میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
marvelous-designer-45-released
جمعه 10 بهمن 1393
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Marvelous Designer 4.5 منتشر شد

جمعه 10 بهمن 1393
دو روز پیش خبر جالبی از طرف شرکت CLO Virtual Fashion منتشر شد و اونم چیزی نبود جز انتشار نسخه جدیدی از نرم افزار Marvelous Designer که فکر میکنم این نرم افزار رو بخوبی میشناسید. نام این کمپانی و البته این نرم افزار برای اولینبار حدود 2 سال پیش در سایت ذکر شد و در مطلبی یک نگاه خیلی کلی به این نرم افزار قدرتمند داشتیم. یادمه در اون سال نسخه 2 این نرم افزار ارائه شده بود و چندی بعد هم نسخه 3 و امسال هم شاهد ارائه نسخه 4 این نرم افزار فوق العاده بودیم. این نرم افزار همینطور رفته رفته به توسعه و پیشرفت خودش ادامه داد و در نهایت دو روز پیش هم نسخه 4.5 با چند ویژگی جدید ارائه شد که در ادامه نگاهی به این ویژگی ها خواهیم داشت.
 
شاید سالها پیش هیچکس فکرش رو نمیکرد که یک نرم افزار ساده (CLO3D) که توسط یک شرکت طراحی مد لباس (CLO Virtual Fashion) ساخته شده بود در آینده بتونه یه چنین جایگاه مهمی رو در Pipeline هنرمندان عرصه CG بخصوص انیمیشن پیدا کنه و با یک چنین سرعتی پیشرفت کنه. ولی این اتفاق افتاده و این شرکت با نرم افزار خودش امروزه میتونه یک لیست بلند بالایی از کمپانی های بزرگ فیلم سازی، جلوه های ویژه، بازی سازی و استودیوهای انیمیشن سازی در بین مشتریان خودش ببینه.
 
خبر انتشار نسخه 4.5 نرم افزار Marvelous Designer و مروری بر ویژگی های این نسخه
 
اما راستش میشه گفت ما توی سایت اونطوری که باید به این نرم افزار نپرداختیم و بدرستی نتونستیم انتشار نسخه های این نرم افزار و قابلیت های جدیدش رو بهتون معرفی کنیم ولی این قول رو میدم که در آینده با انتشار مطلبی بصورت کامل و جامع به معرفی این نرم افزار خواهیم پرداخت.
 

از نسخه 4.5 چه خبر ؟

حالا ببنیم در این نسخه چه اتفاقاتی افتاده. شاید بعنوان یکی از برجسته ترین و مهمترین ویژگی های این نسخه امکاناتی هست که در خروجی و یا همون Export نرم افزار بوجود اومده. در Marvelous Designer 4.5 ما شاهد اضافه شدن 2 نوع خروجی جدید هستیم که اولیش و بدون تردید مهمترینش امکان خروجی گرفتن از تمامی عناصر مثل Meshها، آواتارها و ... با فرمت FBX هست که میشه گفت یک گام بسیار بلند برای این نرم افزار بحساب میاد.
 
خبر انتشار نسخه 4.5 نرم افزار Marvelous Designer و مروری بر ویژگی های این نسخه
 
اما یکی دیگه از فرمت های جدید Export در این نسخه OBJ Sequence هست که فکر میکنم با این نوع خروجی بخوبی آشنا هستید. با این فرمت شما میتونید برای تک تک فریم های انیمیشن خودتون بصورت جدا جدا فرمت OBJ تهیه کنید و امکان بارگزاری اونها رو در نرم افزار ثانویه فراهم شده.
 
امکان وارد کردن چند مدل پایه که از اون در نرم افزار با نام Avatar یاد میشه، یکی دیگه از ویژگی های جدید Marvelous Designer 4.5 بحساب میاد. شما در این نسخه جدید میتونید چند آواتار رو بصورت همزمان در صحنه خودتون داشته باشید و به ساخت، شبیه سازی و انیمیت لباس اونها بپردازید و البته در نهایت ازشون خروجی بگیرید.
 
خبر انتشار نسخه 4.5 نرم افزار Marvelous Designer و مروری بر ویژگی های این نسخه
 
و در نهایت میشه به چند ویژگی جدید دیگه مثل Press، Superimpose و Piping اشاره داشت که برای آشنایی کامل با قابلیت های جدید Marvelous Designer 4.5 پیشنهاد میکنم ویدئوی زیر که تایم و حجم مناسبی داره رو حتما تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 31 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 14 مگابایت

 
خب دوستان همونطوری که میدونید خیلی معمول نیست که بخوایم در یک مطلب خبری لینک دانلود هم قرار بدیم ولی موضوع جالب اینجاست که پس از انتشار این نسخه خیلی سریع نسخه کرک شده اون هم در نت منتشر شد که برای دانلود اون میتونید به این تاپیک در تالارگفتگو مراجعه کنید.
 
امیدوارم که به بهترین شکل ممکن از این نرم افزار قدرتمند استفاده کنید
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 32 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید