میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
jetstrike-flight-kit-released
سه‌شنبه 16 مهر 1392
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit

سه‌شنبه 16 مهر 1392
شرکت ویدئو کوپایلت پس از گذشت مدت نسبتا زیادی از انتشار آخرین پکیج یعنی (Metropolitan) مربوط به پلاگین محبوب خودش Element 3D حالا صحبت از انتشار پکیج جدیدی با عنوان JetStrike میکنه . این پکیج یک Model Pack به حساب میاد و عنوانش هم همونطوری که اشاره شد JetStrike نام داره که مجموعه ایست از مدلهای ناوگان هوایی شامل انواع هواپیماهای مسافربری ، هواپیماهای قدیمی ، جت ، موشک و ... و در کنار JetStrike پکیج دیگری نیز منتشر شده با عنوان Flight Kit که در ادامه با این بسته ها آشنا خواهیم شد .
 

 
JetStrike
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kitابتدا میپردازیم به JetStrike . این پکیج از یکسری ویژگی های خاصی برخورداره که میشه گفت اونو نسبت به بقیه Model Pack ها متمایز و منحصر به فرد میکنه . اولین ویژگی کیفیت و یا همون Quality مدلهاست ؛ علاوه بر کیفیت در مدلها، تکسچرها نیز در ابعاد 4K ساخته شده که این امر باعث چند برابر شدن جزئیات مدلها خواهد شد . تنوع در تکسچرها نیز از دیگر قابلیتهای ویژه این پکیج محسوب میشه. شما میتونید با سوئیچ کردن روی تکسچر مورد نظرتون نوع هواپیماتون رو تغییر بدید و یا حتی این امکان براتون وجود داره که تکسچر رو ویرایش و Airline منحصر به فرد خودتون رو بسازید .
 
مدلهای این پکیج بصورت ریگ شده در اختیار شما قرار خواهد گرفت . گزینه جدیدی در پلاگین Element 3D نسخه 1.6.2 بوجود اومده با عنوان Aircraft Rig و این گزینه مخصوص همین پکیج خواهد بود . شما میتونید با تغییر آپشن های این بخش تغییراتی رو بصورت مستقیم روی مدلهای ناوگان هوایی خودتون بوجود بیارید. مثل باز و بسته کردن چرخ ها، موشک ها، کابینه خلبان، حرکت بالها و ... و اندرو کرامر در این بخش تاکید داره که این تغییرات در مدلها با کمک تکنیک Obj Sequence بوجود نیومده ! درواقع تیم توسعه المنت با کدنویسی که در پلاگین انجام داده تونسته کنترلی رو روی این مدلها بوجود بیاره . همونطوری که میدونید تا قبل از این، ایجاد هرگونه تغییر و یا همون انیمیت در آبجکتهای المنت تری دی فقط با کمک Obj Sequence میسر بود ولی برای این پکیج قسمت Aircraft Rig در نظر گرفته شده تا کاربران برای ساخت یک انیمیت ساده مثل باز شدن چرخها نیازی به فرآیند Obj Sequence نداشته باشن . ( به هر حال Obj Sequence مشکلات خودش رو داره که قبلا دربارش صحبت کردیم )
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit
 
بخش جدید دیگری نیز با عنوان Mesh Visibility در این پکیج وجود داره . این گزینه به شما کمک میکنه که بتونید تک تک اجزای هواپیمای مورد نظرتون رو در حالت نمایش و یا عدم نمایش قرار بدید . درواقع اینکار همون Hide و UnHide کردن اجزای یک مدله که میتونه در ساخت بعضی انیمیت ها به شما کمک کنه.
 
و در آخر هم میشه به انتشار این مدلها در فرمت های متفاوت اشاره کرد . این پکیج نیر همانند Metropolitan به جز فایل نصبی که مخصوص المنت درنظر گرفته میشه، مدلها در فرمتهای fbx و obj نیز در اختیارتون قرار خواهد گرفت .
 

 
Flight Kit
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kitحالا میریم تا نگاهی داشته باشیم به پکیج Flight Kit که در کنار JetStrike قراره به عنوان یک بسته کمکی مورد استفاده قرار بگیره . بطور کلی پکیج Flight Kit شامل چهار قسمت میشه . قسمت اول مربوط به افکت های صوتی است . در این بسته بیش از 200 افکت صوتی شامل انواع صداهای هواپیما ، جت ، موشک و هرصدایی که بنوعی به JetStrike ربط داشته باشه، وجود داره . قسمت دوم مجموعه شامل 25 تصویر 360 درجه با فرمت HDRI از آسمانها هستند . با کمک این تصاویر میتونید آسمانی رو برای پرواز هواپیما بسازید و این تصاویر نیز با کیفیت 4K میباشند. قسمت سوم هم کلیپهایی از انفجار هستن که میتونه در برخی موارد مثل انفجار یک جت در آسمان مورد استفاده قرار بگیره .
 
چهارمین قسمت این پکیج رو میشه به عنوان مهمترین بخش این مجموعه ازش نام برد . ارائه یک پلاگین جدید با عنوان Heat Distortion برای ایجاد امواجهایی که بر اثر گرما روی تصویر ایجاد میشن . خب میدونید که بطور معمول برای ایجاد یه چنین افکتی در افترافکت میشه از ابزار Turbulent Displace استفاده کرد . ولی خب برای ایجاد امواج بر اثر گرما با Turbulent Displace  یکسری محدودیت هایی وجود داره . به عنوان مثال اگه قرار باشه بخشی از تصویر فقط حالت مواج داشته باشه خب Turbulent Displace نمیتونه به درستی اینکار رو انجام بده و حالا ویدئو کوپایلت برای ایجاد این امواج که خیلی هم میتونه در پکیج JetStrike مورد استفاده قراربگیره، پلاگینی رو طراحی کرده و در بسته Flight Kit قرار داده . این پلاگین با پارامترهایی که در اختیار شما قرار میده این امکان رو براتون فراهم میکنه تا بتونید به بهترین شکل ممکن این امواج رو روی تصویرتون ایجاد کنید .
 
رونمایی از پکیج های JetStrike و Flight Kit
 

 
خب معرفی این پکیجها همین بود ! دیگه چیز خاصی ندارن
 
ولی برای من یه سری سوال بوجود اومده که آیا واقعا الان المنت تری دی همینو کم داشت ؟! یعنی تمام مشکلات و کمبودهای المنت برطرف شده و فقط یک پکیج از مدلهای هواپیما و جت کم بود ؟! یا اینکه این هواپیماها و جت ها قراره در کجا مورد استفاده قرار بگیرن ؟! جلوه های ویژه فیلم ها ؟!!! خب میدونید که المنت بر پایه GPU کار میکنه و خروجی که میده اونطوری که باید رئال نیست و کمبودهایی مثل سایه واقعی و بازتاب واقعی و ... بشدت توش احساس میشه و حالا میبینیم که یه چنین پکیجی براش منتشر میشه !
یه نکته جالبی که در کامنت های سایت کوپایلت دیدم این بود که تعدادی از کاربران از قیمت این بسته خیلی راضی بودن و مقایسه میکردن که اگه قرار باشه این مدلها رو از سایتهای دیگه تهیه کنن قیمت بالایی براشون در میاد :) میدونید یعنی چی ؟ یعنی اینکه اونها صرفا به بخش fbx و obj این پکیج نگاه میکنن و به اصل مطلب که قراره این پکیج برای المنت باشه توجهی ندارن !
یه مساله دیگه اینکه چرا خبری از المنت نسخه 2 نشده ؟! نسخه 2 قراربود تابستان 2013 منتشر بشه ( حتی قبل از انتشار محصولات Adobe CC )
 
به هر حال امیدوارم که از این مطلب لذت برده باشید
 
باز هم تاکید کنم که نظرات و گفتگوهای شما مهمترین بخش وبسایته . منتظرتون هستیم ...
 
مطالب سایت رو هم بدون ذکر منبع کپی نکنید !
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 41 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید