میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
gdc-2016-videos
سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395
در
اخبار دنیای CG

ویدئوهای ارائه شده در رویداد GDC 2016

سه‌شنبه 21 اردیبهشت 1395
باسلام و درودی دوباره به تمامی دوستان عزیز. بعد از یه وقفه دوباره در خدمت شما هستم و در این چند روز سعی میکنم نگاهی داشته باشم به رویدادهای مهمی که توی این چند وقت اخیر داشتیم و پشت سر گذاشتیم. اگه یادتون باشه در ابتدای سال رویداد GDC 2016 رو داشتیم که شاید بشه گفت مهمترین Event در حوزه ساخت بازی های رایانه ای بحساب میاد و ما هم هرساله سعی کردیم تا اونجایی که امکان داره پوششی رو از خبرها و اتفاقات مختلف این رویدادها برای شما داشته باشیم.
 
01-gdc-2016
 
امسال در رویداد GDC 2016 شرکت های مختلفی حضور داشتن که شاید پررنگ ترین و خبرساز ترین شرکت های حاضر سازندگان موتورهای بازی سازی باشن که همیشه با ارائه نسخه های جدید و رونمایی از تکنولوژی های جدیدشون در این رویداد خودشون رو در صدر خبرها میارن. امسال نیز شرکت هایی مثل Unity Technology، Epic Games، CryTek و البته Autodesk از نسخه های جدید موتورهای بازی سازیشون رونمایی کردن و البته با انتشار ویدئوهای جالب و جذاب یکبار دیگه تونستن در مقطعی نام خودشون رو در سرتیتر خبرهای مهم دنیای سی جی بیارن.
 
در این مطلب قصد دارم مجموعه ای از جالب ترین و مهمترین ویدئوهای ارائه شده در رویداد GDC 2016 رو تقدیم حضورتون کنم. این مجموعه شامل 6 ویدئوی جدید از این رویداد هست که ازتون دعوت میکنم در ادامه با ما همراه باشید.
 

 
ویدئوی اول رو اختصاص میدم به 10 تکنولوژی برتر ارائه شده در GDC 2016، بشدت تاکید میکنم که این ویدئوی فوق العاده رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 21 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 78 مگابایت

 
ویدئوی دوم بدون تردید اختصاص پیدا میکنه به Games Customers Reel 2016 کمپانی که از خیلی وقت پیش در دنیای بازی سازی حرف های زیادی برای گفتن داشته. یعنی کمپانی Autodesk که از چندی پیش با ارائه انجین استینگری از این پس نیست با قدرت بیشتری در این حوزه به فعالیت خودش ادامه خواهد داد. پس در ادامه ازتون دعوت میکنم که ویدئوی Autodesk Games Customers Reel 2016 رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 50 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 44 مگابایت

 
در ادامه میریم به سراغ شرکت معروف CryTek و موتور محبوب CRYENGINE که این شرکت نیز با سیاست های جدید خودش داره در این رقابت سخت و فشرده شرکت های سازنده انجین های بازی سازی، جایگاه بسیار خوبی رو بدست میاره. پس ازتون دعوت میکنم که CRYENGINE Showcase GDC 2016 رو نیز بعنوان ویدئوی سوم این بخش تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 10 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 48 مگابایت

 
اما حالا دیگه بریم به سراغ یونیتی و بعنوان ویدئوهای چهارم و پنجم نگاهی خواهیم داشت به ویترین انجین فوق العاده قدرتمند و البته محبوب Unity که با توسعه های خوبی که در این موتور داره صورت میگیره به جرات میتونم بگم که یونیتی درحال حاضر بعنوان یکی از بزرگترین انجین های بازی سازی دنیا بحساب میاد. Unity Technology توی این دوره از رویداد GDC هم کم نگذاشت و 2 ویدئوی جذاب رو منتشر کرد که پیشنهاد میکنم به هیچ وجه از دستشون ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 24 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 70 مگابایت
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 38 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 35 مگابایت

 
در انتها اگه نوبتی هم باشه، نوبت به آنریل انجین میرسه و بعنوان ویدئوی ششم میریم به سراغ Epic Games، شرکتی که بسیاری از بازی سازان ایرانی از خیلی وقت پیش با UDK باهاش آشنایی دارن و پس از عرضه عمومی و البته رایگان Unreal Engine توسط این شرکت محبوبیتش در کشورمون صدچندان شد. بدون تردید تماشای ویدئوی Sizzle Real Tech Demo از این شرکت که در GDC 2016 عرضه شده خالی از لطف نخواهد بود.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 38 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 84 مگابایت

 
دوستان امیدوارم که از تماشای ویدئوها لذت برده باشید ... یا اینکه اگه هنوز دانلودشون نکردید و اونها رو در لیست دانلودهای خودتون قرار دادید، پیشنهاد میکنم که حتما دانلودشون کنید و اونها رو با دقت ببینید چون واقعا شما رو به دنیای جالبی بنام دنیای بازی سازی میبرن. دوستانی که در این حوزه فعالیت میکنن میدونن که واقعا این عرصه چقدر جالب و جذابه و بدون تردید تماشای جدیدترین دست آوردها و آثار برجسته میتونه چقدر شگفت انگیز باشه.
 
توی روزهای آینده با پوششی از رویدادهای دیگه مثل GTC 2016 و NAB 2016 که هرکدومشون دنیایی از خبرهای جذاب رو برای این عرصه داشتن در خدمت شما خواهیم بود و البته بزودی با 2 مطلب ویژه برمیگردیم. یکی پادکست شماره 11 و دیگری هم نقد و بررسی کامل و دقیق نرم افزار 3ds Max 2017 که تا الان خیلی از شما پیگیر این 2 موضوع بودید.
 
در انتهای لازم میدونم از همه دوستان بخاطر دیر به دیر آپدیت شدن مطالب عذرخواهی کنم... چند وقتی میشه که یکسری مشکلات شخصی برام پیش اومده که باعث شده مطالب با فاصله های زمانی زیادی ارائه بشن که البته مطمئن باشید این موضوع مقطعیه و بزودی برطرف میشه و دوباره مثل همیشه هر روز و هر ساعت در کنار شما خواهیم بود ... البته بشدت به حضور گرمتون و حمایت های همیشگیتون نیاز داریم. توی این روزهایی که متاسفانه یک سیستم چیپ و بی ارزشی مثل تلگرام شده تمام زندگی و فعالیت خیلی ها در فضای مجازی، فعالیت در وبسایت شاید کمی سخت بنظر برسه و به همین دلیل بیش از پیش به حمایت و همراهی شما نیاز داریم تا ما هم بتونیم با قدرت توی فضایی که میدونیم درسته و اصولیه به کارمون ادامه بدیم ... پس مثل همیشه منتظر حضور و همراهی گرم شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید