موتور رندر FurryBall هم رایگان شد !

در تاریخ جمعه, 03 بهمن 1393 در بخش اخبار دنیای CG توسط مصطفی رضایی

نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن

موتور رندر FurryBall هم رایگان شد !
راستش فکر میکنم عنوان این مطلب کمی حالت یک موضوع خبری رو داشته باشه اما واقعیت این هست که امروز قصد داریم توی این مطلب نگاه کوتاهی به انجین دوست داشتنی FurryBall بندازیم و البته در ادامه هم موضوع جالب و مرتبط با عنوان این مطلب یعنی رایگان شدن و ارائه یک نسخه غیرتجاری از این موتور رندرینگ رو بررسی میکنیم تا ببینیم که این نسخه رایگان که قطعا برای ما کاربران ایرانی یه هدیه ای فوق العاده بحساب میاد، چه رویکرد و محدودیت هایی رو داره و با اشاره به ویژگی های اون با این نسخه non-Commercial بیشتر آشنا بشیم.
 
نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
فکر میکنم اولین باری که توی سایت به این موتور رندرینگ اشاره داشتیم برمیگرده به رویداد SIGGRAPH 2013 که اون موقع قرار بود کمپانی سازنده یعنی AAA Studio از نسخه 4 این انجین رونمایی کنه. هنوز بخوبی یادمه که اون روزها اولین باری بود که اسم FurryBall رو میتونستیم با نرم افزار 3ds Max بشنویم. خب میدونید این انجین در ابتدا فقط برای نرم افزار Maya طراحی و پیاده سازی شده بود و خب پس از بازخورد بسیاری خوبی که تونست از طرف کاربرانش دریافت کنه، کمپانی سازنده گسترش FurryBall رو در دستور کار خودش قرار داد که این امر هم تاکنون با انتشار پلاگین هاش برای نرم افزارهای 3ds Max و Cinema4D میسر شده. البته ناگفته نماند که نسخه سینمافوردی هنوز بتاست و داره مسیر تکاملی خودش رو طی میکنه ولی اطمینان دارم که بزودی جایگاه خوبی رو میتونه در بین کاربران این نرم افزار بدست بیاره.
 

رویکرد اصلی FurryBall

نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
شاید بد نباشه اگه در ابتدا یه نگاه کوتاهی به رویکرد اصلی این انجین داشته باشیم. قطعا بسیاری از دوستانی که این مطلب رو مطالعه میکنن در بخش های مختلفی از این عرصه فعالیت دارن مثل معماری، گیم، ویژوال افکت، انیمیشن و ... و بدون تردید شناخت رویکرد و مسیر اصلی موتور رندر در ابتدا کمک میکنه تا بدونم انجینی که قصد داریم باهاش آشنا بشیم آیا میتونه کاربردی رو برای ما داشته باشه یا خیر. کمپانی سازنده این موتور رندر یعنی AAA Studio بصورت کامل این موضوع رو مشخص کرده که انجین FurryBall برای اون دسته از هنرمندانی ساخته شده که در زمینه ساخت فیلم انیمیشنی فعالیت دارن.
 
دوستان حتما به این موضوع توجه دارید که عرصه انیمیشن سازی یک دنیای خاص دیگه ای هست و هنرمندان عزیزی که در ایران فعالیت دارن حتما میدونن موضوع رندرینگ و اگه بخوام مشخص تر بگم، مشکل رندرینگ یکی از مسائل اصلی این عرصه محسوب میشه و شاید خیلی از فعالان این عرصه در کشورمون به ناچار کیفیت رو قربانی سرعت میکنن تا بتونن به نتیجه برسن. اما لحظه ای فکر کنید که اگه راه حل بهتری وجود داشته باشه و بشه تا حد زیادی با حفظ کیفیت به سرعت مورد نظر دست پیدا کرد، اونوقت قطعا موضوع اهمیت خاصی پیدا میکنه.
 
نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
موتور رندر FurryBall یک انجین GPU-Based هست که تمام پردازش خودش رو توسط پردازنده گرافیک یعنی GPU انجام میده و این امر باعث میشه تا سرعت در رندرینگ از 15 تا 100 برابر نسبت به انجین های CPU-Based افزایش پیدا کنه. بله درسته زمان رندر میتونه تا 100 برابر افزایش داشته باشه و زمانی این شگفتی کامل میشه که امکان پشتیبانی این موتور از چند پردازنده گرافیکی رو میشه در ویژگی های اصلی اون دید. میدونید شاید اگر قرار بود نسخه های قبلی این موتور رو ببنیم و دربارش صحبت کنیم، نمیشد خیلی از خوبی های اون گفت چرا که نقاط ضعف بسیاری در اون دیده میشد که هر مطلبی درباره این انجین بیشتر جنبه انتقادی پیدا میکرد اما پس از انتشار نسخه 4 کاملا میشد تحولات چشمگیری رو در اون مشاهده کرد و رفته رفته تونست جایگاه ویژه ای رو در این عرصه پیدا کنه و درحال حاضر که نسخه 4.8 اون ارائه شده، شاید با اطمینان بشه گفت که درحال حاضر FurryBall بعنوان یکی از بهترین موتورهای رندرینگ GPU-Based با دو ساختار Biased و Unbiased محسوب میشه.
 
خب فکر میکنم حالا با رویکرد اصلی این انجین آشنا شده باشید و اگه موافق باشید بیایید نگاه بهتری رو با تماشای ویدئوی معرفی مقدماتی این انجین داشته باشیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 26 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 17 مگابایت

ویژگی های اصلی انجین FurryBall

خب اشاره کردیم که این انجین بر پایه پردازنده گرافیکی و یا همون GPU-Based عمل میکنه و خب طبیعی هست اولین سوالی که در ذهن بسیاری از ما ها شکل میگیره اینه که با چه کارت گرافیکی امکان استفاده از این انجین برای ما فراهم میشه ؟ آیا FurryBall صرفا از کارت های NVIDIA  پشتیبانی میکنه ؟ خب میدونید که بسیاری از موتورهای رندرینگ GPU-Based محدود به کارتهای انویدیا هستن ولی انجین FurryBall از اونها مستثناست چراکه امکان استفاده از این موتور رندرینگ با اکثر کارت های گرافیکی NVIDIA و AMD/ATI که از DirectX 11 پشتیبانی میکنن فراهم شده. البته بدون تردید کارت های NVIDIA گزینه بهتری برای استفاده از این انجین خواهند بود و برای کارت های AMD/ATI محدودیت هایی وجود داره و کمپانی سازنده بصورت مشخص استفاده از کارت NVIDIA TITAN 6GB رو پیشنهاد میکنه.
 
نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
اما جدای از سخت افزار، در این موتور رندرینگ ویژگی های برجسته دیگری رو هم میشه دید مثل امکان پردازش GI بصورت کاملا فیزیکال که البته این ویژگی در نسخه 4 و فقط برای کارت های NVIDIA طراحی شده. خب امروزه یکی از مهمترین مساله ای که مورد توجه اکثر کمپانی های سازنده موتورهای رندرینگ قرار داره، امکان پردازش های فیزیکال برای بدست آوردن یک تصویر کاملا واقعگرایانه است. تا قبل از این انجین FurryBall امکان پردازش global illumination رو در خودش داشت ولی بصورت Physically-based نبود و میشه گفت که یک شبیه سازی کلی از GI رو در اختیار کاربرانش قرار میداد اما درحال حاضر این موتور رندرینگ میتونه امکان پردازش GI بصورت کاملا فیزیکال رو در خودش ببینه.
 
نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
پشتیبانی از Fluids و Particles در نرم افزار مایا و همینطور امکان رندرینگ مو، پشم، و پوشش های گیاهی با استفاده از لایه Alpha و البته رندرینگ بصورت شبکه ای از دیگر ویژگی های برجسته این موتور رندرینگ محسوب میشه. اما اگه موافق باشید بررسی ویژگی های FurryBall رو با تماشای یک ویدئوی جذاب به پایان برسونیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 4 دقیقه و 47 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت

نگاهی به نسخه رایگان FurryBall

اما در انتها یه نگاهی داشته باشیم به نسخه رایگان غیرتجاری که بتازگی برای این موتور رندرینگ عرضه شده و بررسی کنیم که این نسخه Free چه ویژگی ها و محدودیت هایی رو داره. خب حتما میدونید که این انجین هم از ابتدا مثل بقیه موتورهای رندرینگ یک نسخه ای رو بعنوان Demo و یا همون نسخه نمایشی در اختیار همه قرار میداد و هنگام رندر گرفتن سراسر تصویر با واترمارک های FurryBall پوشیده میشد و میشه گفت که تصویر رندر شده غیرقابل استفاده بود. اما درحال حاضر نسخه رایگان و یا همون NON-Commercial بدون هیچگونه واترمارکی میتونه در اختیار شما قرار بگیره و لایسنس اون میتونه به مدت زمان نامحدودی مورد استفاده باشه. ولی خب طبعا این نسخه رایگان هم شامل چند محدودیت میشه و اولیش اینه که این نسخه صرفا برای استفاده های شخصی هست و به هیچ وجه نباید در کارهای تجاری مورد استفاده قرار بگیره. البته فکر میکنم ما کاربرای ایرانی توی این مورد مستثنی باشیم !
 
نگاهی کلی به ویژگی های انجین FurryBall و نسخه رایگان غیرتجاری آن
 
محدودیت بعدی مربوط به Resolution رندر هست که شما میتونید تا حداکثر کیفیت Full HD (ابعاد 1920 در 1080) از پروژه های خودتون رندر بگیرید. خب این کیفیت و این ابعاد برای بسیاری از ما میتونه مناسب و کافی باشه و تقریبا با اطمینان کامل میتونم بگم که این مورد هم برای ما کاربران ایرانی محدودیت زیادی بحساب نمیاد. اما مساله بعدی بشدت میتونه آزاردهنده باشه و اونم چیزی نیست جز کاهش سرعت 3 برابری که قطعا تاثیر گذار خواهد بود. اینکه میگم کاهش سرعت به این معنی نیست که سرعت رندر افت پیدا میکنه، درواقع فرآیند رندرینگ با همون سرعت معمول انجام میشه و فقط یک وقفه ای برای حذف واترمارک ها بوجود میاد. بعنوان مثال اگر قرار باشه 1 فریم به مدت 2 دقیقه رندر بشه، پروسه رندر در همون 2 دقیقه تکمیل خواهد شد و فقط یک وقفه 4 دقیقه ای اضافی برای حذف واترمارک بوجود میاد.
 

 
دوستان دیگه مورد خاصی نیست و در ادامه لینک دانلود این موتور رندرینگ برای نرم افزار های تری دی مکس، مایا و سینمافوردی در اختیارتون قرار میگیره. فقط این نکته رو هم یادآوری کنم که پلاگین Cinema4D هنوز بتاست و بسیاری از ویژگی هایی که در بالا بهشون اشاره کردیم رو شامل نمیشه. لینکی که در ادامه تقدیمتون میشه برای سیستم عامل 64 بیتی و نرم افزارهای مایا نسخه 2010 تا 2015، تری دی مکس نسخه 2013 تا 2015 و سینمافوردی نسخه R15 و R16 هست که برای دانلود میتونید از لینک زیر اقدام کنید.
 
 
اگر با نصب و یا شیوه کارکرد این انجین به مشکلی برخوردید و یا براتون سوالی پیش اومد حتما اون رو در تالار گفتگو مطرح کنید و تا اونجایی که امکان داشته باشه ما سعی میکنیم که با پاسخ به سوالات پشتیبانی خوبی رو برای این انجین براتون فراهم کنیم.
 
دوستان راستش برای من خیلی جالبه که کمپانی های سازنده موتورهای رندرینگ دونه به دونه دارن به سمت ارائه یک نسخه رایگان پیش میرن و قطعا سیاست های خاصی رو در اینباره اتخاذ کردن که هم به نفع هنرمندان مستقل خواهد بود و هم به نفع خودشون. خیلی مشتاقم تا نظرات و دیدگاههای شما رو درباره این موتور رندرینگ GPU-Based و همینطور مساله نسخه NON-Commercial اون بدونم. پس بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (52)

  • احمد برمکی

    احمد برمکی

    03 بهمن 1393 ساعت 21:18 |
    خیلی عالیه آقای رضایی و ممنون برای بروز بودنتون من وقتی پشت کامپیوتر میشینم که تقریبا روزی بین 8 تا 12 ساعت میشنم همیشه از همون اول که نشستم سایتتون رو باز میکنم و باز نگه میدارم یه استراحت که به خودم میدم یه رفرش میکنم و یا توی گالری هستم یا منتظر خبر های جدید . خیلی خیلی از شما ممنونم .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:39 |
      درود بر شما جناب برمکی عزیز

      ممنون از محبت شما و باعث خوشحالیه که اینجا رو بعنوان اولین انتخابتون قرار دادین و حتما ما هم تمام تلاشمون رو میکنیم که با ارائه بهترین محتوا شاید بتونیم بخشی از اعتماد و محبت های شما دوستان رو جبران کنیم.

      با آرزوی موفقیت برای شما
  • عرشیا

    عرشیا

    03 بهمن 1393 ساعت 21:40 |
    درود بر مصطفی عزیز خودم .
    آقا دمت گرم . مرسی . خیلی حال کردم .
    بابا ابن عجب غولی شده واسه خودش . اصن فک نمیکردم به این قدرت رسیده باشه اون مقایسه دوتا تصویر از Mental و Furry واقعا واسم جالب بود .
    فقط یه سوال . مثلا من الان یه ماشین رندر میکنم با Vray و سیستم I7__3.0 GH و GT 430 . رند مثلا میشه 10 دقه . حالا اگه با ابن بگیرم تایم کم میشه یا این کارت ها جواب نمیدن ؟ حتما باید یه کارت غول مثل Quadro داشته باشیم ؟؟
    بازم مرسی . عالی بود .
    خسته نباشی رفیق :)).
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:40 |
      درود عرشیا جان

      دقیقا موضوعی رو مطرح کردی که میخواستم توی مطلب هم بهش اشاره کنم ولی پشیمون شدم و گفتم توی مطالب بعدی درباره FurryBall بهش اشاره میکنم اما حالا یه توضیح کوتاهی رو در اینباره میدم. ببین اتفاقا خود AAA Studio هم به این موضوع اشاره داشته که استفاده از این انجین باید درصورتی اتفاق بیوفته که براتون منطقی باشه. یعنی ممکنه شما کارت گرافیک خیلی قدرتمندی نداشته باشی و با سیستم فعلی و یک انجین CPU-Based به نتیجه خوبی میرسی، پس دیگه دلیلی برای استفاده از FurryBall نیست ! به هرحال این موتور محدودیت هایی رو داره و برای یکسری کارهای خاص هست و باید استفاده ازش در جایی باشه که توی رندر پروژه شما، بهترین نتیجه و کمترین زمان ممکن بهتون تحویل بده.

      بعنوان مثال الان همین تصویر مقایسه ای که توی مطلب قرار گرفته (تصویر گاو فانتزی درحال دویدن) رو ببین. با Mental زمان رندر 23 دقیقه و با همون کیفیت و نتیجه توی FurryBall با زمان 19 ثانیه انجام شده. پس کسی که بخواد یه چنین پروژه ای رو رندر کنه، بدون تردید این انجین براش بهترین گزینه خواهد بود.
  • مجتبی فرخی

    مجتبی فرخی

    03 بهمن 1393 ساعت 21:40 |
    سلام مصطفی جان
    عالیه دیگه کاربرا چی می خوان؟موتور رندر FurryBall! :))
    مطلب خیلی جالبی بود ممنون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:40 |
      سلام مجتبی جان
      بله انتشار این نسخه رایگان خیلی جالب بود. امیدوارم که دوستان بتونن به بهترین شکل ممکن ازش استفاده کنن
  • ناصر اسلامی

    ناصر اسلامی

    03 بهمن 1393 ساعت 22:00 |
    خب.مصطفی جان جالبه من تو سال جدید قراره تا میشه از نرم افزارهای رایگان استفاده کنم و این جور خبرها خیلی خوبه.
    موتور رندر برای انیمیشن با این سرعت فوق العاده و کیفیت مناسب دیگه حرف نداره
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:41 |
      درود ناصر جان

      از اینکه گفتی میخوای توی سال جدید بری به سمت استفاده از نرم افزارهای رایگان خیلی خوشحال شدم. ایکاش این موضوع کم کم برای همه ما اتفاق میوفتاد چون اگر حتی مساله اخلاقی استفاده از کرک رو هم بگذاریم کنار، دیر یا زود بالاخره نرم افزارها غیرقابل نفوذ خواهند شد و دیگه راهی جز استفاده درست از اونها باقی نمیمونه. پس بهتره که از الان آمادگیش رو داشته باشیم ...
  • مرتضی-2

    مرتضی-2

    03 بهمن 1393 ساعت 22:33 |
    ممنون از خبر جالبتون.
    این که این موتور رندر هر دو حالت Biased و Unbiased رو پوشش می ده هم خیلی خوبه.
    اگر در این رابطه اشتباه می کنم بگید لطفا، اما فکر می کنم این خبر بیشتر برا کاربران مکس خوشحال کنندس تا مایا. چون مایا کار ها از مدت ها قبل اینجین های قدرتمندی مثل رندر من رو داشتن که برای رندر انیمیشن خیلی مناسبه. البته نه این که بخوام قدرت V-ray و منتال ری مکس رو زیر سوال ببرم که توانشون توی رندر های still image بی نظیره. ولی خب تا اونجایی که من اطلاع دارم مکس همیشه برای رندر انیمیشن یه چیزی کم داشت که حالا با پیشرفت این اینجین شاید اوضاع کمی فرق کنه.
    از طرفی امیدوارم این اینجین یه نقطه ی روشنی هم در صنعت انیمیشن ما که همیشه از ضعف سخت افزاری رنج می برده ایجاد کنه!
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:42 |
      درود مرتضی جان

      راستش درباره موضوعی که بهش اشاره داشتی درواقع تا یک سال و نیم پیش (قبل از سیگراف 2013) منم بر همین باور بودم. قبل از هرچیز یه چیزی بگم و اونم اینکه کاربرای نرم افزارهای 3D اتودسک که بصورت مشخص میشه گفت 3ds Max و Maya یک گزینه فوق العاده ای رو دارن به نام منتال ری که دیگه این نرم افزارها رو از یک انجین رندرینگ واقعا بی نیاز کرده. بعضی وقتا احساس میکنم شاید ما یخورده نسبت به موتورهای رندرینگی که بصورت افزونه ارائه میشن بد عادت شدیم.

      یادمه که قبل از سیگراف 2013 یه شایعه ای به راه افتاد که رندرمن قراره برای مکس بیاد و ... که با پیکسار از طریق ایمیل مکاتبه کردم اول اینکه کلا این موضوع رو رد کردن و پاسخی که دادن برام خیلی جالب بود. پیکسار میگفت اگه بخوایم رندرمن رو برای مکس ارائه کنیم برامون خیلی سخته که بتونیم به یک بازار خوب رو برای این نرم افزار بدست بیاریم چون کاربران مکس انتخاب های خیلی بهتری رو میتونن داشته باشن.

      راستش مرتضی جان نمیشه گفت که مکس برای رندر انیمیشن کمبود داشته چراکه اگه بخوایم خیلی ساده هم نگاه کنیم وجود انجین خودش یعنی Mental Ray با اون همه قدرت، ناقض کامل این فرضیه خواهد بود.
      • مرتضی-2

        مرتضی-2

        06 بهمن 1393 ساعت 04:25 |
        آقای رضایی همیشه تمام پاسخ هاتون به نظرات رو به اندازه ی پست ها تون با دقت و لذت می خونم. ممنون از این که توی این بخش هم از همه فعال ترین. مطمئنم کار دشوار و وقت گیریه.
        در مورد توضیحی که دادین هم البته من منظورم بیشتر سر سرعت رندرینگ و مسائل این چنینی بود، که خب با توضیحاتی که شما و آقای ذاکری دادین بنده جوابم رو گرفتم! ضمن این که من خیلی با اینجین octane آشنایی نداشتم که وقتی دیدم برای مکس هم موجوده خودش برام جالب توجه بود.
        به هر حال ممنون از شما و کاربرای خوبمون که اطلاعات ارزشمندتون رو با هم به اشتراک می ذارین. :)
  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    03 بهمن 1393 ساعت 22:44 |
    مرسی مصطفی جان. عالی بود.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:42 |
      موفق باشی سعید جان
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    03 بهمن 1393 ساعت 23:26 |
    سلام و ممنون بایت مطلب بسیار عالی
    گفتم شاید بد نباشه از تجربه کاریم با این موتور با دوستان صحبت کنم
    نسخه کرک شده 4.6 اگر اشتباه نکنم توی cgpersia بود و هست و شاید اگر این نسخه بود یا نبود خیلی واسه ما ایرانیها که کپی رایت نداریم فرقی نمیکرد :D ولی الان خیلی خیلی بهتر شد!! فکر کنم gtc 2014 بود که پرزنتی برای این موتور انجام شد و اونجا اولین نسخه این موتور که از راهکارهای ray tarcing انویدیا و دقیقا optix استفاده میکرد معرفی شد.
    دوستانی که با optix کار کردند میدونند که شما با اضافه کردن چند خط کد برنامتون میتونید optix enabled کنید :v
    من داکیومنت خود موتورم که میخوندم به این نکته رسیدم که توسعه این موتور برای استفاده از optix پنج دقیقه طول کشیده!!! :D
    بواقع وقتی اولین بار با این موتور کار میکنید رندر اولیتون خیلی شبیه گیم میشه و قدم به قدم باید امکانات موتور فعال کنید!!!
    اگر دنبال این موتور هستید باید یک گرافیک رده بالا داشته باشید تا قدرت این موتور ببینید وگرنه دور این موتور خط بکشید!!!
    تا چند وقت قبل تر برای مقایسه سرعت موتور با سایر موتورها توی سایت موتور چند موتور انتخاب شده بود مثل ویری؛ منتال؛ آرنولد، اکتان و آی ری!!! اونجا از همه سریع تر بود بجز اکتان؛ ولی با افتخار از امکان رندرینگ مو در موتور و عدم حمایت اکتان از رندر مو بعنوان برتری بر اکتان نوشته بودند ولی زمانیکه در اکتان 2 رندرینگ مو که تنها نقص اکتان بود حل شد؛ اکتان از لیست قیاس سایت تولید کننده حذف شد!!!
    ولی کلا موتور بدی نیست ولی واقعا من خودم vray rt، octane به این موتور ترجیح میدم و اینم بگم vray rt الان به مرض پختگی رسیده و زمانیکه کرک sp1 ویری 3 بیاد میتونم بجرئت بگم فقط و فقز برید سمت rt!!! اکتان عالیه ولی برای ما ایرانیها حدود 2 میلیون آب میخوره که من خودم میگم اگر میتونید لایسنس بخرید به هیچ عنوان شک نکنید.
    با تشکر از مطلب خوبت مصطفی جان
    • عرشیا

      عرشیا

      04 بهمن 1393 ساعت 00:00 |
      شما همیشه منو از کار و زندگی میندازی !! میای یه سری توضیحات و نکات خیلی توپ و عالی میگی ولی انقد تخصصی که من باید برم روشون تحقیق کنم ببینم چی گفتی :))) . شوخی کردم دست شما درد نکنه .
      یه سوال الان فرق این Vray کرک شده با اون SP1 که گفتی چیه ؟
    • Ehsan Rezapoor

      Ehsan Rezapoor

      04 بهمن 1393 ساعت 09:52 |
      من هم با شما کاملا موافقم.
      بنظر من هم بهترین موتور های رندر gpu base در حال حاضر همین اکتین هستش. فقط کسایی که باهاش کارکردن میفهمن من چی میگم.
      وی ری ارتی هم گویا در sp1 خیلی پیشرفت داشته و با پشتیبانی کردن از اکثر خوصوصیات وی ری در حال حاضر داره به کاملترین موتور رندر gpu base تبدیل میشه.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:43 |
      درود بر محمد ذاکری عزیز

      قبل از هرچیز خیلی ممنون که تجربیات خودت رو با دوستان به اشتراک گذاشتی. یکی از زیبایی های بخش نظرات همینه و قطعا بخش کامنت های مطالب با این اطلاعات خیلی خیلی مفیدتر و ارزشمندتر خواهد بود.

      راستش درباره اکتان کاملا درسته و برای منم خیلی جالب بود که توی لیست Compare این انجین حرفی از Octane نبود :) اما اگه دقت کرده باشی AAA Studio روی یه موضوعی خیلی تاکید داره و اونم امکان استفاده از FurryBall برای تمامی کارت های Nvidia و ATI/AMD/Intel هست.
  • احمد مهران راد

    احمد مهران راد

    03 بهمن 1393 ساعت 23:50 |
    سلام خدمت آقا مصطفی عزیز
    مدتها بود که منتظر ارائه نسخه رایگان این پلاگین قدرتمند بودم. البته با نسخه demo کار کرده بودم و باید بگم که سخت افزارتون هم باید قدرتمند باشه ولی همونطوری که تبلیغ کرده بودن قوی و با کیفیت بود. الان هم به محض اینکه لینک دانلودش رو توی سایتتون گذاشتید سریعاً دانلودش کردم.

    انشاالله لینک دانلود رایگان موتور رندرمن هم همونطوری که خبرش رو داده بودین توی سایتتون ببینیم.

    البته این نکته رو هممون می دونیم که رندر کردن، هنر کسی است که داره این کار رو انجام میده اما این نکته رو هم نباید فراموش کنیم که موتورهای رندر هم قابلیت های منحصر به فردی رو در اختیار کاربرانشون قرار می دهند که این می تونه هم در سرعت و هم در کیفیت کاراشون تأثیر بگذاره.

    با تشکر
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:44 |
      با عرض سلام خدمت شما

      بله اتفاقا خیلی ها منتظر انتشار نسخه رایگان انجین RenderMan هستن. ولی خب گویا هنوز پیکسار نتونسته به قول خودش عمل کنه. به هرحال بلافاصله پس از انتشار نسخه قابل دانلود رندرمن 19، مطلبی رو دربارش توی سایت خواهیم داشت.

      با آرزوی موفقیت برای شما
  • نبی سروی

    نبی سروی

    04 بهمن 1393 ساعت 00:43 |
    سلام مصطفی جان

    ممنون بابت زحمت هایی که میکشی . امیدوارم وقت کنی به کارهای شخصیت هم برسی ! ما منتظر ماشینیم ها ! اگه قراره سایت رو اداری کنی بعد بگی وقت نشد رندر ماشین رو اپتیمایز کنم و بی خیال ش بشی نه من نه تو !!! خخخخخخخ

    مصطفی جان یه نکته در مورد این معرفی ها بگم . قبلا هم یه بار سر لومیون و لئومون آرتی گفتم . اینجور به خدا بچه ها زا به راه میشن . هر روز یه ابزار جدید و یه اسم جدید و .... . نمیگم عرفی بده ها نه . یخورده در مقام قیاس ببرین . یه توضیحات ظریف تری بدین که بشه متوجه درک عمیق تری از ابزار شد .

    مثلا شما میگی سرعت فلان قدر ه . جناب ذاکری میان میگن اوکتان و وی ری آر تی فوق العاده ان و سریع و فلان . خوب من نوعی هم با تیا رندر کار میکنم که به تازگی نسخه 1.4 ش هم رونمایی عمومی شد و میگم این موتور سرعت فلان ه بمان ه . خوب الآن یکی بیاد بخونه چی فکر میکنه ؟

    من بحث تشابه نرم افزارها رو کاملا قبول دارم . مثلا یه سری با حمید صحبت میکردم سر قدرت نورپردازی و واقع گرایی انجین ها که نتیجه این شد که انجین ها در این زمینه ها در نهایت نتیجه یکسانی دارن و فرمول ها انجین ها در نهایت به یه حد میرسه رسولت شون ولی خوب در زمینه های تفاوت هایی وجود داره . مثلا قدرت در اجرا دیسپلیس تمیز تر . داشتن ابزار های جانبی مکمل مثل وی ری فر . یا سی رندر مکسول . یا ریلایت و ری پینت در تیا رندر . خوب این ها تفاوت ه ... دونستن این ها به کاربر خیلی کمک میکنه در انتخاب . میدونم کار سنگینه ولی ارزشمنده .به شخصه مطمئن ام این سایت برترین سایت آموزشی سی جی ایرانی هست و لازم به اثباتش نیست . بعضی وقت ها آدم انتظار داره از بسترهای بزرگ حرکت های بزرگی هم ببینه ...

    مصطفی جان من از حرفه خودم و دانشجویان معماری و اونچه در فضای دانشگاهی میگذره با خبرم . سطحی عمومی سواد سی جی کم ه خیلی کم ه ... افراد بی محتوا و سطحی نگر بسیار کم ان و در نهایت نتیجه ش میشه همون بحثی که در مورد بلای خانمون سوز آّجکت های آماده داشتیم . و گرایش مفرط این افراد کم سطح به این دست اطلاعات ... .

    به هر صورت یه تفاوتی وجود داره دیگه ؟ نمیشه همه مثل هم باشن که ... درست کاربر بسیار تعیین کننده ست ولی انتخاب هم ابزار هم بی ارزش نیست . مثال میزنم :
    ناصر از مایا شروع کرده رسیده به ریل و سی 4 دی بعد هودینی و حالا فقط سی 4 دی . اگه ناصر با اطلاعات سی جی که به دست میاورد به این نتیجه رسیده بود که هودینی براش بهترینه عمرش هدر نمیرفت ...

    حالا ناصر در لول حرفه ای به این مشکل خورده به خاطر نقصان اطلاعات فارسی ولی خیلی های دیگه در سطح های پایین تر درگیر انتخاب ان . و میشه به اون ها کم کرد . در موضوع لومیون یادتون باشه یخورده صحبت کردیم بسر ارزش سافت هایی مثل لومیون . باور کنین 50 درصد حداقل 50 درصد از کسانی که در فضای دانشجویی وکاری معماری ایران دارن با وی ری کار میکنن نمیتونن به کیفیت دیفالت لومیون برسن ! خوب این به خاطر انتخاب ابزار نامناسب بوده ... بر عکسش برای خودم پیش اومده . فکر میکنم در مطلب وی ری برای مایا بود که گفتم کاش یه نفر این انجین رو چند سال پیش درست به من معرفی میکرد . تا من انتخابش کنم . ولی این اتفاق نیافتاد و گمراه شدم . و الآن زمان از ذستم رفته و نمیتونم انجین دیگه ای رو برای معماری شروع کنم و حسرت میخورم از آپدیت های کیاس گروپ ... ولی مطمئن ام همین تیا درمون درد خیلی های دیگه باشه .

    بارها دیدم که دوستان در فروم موضوع جدید باز میکنن که آقا این بهتر یا اون و یا بی محلی میشه بهش یا یهو چند نفر تعصب میریزن و صفحات نوشته میشه و در نهایت هیچ ...

    به نظرم برای پرورش این بستر کم سطح باید عمیق تر کار کرد .

    فکر نمیکردم خیلی حرف بشه ولی مثل اینکه زیاد شد ! طبق معمول !
    • محمد ذاکری

      محمد ذاکری

      04 بهمن 1393 ساعت 01:44 |
      متشکرم نبی جان از نظر و توضیحات جامع ولی من حس میکنم این همه داستان نیست!!!
      میدونی من نمیدونم نیاز شما از رندرینگ چقدره و کجاها بدردت میخوره و چکارهایی میکنی و چقدر کیفیت و یا هزینه ها واست مهمه؛ اما اینو میدونم برای ما بعضی اوقات رسیدن به بهترین یک هدفه ولی ممکنه بهش نرسیم و این نباید دلیلی برای تلاش نکردن باشه!!! ببین تا حالا شده درگیر رندرینگی بشی که وسط کار چالشی توی رندر پیش بیاد و مجبور بشی عاملهای مهمی مثل هزینه و یا زمان و شاید هردو از دست بدی؟
      ببین نبی جان رندرینگ و ابزار رندرینگ مثل یک انباره است که هر کس به اندازه سواد و تخصصش از اون آب میاره بیرون!!! نکته اصلی حرف من اینه که شما نه به تعصب بعضی ها کار داشته باش و نه کورکورانه از بعضی ها پیروی کن؛ اگر چیزی از کسی شنیدی اول با معیار عقل بررسیش کن اگر دیدی درسته بعد برو دنبال وقت گذاشتن و تحقیق کردن راجع به اون صحبت که به قول خودت وقتت هدر نشه!!!
      بنطر من یکی از بهترین مواردی که به بچه ها کمک میکنه همین سایت ها و همین قسمت ها!!! میدونی چرا؟ چون فرضا یک کسی که تجربه ای از اون مطلب داره مینویسه و من و شمایی که مطلب میخونیم با خوندن یک خط ممکنه به اندازه چند سال سود کنیم!!!

      و در آخرم میخواهم یک نکته کلیدی توی این حوزه بگم!!! بنطر من یکی از دلایلی که همیشه کارهای ما ضعیفه اینه که ابزار دستمون نمیشناسیم و هر چیزی که ببینیم که باقی میگن ال و بل سریع میریم سمتش!! توی پادکست 6 راجع به منتال حقایق تلخی تو قالب طنز گفتم ولی حسم اینه که خیلی ها اصل داستان نگرفتند و به ظاهر داستان بسنده کردند
      رندرینگ قسمتی از این حوزه است که اگر بخواهی بطور تخصصی کار بکنی مجبوری چند موتور قوی بلد باشی البته این بیشتر تو حوزه انیمیشنه ولی توی تک فریم مطمئنم یک موتور خاص همه نیازها رو کامل ساپورت میکنه و هر انتظاری برآورده میکنه...
      راستی اینم بگم که من هم با thea شما تخصصی کار کردم و هم gpu base های دیگه و اگر چیزی گفتم چکیده دست و پنجه کردن چند ساله من با این موتورهاست و شاید بدرد کسی بخوره شاید...
      • نبی سروی

        نبی سروی

        05 بهمن 1393 ساعت 12:06 |
        سلام محمد جان حرف شما کاملا متین من فقط دوست دارم این انباری که میگین عمق ش به همه نشون داده بشه بعد هر کی تا هر جایی خواست برداشت کنه ... این به نفع تمام فعالین سی جی ایران هست ...

        در مورد تک فریم و انیمیشن و قابلیت موتورها صد در صد باهاتون موافقم ...
        برای همینه که من سریع نمیرم سمت اوکتان دیگه ! چون هر کسی میگه اکتان من هم نمیرم ! خخخخ
        در مورد شناخت ابزار کاملا باهاتون موافقم ... اصلا بحث اصلی من در کامنت قبلی این بود که بیاین عمیق تر به کاربرها کمک کنیم ابزار ها رو دقیق تر بشناسن ...

        محمد جان هر بار شما کامنتی میذاری با خودم میگم چی میشه ما به زودی یه مطلب عمیق در مورد رندرینگ gpu از آقای ذاکری داشته باشیم ؟!

        امیدوارم به هر صورت بستر مناسبی در سی جی ایران چه در سطح عمومی " با اطلاع رسانی درست " و چه در سطح حرفه ای " با حضور شما عزیزان " به وجود بیاد .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:46 |
      درود نبی جان

      راستش اینقدر کامل دیدگاه و پیشنهادت رو نوشتی که نمیدونم بتونم منم پاسخ به این کاملی رو بدم یا نه :) درباره کارهای شخصی نگو که دلم خون شده :) الان یک هفته است که گوشیم رو کلا خاموش کردم و رسما فراری شدم.

      درباره مقایسه بین موتورهای رندرینگ کاملا موافقم. یعنی بر خلاف اینکه همیشه نسبت به مقایسه یکسری نرم افزارها مثل مکس، مایا، سینمافوردی و ... مخالف بودم و مقایسه اینها رو درست نمیدونم، اما معتقدم که مقایسه انجین ها کاملا کار درستی هست و اتفاقا خیلی از سازندگانشون هم اینکار رو انجام میدم (بعنوان مثال همین FurryBall) چرا که فقط با مقایسه میشه به نقاط قوت و ضعفشون پی برد. پس موضوع تعصبات اصلا اینجا معنی نداره.

      اما نبی جان میدونی قبل از اینکه مساله مقایسه و حتی نام خود این انجین ها مطرح باشه لازم هست که یک دید درستی نسبت به موتورهای رندرینگ بوجود بیاد. یعنی یک پله برگردیم به عقب و با اصل ساختار موتورهای رندرینگ آشنا بشیم. مرور انجین های Biased و Unbiased، آشنایی با الگوریتم های مختلفشون مثل Ray tracing، Path tracing، Scanline، Photon mapping و... و بعدش بیاییم و زیر مجموعه هرکدوم رو باز کنیم و بررسی کنیم که هر انجین برای یه پردازش چه پروسه هایی رو انجام میده.

      خب تصور کن که وقتی یک آشنایی خوبی با این مباحث بوجود بیاد دیگه صحبت درباره موتورهای رندرینگ و بصورت مشخص نام بردن از اونها و معرفی شون و حتی مقایسه اونها خیلی استاندارد تر میشه. اما تا قبل از این اگه برای هرکدوم از این انجین ها 100 صفحه مقاله هم که منتشر بشه شاید بازهم نتونه بخوبی اون رو معرفی کنه. مشکل اینجاست که فعلا اینهایی که گفته شد در حد حرف هست و تا اجرایی شدنش شاید کمی زمان ببره. اما از همین حالا میشه گفت که استارتش خورده و توی پادکست 6 محمد بصورت خیلی کوتاه به Mental Ray پرداخت و توی پادکست 7 هم ناصر آیتمی رو درباره موتورهای رندرینگ داشت و توی شماره آینده هم ادامه داره و سعیمون بر اینه که از این پس مقالاتی رو هم در اینباره داشته باشیم.

      اما محمد به موضوع خیلی خوبی اشاره کرد که اونم اشتراک گذاری تجربیات شخصی هست. یعنی یک تجربه شخصی حتی به اندازه یک خط خیلی خیلی میتونه ارزشمند باشه. این خیلی خوبه اگه وقتی موضوعی مطرح میشه این حس در همه ما بوجود بیاد تا درباره اون موضوع تجربه خودمون رو با دیگران به اشتراک بگذاریم. همینطور ساده از کنار همه چیز عبور نکنیم ...

      نبی جان بازهم به خاطر دقت نظرت ممنونم. امیدوارم که همچنان شاهد این حضور گرم شما باشیم
      • نبی سروی

        نبی سروی

        05 بهمن 1393 ساعت 19:32 |
        گوشی رو روشن کن مصطفی گناه دارن بنده های خدا ! یهو دیدی اومدن همینجا کامنت گذاشتن و احوال پرس کردن ها ! خخخخ

        در مورد جواب تون اینبار کاملا متوجه موضع و هدف و حرکت شما شدم و کاملا هم متقاعد شدم . امیدوارم این بستر خرد سال هر چه زودتر و بهتر توسط شما دوستان تغذیه بشه .

        این قضیه کامنت ها رو هم حتما از این به بعد بهش توجه میکنم . راستش قبلا میگفتم اگه یه چیز بگم یکی میاد میگه عجب تعصبی و چه حرف هایی ! واسه همین به خودم میگفتم خودت رو خراب نکن ! اما با توضیحات شما میتونم به این نتیجه برسم که به هر صورت من هم تجربه شخصی دارم و این تجربه رو میتونم در حد چند خط در اختیار دوستان بذارم اینکه چند نفر اشتباه برداشت میکنن نباید دلیل بر این بشه که جلویآشنایی چند نفر دیگه رو بگیرم .

        از همینجا یه تجربه شخصی از انجین های هایبریدی !
        ورژن جدید تیا رندر 1.4 رو یه امتحان بکنین ! سالید آریس متحول ش کرده ! البته صرفا برای رندرینگ تک فریم و صرفا برای رندرینگ معماری ! فعلا در باقی کاربرد ها نسبت به رقباش حرفی واسه گفتن نداره !
  • رسول شاکری

    رسول شاکری

    04 بهمن 1393 ساعت 00:55 |
    عالی بود . مرسی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:46 |
      ممنون از حضورت رسول جان
  • ابراهیم کریمیان

    ابراهیم کریمیان

    04 بهمن 1393 ساعت 09:28 |
    سلام
    به مصطفی جان عزیزم

    و به تمام دوستان

    مصطفی جان من هم تشکر می کنم از خبر های خوب و جالب در پیرامون موتور رندر


    محمد ذاکری موافقم با شما
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:48 |
      سلام و ممنون از حضور شما ابراهیم کریمیان عزیز
  • پژمان رجبی

    پژمان رجبی

    04 بهمن 1393 ساعت 14:58 |
    میشه واژه Funny رو به این موتور اختصاص داد:))
    جالب بود ولی تا تست نشه نمیشه نظر تخصصی داد
    مرسی مصطفی جان بابت زحمتی که کشیدی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:50 |
      درود پژمان جان
      خب زحمتش فقط یه دانلود و تسته دیگه :)
      فعالسازیش که رایگانه و خیلی راحت میشه باهاش کار کرد
      پژمان جان حتما امتحانش کن
  • توحيد

    توحيد

    04 بهمن 1393 ساعت 15:16 |
    با سلام
    عالی بود،خیلی ممنونم
    فقط اینکه حذف واتر مارک ها در تمامی رندر ها سرعت ثابتی دارن یا اینکه با تغییر زمان رندر،زمان اونا هم تغییر میکنه؟
    واینکه با یک گیگ گرافیک هم میتونیم نتیجه بهتری از این موتور بگیریم یا از موتور رندری که بر مبنای Cpu هست رو استفاده کنم؟

    عکس مشخصات:

    upload7.ir/uploads//2f0e3e0fc13f9a691bef8a37eee38458d36830e8.png
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:57 |
      سلام توحید جان

      بله اون وقفه برای حذف واترمارک ها متغیره. یعنی اگر رندر عادی 1 ثانیه طول بکشه باید 3 ثانیه صبر کنید و اگه رندر 10 دقیقه طول بکشه باید 30 دقیقه تا حذف واترمارک ها صبر کنید.

      این تصویری که قرار دادید مروبط به CPU و Ram میشه. من نمیدونم گرافیک شما چیه. توی لینک زیر به دنبال نام گرافیکتون بگردید و نتیجه عملکرد این انجین رو میتونید بررسی کنید.

      furryball.aaa-studio.eu/aboutFurryBall/benchmarks.html

      ولی بهترین راه اینه که خودتون تست کنید و الان هم که رایگانه و بسادگی اینکار امکانپذیره.

      موفق باشید
  • حسین فرد

    حسین فرد

    04 بهمن 1393 ساعت 15:39 |
    سلام
    خبر خوشحال کننده ای بود!
    مرسی
    موفق باشین
    حق نگهدارتون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:58 |
      ممنون از حضورتون
  • محمدباقر زنگی

    محمدباقر زنگی

    04 بهمن 1393 ساعت 20:21 |
    سلام آقای رضایی تشکر از زحمات شما.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:58 |
      خواهش میکنم محمد جان
  • hook

    hook

    04 بهمن 1393 ساعت 20:40 |
    مرسی مصطفی جان
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 18:58 |
      موفق باشید
  •  mohammad tavakoli

    mohammad tavakoli

    05 بهمن 1393 ساعت 01:53 |
    درود آقا مصطفی
    خدا قوت
    خیلی موور رندرینگ جالبی هست
    اگه ممکنه خودتون آپلود کنید تا سرعت دانلود زیاد شه و قابلیت ایست داشته باشه
    الان هم سرعت پایینه هم قابلیت ایست نداره
    ممنون بابت اطلاعاتتون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 19:00 |
      درود محمد جان

      راستش از اونجایی که ممکنه هرلحظه انجین از طرف سازنده آپدیت بشه به همین خاطر لینک مستقیم از طرف سایت سازنده رو قرار دادم تا از این بابت مشکلی بوجود نیاد. ولی اگه با دانلودش مشکل داری و هنوز نتونستی فایل رو بگیری، توی تالار یه تاپیک بزن تا لینک مدیافایرش رو تقدیم کنم.
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    05 بهمن 1393 ساعت 02:43 |
    سلام به آقای رضایی عزیز . مطلب فوق العاده ای بود و بسیار متشکرم
    فقط آقای رضایی آیا برای استفاده از این موتور یا کلا موتور های GPU-Based یه حداقل مقدار قدرت گرافیک وجود داره یا اینکه مثلا اینطور نیست و اگر کسی اصلا گرافیک خیلی ساده ای هم داشته باشه میتونه از این موتورها استفاده کنه ولی بهترین بهره رو نمیتونه ببره؟؟؟؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      05 بهمن 1393 ساعت 19:04 |
      سلام

      محمد جان توی کامنت های بالا هم توضیح دادم که استفاده از این انجین زمانی منطقی هست که یک نتیجه خوب رو در زمان خیلی مناسب به شما تحویل بده. اگه نتیجه مناسب نباشه و تغییر چندانی هم در زمان رندر بوجود نیاد، اصلا استفاده ازش منظقی نیست.

      اما درباره اینکه حداقل گرافیک چه میزانی هست خب خود سازنده به یکسری کارت ها اشاره داشته که اگه بخوام ساده بگم باید ببینید که کارت شما از DX11 پشتیبانی میکنه یا نه. درضمن میتونید سری هم به لینک زیر بزنید.

      furryball.aaa-studio.eu/products/systemRequirements.html

      موفق باشید
  • آرش

    آرش

    05 بهمن 1393 ساعت 19:30 |
    ممنون
  • محمدیان19546797660

    محمدیان19546797660

    06 بهمن 1393 ساعت 02:11 |
    سلام
    خبر خوبی بود
    مرسی
  • سجاد .م

    سجاد .م

    09 بهمن 1393 ساعت 23:26 |
    سلام از وقتی که اولین مطلب را در مورد این موتور رندر منتشر کردید منتظر بودم تا این اتفاق بافته . خوشحالم امیدوارم نسخه کرک شده ان هم بیاد تا مشکل رمان حذف واتر مارک هم حل بشه .

    ممنون که مطالب دست اول را در سایت می گذارید .
  • مرتضی کرامتی

    مرتضی کرامتی

    15 بهمن 1393 ساعت 20:26 |
    خدا قوت پهلوان.واقعا خوب بود .امیدوارم منو ببخشید که تابحال تو سایت مفخوری میکردم بدون حتی یه قدر دانی ساده!مصطفی در خدمت امثال من و منم گستاخی. آقای رضایی تمام گناه های مارو ببخشید.یه عرض کوچکی هم داشتم:چرا از موتور رایگان corona که تا نسخه A6 رایگانه مطلب نمیزارید؟ انصافا غولی شده واسه خودش.اینکه 1. محاسباتش فقط با cpu هستش 2.در کیفیت هم ردیفه vray هست3.سرعتش بدون فدایی کردن کیفیت و با یک cpu i7 در حد نور هستش!!! از لحاظ نور و متریال هم کاملا با vray برابر وحتی متریالهاش تو محیط material editor کاملا شبیه پس از رندرش هست.و مهمتر از همه اینکه بین رندرر ها آسون ترین محیط رو داره و تنظیماتش خیلی کمه که همون کیفیت vray رو داره.و و و خیلی چیزای دیگه.کم نیستن دلایلی که بهش زیاد توجه بشه.بنابراین من از شما خواهش میکنم از این انجین مخصوصا از ورژن A7 که رایگان بودنش مشروط شده! ونسخه های بعدی که به زودی میان، مطلب بزارید تا استفاده کنیم.رایگانه ولی بدون دردسر
  • رامین

    رامین

    03 اسفند 1393 ساعت 15:19 |
    سلام خسته نباشید
    آقای رضایی تبریک میگم بابت محبوبیتی که بین کاربران 3 بعدی بدست آوردین
    بنده یه درخواست ازتون داشتم اینکه اگه نحوه ی نصب furry ball رو بذارین خیلی ممنون میشم

    با تشکر رامین حدادی
  • سپهر

    سپهر

    22 فروردین 1394 ساعت 10:26 |
    سلام جناب رضایی عزیز
    من دوره ی معماریم تموم شده و چند تا کار خوب هم با تری دی زدم. اما باز هنوز کل قلق های وی ری دستم نیومده. به نظر شما ایا این موتور رندر برای من مناسب است یا خیر؟ اگر نه، شما چه موتور رندری رو پیشنهاد میکنید که کار باهاش راحت باشه و نتیجه ی مطلوبی هم بده؟
    از نظر سخت افزاری در حد عالی هستم و از این بابت مشکلی ندارم.
    ممنون میشم راهنمایی بکنید
  • مهدی هادی

    مهدی هادی

    14 تیر 1394 ساعت 22:08 |
    سلام
    ممنون بابت خبر عالیتون
    خاهشا نحوهی اموزش هم قرار بدین
    حجم فایل ک واه دانلود قرار دادین خیلی کمتر از سایت های دیگس!!!
  • محمد رضا زراسوند

    محمد رضا زراسوند

    12 مرداد 1394 ساعت 13:01 |
    با عرض سلام و تشکر خدمت همه دوستان و مصطفی عزیز

    موتور رندر furry ball یک موتور gpu بیس هست. که بر اساس تکنولژی کودا انویدیا کار می کنه. مسئله مهم در کار با این موتور کارت گرافیک انویدیا و تعداد هسته ی کوداست فرق نمی کنه سری کووادرو باشه و یا gtx ولی مهمه که انویدیا باشه! مسئله دیگه درسته که این موتور رایگان شده ولی بدرد کار انیمیشن نمی خوره چون بعد از رندر هر فریم باید چندین ثانیه صبر کنید تا واتر مارک حذف بشه عملا ورژن رایگان به درد تک فریم رندر می خوره وگرنه موتور های در دست رس دیگه سرعت بسیار بهتری با این وضعت خواهند داشت! ولی خوب اگر ورژن اصلی رو تهیه کنید می تونید از سرعت رندر بالای این موتور بهره ببرید. furry ball تا ورژن 4.8 تولید شد و پس از اون اکسپایر شده و شرکت ورژن جدیدی به نام furry ball RT رو جایگزین کرده! البته این پلاگین در حال حاضر هنوز برای مکس منتر نشده و فقط برای مایاست. ولی ورژن 4.8 هنوز برای مکس قابل دانلود و فعال شدنه.

    با تشکر از سایت سازنده و بی نظیر شما.
  • توماج

    توماج

    09 مهر 1394 ساعت 11:20 |
    سلام ؛ میشه کمکم کنید که چطور میشه فعال در مایا ؟ هر کاری کردم نشد؟
  • امید

    امید

    10 دی 1395 ساعت 13:42 |
    سلام و خسته نباشید اول نتونستم توسایتتون عضو بشم چون لینک برام ایمیل نمیشه دوم در مورد شرکتهای مطرح رندرین که یه نسخه رایگان دارن ارائه میکنند چون میخوان با این کار کاربران بیشتری جلب بکنند و خودشون رو بیشتر مطرح بکنند بتونن با شرکتهای بزرگ فیلم سازی قرار داد ببندند
    یه درخواست داشتم ازتون اگه امکان داره پلاگین فونیکس برای مایا رو تو سایت بزارین و آموزش اون رو هم بزارین

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام ساخت انیمیشن بر اساس موتورهای گیم چه سبکیه
چون انیمیشن سریالی...

محمد محمد 05. خرداد, 1397 |

با سلام اقای افراسیابی
من چندتا سئوال داشتم که ممنون میشم جوابمو بدین.
من...

آبتین آبتین 03. خرداد, 1397 |

سلام خسته نباشد عذرخواهی میکنم این پلاگین در منتال ری کار نمیکنه؟

حمیدرضا راسخ احمدی حمیدرضا راسخ احمدی 30. اردیبهشت, 1397 |