نرم افزار LumenRT 2015 منتشر شد

در تاریخ چهارشنبه, 14 آبان 1393 در بخش اخبار دنیای CG - ویدئو بلاگ توسط مصطفی رضایی

انتشار نرم افزار LumenRT 2015 از طرف کمپانی e-on Software

نرم افزار LumenRT 2015 منتشر شد
چند روز پیش کمپانی e-on Software نسخه جدید نرم افزار ریل تایم خودش یعنی LumenRT 2015 رو منتشر کرد که در این نسخه از نرم افزار چند ویژگی جدید مثل امکان ایجاد مناظر طبیعی، ساخت سطوح زمین و ... که بصورت brush-based در غالب ابزار جدیدی با نام DIVE فراهم شده. در ادامه با این امکانات بیشتر آشنا خواهید شد.
 
اما قبل از اینکه مطلب خبری رو ادامه بدم، شاید بد نباشه یه نگاه کوتاهی به این نرم افزار داشته باشیم. راستش از چند وقت پیش خیلی دوست داشتم در یک مطلب مجزا به معرفی کامل و جامع این نرم افزار بپردازم ولی متاسفانه زمان به من این اجازه رو نداد و حالا که نسخه 2015 این نرم افزار منتشر شده، شاید بهانه خوبی باشه تا بطور خیلی خلاصه و کوتاه هم که شده مروری داشته باشیم به این نرم افزار و برخی از ویژگی های LumenRT رو باهم بررسی کنیم و ببینیم که این نرم افزار در چه زمینه ای میتونه مورد استفاده قرار بگیره.
 
نرم افزار LumenRT بعنوان یک ابزار Real-Time Visualization بیشترین کاربرد رو برای هنرمندان عرصه معماری داره و این امکان رو به طراحان میده تا بتونن یک تجربه ای متفاوت از طراحی و ساخت فضاهای مختلف با مناظر و عناصر طبیعی داشته باشن و البته همه اینها بصورت ریل تایم صورت میگیره که باعث شده این نرم افزار جایگاه ویژه ای رو در این عرصه پیدا کنه.
 
انتشار نرم افزار LumenRT 2015 از طرف کمپانی e-on Software
 
در یک بیان ساده تر میشه گفت که LumenRT به معماران و طراحان این امکان رو میده تا بتونن توسط این نرم افزار یک ارائه بصری واقعگرایانه از کار خودشون رو داشته باشن و حتی امکان ایجاد انیمیشن در این نرم افزار نیز میسر شده. رندرینگ بصورت ریل تایم با قابلیت هایی مثل GI، موشن بلر و همینطور depth of field از دیگر ویژگی های برجسته نرم افزار LumenRT محسوب میشه. همچنین امکان وارد کردن دیتاهای مختلف از طرف اکثر نرم افزارهای سه بعدی سازی روز دنیا مثل Vue ، Modo ، Cinema 4D ، Maya ، 3ds Max و همینطور Autocad نیز در این نرم افزار فراهم شده.
 
انتشار نرم افزار LumenRT 2015 از طرف کمپانی e-on Software
 
اما در نسخه جدید این نرم افزار یعنی LumenRT 2015 شاهد اضافه شدن ویژگی های جدیدی در اون هستیم که باعث شده این نرم افزار بیش از پیش مورد توجه فعالان این عرصه قرار بگیره. ویژگی های جدیدی مثل Dynamic Immersive Visualization Engine که به اختصار با نام DIVE شناخته میشه و امکانات مختلفی رو برای ترکیب نرم افزارهای مختلف این شرکت در جهت ساخت مناظر طبیعی در اختیار کاربران قرار میده. ابزارهای این بخش که بیشتر بصورت brush-based هستن و حاصل اونها میتونه برای sculpting terrain و یا painting vegetation باشه. به زبان ساده تر اینکه توی نسخه جدید این نرم افزار در ساخت مناظر طبیعی شما امکاناتی مثل یک گیم انجین رو در اختیار خواهید داشت.
 
بهتره که صحبت بیش از این طولانی نشه چراکه این صرفا یک مطلب خبریه و ازتون دعوت کنم ویدئویی که از طرف کمپانی e-on Software برای معرفی ویژگی های جدید LumenRT 2015 منتشر شده رو حتما تماشا کنید. مطمئن باشید که تماشای این ویدئو خالی از لطف نخواهد بود.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 54 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت

 
میدونم که تعداد بسیار زیادی از دوستان فعال این سایت در زمینه معماری فعالیت های گسترده و حرفه ای رو دارن و میشه گفت خیلی وقته که مطلبی بصورت مستقیم به این بخش اختصاص داده نشده بود. ولی مطمئن باشید اگه فرصت داشته باشیم حتما در آینده به معرفی نرم افزارهایی مثل همین LumenRT که در عرصه معماری در دنیا جایگاه ویژه ای رو دارن بیشتر میپردازیم و با مطالب و آموزشهای متنوعی در این زمینه در خدمت شما خواهیم بود.
 
با آرزوی موفقیت روز افزون برای تک تک شما عزیزان
 
یاحق
 

این مطلب را به اشتراک بگذارید :

مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (64)

  •  Alireza Yaghobi

    Alireza Yaghobi

    14 آبان 1393 ساعت 08:10 |
    سلام آقا مصطفی
    ممنون از معرفی این نرم افزار بسیار خوب
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:08 |
      سلام
      خواهش میکنم دوست عزیز
  • time

    time

    14 آبان 1393 ساعت 09:04 |
    خسته نباشید
    مصطفی جان می خوام یه چیزی رو یادآوری کنم شما در اوایل سال قول داده بودید امسال برای بخش آموزش ها سورپرایز های زیادی داشته باشید ولی سال که داره تموم می شه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
    موفق باشید
    • محمد ذاکری

      محمد ذاکری

      14 آبان 1393 ساعت 14:53 |
      ببخشید امیر جان شما یکطرفه به قاضی رفتی!!
      همیشه بحث تولید دو قسمت داره؛ تولید کننده و مخاطب!
      متاسفانه وقتی برای آموزش هایی که روزها کار میبره تا تولید بشه؛ مخاطب ها حاضر به کمترین کار یعنی حمایت نیستند چه توقعی داری برادر من؟
      تازه اخیرا من به دفعات متعدد دیدم به نویسنده های سایت توهین شده که کلا انگیزه کم میکنه.
      حال خلاصه امیر جان یک دلیلش کم لطفیه دوستانه.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:15 |
      امیر جان گفتنی ها رو محمد ذاکری عزیز گفتن ...

      گاهی وقتا از دست خیلی از دوستان قدیم دلخور میشم. توی این عرصه رفیق نیمه راه بودن باعث شکست بسیاری از فعالیت ها میشه ! دلم میگیره وقتی میبینم یکسری از دوستان زمانی که سوالی دارن میان توی تالار، زمین و زمان رو به هم میدوزن تا به جوابشون برسن و بعد هم میرن و دیگه پشت سرشون رو هم نگاه نمیکنن !

      باید یادمون باشه که این سایت یه مسیر دوطرفه است !

      راستش حرف برای گفتن زیاده و اینجا جاش نیست. باشه در یک فرصت مناسبتر ...

      ---------------

      اما امیر جان جدای از اینها این رو هم بگم که همین الان خود من درحال آماده سازی آموزشی برای نرم افزار 3ds max هستم و این رو هم میدونم که برخی از همکاران سایت هم در تدارک ساخت آموزشها فوق العاده ای هستن.

      پس مطمئن باش هرچند که برخی از دوستان کم لطفی میکنن ولی ما در اینباره کم نمیگذاریم و با قدرت ادامه میدیم ...
      • time

        time

        14 آبان 1393 ساعت 23:02 |
        خوب آقا محمد و آقا مصطفی جان چی بگم راستش حرافاتون درسته ولی من تا تونستم سایت رو مثل خونه ی خودم نگاه کردم و لازم هم نمی دونستم که بهم یاد اوری کنند که برای سر پا موندن سایت حضور داشته باشم چون وظیفه ی خودمه .البته منظورم رو بد متوجه نشید!!!!!
        من که همیشه سایت رو مثل روزهای اول که با ذوق و اشتیاق زیاد می اومدم سایت نگاه می کنم و هنوز هم دوسش دارم و براش کلی چیز دارم البته به وقتش.!!!!!!!
        امیدوارم مصطفی جان اون کسایی که خطاب قرار دادی من هم باهاشون نباشم چون من در آوایل زمین و آسمون رو به هم می دوختم در تالار و چه در مطالب!!!!!!!!!!!!!
        • time

          time

          14 آبان 1393 ساعت 23:10 |
          مطلبتون مثل همیشه عالی بود دستتون درد نکنه
        • مصطفی رضایی

          مصطفی رضایی

          15 آبان 1393 ساعت 02:03 |
          خیر امیر جان منظور من شما نبودید.
          شما همیشه از کاربران فعال و دوست داشتنی سایت بودید، هستید و انشالله خواهید بود.
  • امین امینی

    امین امینی

    14 آبان 1393 ساعت 09:10 |
    ممنون وتشکر اقای رضایی هم از خودتون وهم از دوستان وهم ازبابت سایت زیبایتان که میشه
    گفت پاتوق خودمان
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:18 |
      ممنون از محبت شما امین جان
  • مسعود

    مسعود

    14 آبان 1393 ساعت 09:31 |
    سلام واقعا دستتون درد نکنه .من چند سال پیش برای شبیه سازی کارم به صورت ریل تایم به گیم انجین udk مراجعه میکردم که با اومدن این نرم افزار خیلی کار راحتر میشه.چون همون طور که فرمودید هدف این نرم افزار برای شبیه سازی طراح های معماری هست و رابطشون با نرم افزارهای دیگه خوبه .اما یک سوال خروجی این نرم افزار چجوریه؟به صورت EXE هست ؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:24 |
      سلام

      بله پیشنهاد میکنم که هم این نرم افزار و هم نرم افزار لومیون رو بررسی کنی. فکر میکنم خیلی میتونه کمک کنه

      مسعود جان تا اونجایی که من میدونم این یک نرم افزار ریل تایم رندرینگ هست. اما بخشی توی این نرم افزار وجود داره به نام LiveCube که امکان خروجی گرفتن و نمایش ریل تایم پروژه رو داره.

      پیشنهاد میکنم درباره LiveCube تحقیق کنید.
  • رحمن رضیی

    رحمن رضیی

    14 آبان 1393 ساعت 09:54 |
    واقعا خسته نباشی جناب رضایی
    از زحمات بی دریغ شما کمال تشکر را دارم
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:24 |
      ممنون از حضور شما
  • محمد جواد کسایی

    محمد جواد کسایی

    14 آبان 1393 ساعت 10:20 |
    سلام بر دوستان
    اقا خیلی خوب بود، و عالی
    از این دست نرم افزارهای که برای رندر ریئل تایم استفاده میشه داره گسترش پیدا میکنه و این یک پیشرفت خوب حساب میشه، ولی کلی فاصله داره تا بتونیم یک خروجی به نصب طبیعی داشته باشیم و همین طور این نرم افزار نسبت به نرم افزار لومیون یک سری قابلیت بالاتری داره مثل اسکتر کردن درختان هست و همسن طور چمن طبیعی تر ، ولی احساس کردم خروجی لومیون کمی بهتر از این نرم افزار بود.

    در ابتدای ویدیو در یک صحنه یک نرم افزار رو نشون میده که برای طراحی پل و خیابان بود، اگه براتون مقدوره کمی در موردش و همین طور ارتباطش با مکس رو توضیح بدین ممنون میشم
    در اخر بابت این خبر خوب ممنونم و خسته نباشید
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:31 |
      درود بر محمد جواد عزیز

      راسش فکر میکنم لومیون قدمت بیشتری داشته باشه. این LumenRT فکر کنم از سال 2011 عرضه شد. میشه گفت که یجورایی هنوز اول راهه.

      محمد جان اون قسمت از ویدئو درواقع داره تعامل LumenRT با نرم افزارهای دیگه رو نشون میده مثل سیتی انجین، رویت، اسکچاپ و ... و اونم اسم نرم افزارش MicroStation ــه. اطلاعاتی دربارش ندارم ولی مثل اینکه یه نرم افزار در زمینه معماریه.

      bentley.com/en-US/Products/MicroStation
  • MH Behzadi

    MH Behzadi

    14 آبان 1393 ساعت 13:51 |
    متشکرم از شما.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:31 |
      خواهش میکنم
  •  mohammad tavakoli

    mohammad tavakoli

    14 آبان 1393 ساعت 14:03 |
    درود
    عجب نرم افزار باحالی
    دعا کنید سریع تر بیاد دانلودش کنیم!!!
    :))
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:34 |
      سلام
      محمد جان همین الان نسخه 4 این نرم افزار توی نت هست و اگه دوست داشتی برای شروع همون نسخه خوبه
  • حمید.معمار

    حمید.معمار

    14 آبان 1393 ساعت 14:20 |
    هنوز خیلی مونده تا به لیومون برسه :D
    • time

      time

      14 آبان 1393 ساعت 14:43 |
      حمید جان چی به چی برسه؟
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:35 |
      میگم حمید کلا تو کار مقایسه ای هاااا :))

      چطوره یه مطلب بزنیم با این عنوان (LumenRT vs Lumion3D) :دی
      • حمید.معمار

        حمید.معمار

        15 آبان 1393 ساعت 00:32 |
        :))
        ایده ی بهتری دارم :

        H13 vs World

        lol
  • محمد مهدی

    محمد مهدی

    14 آبان 1393 ساعت 14:36 |
    سلام و خسته نباشید

    فکر کنم این lumenrt شبیه به نرم افزار Lumion هستش. تا حالا اسمشو نشنیده بودم و نمیدونستم e-on software چنین نرم افزاری داره.

    من گاها با لومیون کار میکنم و در بحث همین فضاسازی و رندر ریل تایم فوق العادست.. تو معماری خیلی بدردبخوره ولی من تو کارای دیگه نظیر ویدئو کلیپ و تیزر و .. هم ازش استفاده میکنم.. سیستم شبیه سازی آبش و سایه ها و مخصوصا افکتهای پست پرداکتی که لومیون داره واقعا جالبه

    مدلسازی ها رو با مکس انجام میدم و بصورت FBX با متریالشون تو لومیون وارد میکنم یا از متریالهای زیبای خود لومیون استفاده میکنم
    مدلهای آماده داخل برنامه هم (مخصوصا گیاهانش) تو بحث فضا سازی واقعا کمک حاله و واقع گرایانه هست
    فقط بدی که از نظر من داره اینه که انیمیشن ها رو (که همراه با FBX میتونیم وارد کنیم) فقط در حد move، Rotate، Scale ساپورت میکنه! و جابجایی ورتکسها و پولیها که در بحث انیمیشن کارکترهای ریگ شده مطرح هست رو پشتیبانی نمیکنه!

    شاید بد هم نباشه راجع به نسخه جدید لومیون که فک کنم 5 هست مطلبی داشته باشید
    ممنون
    موفق باشید..
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:41 |
      درود محمد جان

      بله تا اونجایی که میدنم هردو یه نرم افزار ریل تایم در زمینه architectural visualization هستن. سن نرم افزار LumenRT یه مقداری کمتر از Lumion3D هست ولی با اینحال خیلی خوب تونسته جایگاهی رو توی این عرصه بدست بیاره. شاید هم بخاطر نام کمپانی سازندش (e-on Software) باشه !

      بله دیشب خبر انتشار نسخه 5 نرم افزار Lumion3D منتشر شد و فکر میکنم یجورایی توفیق اجباری نسیبمون شده تا درباره این نرم افزار هم مطلب کوتاهی رو داشته باشیم. حتما در اولین فرصت یه نگاهی هم به Lumion3D 5 میندازیم.

      شما هم موفق باشید
  • محمد ذاکری

    محمد ذاکری

    14 آبان 1393 ساعت 14:59 |
    بسیار عالی مصطفی جان.
    فکر کنم این پلاگین مخصوص sketch up هستش که کم کم خیلی پیشرفت کرد.
    کلا با eon software خیلی حال میکنم که محصولاتش عالی هستند.
    ولی امروززه رقبای قدرتمندی مثل موتور بازیسازی دارند که هم ارزانترند و هم بعضی جاها قویتر و بسیار منعطف تر.
    باز هم ممنون از شما.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 17:46 |
      درود بر شما محمد عزیز

      آره تا اونجایی که منم متوجه شدم در ابتدا یک پلاگین برای اسکچ‌آپ بوده. یکی از محصولات این کمپانی که خیلی خیلی دوست دارم باهاش کار کنم ozone ــه. تا اونجایی که من گشتم هیچ لینکی ازش توی اینترنت منتشر نشده.

      ولی کلا این e-on Software خیلی خوب تقلید میکنه. نرم افزار plant factory که کپی speedtree ــه. این نرم افزار LumenRT هم که شباهت های زیادی با Lumion داره. اگه همینطوری پیش بره احتمالا فردا هم یه گیم انجین میسازه کپی یونیتی :)
      • محمد مهدی

        محمد مهدی

        14 آبان 1393 ساعت 18:01 |
        شاید ozone ـی که دنبالش میگردین این باشه!؟ :

        ***

        چند وقت پیش دیده بودمش..
        • مصطفی رضایی

          مصطفی رضایی

          14 آبان 1393 ساعت 18:20 |
          ممنون بابت لینک
          البته متاسفانه امکان درج لینک در قسمت نظرات وجود نداره
  • Farid

    Farid

    14 آبان 1393 ساعت 17:54 |
    ممنون از اطلاع رسانیتون
    به نظر که روند سایت کمی کند و کسل کننده پیش میره البته فقط سایت شما نیست دلیلش رو هم نمی دونم
    باتشکر از مدیریت سایت
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 18:18 |
      کسل کننده ؟! خب من همین الان یه نگاهی به جدیدترین مطلب این چند هفته اخیر سایت انداختم :

      - پشت صحنه آثار بزرگ سینمایی
      - معرفی نرم افزارهای بزرگ
      - معرفی پلاگین های معروف
      - جدیدترین و داغ ترین خبرها
      - پادکست که یک محتوای صوتی هست از برجسته ترین اطلاعات روز دنیای CG
      - آموزشهای جامع به زبان فارسی
      - و ...

      نمیدونم کسل کننده رو چطور میشه تعریف کرد ولی فکر نمیکنم این واژه برای مطالب این سایت که برای تک تک شون روزها و هفته ها وقت و انرژی صرف میشه، کلمه مناسبی باشه !

      به هر حال ما سعی خودمون رو میکنیم که بهترین و جذابترین محتوا رو تقدیم شما دوستان کنیم ...
      • Farid

        Farid

        15 آبان 1393 ساعت 15:46 |
        مطالب خوبند ولی نه اونقدر که آدم تحت تاثیر قرار بگیره آموزش ها فارسی که اصلا حرفشم نزنید همه آموزش های پیش پا افتاده هیچ نکته ی جدیدی توش نیست اون اصلا حرفشم نزنید آموزش فارسی هر وقت آموزش های اصاصی شرکت های بزرگ آموزش 3دی دوبله شد شاید یه چیزی اما اینا همه آموزش های چیپ فقط نرم افزار آپدیت شده وگرنه مطالب قدیمی و ضعیف هست. من هنوز یه آموزش جامع از rig برای مکس ندیدم از شما..

        ولی من شخصا سایتتون رو دوست دارم و این مطالب و اینایی که گفتید هر کسی طرفدار این چیزا نیست بشینه اخبار و جدیدترین رو مطالعه کنه الان همه چی باید نقد و تصویری و جدید و آموزشی و پر نکات
        الان سایت *** رو من اصلا سر نمیزنم به اندازه سایت شما دیر به دیر ولی هر وقت واردش میشم کمتر از 2 ساعت نمی تونم از پشت مطالبش بلند شم و دست کم 500 600 مگ دانلود میکنم
        منظور از کسل کننده اینه اگه حرف بدیه معذرت من منکر زحمات شما نیستم...
        • مصطفی رضایی

          مصطفی رضایی

          15 آبان 1393 ساعت 15:58 |
          خب عزیز پس شما مسیر رو اشتباه اومدید ! اینجا فضای تخصصی در زمینه گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازیه. دانلود سنتر که نیست !
          • Farid

            Farid

            23 آبان 1393 ساعت 19:23 |
            خودتونو به اون راه نزنید منظور من دانلود سنتر نبود
            آموزش گذاشتید اسمش گذاشتید جامع اما وقتی نگاه میکنی میبینی آموزش ساده ابتدایی و تکراری بالاخره وقتی اموزش میگذاری باید دانلود بشه یا نه شما مطالب آموزشی جامع حرفه ای کمتری گذاشتی این شد کسالت آور شد
            منظورم از دانلود هم حجم دانلود زیاد نیست سرفا
            حرف من رو بی معنی تلقی نکینید لطفا منظورم از دانلود ،مطالب مهم و نکات در مورد مطالب 3 دی هست که من رو مجبور به ذخیره سازی میکنی اقا مصطفی عزیز نگفتیم دانلود سنتر باش :) ===d
  • hamid reza

    hamid reza

    14 آبان 1393 ساعت 18:00 |
    بسیار عالی بود ... من چند مدتی میشه که قصد دارم روی نرم افزار Lumion3D کار کنم با دیدن این پست مشتاق شدم یه مقایسه ای بین این دو نرم افزار ببینم ...
    با تشکر از آقای رضایی عزیز
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      14 آبان 1393 ساعت 18:19 |
      خواهش میکنم دوست عزیز
      امیدوارم که به بهترین شکل ممکن بتونید ازش استفاده کنید
  • هادی حسین زاد

    هادی حسین زاد

    15 آبان 1393 ساعت 15:13 |
    درود
    بخاطر معرفی این نرم افزار (خیلی) خوب ازتون ممنونم اینطور که شما فرمودین و از ویدئو پیداست نرم افزار خیلی خوبیه برای بنمایش گذاشتن اثار معماری (ولی فک کنم با این کیفیت رندری که داره اونم بصورت ریل تایم برای پریویو گرفتن سریع از کارایه دیگه مثلا کاراکتر و... هم بد نباشه)
    بازم متشکرم ازتون بخاطر زحمات بی دریغتون
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      15 آبان 1393 ساعت 15:59 |
      خواهش میکنم هادی جان
      امیدوارم که بخوبی بتونی از این نرم افزار استفاده کنی
  • ashen

    ashen

    15 آبان 1393 ساعت 17:18 |
    ممنون خیلی خوب بود_خسته نباشید
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      15 آبان 1393 ساعت 19:27 |
      خواهش میکنم دوست عزیز
  • مهدی رضائیان

    مهدی رضائیان

    15 آبان 1393 ساعت 18:52 |
    با سلام و تشکر از زحمات شما جناب استاد رضایی عزیز

    باید تاکید کنم مطالب بسیار خوبی در سایتتون عرضه میشه و من همیشه از شما و همه دوستانی که برای پیشرفت این سایت و پیشرفت این علوم تلاش می کنند ممنونم.

    در زمینه شبیه سازی معماری یه سری نرم افزار شاخص تر هستن که میشه به Lumion 5 ، Lumen RT 2015 ،Twinmotion 3 و Artlantis 5 به عنوان جدید ترین و قوی ترین نرم افزار های ریل تایم معماری تاکید بیشتری داشت اگر چه گیم انجین های مختلف هم هستند ولی چند مورد بالا مخصوص معماری هستند اگر چه تا رسیدن به کیفیت موتور های رندری مثل وی ری خیلی مونده و اصولا سیستم این موتور رندر ها متفاوت هست ولی تلاش اینه که به مرور کارها طبیعی تر بشه
    اگر کمک بشه که بچه های معماری نرم افزاری رو که مسیر صحیح تری رو ادامه میده از بین این مجموعه انتخاب کنن خیلی خوب میشه و این کمک با توجه به دید حرفه ای شما و بقیه دوستان نسبت به جلوه های طبیعی در نرم افزار های سه بعدی امکان پذیره و اصولا چون اکثر بچه های معماری با مکس کار میکنن و این نرم افزار بسیار خوبیه ولی متاسفانه رندر های اون زمان زیادی رو از کاربر میگیره جای خالی این نرم افزار ها محسوس بود ولی حالا راهنمایی شما اساتید باعث میشه عزیزانی که میخوان با این نرم افزار ها کار کنن بهترین انتخاب رو داشته باشن.

    موفق باشید
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      15 آبان 1393 ساعت 19:26 |
      درود بر شما جناب استاد رضائیان عزیز

      ممنونم از محبت شما و تشکر میکنم بابت اطلاعات بسیار خوبی که در اختیار همه قرار دادید. من بشخصه همیشه از اطلاعات مفید و ارزشمند شما در زمینه معماری استفاده کردم.

      بله نرم افزارهایی که نام بردید در این زمینه پیشرفت های جالب توجهی رو داشتن ولی شاید در رندر هنوز به اون تکاملی که ازشون انتظار میره نرسیدن. درواقع هروقتی که صحبت از رندرینگ ریل تایم میشه، ناخودآگاه ذهنمون به سمت گیم انجین ها میره و قطعا مقایسه بین این دو پیش میاد. شاید کیفیت خروجی نرم افزارهایی مثل LumenRT به هیچ وجه قابل مقایسه با یک موتور بازی سازی نباشه ولی کاربرد آسون و راحت این نرم افزارها برای دوستانی که فرصت یادگیری یک موتور بازیسازی رو ندارن، قطعا بزرگترین امتیازه و برای هنرمندان این عرصه بهترین انتخاب.

      جناب رضائیان حتما تمام تلاشمون رو میکنیم تا در آینده بیشتر به این دسته از نرم افزارها بپردازیم تا شاید یک معرفی مختصر هرچند محدود ولی یک دید درستی رو برای عزیزانی که در این زمینه فعالیت دارن، بوجود بیاریم.
    • نبی سروی

      نبی سروی

      17 آبان 1393 ساعت 12:58 |
      با سلام خدمت مصطفی جان و آقای رضاییان

      با توجه به کمبود وقت مجبورم تمام حرف هام رو در یه پست بگنجونم .

      در مورد این تاپیک :

      1- تا جای که من میدونم سابقه ی لومن آر تی از لومیون بیشتره ! میشه گفت لومیون خوب تقلید کرده !
      2 - لومیون کلا طبل مخالف میزنه . مثلا لومن آرتی از کتابخانه ی برادرش پلنت فاکتوری استفاده میکنه ولی خوب لومیون با اسپید تری دست به یکی کرده !
      3 - لومن آرتی در برابر لومیون به شدت کند پیشرفت میکنه ! لومیون در طی 6 ماه اخیر یه نسخه میانی 4.5 رو عرضه کرد بعد هم نسخه 5 رو ! و جالب اینجاست مسائل اضافه شده در 4.5 برای انتشار نسخه 5 کافی بود !

      4 - لومیون در متریال ها دیگه با امثال خودش متفاوت شده ! بله ... لومیون در نسخه 5 به فیزیکال متریال مجهز شده ! حتی جالبه که بدونین مشکل اسکتر که دوستان اشاره کردت در ورژن 5 لومیون به نحو احسنت برطرف شده !

      آقا مصطفی :
      سایت شما یکی از برد های خبری اساسی فارسی محسوب میشه و اخبار شما روی ذهن مخاطبان تاثیر میذاره . همونطور ه میدونیم همیشه اولین مدعی بهترین شناخته میشه . مشکلی که کاربران اسکچ آپ و راینو و رویت با کاربران مکس دارن ! هم از همین قضیه هست ... پس نذارین برای موتورهای رندرینگ ریل تایم معماری هم همین اتفاق بیوفته ... به نظر من بهتر این بود که انتشار نسخه 2015 لئومون رو با نسخه 5 لومیون رو در یه پست اعلام میکردین و این 2 رو باهم مقایسه میکردین ...
      من توی این قضیه ی مقایسه به شدت با حمید موافقم ... شما اگه فقط بیاین معرفی کنین مخاطب توی "چاله ی چه کنم ؟"گیر میوفته ! به نظر من شما باید یه دستی هم در مقایسه قابلیت ها و معرفی نرم افزار مناسب برای هر کار کرد هم بپردازین .

      آقای رضاییان :

      " اصولا چون اکثر بچه های معماری با مکس کار میکنن"

      اصولا بچه های معماری کاملا اشتباه میکنن!
      اصولا بچه های معماری قراره معمار بشن نه مدلر!
      اصولا قرار نیست بچه های معماری رندر من بشن !
      اصولا نرم افزارهای اتودسک ذهن رو ماشینی میکنن .
      اصولا مکس در شرکت های حرفه پرزانته معماری کاربرد داره .
      اصولا مدلینگی که ه خلق فرم منتهی میشه با مدلینگی که فرم نهایی رو برای رندر آماده میکنه فرق داره !
      اصولا هیچ وقت آمار در جوامع پیشرفته در مدلینگ معماری به نفع مکس نبوده نیست و نخواهد بود !
      • مصطفی رضایی

        مصطفی رضایی

        18 آبان 1393 ساعت 18:48 |
        درود نبی جان
        ممنون از اطلاعات خوبی که ارائه کردی

        راستش من احساس میکردم سابقه لومیون بیشتر باشه. مطمئن نیستم ولی فکر میکنم LumenRT از سال 2011 ارائه شده بود و لومیون فکر میکنم قدمت بیشتری داشته باشه. البته بازم میگم که مطمئن نیستم.


        نبی جان درباره مقایسه خب هدفمون این هست که بیشتر به معرفی ویژگی ها و قابلیت های نرم افزارهای موجود در این عرصه بصورت جدا جدا بپردازیم. به هر حال میدونی که مقایسه مستقیم تنش بوجود میاره. پس فکر میکنم بهتر باشه که تک تک ویژگی های هر نرم افزاری رو معرفی کنیم. قضاوت و حق انتخاب رو میگذاریم بر عهده خود دوستان چرا که قطعا با آشنایی کامل، دوستان انتخاب بهتری رو خواهند داشت
        • نبی سروی

          نبی سروی

          18 آبان 1393 ساعت 19:59 |
          والا مصطفی جان سابقه لومیون تا جایی که ذهن من یاری میکنه 2012 است . البته خود کمپانیش هم خیلی نوپاست و 2001 شروع کرده ! حالا بگذریم از اینکه این فسقل کمپانی 3D arc بعد از کلی تجربه فعلا خلاصه شده در لومیون .

          آره مصطفی جان من هم قبول دارم در مقام مقایسه بردن کلا کار پردردسر و پر اشتباه و در نهایت پر از حرف و حدیث ه ولی خوب :

          1 - بسیاری از کاربران سالی ماهی یک بار میان فضای مجازی رو رصد میکنن . مثلا آقای الف این هفته یه سر اومده مصطفی 3دی تا ماه بعد نمیاد . میبینه چیزی به نام لئومون 3دی وجود داره و میچسبه بهش ...

          2 - خیلی هم که مرتب مقالات رو میخونن ویژگی های رقبا یادشون میره ! اساسا کار سختی ه که بخواین هر از چند گاهی رقبا رو بررسی کرد ! شاید در مواردی مثل مکس و مایا و سی 4 دی و ... نشه همه رو یه جا بررسی کرد . ولی در مواردی مثل این میشد هر دو تا رو یه جا بررسی کرد . نه اینکه مقایسه کرد . فقط بررسی کرد . مثل بنچ مارک هایی که برای موبایل ها عرضه میشه .

          در حال حاضر یکی تاپیک شما رو ببینه میره سمت لئومون یکی پست های من و حمید رو بخونه میره سمت لومیون ! در حالی که اگه هر دو بررسی میشد نکاتی وجود داشت که باعث میشد این جریان تغییر کنه ...

          مثلا :
          در فاکتور حرکت دادن وسایل نقلیه
          لومیون به معنی واقعی کلمه افتضاح ه !

          در فاکتور متریال و کتابخانه آبجکت :

          لومیون 5 فوق العادست !

          +++++++++++++++++++++++++++
          در فاکتور حرکت دادن وسایل نقلیه :

          لئومون به شدت قوی ه ... برای همین لئومون خیلی خوشگل اون بزرگراه پر پیچ و تاب رو در خیلی از فروم های سی جی تبلیغات خودش کرده .

          در فاکتور متریال و کتابخانه آبجکت :

          لئومون معمولی ه ... در حد اینتراکتیو انجین های دیگه .

          امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
      • مهدی رضائیان

        مهدی رضائیان

        18 آبان 1393 ساعت 18:56 |
        با سلام و تشکر از شما جناب استاد رضایی عزیز

        در پاسخ به دوست عزیز جناب آقای سروی باید بگم با توجه به اینکه من تجربیاتی هم در کار اجرا دارم حرفتون رو قبول دارم در اینکه واژه معماری و دنیای معماری خیلی بزرگه و یه رشته میان رشته ای هست و به خیلی از علوم ربط داره و نمیشه اونو در چند کلمه توصیف کرد شکی نیست به مشکل بزرگی اشاره کردین و اون اینه که خیلی از بچه های معماری دارن به سمت مدلر شدن پیش میرن و نه خلق آثار معماری و اینکه در ایجاد رندر های عالی با هم رقابت میکنن ولی وقتی صحبت از اجرای اون مدل میشه خیلی از جاها به مشکل بر میخوریم ولی معمولا من خودم این نرم افزار ها رو یک وسیله میدونم برای اینکه معمار بتونه چیزی که در ذهنش هست رو به مخاطب خودش منتقل کنه و اون هم به نحو احسن تا مخاطب قبل از ساخت بنا بتونه تصمیم بگیره حالا اینکه بعضی اوقات ممکنه فریب اون تصاویر جذاب رو بخوره و بعد از اجرا با اون چیزی که در رندر ها دیده مواجه نشه زیاد اتفاق میفته من به شخصه به هیچ نرم افزار خاصی تعصب ندارم و نرم افزار های زیادی رو هم کار کردم شاید نزدیک نصف عمرم 20 سال و اندی هست که همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ وقت هم ادعا نمیکنم که چیزی رو بلدم من همیشه کار هام رو با سبدی از نرم افزار های مختلف ارائه می دم ولی در این نکته که متاسفانه در دانشگاه های ما متاسفانه مسیر به سمتی رفته که معمار کمتر خروجی میده و مدلر بیشتر بایستی تجدید نظر بشه مثلا درسی ارائه میشه که حتما بچه ها بایستی مکس و کد رو پاس کنن و از این قبیل و تفکرات معماری متاسفانه خیلی ضعیفه مثلا طراحی کانسپچوال و روند رسیدن به یک کانسپت رو اکثرا با روش طراحی اشتباه میگیرن و خیلی مشکلات دیگه که در حوصله این بحث نیست . به امید روزی که از ابزار ها در مسیر درستی استفاده بشه .
        موفق باشید
        • نبی سروی

          نبی سروی

          18 آبان 1393 ساعت 20:12 |
          خوشحالم که با شخص با اطلاعاتی مثل شما دارم حرف میزنم ...
          روش طراحی و طراحی کانسپچووال رو خوب اومدین ... یکی از دغدغه های طراحی خودمه ...

          در مورد اجرا و واقعیت معماری هم خدا رو شکر شما دارین با رویت بزرگ کار میکنین و این یعنی اینکه اطلاعات درست باعث شده شما در جایگاه درست قرار بگیرین و به نیازهاتون پاسخ بدین

          خوب این پایان ماجرا نیست ... یعنی کاربران دیگه ای هم داریم ما ...این وسط یه سری کاربرای معمولی داریم . بهتره بگیم تکنسین های دفاتر معماری . یه دست شون قلم ه یه دستشون موس ... آیا این ها هم باید با نرم افزارهایی که رندر من کار میکنه کار کنن ؟!
          توجه داشته باشین وقتی من میگم رندر من منظورم کسی که رندر تاپ در حد کلاس A هست

          من خودم رندرهای استانداردی از ساده ترین نرم افزارهای موجود استخراج میکنم . تاپ نیستن ولی خوب بازار ایران رو به خوبی ساپورت میکنن من رندر من نیستم ولی خروجی هام قابل تامل ه . ما کاربرانی داریم که متاسفانه خروجی های اون ها توهین به نرم افزارشون تلقی میشه ! و این یعنی انتخاب بد برای یه هدف ... .

          تمام اعتراض من به کامنت شما به خاطر این بود که آوردن اسم مکس و اینکه بچه های معماری غالبا باهاش کارمیکنن برای کاربری که داره کامنت رو میخونه این ذهنیت رو ایجاد میکنه که معماری یعنی رندر و رندر هم یعنی مکس ! شاید این نتیجه گیری غلط به دلیل ذهن جاهل مخاطب باشه ولی امثال من و شما استاد عزیز میتونیم با گذاشتن پست های مناسب تر از این احتمالات بد جلوگیری کنیم و یجورایی فرهنگ سازی کنیم .

          همیشه نرم افزارهای مهندسی معماری بهترین انتخاب ها برای یک معماره ... نرم افزارهای مهندسی معماری اتودسک فقط اتوکد و رویت ان ...

          با تشکر از شما استاد عزیز آقای رضاییان
          • مهدی رضائیان

            مهدی رضائیان

            18 آبان 1393 ساعت 20:44 |
            ممنون از شما جناب سروی زنده باشید .
  • sasy

    sasy

    15 آبان 1393 ساعت 22:12 |
    سلام و خسته نباشید
    من تازه عضو سایتتون شدم.اول از همه تشکر میکنم از سایت فوق العادتون و مطالب خوبی که زحمتشو میکشین بعدشم که ممنون بابت معرفی این نرم افزار جالب
    راستی آقای رضایی بی صبرانه منتظر آموزش 3dmax خواهم بود.میدونم که مطلب فوق العاده ای میشه
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      18 آبان 1393 ساعت 18:49 |
      ممنونم از شما
      بله آموزش 3ds Max درحال ساخته و بزودی منتشر خواهد شد
  • امیر شاهرخیان

    امیر شاهرخیان

    17 آبان 1393 ساعت 14:15 |
    سلام من تازه عضو سایت خوبتون شدم . خیلی خوشجالم که اینجا افراد اطلاعات گرافیکی شون رو share میکنند و گره از کار
    خیلی باز میکنند. واقعا ممنونم.
    ...
    درمورد این نرم افزار یک سوال داشتم "پروژه کاری که باهاش کار میشه رو با چه فرمتی خروجی میده ؟ ویدئو فقط درست میکنه
    یا که فرمت دیگه ایی ؟ " ,( Lumion هم ویدئو فقط خروجی میده ؟ )

    خیلی ممنون.
    • مصطفی رضایی

      مصطفی رضایی

      18 آبان 1393 ساعت 18:52 |
      سلام و ممنون از محبت شما

      بله این نرم افزار میتونه ویدئو ارائه کنه و طبیعیه که وقتی امکان خروجی گرفتن در فرمت ویدئویی میسر هست، امکان خروجی تک فریم رو هم داره.

      موفق باشید
  • behnam

    behnam

    19 آبان 1393 ساعت 14:16 |
    تشکر اقای رضایی که معماری رو فراموش نکردید و به معرفی نرم افزار های تخصصی در این زمینه می پردازید - امیداوارم مطالب در این زمینه افزایش پیدا کنه - البته اینم میدونم که شما و دوستان در این راه زیاد زحمت می کشین و اگر ما کم حمایت مکنیم ببخشید و بزارید یه حساب دشواری های زندگی. تشکر
  • vahid

    vahid

    27 آبان 1393 ساعت 18:01 |
    سلام-
    یک سوال
    این نرم افزار با لومیون چه فرقی داره؟
  • سپهر کرمی

    سپهر کرمی

    28 آبان 1393 ساعت 10:22 |
    سلام و درود بر مصطفی عزیز
    ممنون تز زحمات شما خیلی عالی بود
  • حامد آزادگان

    حامد آزادگان

    13 آذر 1393 ساعت 15:45 |
    با سلام
    چند تا سوال داشتم
    چطوری میشه تصویر(فیلم خودم) خودم را داخل یک محیط سه بعدی بزارم
    تا به عنوان یک آنونس استفاده کنم چه نرام افزاری باید
    استفاده کنم و یاد بگیرم ممنون میشم جواب بدبید به ایمیلم
  • ruhollah

    ruhollah

    24 آذر 1393 ساعت 23:29 |
    سلام و عرض ادب از تمام مطالب سایت و نه فقط این مطلب آقا من تو هر زمینه ای که ربطی به نرم افزار داره تو اینترنت می گردم سایت شما هست اومدم فقط تشکر کنم و عرض ادبی کرده باشم همین
  • Soltani

    Soltani

    27 آذر 1393 ساعت 11:56 |
    با سلام
    ممنون از سایت به روز شما نکات زیادی فراگرفتم .
    با احترام وتشکر
    سلطانی
  • Ata

    Ata

    12 دی 1393 ساعت 21:33 |
    با سلام
    سایت پر باری دارید . ممنون بابت معرفی نرم افزار
  • مورتضی

    مورتضی

    16 خرداد 1394 ساعت 07:58 |
    سلام خسته نباشید تشکر می کنم بابت سایت فوق العاده اگر امکانش هست اموزش lumen rt را بیشتر بگذارید و اگر ابجکت افراد مسن رادارید به ایمیلم بفرستید ممنون می شم با تشکر
  • mortza

    mortza

    18 تیر 1394 ساعت 09:58 |
    سلام خسته نباشید قبلا سوالی پرسیدم جواب ندادید اگر جواب بدهید ممنون می شم
  • کیمیا

    کیمیا

    21 اسفند 1395 ساعت 14:55 |
    سلام من نیاز به فیلم آموزشی لومن ار تی دارم
    مخصوصا برای حجمی که در مکس مدل شده ممنون میشم راهنماییم کنید
  • mohsen

    mohsen

    04 تیر 1396 ساعت 14:20 |
    من مدلسازیسمو تو رویت انجام دادم چطورب یابد بیارم تو lumion rt مثل لومیون یه پلاگینی باید نصب کنیم /؟؟؟؟؟

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

سلام و تشکر از شما
غیر فعال نیستند فیلتر هستند

احسان سراهیان احسان سراهیان 30. تیر, 1396 |

سلام
از زحمتت و مطالب مفیدتون ممنونم
ولی لینکهای بالا غیر فعال هستند

سعید سعید 29. تیر, 1396 |

سلام من چند سال دارم با مایا کار میکنم هیچ نسخه ای بهتر از 2011 نبوده و سایر...

مسعود علی بخشی مسعود علی بخشی 29. تیر, 1396 |

با سلام مجدد خدمت علی آقا
در کل با صحبت های شما در بخش دوم پست موافقم و به...

احسان سراهیان احسان سراهیان 28. تیر, 1396 |