میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya-rigs
دوشنبه 26 مهر 1395
در
مقالات

مجموعه کامل کاراکترهای ریگ شده برای Maya

دوشنبه 26 مهر 1395
دوستان عزیز امروز با یه مطلب ویژه در خدمت شما هستیم. خب حتما خبر موضوع مربوط به شروع کار سایت در بخش انیمیشن سازی رو مطالعه کردید. بدون شک اینکار پیش از هرچیزی نیاز به یکسری ابزار داره. در قدم اول سعی میکنیم ابزارهای مورد نیاز این موضوع رو خدمت شما معرفی و در اختیارتون قرار بدیم. خب قطعا وقتی شما بخواید انیمیشن سازی در دنیای سه بعدی رو تمرین کنید به یکسری کاراکترهای ریگ شده نیاز خواهید داشت.
 
توی این مطلب سعی کردم یک مجموعه ای از معروف ترین، محبوب ترین و البته حرفه ای ترین کاراکترهای Rig شده برای نرم افزار Maya رو براتون جمع آوری کنم. البته توجه داشته باشید که این مطالب بصورت سریالی خواهند بود و در روزهای آینده به سراغ سایر نرم افزارها مثل 3ds Max نیز خواهیم رفت. درواقع اینجا آرشیوی هست از بهترین های ریگینگ مایا که شما بسادگی میتونید با این کاراکترها آشنا بشید، ویدئوهای اونها رو تماشا کنید و اونها رو دانلود کنید.
 
پس دیگه مقدمه چینی رو کنار میگذارم و در ادامه به معرفی این کاراکترها میپردازیم.
 

1. Ultimate Ball Rig

01-ultimate-ball-rig
 
اولین آیتم رو به یکی از آبجکت های خیلی ساده که در اولین تمرین های انیمیشن سازی هم بهش اشاره شده اختصاص میدیم. یعنی توپ یا همون Ball که اگه لیست 51 تمرین انیمیشن سازی رو مشاهده کرده باشید حتما میدونید که در سطح 1 تمرین با این توپ کارهای مختلفی رو باید انجام بدیم.
 
این آبجکت برای نرم افزار Maya نسخه 2013 به بالا توسط شخصی بنام Morr Meroz آماده و ریگ شده که امیدوارم تمامی آپشن ها و ویژگی های مدنظر شما رو داشته باشه.
 
 
و در این بخش هم ازتون دعوت میکنم ویدئوی معرفی کلی این آبجکت، معرفی آپشن ها و امکانات این ریگ رو در ویدئوی زیر تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 8 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 7 مگابایت

2. FlourSack

02-flour-sack
 
کیسه آرد :) فکر میکنم یکی از جذاب ترین کاراکترهایی هست که ما میتونیم شانس تمرین با اون رو در دوره 51 تمرین انیمیشن سازی داشته باشیم همینه. کاراکتری که شاید در ابتدا خیلی ساده و معمولی به نظر برسه ولی بدون شک کارکردن باهاش کار ساده و آسونی نخواهد بود.
 
این کاراکتر FlourSack ریگ شده برای نرم افزار Maya نسخه 2013 به بالا و از طرف شخصی به نام Joe Daniels آماده و بصورت رایگان عرضه شده که بازهم امیدوارم براتون مفید باشه.
 
 
و در این بخش هم ازتون دعوت میکنم ویدئویی که تعدادی از نمونه کارهای انجام شده با این کاراکتر هست رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 15 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 1 مگابایت

3. Norman

03-norman-rig
 
کاراکتر ساده و البته دوست داشتنی Norman که فکر میکنم معرف حضور بسیار از دوستان فعال در این بهش هست و حتی اگه تا الان شانس کارکرد باهاش رو نداشتید، حتما نمونه کارهای مختلفی رو که از طرف انیماتورها با این کاراکتر انجام شده رو دیدید. خب میشه گفت Norman درحال حاضر بعنوان یکی از بهترین کاراکترهای موجود با یک ریگ استاندارد، ساده و البته مناسب برای تمرین به حساب میاد که بسیار از آموزشگاه های انیمیشن سازی معتبر دنیا استفاده از Norman رو به کارآموزان خودشون پیشنهاد میکنن.
 
کاراکتر Norman برای نرم افزار Maya توسط 4 آرتیست به نام های Morgan Loomis، Leif Jeffers ، Peter Starostin و Neal Thibodeaux آماده و بصورت رایگان منتشر شده که امیدوارم ازش نهایت استفاده رو ببرید.
 
 
در این ویدئوی میتونید یه آشنایی کلی با این کاراکتر داشته باشید و با نصب و پارامترهای fk و ik اون آشنا بشید. برای دوستانی که تازه کار با Norman رو شروع کردن ویدئوی زیر بشدت توصیه میشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 11 دقیقه و 22 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 33 مگابایت
 
و در این ویدئوی دوم مربوط به این کاراکتر میتونید تعدادی از نمونه کارهای انجام شده با Norman رو در قالب یک ویدئو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 25 ثانیه
کیفیت : SD
حجم : 3 مگابایت

4. Max

04-max-for-maya
 
خب میرسیم به کاراکتری به نام مکس که این کاراکتر هم واقعا بانمک و دوست داشتنیه :) شاید بشه اینطور گفت که این محبوبیت کاراکتر مکس از نسخه مخصوصش برای نرم افزار 3ds Max و نمونه کارهای جذابی که با اون ساختن میاد، چراکه که نسخه اصلی این کاراکتر ابتدا برای نرم افزار تری دی مکس عرضه شد و پس از محبوبیت خوبی که در بین انیماتورها تونست به دست بیاره یک نسخه مخصوص نرم افزار مایا هم عرضه شد که در ادامه تقدیم حضورتون میشه.
 
کاراکتر ریگ شده Max برای نرم افزار Maya نسخه 7 به بالا توسط شخصی به نام James Hunt برای این نرم افزار بصورت رایگان عرضه شده. امیدوارم که شما هم بتونید تجربه جالبی رو در استفاده از کاراکتر مکس داشته باشید.
 
 
در ویدئوی زیر میتونید مجموعه ای از نمونه کارهای انجام شده با این کاراکتر رو مشاهده کنید. از دستش ندید ...
 
مشخصات
مدت زمان : 58 ثانیه
کیفیت : SD
حجم : 2 مگابایت

5. Flying Fox

05-flying-fox-rig
 
روباه پرنده و یا همون Flying Fox یکی دیگه از آبجکت های محبوب و البته بسیار ساده ریگ شده در نرم افزار مایاست که البته خیلی هم مورد توجه انیماتورهای سراسر دنیا قرار گرفته. میدونی میشه اینطور گفت که این کاراکتر درواقع بنوعی همون Ball ساده خودمون هست فقط با این تفاوت که این توپ یک دم هم بهش متصل شده که این دم باعث میشه قدرت مانور شما در انجام یکسری تمرین های خاص بالا بره.
 
این کاراکتر برای نرم افزار Maya نسخه 2009 به بالا توسط شخصی به نام John David Marte آماده و بصورت رایگان عرضه شده که امیدوارم از تمرین کردن با این روباه پرنده لذت ببرید.
 
 
و در ویدئویی که تقدیمتون میشه میتونید بصورت کلی با این کاراکتر و سبک Rig اون آشنا بشید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه
کیفیت : SD
حجم : 5 مگابایت

6. MooM

06-moom
 
میرسیم به کاراکتری که خالق اون یک آرتیست ایرانیست. کاراکتر معروف و محبوب MooM که بسیاری از انیماتورهای بزرگ دنیا ازش استفاده کردن و تایید شده بسیاری از آموزشگاه های معتبر انیمیشن سازی دنیاست و ازش بعنوان یکی از گزینه های مناسب برای تمرین انیمیت نام میبرن. این کاراکتر در عین سادگی انعطاف فوق العاده ای رو داره و دست شما رو برای انجام هرگونه انیمیت باز میگذاره.
 
کاراکتر MooM برای نرم افزار Maya نسخه 5 به بالا توسط رامتین احمدی بصورت رایگان عرضه شده که امیدوارم ازش نهایت استفاده رو ببرید.
 
 
توی ویدئویی که در ادامه تقدیمتون میشه میتونید مجموعه ای از نمونه کارهای انجام شده با این کاراکتر MooM رو مشاهده کنید. تماشای ویدئوی زیر شدیدا پیشنهاد میشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 17 ثانیه
کیفیت : SD
حجم : 3 مگابایت

7. Pink Panther

07-pink-panther
 
خب باید در همین ابتدا بگم که خالق این کاراکتر ریگ شده هم یک آرتیست ایرانیست که البته بخوبی با ایشون آشنا هستید. کریم کاشفی عزیز که اتفاقا همین چند روز پیش هم شاهد ارائه رایگان یکی دیگه از آثار ایشون بودیم. کاراکتر Simpson که لینک دانلودش تقدیم حضورتون شد و در اینجا میخوایم بریم و نگاهی داشته باشیم به کاراکتر ریگ شده پلنگ صورتی :) که خیلی جذاب و فان هست.
 
این کاراکتر برای نرم افزار Maya توسط کریم کاشفی تهیه و بصورت رایگان عرضه شده که امیدوارم بتونید به بهترین شکل ممکن ازش استفاده کنید.
 
 
و البته مثل سایر کاراکترهای دیگه در بخش زیر میتونید ویدئوی معرفی آپشن ها و ویژگی های این کاراکتر رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 59 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 40 مگابایت

8. Ultimate Bony

08-ultimate-bony
 
میتونم اینطور بگم که مجموعه ای از کاراکترهای ریگ شده Ultimate کاری از Ugur Ulvi Yetiskin رو داریم که توی این مجموعه قصد داریم 2 تا از اونها که شاید محبوب ترین و پرکاربرد ترین ها هستن رو خدمتتون معرفی کنم. اولی Ultimate Bony هست، یه کاراکتر ریگ شده ساده ولی دقیق و حرفه ای که میتونه نیازهای شما رو برای تمرین انیمیت برطرف کنه.
 
این کاراکتر برای Maya نسخه 2014 به بالا آماده و بصورت رایگان توسط Ugur Ulvi Yetiskin عرضه شده که امیدوارم ازش نهایت استفاده رو ببرید.
 
 
در بخش زیر هم میتونید ویدئوی مجموعه ای از نمونه کارهای انجام شده با این کاراکتر رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 11 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 3 مگابایت

9. Ultimate Beefy

09-ultimate-beefy
 
همونطوری که در بالا هم گفتم، یکی دیگه از این مجموعه کاراکترها Ultimate Beefy نام داره که میشه گفت اینم یه کاراکتر سادست اما با شکل و فرمی متفاوت نسبت به قبلی و البته ویژگی های منحصر به فردی که شاید توی کمتر کاراکتر Rig شده ای پیدا بشه.
 
این کاراکتر ریگ شده برای Maya نسخه 2014 به بالا آماده و بصورت کاملا رایگان توسط Ugur Ulvi Yetiskin عرضه شده که امیدوارم از این کاراکتر هم لذت ببرید.
 
 
و در این ویدئو هم میتونید مجموعه ای از کارهای انجام شده با Ultimate Beefy رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 50 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 6 مگابایت

10. Morpheus Rig Pack

10-morpheus-rig-pack
 
آیتم دهم این مجموعه رو به یک مجموعه اختصاص میدم که یک زمانی محبوبیت خیره کننده ای در بین دوستان انیماتور داشت. اینکه میگم یه زمانی بخاطر اینه که این پکیج خیلی وقت یپش منتشر شده و متاسفانه از همون اول راه دیگه بروزرسانی نشده و همچنان همون نسخه 1.0 برای دانلود در اختیار عموم قرار داره. پکیج Morpheus Rig Pack که شامل کاراکترهای متنوع با ریگ بسیار انعطاف پذیر و حرفه ای که با وجود عدم پشتیبانی از طرف سازنده هنوز هم میتونه خیلی خیلی کاربردی و مفید باشه.
 
این پکیج کاراکترهای ریگ شده برای نرم افزار Maya توسط شخصی بنام Josh Burton بصورت کاملا رایگان عرضه شده که امیدوارم از این پکیج نهایت استفاده رو ببرید.
 
 
خب ویدئوی این آیتم بخوبی روش آماده سازی و استفاده از این پکیج رو آموزش میده. حتما ببینید ... حتما با دیدنش شگفت زده خواهید شد.
 
مشخصات
مدت زمان : 20 دقیقه و 52 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : SD
حجم : 27 مگابایت

11. Bonnie

11-bonnie
 
کم کم به کاراکترهای حرفه ای و پیچیده میرسیم. یکی از همین کاراکترهای معروف Bonnie نام داره که یک ریگ واقعا کامل و دقیق به حساب میاد. بعضی از آموزشگاههای انیمیشن سازی تمرین های کارآموزان رو بر مبنای همین کاراکتر تعریف میکنن و میشه گفت این مورد هم خیلی استاندارد و قابل قبوله و استفاده ازش برای شما پیشنهاد میشه.
 
این کاراکتر ریگ شده برای نرم افزار Maya نسخه 2011 به بالا بصورت کاملا رایگان توسط Josh Sobel عرضه شده که امیدوارم بتونید نهایت استفاده رو ازش ببرید.
 
 
توی ویدئوی مربوط به این کاراکتر ابتدا نگاه خیلی کوتاهی به ویژگی های ریگ داشته و سپس چند نمونه آثار کار شده با Bonnie رو باهم میبینیم.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 40 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 15 مگابایت

12. Malcolm

12-malcolm
 
حتما با این کاراکتر بخوبی آشنا هستید. کاراکتر معروف و فوق العاده حرفه ای آموزشگاه انیمیشن سازی AnimSchool به نام Malcolm که اتفاقا قبلا هم در مطلب معرفی اسکریپت AnimSchool Picker که توسط همین آموزشگاه عرضه شده بود، این کاراکتر رو هم خدمتتون معرفی کردیم.
 
این کاراکتر ریگ شده برای نرم افزار Maya نسخه 2011 به بالا توسط آموزشگاه انیمیشن سازی AnimSchool بصورت کاملا رایگان عرضه شده که امیدوارم شما هم بتونید به بهترین شکل ممکن از این کاراکتر حرفه ای استفاده کنید.
 
 
ویدئوی مربوط به این کاراکتر میشه گفت ویژه است، چراکه طولانی و خیلی کامله و خب البته از یک مدرسه حرفه ای انیمیشن سازی هم غیر از این انتظار نمیره ... پس به هیچ وجه این ویدئوی آموزشی/معرفی رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 ساعت و 25 دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 255 مگابایت

13. Mathilda

13-mathilda
 
همونطوری که در بالا هم اشاره کردم دیگه رسیدیم به کاراکترهای ریگ شده حرفه ای و پیچیده و بعنوان آیتم سیزدهم میریم به سراغ Mathilda که این کاراکتر هم امروزه خیلی خیلی مورد توجه دوستان فعال در حوزه انیمیشن سازی قرار گرفته و نمونه آثارهای جالبی رو از اینکار میتونیم شاهد باشیم.
 
این کاراکتر ریگ شده برای نرم افزار Maya توسط 2 هنرمند به نام های Leon Li-Aun Sooi و Xiong Lin آماده و توسعه داده شده که بدون شک گزینه بسیار حرفه ای و خوبی برای شما دوست داران این عرصه خواهد بود.
 
 
ویدئوی مربوط به این کاراکتر کوتاه و مختصر آماده شده که پیشنهاد میکنم برای آشنایی کلی به این کاراکتر این ویدئوی کوتاه رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 18 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 9 مگابایت

14. Mery

14-mery
 
بعنوان آخرین کاراکتری که توی این مجموعه قصد دارم اونو خدمت شما معرفی کنم اخصاص پیدا میکنه به Mery که میشه گفت این کاراکتر بعنوان یکی از کامل ترین، حرفه ای ترین و پیچیده ترین پروژه های ریگ شده نرم افزار Maya به حساب میاد و با وجود اینکه مدت زمان زیادی از انتشارش نمی گذره، به سرعت تونست جایگاه ویژه ای رو برای خودش به دست بیاره.
 
این کاراکتر ریگ شده برای نرم افزار Maya نسخه های 2014، 2015 و 2016 توسط 2 هنرمند به نام های José Manuel García Alvarez و Antonio Méndez Lora آماده و توسعه داده شده.
 
 
ویدئوی معرفی این کاراکتر خیلی جذاب و گرافیکی کار شده. بخوبی میتونید با تماشای اون حتی قبل از دانلود خود کاراکتر، با ویژگی ها و آپشن های کاراکتر Mery آشنا بشید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 37 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 7 مگابایت

 
خب دوستان توی این مجموعه سعی کردم بهترین ها رو برای شما جمع آوری کنم. امیدوارم که بتونید به بهترین شکل ممکن ازشون استفاده کنید و البته ما رو هم از لذت تماشای نمونه آثار خودتون بی بهره نگذارید. بی صبرانه منتظر تماشای آثارتون در گالری تالار گفتگو هستیم. فقط در همین ابتدا لازم میدونم درخصوص قوانین استفاده از این کاراکترها به موضوع مهمی اشاره کنم.
 
لطفا توجه داشته باشید که تمامی کاراکترهای ریگ شده ای که در بالا معرفی شدن بصورت کاملا رایگان عرضه شدن. حتما دقت کنید که هیچکس حق بازنشر بعنوان یک محصول و فروش اونها رو نداره و اینکار غیرقانونی هست. از طرف دیگه شما میتونید از این کاراکترها برای تمامی تمرین های خودتون استفاده کنید و حتی آثاری که با اونها خلق میکنید رو در Demo Reel شخصی خودتون نیز قرار بدید. ولی به هیچ عنوان اجازه استفاده از این کاراکترها رو در پروژه های تجاری ندارید و حتما توجه داشته باشید که مجموعه بالا فقط و فقط صرفا برای تمرین های شخصی هستند.
 
در انتهای مطلب این قول رو به دوستان 3ds Max کار هم بدم که چنین مطلب مشابه ای رو برای نرم افزار مکس نیز خواهیم داشت و معرفی کاملی از بهترین ریگ های ارائه شده برای 3ds Max رو نیز باهم مرور خواهیم کرد. البته من واقعا دوست دارم این سریال مطالب برای تمامی نرم افزارها مثل سینمافوردی، بلندر، هودینی، مودو و ... هم باشه. ولی از اونجایی که اینگونه محتواها برای سایر نرم افزارها به سختی به دست میاد، فعلا درخصوص این نرم افزارها نمیتونم قولی رو بهتون بدم.
 
ما رو از نظرات ارزشمند خودتون بی بهره نگذارید :) ... منتظرتون هستم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 67 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید