میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maxon-announces-cinema-4d-r16
چهارشنبه 15 مرداد 1393
در
اخبار دنیای CG

رونمایی از Cinema 4D R16 در SIGGRAPH 2014

چهارشنبه 15 مرداد 1393
روز گذشته خبر مهم دیگری از طرف Maxon منتشر شد که برای کاربران نرم افزار Cinema 4D از اهمیت ویژه ای برخوردار بود. بالاخره مشخص شد که امسال هم کمپانی Maxon با دستی پر داره به Vancouver کانادا جهت حضور در رویداد SIGGRAPH 2014 میره. این کمپانی قراره از نرم افزار Cinema 4D نسخه R16 رونمایی کنه و ویژگی های جدید این نسخه رو به نمایش بگذاره. میشه گفت که تنها اتفاق مهم در این رویداد از طرف Maxon ارائه پلاگین رابط بین انجین آرنولد و نرم افزار سینمافوردی نیست و درست مثل سال گذشته شاهد انتشار نسخه جدید این نرم افزار خواهیم بود و حالا میریم تا ببینیم که Cinema 4D نسخه R16 چه حرف هایی رو برای گفتن داره.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Cinema 4D نسخه R16 در رویداد سیگراف 2014
 
اما ویژگی های جدید Cinema 4D R16 حتما برای کاربران این نرم افزار جالبه. در نسخه R16 شاهد چندین ویژگی جدید و البته توسعه های بسیار زیادی در بخش های مختلف نرم افزار هستیم. بخش های Rendering ،Animation ،Sculpting ،Modeling و Workflow & Interface دستخوش تحولاتی شدن. ویدئویی رو براتون آماده کردم که یک نمایشی هست از تمامی قابلیت های جدید این نسخه که در ادامه تقدیم حضورتون خواهد شد.
 
شاید بعنوان مهمترین اتفاقات در این نسخه از Cinema 4D بشه به قابلیت هایی مثل اضافه شدن یک سیستم Matchmoving جدید و قدرتمند با نام Motion Tracking اشاره داشت. این سیستم 3D Camera Tracking قطعا برای کسانی که در زمینه ویژوال افکت فعالیت دارن قابل توجه خواهد بود. یادمون نره که با پشتیبانی انجین آرنولد از سینمافوردی این انتظار میرفت که این نرم افزار بیش از پیش مورد توجه عرصه VFX قرار بگیره و حالا قابلیت Motion Tracking نیز بی ارتباط با این موضوع نخواهد بود.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Cinema 4D نسخه R16 در رویداد سیگراف 2014
 
همچنین اضافه شدن قابلیت Reflectance Channel شاید مهمترین اتفاق بخش Rendering این نسخه از نرم افزار سینمافوردی باشه. این ویژگی در بخش متریالها این امکان رو به کاربران میده تا بتونن یک متریال چندلایه که هر لایه ای از اون دارای خواص Reflection مجزایی هست رو ایجاد کنن. البته این رو هم اضافه کنم که ویژگی های جدید بخش متریال ها و رندرینگ به همینجا ختم نمیشه و در ادامه با مشاهده ویدئو میتونید بیشتر با توسعه های این بخش آشنا بشید.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Cinema 4D نسخه R16 در رویداد سیگراف 2014
 
ویژگی دیگری که میشه بهش اشاره داشت Poly Pen یا Polygon Pen نام داره و مربوط میشه به بخش مدلسازی. قابلیت PolyPen یک ابزار مدلسازی کاملا پویا و جذاب برای دوستداران مدلسازی در این نرم افزار بحساب میاد. همچنین در همین بخش مدلسازی میتونم به توسعه دوباره بخش Sculpting نرم افزار نیز اشاره داشته باشیم که بازهم در این نسخه شاهد اضافه شدن قابلیت های جدید و توسعه های مختلفی در اون هستیم. به گفته Maxon بخش Sculpting نرم افزار Cinema 4D وارد مرحله جدیدی شده و شاید بشه اون رو با نرم افزارهای تخصصی در زمینه Sculpt مقایسش کرد.
 
خبر رونمایی از نرم افزار Cinema 4D نسخه R16 در رویداد سیگراف 2014
 
قابیلت های جدید و توسعه های بسیار زیادی در این نسخه صورت گرفته و موضوعاتی که در بالا مطرح شد بخش کوچکی از این ویژگی های بودن. خب در این مطلب خبری امکان نام بردن تک تک اونها نیست ولی پیشنهاد میکنم ویدئویی که در اینباره براتون آماده کردیم رو از دست ندید. این ویدئو شامل معرفی تمامی قابلیت های جدید Cinema 4D R16 هست که درواقع میشه گفت مجموعه ایست از تمامی ویدئوهای منتشر شده توسط Maxon که بصورت یکجا برای اولین بار در این وبسایت تقدیم حضورتون میشه. امیدوارم که از تماشای اون لذت ببرید.
 
مشخصات
مدت زمان : 27 دقیقه و 23 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 164 مگابایت

 
در انتها لازم میدونم به این نکته هم اشاره کنم که در سیگراف صرفا قراره از این نسخه رونمایی بشه و Cinema 4D R16 در ماه September  (حدود 1 ماه دیگه) بصورت رسمی منتشر خواهد شد.
 
خب حالا نظر شما درباره این نسخه جدید Cinema 4D چیه ؟ به نظر شما این ویژگی های جدید و توسعه هایی که سینمافوردی داشته خوب بوده یا نه ؟ منتظر دیدگاههای شما هستیم ...
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 51 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید