میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maxwell-render3-released
چهارشنبه 29 آبان 1392
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر Maxwell Render 3 منتشر شد

چهارشنبه 29 آبان 1392
سلام خدمت عزیزان
بعد مدت ها تصمیم به انتشار مجدد مطلب گرفتم
 
همونطور که در قبلا در مطلب (Maxwell Render فراتر از رندرینگ) توضیح دادم، مکسول یکی از موتورهای قدرتمند رندرینگ محسوب میشه که همیشه در تکنولوژی پیشگام بوده و هست تا اینکه بعد از کلی انتظار امروز Next Limit خبر انتشار Maxwell Render 3 رو به طور رسمی اعلام کرد. در ادامه نگاهی خواهیم داشت به تک تک قابلیت های جدید این نسخه از موتور قدرتمند رندرینگ. در این ورژن 4 قابلیت اصلی اعلام شده اما هنوز هم کامل توضیح داده نشده .
 

 
تنظیم سفارشی شعاع خورشید - Custom Sun Radius
 
انتشار موتور رندر قدرتمند مکسول رندر 3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
اگر مکسول کار کرده باشید، قدرت تغییر شعاع نور خورشید رو نداشت و اتفاقا همین چند روز پیش داشتم به این مشکلش فکر میکردم که ایا قصد داره حلش کنه یا نه که خوشبختانه مکسول این مشکل رو حل کرده و شما میتونید Radius جدایی رو برای خورشید تعیین کنید. در تصویر بالا شما سه مقدار شعاع مختلف رو مشاهده میکنید .
 

 
متریال سفارشی (رویه ای) - Procedural Material
 
انتشار موتور رندر قدرتمند مکسول رندر 3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
قابلیت جدید این ورژن یک ابزاری جهت اماده سازی سریع تکسچر هست مثل 3ds Max خودمون که تکسچرهای نویز و دود و ... رو داره .
 

 
سرعت بیشتر MultiLight در بخش پیش نمایش - Fast ML Preview
 
انتشار موتور رندر قدرتمند مکسول رندر 3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
من در این قسمت دو تغییر عالی و بزرگ رو میبینم که یکیش غیر مستقیم نشون داده شده. مکسول در سرعت رفرش ریل تایم تصاویر رندر شده خیلی کند بود، حتی با سیستم قوی هم زمان زیادی رو میگرفت که در این قسمت شاهد تحولی بزرگ هستیم که یک Fast Preview در اختیار ما قرار میده و تمام تغییرات در ML بصورت ریل تایم بر روی رندر شما اعمال خواهد شد و دیگه به اون پنجره کوچیک Preview نیازی نخواهید داشت و این واقعا تغییر خوبیه برای موتور رندرینگ مکسول. تصویری که در بالا مشاهده میکنید در رابطه با همین موضوعه اما این رو توجه داشته باشید این تصویر کار استاد Mihai پادشاه مکسول هست. ویدئوی زیر بخشی از این قابلیت رو به نمایش میگذاره .
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 44 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : HD
حجم : 3 مگابایت
 
حالا تحول جدید چیست ؟!!! مکسول سیستم دوربینش کاملا فیزیکی شده و شما دارای زمان شاتر به صورت حرکتی هستید مانند دوربین واقعی که در علم عکاسی به اون Open Flash گفته میشه، که شما با تاخیر در بستن دریچه میتونید نور هارو کشش بدید و جلوهای زیبایی رو خلق کنید. در حال حاضر مکسول هم دارای همچین قابلیتی هست که فکر میکنم خیلی میتونه به رندر طبیعی تر کمک کنه .
 

 
بهبود و بهینه سازی FIRE مکسول - Improved FIRE voxelisation
 
انتشار موتور رندر قدرتمند مکسول رندر 3 و نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه
 
مکسول قابلیتی به نام FIRE داره که ریل تایمه و از GPU استفاده میکنه اما این قابلیت فقط برای داشتن یک ویوپرت سریع و قبل رندر با کیفیت DRAFT بود. اما در این ورژن FIRE همانند اریون به بخشی مجزا تبدیل شده که میشه گفت مکسول در حال حاضر GPU هم استفاده میکنه و شاهد بهبود سرعت فوق العاده ای در این بخش هستیم و این خبر خیلی خوبیه .
 
ویدیویی هم در اینباره منتشر شده که پیشنهاد میکنم ببینید :
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 2 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : HD
حجم : 6 مگابایت

 
امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 46 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید