میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
marvelous-designer-overview
شنبه 29 مهر 1391
در
مقالات

از مد لباس تا مدل سه بعدی لباس

شنبه 29 مهر 1391
یک شرکت کره ای به نام CLO Virtual Fashion Inc که فعالیتش در زمینه طراحی و ساخت لباس و در اصل در کار مد لباس بود به فکر ساخت نرم افزاری افتاد که بتونه قبل از ساخت لباس اونو بصورت مجازی شبیه سازی کنه و همین ایده اولیه پایه گزار ساخت نرم افزار CLO3D شد .
 
در ابتدا این نرم افزار هیچگونه رویکرد گرافیکی نداشت و از اون استفاده ای در زمینه CG  نمیشد و صرفا کارش در زمینه شبیه سازی لباسهای مد بود ولی همین ایده اولین بسرعت رشد پیدا کرد و با پشتیبانی مالی خوبی که این شرکت داشت ، نرم افزار بسرعت هر چه تمام تر رو به جلو رفت تا اینکه همین شرکت تونست نرم افزار دیگر مشابه ای با برند MarvelousDesigner به بازار عرضه کند . حالا دو نرم افزار بودند که در یک راستا پیش میرفتند . CLO3D و MarvelousDesigner . اکنون زمان این رسیده بود که MarvelousDesigner طراحان گرافیکی رو به سمت خود جلب کند و در اصل ارائه این برند به همین خاطر بود . پس همینجا بود که CLO3D جای خودش رو به MarvelousDesigner داد و این نرم افزار قدرتمند تونست محبوبیت بینهایتی رو در بین طراحان گرافیک سه بعدی و انیمیشن جلب کنه .
 
طراحی و شبیه سازی لباس و پارچه در کارهای انیمیشن یکی از معضلات اصلی طراحان بوده و هست تا اینکه نرم افزار MarvelousDesigner  بخش جدید رو به نرم افزار خودش اضافه کرد به نام Animation Editor که میشه گفت تحول خیلی بزرگ در شبیه سازی لباس بود . البته هنوز شرکت سازنده از Animation Editor به عنوان یه پلاگین نام میبره و به عنوان یک قابلیت جدید روی نرم افزار حساب نکرده ، اگه خوشبینانه به این قضیه نگاه کنیم احتمالا میخواد این بخش رو گسترش بده و بعد بر روی نرم افزار اضافه کنه . ( شاید )
 
نحوه کار با نرم افزار بسیار سادست . البته ساده برای خیاط ها چون دقیقا کارش مثل خیاطی واقعی میمونه . یعنی شما الگوی اولیه رو بصورت پلیگان هایی میسازید و جای دوخت ها رو مشخص میکنید سپس اون ها رو بر روی کاراکتری که در نرم افزار از اون به عنوان آواتار نام برده میشه قرار میدید و تمام . به تصویر متحرک زیر دقت کنید :

معرفی نرم افزار Marvelous Designer ابزاری جهت شبیه سازی پارچه و لباس

پس اگه شما یه خیاط هستید و یا با اصول و الگو های خیاطی آشنا هستید میتونید کارهایی مثل تصاویر زیر رو بسازید :

معرفی نرم افزار Marvelous Designer ابزاری جهت شبیه سازی پارچه و لباس

معرفی نرم افزار Marvelous Designer ابزاری جهت شبیه سازی پارچه و لباس

معرفی نرم افزار Marvelous Designer ابزاری جهت شبیه سازی پارچه و لباس

معرفی نرم افزار Marvelous Designer ابزاری جهت شبیه سازی پارچه و لباس

راستی این عکس آخری باعث شد یه نکته ای رو هم بگم اونم اینکه این نرم افزار فقط برای لباس نیست . یعنی مثل همین تصویری که میبینید تمامی پارچه ها رو میتونید باهاش شبیه سازی کنید . ولی خب کار اصلیش شبیه سازی لباسه .
 
نمیدونم چرا ولی وقتی من با این نرم افزار کار میکنم یاد SpeedTree می افتم . البته هیچ ربطی به همدیگه ندارن !!!
 
انشاالله در آموزشها و مطالبی که در آینده در سایت خواهیم داشت حتما درباره MarvelousDesigner بیشتر صحبت میکنیم .
 
اینطوری که من متوجه شدم دوستان به اینگونه مطالب و معرفی نرم افزارها علاقه دارن و اینجا باید یه نکته رو بگم که معرفی این نرم افزار ها ، پلاگین ها و اسکریپت ها در این سایت حتما ادامه خواهد داشت و به عنوان مثال معرفی و صحبت درباره MarvelousDesigner و یا SpeedTree و... به یک مطلب ختم نمیشه و در آینده دربارشون باز هم مطالب خواهیم داشت چون این نرم افزارها اینقدر عالی هستند که نوشتن مطالب دربارشون بینهایت خواهد بود  . لبته این مطالب و فعالیت سایت بستگی به استقبال شما عزیزان داره .
 
پس باز هم تاکید میکنم که نظر یادتون نره .

داشت یادم میرفت لینک دانلود بذارم :

پسورد فایل فشرده : www.mostafa3d.com
 
و در آخر شعار شرکت سازنده : !Enjoy creating your own clothing that you could ever imagine with CLO
 
مطالب سایت رو بدون ذکر منبع www.Mostafa3D.com کپی نکنید !
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 93 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید