میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
fast-plugin-released
یکشنبه 9 شهریور 1393
در
مقالات

ساخت انیمیشن در 3ds Max به سبک Presto پیکسار

یکشنبه 9 شهریور 1393
و بازهم شاهد شاهکار دیگری هستیم از طرف ClovisGay که فکر میکنم این هنرمند رو میشناسید. چند هفته پیش درست در اواسط بحبوحه رویداد بزرگ SIGGRAPH 2014 خبری منتشر شد مبنی بر انتشار یک پلاگین جدید از طرف ClovisGay که این پلاگین F.A.S.T نام داره. که این پلاگین ابزاری جهت تسریع در فرآیند انیمیشن سازی در نرم افزار 3ds Max هست که اگر بخوام به بیان ساده تر بگم اون یک Animation Surface Tool هست که امکاناتی شبیه به نرم افزار اختصاصی استودیو پیکسار یعنی Presto رو در نرم افزار 3ds Max در اختیار انیماتور ها قرار میده.
 
انتشار پلاگین F.A.S.T جهت ساخت انیمیشن به سبک پیکسار از طرف ClovisGay
 
قبل از اینکه بخوام صحبت درباره F.A.S.T رو ادامه بدم قبلش شاید بد نباشه یه مروری داشته باشیم که چه اتفاقاتی باعث ساخت این پلاگین شد. شاید نام این مطلب یعنی انیمیشن به سبک پیکسار براتون آشنا باشه. اگه یادتون باشه قبلا هم مطلبی رو با همین عنوان داشتیم و اگه دقیق تر بگم باید به عقب تر برگردیم، یعنی به کنفرانس GTC 2014 که استودیو پیکسار یک معرفی رو داشت از جدیدترین دست آورد های خودش در حوزه GPU و همونطوری که احتمالا در ویدئوی این کنفرانس هم مشاهده کردید بخش هایی از این رونمایی در نرم افزار اختصاصی این شرکت یعنی Presto انجام میشد. قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که هدف اصلی پیکسار در اون کنفرانس صحبت درباره تکنولوژی های GPU بود ولی خیلی از هنرمندان و علل خصوص انیماتورها توجهشون به امکانات فوق العاده نرم افزار Presto جلب شد و امکاناتی که این نرم افزار در اختیار انیماتورهای استودیو پیکسار قرار میداد واقعا جالب بود.
 
انتشار پلاگین F.A.S.T جهت ساخت انیمیشن به سبک پیکسار از طرف ClovisGay
 
خب بعد از کنفرانس GTC 2014 صحبت ها درباره این نرم افزار ادامه داشت تا اینکه تا اینکه چند ویدئوی آموزشی از طرف Harry Houghton منتشر شد که یک شیوه ساده و آسونی رو برای ریگ و کنترل کاراکتر در نرم افزارهای مکس و مایا به کاربران آموزش میداد ولی اون روش مشکلات زیادی داشت و ریگینگ یک کاراکتر کامل با اون روش حداقل در نرم افزار مکس غیرممکن بود تا اینکه چندی پیش خبری از طرف ClovisGay منتشر شد که این شخص ابزاری رو ارائه کرده به نام F.A.S.T که این پلاگین امکاناتی نظیر نرم افزار Presto رو در اختیار کاربران 3ds Max قرار میده.
 
بیش از این صحبت رو طولانی نمیکنم و پیشنهاد میکنم ویدئویی که در اینباره منتشر شده رو حتما ببینید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 54 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 8 مگابایت

 
فوق العادست. اینطور نیست ؟ دوستان فراموش نکنید که تمامی این حرکت هایی که در ویدئو مشاهده کردید در محیط Viewport تری دی مکس اتفاق میوفته و احتمالا همونطوری که در ویدئو هم مشاهده کردید شما از هرگونه کنترلر بی نیاز خواهید بود و فقط با چند کلیک و درگ ساده میتونید پوزیشن های مختلفی رو برای کاراکتر خودتون ایجاد کنید.
 
فقط در انتها به این نکته هم اشاره ای داشته باشم که لطفا درخواست لینک دانلود نداشته باشید چراکه هنوز لینکی ازش منتشر نشده و این پلاگین F.A.S.T هم قیمتش 130 یورو هست که بنطرم برای هنرمندانی که بصورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارن هزینه مناسبی بحساب میاد.
 
ولی خب حالا اینکه این پلاگین چقدر میتونه برای شما که در این زمینه فعالیت دارید، مفید باشه دیگه چیزیست که باید خودتون بگید و خوشحال میشیم تا دیدگاه شما رو درباره این پلاگین بدونیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 71 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید