میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-lt-2015-extension-1-new-features
چهارشنبه 18 تیر 1393
در
اخبار دنیای CG

ویژگی های جدید نسخه Extension 1 نرم افزار Maya LT 2015

چهارشنبه 18 تیر 1393
باسلام خدمت شما دوستان عزیز. همانطور که قول داده بودیم تمامی خبرهای مربوط به نرم افزار Maya LT را پوشش بدیم و تا اینجا ما خبر مربوط به انتشار نسخه 2015 و امکانات جدید این نرم افزار را طی پست (ویژگی های جدید Maya LT 2015) منتشر کردیم و در پادکست شماره 5، درک صحیحی از Maya LT بصورت کامل در ذهن شما ایجاد کردیم. حال با انتشار ویژگی های جدید Extension 1 نرم افزار Maya LT 2015 به بررسی آن می پردازیم.
 

 
در نسخه Extension 1 سه ویژگی جدید افزوده شده است :

Game Export Tool

بررسی ویژگی های جدید نسخه Extension 1 نرم افزار Autodesk Maya LT 2015
 
این قابلیت جدید این امکان را می دهد تا بطور ساده و سریع، مدل ها و انیمیشن های طراحی شده از Maya LT برای استفاده در گیم انجین ها Export شود. به کاربران اجازه تعریف کردن تنظیمات دلخواه در بخش تنظیمات Export و ذخیره آنها در صورت باز کردن مجدد فایل را می دهد. وقتی که فایل مجددا باز شود، تنظیمات رزرو شده اجازه می دهد تا نسخه جدید را بسیار سریع تر Export کند. حال شما می توانید چند کلیپ انیمیشن را در یک فایل Maya LT تنها با نامگذاری آنها همراه با شروع و پایان فریم، تعریف کنید. وقتی که انیمیشنی را Export کنید، شما می توانید این انتخاب را داشته باشید که هر کلیپ را در یک فایل FBX جداگانه Export کنید یا همه کلیپ انیمیشن را در یک فایل FBX می توانید Export کنید. هر کلیپ انیمیشن را می توانید در Isolation مایا LT مشاهده و ویرایش کنید. در واقع قابلیت Game Export Tool یک Export کننده بهبود یافته برای اشیاء بازی ثابت و متحرک است.
 
برای درک کامل از قابلیت Game Export Tool، دعوت می کنم حتما ویدیوی زیر را تماشا کنید:
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 25 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 12 مگابایت

Set Driven Key

بررسی ویژگی های جدید نسخه Extension 1 نرم افزار Autodesk Maya LT 2015
 
لینک کردن Objectهای در حال حرکت در یک صحنه. قابلیت جدید Set Driven Key به شما اجازه کنترل Animated Motion در بخشی از صحنه را از طریق یک Object در صحنه دیگر را می دهد. این باعث می شود راه اندازی انیمیشن های پیچیده بسیار ساده شود یا جزئیات بیشتری را به کاراکتر خود بطور مداوم بدون نیاز به تکرار مجموعه ای مشابه از مراحل مکرر اضافه نمایید. یک راه ساده برای کاربران بوجود آورده است تا انیمیشن را در یک صحنه Link کند. برای مثال، بطور همزمان کاراکتری را دارید که حالت پرش دارد، در حالی که یک Object دیگری در صحنه دارید که یک حالت متفاوت نسبت به کاراکتر دارد. همچنین Set Driven Key قابلیت همکاری با برخی از ابزارهای Auto-Rigging را بهبود می بخشد و آن را برای کاربران Maya LT آسان تر می کند.
 

Rigging Utility Nodes

بررسی ویژگی های جدید نسخه Extension 1 نرم افزار Autodesk Maya LT 2015
 
کنترل بهتر ریگ و انیمیشن کاراکتر. با قابلیت Rigging Utility Nodes هنرمندان و انیماتورها می توانند یک سطح بسیار عمیق از کنترل Rigs و Animations داشته باشند. با وجود این امکان جدید به افراد Rigger و Animator کنترل بهتری از انیمیشن کاراکتر می دهد.
 

 
خب سعی می کنیم تمامی اخبار مربوط به نرم افزار Maya LT را پوشش بدیم. همیشه در همه موارد ذکر کردم که آینده این نرم افزار بسیار روشنه و خیلی خوبه که پس از گذشت چند ماه و انتشار ویژگی های جدید نسخه 2015، نسخه Extension 1 همراه با ویژگی های جدید منتشر شده است.
 
امیدوارم از این مطلب لذت برده باشید.
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 20 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید