عدم توجه به جلوه‌های بصری، اشتباهی است که دامن سینمای ایران را گرفته !

در تاریخ پنجشنبه, 17 اردیبهشت 1394 در بخش مصاحبه توسط مصطفی رضایی

مصاحبه اختصاصی با محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم مبارک

عدم توجه به جلوه‌های بصری، اشتباهی است که دامن سینمای ایران را گرفته !
باسلام و درود خدمت همه دوستان و همراهان. امیدوارم که حالتون خوب باشه. امروز با یک مطلب کاملا ویژه در خدمت شما دوستان رسیدیم و امیدوارم که مورد توجه شما قرار بگیره. حتما در جریان فیلم رئال/انیمیشن مبارک هستید. چندی پیش ویدئوی Making of اینکار رو باهم دیگه دیدیم. مبارک اثری است که با ویژگی های بسیار خاصی ساخته شده و از هم اکنون مورد توجه بسیاری از فعالان این عرصه قرار گرفته. از همین رو ما هم تصمیم گرفتیم با محمدرضا نجفی امامی، کارگردان این اثر گفتگویی رو داشته باشیم.
 
مصاحبه اختصاصی با محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم مبارک
 
از اونجایی که حوزه فعالیت ما در زمینه گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازی است؛ سعی کردم در این گفتگوی کوتاه بیشتر به موضوعات مربوط به بخش انیمیشن فیلم مبارک پرداخته بشه.
 

 
- آقای نجفی امامی من خدمت شما سلام عرض میکنیم و خیلی ممنونم که این مصاحبه رو پذیرفتید و زمان خودتون رو در اختیار ما قرار دادید. احتمالا همونطوری که اطلاع دارید فعالیت ما در حوزه گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازی است و از اونجایی که فیلم «مبارک» یک اثر رئال/انیمیشن بحساب میاد، مشتاق هستیم که بیشتر درباره انیمیشن اینکار صحبت کنیم.
بعنوان اولین سوال میخواستم بدونم آیا از انیمیشن اینکار راضی بودید و چه حسی در این رابطه دارید؟
 
شاید نتوانم قضاوت منصفانه‌ای در مورد «مبارک» داشته باشم. چون در این مدتی که مشغول تولید این اثر بودیم، کاملاً در وجود من رسوخ کرده و شاید کلیشه‌ای به نظر برسد، اما به واقع آن را مثل فرزندم می‌دانم و دوست دارم. بنابراین فكر می‌کنم بهتر است پاسخ به این سئوال را به مخاطبانی که فیلم را مشاهده خواهند کرد بسپاریم. لازم است به تلاش و همراهی دوستان انیماتورم که جانانه برای تولید مبارک وقت گذاشتند، اشاره کنم و به آنها بگویم که واقعاً تلاششان را می‌ستایم و نتیجه کارشان، فراتر از انتظارم بود.
 
- داستان فیلم «مبارک» چگونه انتخاب شد و از کجا تصمیم گرفتید که این فیلم باید به صورت رئال/انیمیشن ساخته شود؟
 
تلفیق رئال و انیمیشن را که از ده سال پیش در ذهن داشتم و این رویا در مبارک به ظهور رسید. فکر می‌کنم آنقدر در افسانه‌های ایرانی، اسطوره‌های بزرگ و جذاب وجود دارد که تا سال‌ها نیازی به خلق کاراکترهای جدید نداشته باشیم. بر این اساس طرح مبارک را در ذهنم پروراندم و با گروهی از دوستان هم به مشورت نشستم که همگی مصرانه مرا تشویق کردند.
 
مصاحبه اختصاصی با محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم مبارک
 
- آیا انتخاب این شیوه (انیمیشن سه بعدی) برای کاراکترهای کارتونی باعث شد تا تغییراتی در داستان به وجود بیاید یا خیر؟
 
داستان را از ابتدا رئال-انیمیشن دیده بودیم و فیلمنامه بر این اساس نوشته شد. اما اگر منظورتان این است كه تغییری در فیلمنامه اوليه دادیم یا خیر، باید بگویم که بله، تغییرات فراوانی اعمال شد. چون خود ما هم کاراکترهای انیمیشنی را نمی‌شناختیم و زمانی‌كه مدل‌ها را دیدیم و تست‌های انیمیت زده شد، با آنها آشنا شدیم و مطابق با خلق و خو و طنازی‌هایی که هر کدام داشتند، فیلمنامه را تغییر دادیم و پیش بردیم.
 
- این سبک فیلم برای اولین بار است که در ایران ساخته می شود اما تاکنون فیلم های زیادی به سبک رئال/انیمیشن در دنیا تولید شده؛ آیا برای اینکار از فیلم خاصی هم الهام گرفته بودید؟
 
بله. من خودم فراوان فیلم می‌بینم و از عوامل تولید هم خواسته بودم که هر وقت فرصت شد، خصوصاً فیلم‌های رئال-انیمیشن ببینند. اسمورف‌ها و آلوین را بیشتر مورد توجه قرار می‌دادیم.
 
- با توجه به متفاوت بودن کار، چه مشکلاتی در سر راه تولید فیلم «مبارک» وجود داشت ؟
 
مبارک تجربه دشواری برای ما و برای سینمای ایران بود و این طبیعی است. چون هر تجربه جدید، با نقاط مبهم و سختی‌های زیادی همراه است. بازیگران ما، خصوصاً خانم شاکردوست، در پلان‌های فراوانی با شخصیت‌های انیمیشنی بازی داشتند و باید از تخیلشان کمک می‌گرفتند تا آنان را تصور کنند. فیلمبرداري هم بالطبع آسان نبود و شات‌های فراوانی داشتیم که کاراکتری در آن حضور نداشت و بنا بود بعداً شخصیت‌های انیمیشنی به آن اضافه شوند.
 
- زمان تولید فیلم چقدر بود و چه میزان از این زمان صرف بخش انیمیشن شد ؟
 
مبارک پیش تولید مفصلی داشت که تقریباً 15 ماه طول کشید. تولید آن از ابتدای اردیبهشت 92 آغاز شد و فیلمبرداری آن دو ماه طول کشید. نزدیک به هشت ماه هم مشغول تولید انیمیشن بودیم که در این خلال، تدوین و ساخت موسیقی و صداگذاری و باقی امور باقی مانده، به موازات انجام شد.
 
04-mobarak
 
- آیا در ساخت انیمیشن فیلم «مبارک» شرکت های خارجی هم همکاری داشتند و یا کل کار توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است ؟
 
نه، حتی در حد مشاوره هم از شرکت‌های خارجی کمک نخواستیم. چون بر این باورم که فعالان حوزه انیمیشن در ایران، یک سر و گردن از همکارانشان در باقی نقاط جهان بالاتر هستند، ولی متأسفانه به خودباوری لازم نرسیده‌اند و البته فضایی برای بروز و نمود استعدادها و توانمندی‌هایشان وجود نداشته. یکی از دلایل اصلی تصمیم من برای تولید مبارک، نمایش همین توانمندی‌ها بوده است.
 
- واکنش و بازخورد مخاطبان و فعالان حوزه سینما پس از مشاهده فیلم «مبارک» چگونه بود ؟
 
تقریباً همه ابراز شگفتی کردند و گفتند که نمی‌دانستند در ایران هم می‌شود چنین کارهایی انجام داد.
 
- گفته شده که قسمت دوم فیلم «مبارک» درحال نگارش است. آیا این مطلب صحت دارد ؟ اگر بله، آیا در «مبارک2» نیز از انیمیشن سه بعدی استفاده خواهید کرد؟
 
بله صحت دارد. مبارک یک فیلم سه‌گانه خواهد بود و به محض اکران قسمت اول، وارد روند تولید قسمت دوم خواهیم شد. مبارک رئال انیمیشنی باقی خواهد ماند.
 
مصاحبه اختصاصی با محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم مبارک
 
- در سینمای ایران سازندگان کمتر به سمت استفاده از جلوه های بصری در آثار خودشان می روند. به نظر شما دلیل این عدم استقبال کارگردانان از جلوه های ویژه بصری چیست؟
 
به نظر من عدم توجه به جلوه‌های بصری، اشتباهی است که دامن سینمای ایران را گرفته و دلیلش هم احتمالاً ناآگاهی از توانمندی فعالان حوزه انیمیشن است. شاید یک فیلم‌ساز، در اقتباس از آثار جهانی، تصاویری را در ذهن دارد و فکر می‌کند که هرگز نمی‌شود در ایران چنین کاری تولید کرد، پس سراغش نمی‌رود. این اشتباه بزرگ را خیلی‌ها مرتکب شده‌اند.
 
- به نظر شما در حال حاضر انجام چنین کاری برای یک فیلم داخلی مقرون به صرفه است ؟
 
مبارک هزینه فراوانی داشت و من و برادرم که تهیه‌کننده فیلم است، به علاوه عده زیادی از عوامل تولید، تمام اعتبار خودمان را برای تولید مبارک خرج کردیم. اما من بر این باورم که باید این اتفاق می‌افتاد و چنین اثری به تولید می‌رسید تا بتوانیم بگوییم رئال-انیمیشن به سینمای ایران معرفی شده است.
 
- آینده صنعت انیمیشن سازی و همینطور صنعت جلوه های ویژه بصری در کشور را چگونه می بینید؟
 
آینده را ما می‌سازیم، پس باید کار کنیم و تن به سختی بدهیم تا این حوزه جان بگیرد و شکوفا شود. من به توانایی فعالان این حوزه باور دارم، اگر همگی تلاش کنیم، نتیجه دیگری جز آینده درخشان نخواهد داشت.
 
مصاحبه اختصاصی با محمدرضا نجفی امامی کارگردان فیلم مبارک
 
- و بعنوان آخرین سوال آقای نجفی امامی، تجربه فیلم رئال/انیمیشن «مبارک» را چطور دیدید ؟ آیا در فیلم های آینده خودتون بازهم از انیمیشن و جلوه های ویژه بصری استفاده خواهید کرد ؟
 
مبارک تجربه سختی بود و این را از ابتدا هم می‌دانستم. اما اتفاقی بود که باید می‌افتاد و خوشبختانه به سرانجام رسید. در فیلم‌های بعدی هم قطعاً همین روال را ادامه خواهیم داد.
 
- باز هم تشکر میکنم که وقت خودتون رو در اختیار ما قرار دادید. امیدوارم که همیشه موفق و پیروز باشید.
 

 
خب دوستان امیدوارم که از خوندن مصاحبه لذت برده باشید. درشمن شما دوستان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلم مبارک میتونید به وبسایت این فیلم مراجعه کنید. در انتها لازم میدونم که 2 تا نکته رو بگم. اول اینکه لازمه تا از امین صادقوند عزیز بابت زحماتی که برای این مصاحبه کشیدن تشکر کنم و دوم هم اینکه حتما سعی میکنم در آینده یک گفتگویی رو با اعضای تیم فنی بخش انیمیشن فیلم مبارک نیز داشته باشیم تا با بخش ها و فرآیند ساخت اون بیشتر آشنا بشیم.
 
بی صبرانه منتظر شنیدن نظرات شما درباره این مصاحبه هستیم. حتما دیدگاه خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (50)

  • emad

    emad

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 05:20 |
    سلام... آقا بسیار عالی بود

    برای سینمای انیمیشن ایران آرزوی توفیق هرچه بیشتر را دارم

    واقعا جای مبحثی بنام "مصاحبه" واقعا توی سایت خالی بود . دسستتون درد نکنه .


    یاعلی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:30 |
      درود بر شما

      بله حتما بخش مصاحبه بعنوان به یکی از اصلی ترین و فعالترین بخش ها تبدیل خواهد شد

      ممنون از حضورتون
  • HGBCreator

    HGBCreator

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 07:00 |
    نه، حتی در حد مشاوره هم از شرکت‌های خارجی کمک نخواستیم. چون بر این باورم که فعالان حوزه انیمیشن در ایران، یک سر و گردن از همکارانشان در باقی نقاط جهان بالاتر هستند،?????
    خودتان قضاوت کنید ؟
    • میلاد

      میلاد

      17 اردیبهشت 1394 ساعت 12:56 |
      من از طرف اون میگم شاید کمی اغراق گفته.
      • amir pahlavi

        amir pahlavi

        18 اردیبهشت 1394 ساعت 00:12 |
        نمیشه گفت منظور چی بوده مثلا شما فیلم جنگ ستارگان که مال 20 تو اندی سال پیشه نگاه کرده باشی همون تکنیک و همون کارکتراش بگزاری بقل این کار باز چیزی 90 درصد بالاتره
        اگر حالا سبک کارتونی فیلم رو بخوای مقایسه کنی خوب تو کمپانی های خارج شرکتهای رده پایین و بالا انواع خروجی دارند شاید با یکی از اون کمپانیها مقایسه کرده و گفته ما از اون بالاتریم اگر منظور اونه قابل قبول
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:31 |
      ممنون از شما HGBCreator عزیز که دیدگاهتون رو به اشتراک گذاشتید
  • علی لبافی

    علی لبافی

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 08:46 |
    با سلام و خسته نباشید به خاطر زحمتی که میکشید و به روز بودن سایت

    من به شخصه خیلی دوست دارم که نتیجه نهایی کار رو تو سینما ببینم

    فقط جناب رضایی اگر مصاحبه با عوامل بخش فنی مقدور شد چندتا سئوال داشتم

    که اگه مناسب دیدید ممنون میشم که با عوامل فنی مطرح کنید 1- برای فیلم برداری

    صحنه هایی که قرار بوده بعدا انیمیشن روش سوار بشه از چه دوربینی استفاده کردن(یعنی کار فیلم برداری شده یا
    تصویر برداری؟)

    2- صحنه هایی که کاراکتر واقعی(الناز شاکر دوست ) یا هر کس دیگه ای حضور داره

    و قراره بعدا انیمیشن هم به صحنه اضافه بشه ایا قبلش انیمیشن اون صحنه رو ساخته بودن و

    کاراکتر واقعی بر اساس انیمیشن بازی کرده یا اول صحنه رو با بازی کاراکتر واقعی گرفتن

    بعد برای بازی بازیگر و متن دراماتیک صحنه انیمیشن ساختن به زبان سر راست تر دراماتورژی

    کار از طرف انیمیشن به بازیگرا القا میشده یا بر عکس 3- از چه تکنیکهایی برای کامپوزیت انیمیشن

    با فیلم واقعی استفاده شده (یعنی فقط matte بوده یا صحنه ای هم بوده که مجبور بشن کل

    صحنه رو تو محیط مجازی بسازن یا بلعکس کروماکی بکن ابتدا و با خیال راحت تو نرم افزار محیط بسازن

    و به اجزا محیط مجازی میزانسن بدن و.... یعنی باز هم به زبان ساده غیر شخصیت مجازی دیوار ,ساختمان

    ,یا اجزایه دیگه ای هم مجازی ساخته شده یا خیر) 4 -(اخرین و مهمترین سئوال) وقتی کار کامپوزیت صحنه

    در محیط مجازی انجام شد ایا در ایران یا خارج از ایران فاینال کات ها رو تبدیل به نگاتیو کردن و اگر در ایران بوده

    این تبدیل چقدر روی کیفیت تصویر تاثیر گذاشته وبا چه دستگاهی این کار رو کردن .


    باز هم ممنون از سایت خوبتون و در پناه خدا باشید
    • shahrooz vaz

      shahrooz vaz

      17 اردیبهشت 1394 ساعت 22:25 |
      دوربین که ظاهرا ARRI ALEXA بوده ، اینطور که تو یکی از عکسهاست ...
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:34 |
      درود بر شما علی لبافی عزیز

      بله بعد از اکران حتما گفتگویی رو با عوامل فنی این فیلم خواهیم داشت که حتما سوالات شما رو هم درنظر میگیریم

      ممنون بابت سوالات خوبی که پیشنهاد دادید
  • رضا كامران

    رضا كامران

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:29 |
    عالي بود مصطفي جان
    خوبي اين كار اينه كه يك اعتماد سازي زيادي رو توي ذهن تمام كارگردانان ايجاد مي كنه
    و خوب به نظر من اعتماد يعني پيشرفت.
    بازم ممنون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:35 |
      خوشحالم که مصاحبه مورد توجهت قرار گرفته رضا جان
      امیدوارم که موفق باشید
  • amir pahlavi

    amir pahlavi

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:31 |
    - آیا در ساخت انیمیشن فیلم «مبارک» شرکت های خارجی هم همکاری داشتند و یا کل کار توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده است ؟

    نه، حتی در حد مشاوره هم از شرکت‌های خارجی کمک نخواستیم. چون بر این باورم که فعالان حوزه انیمیشن در ایران، یک سر و گردن از همکارانشان در باقی نقاط جهان بالاتر هستند،
    این جمله یعنی چه کار خوب بود جای تحسین داره ولی اگر قدرت رندر برنامه های رو کنار بگزاریم
    ساخت شخصیت کلا میشه گفت ضعیف حتی در همون چند ثانیه نمایش چندین ایراد تراک گیری رو شده بود حرکت شخصیت بر مبنای کارهای فانتزی بود
    از دید من کار خوب بود ولی از لحاظ اینکه این طور بیان شده با کارهای خارجی میشه گفت به ده درصد کارهای خارجی نرسیدیم
    عملا ساخت مدل و رندر در فیلم بود نه تکنیک های خاص اونی که فیلمهای خارجی رو متمایز کرده تکنیک نه مدل بسازی و ریگ کنی
    • هادی روزبهانی

      هادی روزبهانی

      17 اردیبهشت 1394 ساعت 12:09 |
      این که حرکات شخصیت بر مبنای کار فانتزیه بده؟!!!
      این که از موشن کپچر استفاده نشه و انیماتور برای کار وقت بزاره بده{البته اگر از واقعیت بهتر کار انجام بشه}؟!
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      20 اردیبهشت 1394 ساعت 19:38 |
      امیر جان بالاخره دیدگاهها متفاوته و همین تفاوت در دیدگاهها میتونه خیلی به این عرصه کمک کنه
      البته شاید برای انتقاد کمی زود باشه. قطعا س از اکران و تماشای دقیق فیلم، بهتر میشه بررسیش کرد ...
      • amir pahlavi

        amir pahlavi

        21 اردیبهشت 1394 ساعت 23:05 |
        مضطفی جان از شما بعیده این حرف این ربطی به دیدگاه نداره یک مثالی برای شخص بالا زدم با چه چیزی مقایسه کرده که اینو گفته در ظمن الان برنامه های رندر حتی مبتدی هم بتونه میتونه رندر خوبی بگیره البته از لحاظ قدرت نرم افزارها و کیفیتشون گفتم ولی موندم ایشون رو چه مبنای این حرفو زده در ظمن تفاوتها و بحثها باعث پیشرفت میشه ولی نه اینکه تا این حد بزرگ نمایی کنی ایشون با این حرفش به نظر دو چیزو نقد کردند یا شعور افراد ی که در سیجی هستند که نمیتونند تشخیص بدند یا تشخیص خودشون از این که بر چه مبنای به این نتیجه رسیده جمله یه سرو گردن جمله مشاوره واقعا من اسمشو میزارم طنز
        و حیف تر از اون که حالا این کارو انجام دادند و این طور با این حرفها خرابش کردند
        جمله بنده فقط با این طرز فکرشون هست
  • احمد برمکی

    احمد برمکی

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:33 |
    خیلی عالی بود آقای رضایی احسنت امیدوارم اینکار تداوم داشته باشه و با بزرگان این رشته جذاب به گفت و گو های بیشتر بنشینید . احسنت
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 اردیبهشت 1394 ساعت 20:05 |
      درود بر شما جناب برمکی عزیز
      بله حتما اینکار ادامه خواهد داشت ..
  • نبی سروی

    نبی سروی

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:34 |
    دمت گرم مصطفی ! اصلا با این حرکت دکوپاژ سایت رو یه سر و گردن بردی بالا !

    خسته نباشید میگم به آقای نجفی و اینکه اگه یه روزی تعداد این آثار به فرواوونی کشورهای همسایه در ایران تولید شد یادمون باشه که از کجا و از ریسک چه کسانی شروع شده ...

    و یه نکته دیگه شما ببیننین چه قدر کار موفق بوده که قبلا از اکران و قبل از دیدن بازخوردهای عمومی تصمیم گرفتن دومیش هم بزنن ! البته با توجه به مسائل پیچیده کارکتر و ریگ بهتر ها ز این کارکترها قسمت های بیشتری کشیده بشه ...

    در هر صورت من گوش به زنگ تبلیغات سینماهام ... با همه رفیق رفقا سی جی باز اطرافم بریم یه روز شیک سی جی به سبک ایرانی داشته باشیم .. .

    بازم ممنون مصطفی جان ....
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 اردیبهشت 1394 ساعت 20:07 |
      درود بر شما نبی سروی عزیز

      ممنون از حضور گرم شما ...
  • علیرضا روحیان

    علیرضا روحیان

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:39 |
    واقعا جا داشت ازتون تشکر کنم

    واقعا با انتشار اون ویدیو ی making of سوالاتی پیش اومده بود که نیاز به یک مصاحبه داشت

    موفق باشید آقای رضایی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      21 اردیبهشت 1394 ساعت 20:07 |
      امیدوارم که به پاسخ بخشی از سوالاتتون رسیده باشید
      حتما در آینده با تیم فنی این فیلم هم مصاحبه ای رو خواهیم داشت
  • GholamrezaDar

    GholamrezaDar

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 09:53 |
    من خیلی از شما ممنونم . ولی از مصاحبه های Cg بیشتر لذت میبرم .
    حداقل باید در حد فیلم های هالیوودی براش وقت بذاریم (منظورم Breakdown و lnterview و ...).
    خیلی ممنونم و منتظر هستم .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:08 |
      ممنون از حضور شما غلامرضای عزیز

      دقیقا هدفمون هم همینه. یعنی قصد داریم برای آثار برجسته داخلی هم برنامه های ویژه ای رو درنظر بگیریم
  • محمد

    محمد

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 10:48 |
    من فکر می کن پیشتر از اینها باید شاهد همچین فیلم هایی می بودیم...ساخت یک فیلم با جلوه های ویژه بالا و انیمیشن با کیفیت رو هم خیلی برای خودمون گنده کردیم...با با خیلی از مواد و تکنیک های به کار رفته در این انیمیشنه ا و در این سطح همون چیزاییه که در آموزشای دیجیتال توتورز و غیره موجوده و ما کیلو کیلو می تونیم اونا رو دانلود کنیم و استفاده کنیم...فقط یک مدیریت و یک آقا بالا سر احتیاج بود که گویا در این کار وجود داشت..یعنی از نظر فنی نباید فکر کنیم که کار شاخی امجام دادیم..و من با دیدن این فیلم صد درصد حدس زدم که نرم افزار اصلی ای که به کار رفته چه خواهد بود(برای ریگ و انیمیت)که حدسم درست بود و دز making دیدیمش...و در کل به نظرم با اثر خوبی روبه رو هستیم و باید زودتر از این ها شاهدش می بودیم...خیلی دوس دارم کار رو ببینیم...
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:10 |
      درود محمد جان
      مرسی که دیدگاهت رو نوشتی
      درواقع کار خیلی خوبی ساخته شده ولی بازهم میگم که برای قضاوت شاید کمی زود باشه. بهتره که صبر کنیم، ابتدا فیلم رو ببینیم و بعد قطعا بهتر و دقیقتر میتونیم کارو مورد بررسی قرار بدیم.
  • هادی روزبهانی

    هادی روزبهانی

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 12:03 |
    این که در سینمایی ایران از قدرت دنیای انیمیشن و سی جی خیلی خیلی کم استفاده میشه خود سینما ضرر کرده تا ماها.
    و متاسفانه این برای سینمای ما یک ارزشه.!!و شاید یستهایی باشه که بخاد جلوی صنعت انیمیشن بگیره
    الان ببینید موقع اکران وقتی نوبت به عرضه میشه چند تا سینما رو بهش اختصاص خواهند داد
    و بازم این تلقیقی که اگر انیمیشن کامل بود دیگه هیچی
    مردم هم به بی مزه بودن سینمایی ایران عادت کردند
    و وقتی قهرمان {جمشید هاشمپور (فیلم عقابها ) پردر امد ترین فیلم سینمای ایران) از قهرمانی افتاد}و تخیل{انیمیشن و جلوه های ویژه} و موسیقی توی سینمای ایران جایگاهی نداشته باشه و مردم قهرماناشون از جایی دیگه بیاند. فاتحه خوندن امری ضروریه
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:10 |
      درود بر شما هادی جان

      فکر میکنم زمان اکران و سینماها مشخص شده. توی سایتش توضیحاتی رو در اینباره داده.
      ولی به هرحال امیدوارم که از اینگونه آثار حمایت و استقبال بشه.

      ممنون که دیدگاهتون رو به اشتراک گذاشتید
  • omid

    omid

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 13:18 |
    سلام
    واقعا خوشحالم که بالاخره پس از سال ها کار های این چنینی شروع شد
    و بی صبرانه منتظر دیدن این کار در سینما هستم
    تشکر از شما
    به امید آینده ای روشن
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:10 |
      خواهش میکنم امید جان

      خوشحالم که مورد توجهتون قرار گرفته ...
  • عرشیا

    عرشیا

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 14:58 |
    درووووووود
    خیلی عالیه خیلی :) . مصطفی واقعا ممنونم ازت . دستت درد نکنه .
    واقعا از ته دل خوشحالم که این اتفاقات در سینمای ایران در حال رخ دادنه . و انیمیشن و کلا CGI در حال شکوفاییه . این فیلم هم تا اونجایی که دنبال کردم و دیدم خیلی چیز قشنگیه . انگار باید بعد این همه مدت باز برم سینما :)) . ضمنن به تمامی گروه تولید مخصوصا امین صادقوند عزیز هم خسته نباشید میگم .
    بازم ممنون مصطفی . دمت گرم :) .
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:11 |
      درود بر عرشیای عزیز. شما لطف داری

      بله فیلم از نظر تکنیکی در سطح بسیار خوبی قرار داره. منم بی صبرانه مشتاقم تا ببینمش ...

      موفق باشی دوست عزیز
  • محمد بودات

    محمد بودات

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 15:10 |
    تنکیووووووووووووووووووووووو
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:12 |
      ممنون از حضورتون :)
  • taraneh

    taraneh

    17 اردیبهشت 1394 ساعت 17:17 |
    سلام / ممنون ولی من انتظار داشتم که اینجا متن و یک مصاحبه تخصصی را بخونم مثل نوع دوربین فیلم برداری متور رندر مباحث فنی سی جی امکانات سخت افزاری و اینجور مسائل نه یک مصاحبه روزنامه ای
    بهر حال باز هم تشکر
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:12 |
      درود
      بله همونطوری که در مطلب هم اشاره کردم پس از اکران، مصاحبه و گفتگویی رو با اعضای تیم فنی این فیلم هم خواهیم داشت و در اونجا به موضوعات تخصصی تر میپردازیم.
  • محمد

    محمد

    18 اردیبهشت 1394 ساعت 00:54 |
    من فکر کنم اون دختره عروسکه نیاز به سانسور داشته باشه...به نظر لباسش نافرمه...D
  •  mohammad tavakoli

    mohammad tavakoli

    18 اردیبهشت 1394 ساعت 01:32 |
    بسار عالی و حرکت جالبی بود هم برای سایت هم برای اعتماد و ......
    ولی من با taraneh خیلخیلی موافقم
    انتضار مسایل تخصصی داشتم...
    نوع دوربین ها
    نوع سیستم های رندرینگ
    و هزار مسله تخصصی دیگه!!!!!
    البته شاید فعلا دربارش بحث نشه بهتره اما بعدا جزیات کامل مشخص خواهد شد
    تشکر ویژه از جناب نجفی عزیز و جناب رضایی
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:12 |
      درود محمد جان
      در بالا توضیح دادم. مصاحبه تخصصی در آینده ...
  • علی مختاری

    علی مختاری

    18 اردیبهشت 1394 ساعت 06:58 |
    خیلی ممنون آقای رضایی گفتگوی خوبی بود
    اگر گفتگوی بعدی تصویری باشه خیلی بهتر و زیباتر میشه
    یک فیلم حرفه ای و یک گفتگوی حرفه ای :-)
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:13 |
      درود علی جان
      اگر پیش زمینه خوبی برای مصاحبه تصویری بوجود بیاد، چراکه نه. حتما
      مصاحبه های صوتی که بزودی راه میوفته و پس از اون درباره مصاحبه تصویری هم تصمیم گیری میکنیم ...
  • سعید ابراهیمی

    سعید ابراهیمی

    18 اردیبهشت 1394 ساعت 19:35 |
    ممنون مصطفی جان مصاحبه ی خیلی خوبی بود. کاش همه ی دست اندرکاران سینما و تلویزیون چنین دیدی رو به این صنعت داشتند و باور می کردند که بچه هایی که توی این مملکت دارن زحمت می کشن اگه بهشون بها داده بشه می تونند قدرتمند ظاهر بشن و حتی با شرکت های خارجی رقابت داشته باشند.

    یه مثال براتون میزنم:

    چند وقته پیش توی تلویزیون داشت پشت صحنه تولید یه فیلمی رو نشون میداد که ژانرش اکشن بود(یه فیلم ایرانی بود که الان اسمش یادم نیست)، این بندگان خدا توو یکی از پلان ها میخواستند یه ماشین حمل پول(اگه اشتباه نکنم) رو واژگون کنن و همه چیز رو به صورت فیزیکی انجام دادند. مثلا یه سکوی شیب دار درست کرده بودند که ماشین بیاد و چپ کنه و بعد که دیدند این مورد عملی نیست اومدن یه طناب بستند به ستون ماشینه و همینطور که ماشین اومد رو سکو چند نفری کشیدند تا چپ کرد (اصن یه وضی). بعد از اینکه این صحنه رو دیدم با خودم گفتم واقعا این همه زور زدن واسه ی یه همچین صحنه ای چه دلیلی داره؟ مثه اینکه هیچکس توو اون جمع نمیدونست CG واسه یه همچین کاریه. خلاصه که خیلی متاسف شدم، خیلی.


    ممنون از آقای نجفی بابت دید مثبشون به این صنعت. سینمای ما به یه همچین کارگردانهایی نیاز مبرم داره.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:14 |
      درود بر شما سعید جان
      ممنونم که دیدگاهت رو خیلی کامل و جامع بیان کردی. در حقیقت این موضوع برمیگرده به همون عدم توجه به این عرصه که جناب مجفی امامی بخوبی به این موضوع اشاره داشتن.

      به امید روزی که این عرصه اونطوری که لایقش هست بهش توجه بشه ...
  • حسین فرد

    حسین فرد

    20 اردیبهشت 1394 ساعت 09:06 |
    سلام آقای مصطفی عزیز
    مصاحبه ای سرشار از انرژی بود ممنون از بزرگواری شما که اینقدر براتون مهمه این صنعت در ایران پیشرفت کنه.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:14 |
      سلام حسین جان
      شما لطف داری عزیز. تمام تلاشمون رو میکنیم که شاید بتونیم کوچکترین حرکت مثبتی رو در این عرصه رقم بزنیم ...
      حضور گرم و پرشور شما دوستان بدون تردید باعث تداوم اینگونه فعالیت ها میشه.
  • Hamed

    Hamed

    22 اردیبهشت 1394 ساعت 08:24 |
    از مصطفی جان و کلیه بچه های گل و زحمتکش سایت ممنونم که همیشه به روز و سایت رو پربار نگه داشتن خدا قوت
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      23 اردیبهشت 1394 ساعت 04:14 |
      خواهش میکنم حامد جان
      ممنون از حضور گرمتون ...
  • مهدی صابری

    مهدی صابری

    26 اردیبهشت 1394 ساعت 10:35 |
    خیلی عالی بود آقای رضایی احسنت امیدوارم اینکار تداوم داشته باشه و با بزرگان این رشته جذاب به گفت و گو های بیشتر بنشینید . احسنت
  • مصطفی سلطانیان

    مصطفی سلطانیان

    26 اردیبهشت 1394 ساعت 10:43 |
    واقعا عالی بود خیلی ممنون لطفا بازم به مصاحبه با دست اندر کاران این حوزه بپردازید
  • داود

    داود

    19 اسفند 1395 ساعت 11:17 |
    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت همه عزیزان و زحمت کشان در عرصه انیمشین سازی من تازه به جمع عزیزانی که کار با مکس را نجام می دن شدم اول اینو بر خودم واجب میدونستم خداقوت بگم به همه مربیان عزیز بعد خواستم چند سوال بپرسم اول اینکه برا انیمیشن سازی فقط مکسو یاد بگیرم کافیه؟
    دوم اینکه شخصیت های انیمیشن مبارک را خواستم بدونم با چی طراحی شده اند ؟
    با تشکر
  • داود

    داود

    19 اسفند 1395 ساعت 11:21 |
    با سلام و عرض ادب و خسته نباشید خدمت همه عزیزان و زحمت کشان در عرصه انیمشین سازی من تازه به جمع عزیزانی که کار با مکس را نجام می دن شدم اول اینو بر خودم واجب میدونستم خداقوت بگم به همه مربیان عزیز بعد خواستم چند سوال بپرسم اول اینکه برا انیمیشن سازی فقط مکسو یاد بگیرم کافیه؟
    دوم اینکه خواستم بدونم شخصیت های انیمیشن مبارک با چی طراحی شده اند ؟
    با تشکر

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام و تشکر از شما
غیر فعال نیستند فیلتر هستند

احسان سراهیان احسان سراهیان 30. تیر, 1396 |

سلام
از زحمتت و مطالب مفیدتون ممنونم
ولی لینکهای بالا غیر فعال هستند

سعید سعید 29. تیر, 1396 |

سلام من چند سال دارم با مایا کار میکنم هیچ نسخه ای بهتر از 2011 نبوده و سایر...

مسعود علی بخشی مسعود علی بخشی 29. تیر, 1396 |

با سلام مجدد خدمت علی آقا
در کل با صحبت های شما در بخش دوم پست موافقم و به...

احسان سراهیان احسان سراهیان 28. تیر, 1396 |