلیت های جدید زیر عرضه شد:
 
صفحه ی شروع جدید که به کاربر اجازه می دهد تا به آسانی لوگوی کمپانی، یا ناشر بازی را در هنگام آغاز بازی به نمایش درآرد.(این صفحه در هنگام اجرا شدن پروژه ظاهر می شود)
 
02
 
بهبود در سیستم پارتیکل های نرم افزار
پنجره ی انیمیشن هم بهبود هایی در ورک فلوی خود شاهد است. که در ویدئوی زیر قابل مشاهده است.
 
برترین امکانات اضافه شده شامل جعبه ابزار اضافه شده در پنجره ی انیمیشن است که حرکت دادن، اسکیل ویرایش کی فریم ها را آسانتر می کند.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 53 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 10 مگابایت
 
قابلیت Look Dev که در حال حاضر آزمایشی است برای آسان سازی فرآیند اطمینان از برابری متریال ها در پروژه های مبتنی بر فیزیک واقعیت استفاده می شود. این سیستم به کمک تصاویر HDR مدل ها را به نمایش در می آورد. این قابلیت به همراه پکیجی رایگان از 7 تصویر HDR با کیفیت 8k عرضه می شود که از طریق استور یونیتی قابل دانلود است.
 
قابلیت جدیدی نیز برای تسهیل روند همکاری میان توسعه دهندگان قرار گرفته است که این امکان را به آنها می دهد تا به آسانی پروژه های یونیتی خود را با یکدیگر سینک کنند.
 
علاوه بر موارد گفته شده Unity 5.5 حالا به طور رسمی از محصول مایکروسافت هالولنز که یک عینک واقعیت افزوده است نیز پشتیبانی می کند.
 
بهبود های متعددی نیز در پرفورمنس نرم افزار صورت گرفته است.
 

Affinity Designer سرانجام برای ویندوز

03
 
بعد از طی کردن مراحل بتا، سرانجام نرم افزار Affinity Designer که برای طراحی گرافیکی به صورت Vector و Raster استفاده می شود برای ویندوز عرضه شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 33 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 41 مگابایت
 
همچنین نرم افزار Affinity Photo نیز برای ویندوز در مرحله ی بتا قرار دارد و به طور مرتب در حال به روز رسانی است. کاربران Affinity هم از شرکت Serif درخواست کرده اند تا نرم افزار Affinity Animator، یک نرم افزار ساخت موشن گرافیک را توسعه دهند. پاسخ Serif به این درخواست ها این بوده است: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد! اما مشتاق به افزودن فضای ابری ذخیره سازی اطلاعات دیجیتالی به پکیج Affinity در آینده هستیم.
 

 

Bake کردن تکسچر ها به کمک پیشرفت های یادگیری ماشینی

مشخصات
مدت زمان : 27 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 4 مگابایت
 
اخیرا مقاله ای جالب منتشر شده است که حاصل تحقیقات یکی از فعالان صنعت CG بوده است و توسط استودیوی بازی سازی INFramez تکمیل شده است و برای این طراحی شده که کیفیت Bake کردن تکسچر ها را به کمک یادگیری ماشینی بالا ببرد. به کمک این دستاورد می توان بدون بزرگتر کردن سایز تکسچر ها به نتایج بهتری رسید. در حال حاضر این ابزار فقط بر روی نرم افزار Softimage کار می کند اما اگر به اندازه ی کافی به این دستاورد توجه نشان داده شود شاید برای یونیتی و Unreal نیز منتشر شود.
 
مقایسه ی Bake کردن سایه ها بر روی تکسچر
 
مشخصات
مدت زمان : 20 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت
 
 
Bake کردن Ambient Occlusion
 
مشخصات
مدت زمان : 22 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت

سرمایه گذاری 2 میلیون دلاری Chaos Group در CL3VER

Chaos Group دو میلیون دلار بر روی شرکت CL3VER سرمایه گذاری کرده است تا در آینده موتور رندر V-Ray را در پلتفرم آنلاین این شرکت که برای تبدیل مدل های سه بعدی به ارائه های تعاملی می باشد ببینیم.
 
در ویدئوی زیر طرز کار این شیوه ی ارائه و معرفی محصولات را میبینیم:
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 4 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 20 مگابایت
 
از آنجا که CL3VER بازار هدف خود معمار های حرفه ای قرار داده است، وی-ری کاملا مناسبش می باشد زیرا بر طبق گفته های Chaos Group موتور رندر وی-ری در حال حاضر مورد استفاده ی 92 شرکت از 100 شرکت برتر معماری دنیا است.
 

ویدئوی هفته

برای این هفته یک ویدئوی تبلیغاتی از شبکه ی Canal+ آماده کرده ام که به دلیل داشت صحنه های CGI فانتزی خیلی مورد توجه من قرار گرفت. همچنین Making of این ویدئو نیز در ادامه آورده شده است.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 34 مگابایت
 
ویدئوی Making of:
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 15 ثانیه
کیفیت : 1080p - Full HD
حجم : 76 مگابایت


امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید
 
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 19 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید