میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
gpu-technology-conference-2014-pixar
دوشنبه 26 خرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

استودیو پیکسار در کنفرانس GTC 2014

دوشنبه 26 خرداد 1393
چند روز پیش مطلبی داشتیم با عنوان (کنترل انیمیشن به سبک پیکسار) که در اون بخشی از ویدئوی کنفرانس GTC 2014 تقدیم شما دوستان کردیم که همون قسمت کوتاه ویدئو با استقبال خوب شما همراه بود و بخاطر درخواستهای شما قرار شد نسخه کامل ویدئو سخنرانی های اعضای تیم تحقیق و توسعه نرم افزاری استودیو پیکسار در همین کنفرانس GTC 2014 که البته چندی پیش برگزار شده بود رو تقدیمتون کنیم. خب امروز هم با انتشار همین ویدئو خدمت شما رسیدیم البته این رو هم بگم که طبق برنامه زمانی که برای مطالب در نظر گرفته بودیم قرار بود امروز درباره ویژگی های جدید RealFlow 2014 صحبت کنیم ولی از اونجایی که بهتون قول داده بودیم هم اکنون ویدئوی این کنفرانس رو تقدیم حضورتون میکنیم تا بدقولی نکرده باشیم.
 
قبل از هرچیز یه توضیح خیلی کوتاه درباره این ویدئو بدم و خب همونطوری که میدونید هرساله کنفرانسی برگزار میشه با نام GTC یا همون GPU Technology Conference که در اون جدیدترین تکنولوژی های روز GPU رونمایی و مورد بررسی قرار میگیرند. خب میشه گفت که اکثر صحبت ها و سخنرانی هایی که در این کنفرانس صورت میگیره مربوط میشه به تکنولوژی های جدید کارتهای گرافیک و درواقع سخت افزارهای مرتبط ولی بخشی از این کنفرانس به Media & Entertainment اختصاص داده شده که امسال استودیو پیکسار در این بخش درباره تکنولوژی های جدیدی که در زمینه GPU بدست آورده و از اونها در انیمیشن های خودش استفاده کرده، سخنرانی هایی رو داشت.
 
خب این ویدئو هم مربوط به همین سخنرانی هاست که بطور کل میشه اون رو به 2 بخش تقسیم کرد. بخش اول جدیدترین تکنولوژی هایی که پیکسار در زمینه GPU بدست اورده و از اونها در Animation استفاده میکنه و بخش دوم هم تکنولوژی های جدید در بخش Lighting که دیگه صحبت کافیه و ازتون دعوت میکنم که این ویدئوی فوق العاده رو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 56 دقیقه و 50 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 359 مگابایت

 
قطعا این مساله رو درک میکنید که زیرنویس کردن ویدئویی با زمانی حدود یکساعت اونهم از روی صدا کار زمانبری هست و با این برنامه فشرده کاری که برای سایت در نظر گرفتیم و خارج از برنامه بودن انتشار این ویدئو، امکان زیرنویس کردنش برامون میسر نبود ولی قطعا شما دوستانی که در زمینه CG فعالیت دارید به زبان انگلیسی هم آشنا هستید و با کمی دقت براحتی میتونید صحبتهای اونها رو متوجه بشید.
 
اما دوتا نکته در این ویدئو برای من خیلی جالب بود. اولیش رونمایی از نسل جدید نرم افزار انحصاری این استودیو در زمینه انیمیشن یعنی Presto بود. دومین نکته هم استفاده از RenderMan در نرم افزار Katana که اگه یادتون باشه سال پیش در SIGGRAPH 2013 خبر همکاری دو کمپانی Pixar و Foundry منتشر شد و همون موقع گفتن که قراره این انجین برای کاتانا هم ارائه بشه.
 
دوستان فقط پیشنهاد میکنم که ابتدا ویدئو رو کامل مشاهده کنید و سپس درباره این کنفرانس و صحبتهایی که اعضای تیم تحقیق و توسعه نرم افزاری استودیو پیکسار داشتن، دیدگاه خودتون رو بنویسید.
 
امیدوارم که تماشای این ویدئو براتون مفید باشه ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 33 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید