میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
maya2014-modeling-toolkit-documentation
جمعه 22 آذر 1392
در
آموزشها

استفاده از Modeling Toolkit در Maya 2014

جمعه 22 آذر 1392
همانطور که مستحضر هستید مدلسازی در نرم افزار مایا بصورت بصری است و بدلیل نبود ابزارهای متنوع در امر مدلسازی، کار را دشوار کرده است. در نسخه 2014 نرم افزار مایا (Maya) امکان جدیدی بنام Modeling Toolkit افزوده شده است که به پروسه مدلسازی در مایا سرعت می بخشد. جناب رضایی در پست های اخیر (ویژگی های جدید Maya 2014) اشاره ای کوتاه به این امکان فوق العاده داشتند.
سایت Mostafa3D مفتخر این است که اولین آموزش به زبان فارسی در رابطه با این امکان جدید در کشورمون منتشر کرده است و بدلیل محدود بودن منابع فارسی در زمینه آموزش نرم افزار مایا، سعی بر این داشتم که با انتشار این آموزش، گامی مثبت برای مدلسازان این نرم افزار بردارم.
محتوای این آموزش در 14 گام تقسیم بندی شده است که مخاطب طبق نیازهای خود به بخش مورد نظر مراجعه کند.
یکی از ابزارهای ویژه این قسمت Qaud Draw نام دارد که کاربرد آن در زمینه تکنیک ریتوپولوژی است. بیشتر مواقع کاراکترهایی که در نرم افزارهای Sculpting وارد نرم افزارهای 3D می شوند دارای Detail بالایی می باشند که اصطلاحا گفته می شود کاراکتر High Resolution است. در نتیجه Animate کردن این کاراکتر کاری دشوار بود. یکی از راه حل هایی که به نظر می رسید استفاده از نرم افزار واسط مثل TopoGun و... بود که کار ریتوپولوژی را انجام می داد. حال با افزوده شدن این امکان (Quad Draw) دیگر نیازی به یادگیری نرم افزارهای متفرقه نخواهد بود و به امر مدلسازی و... سرعت می بخشد.
در زمینه ریتوپولوژی علاوه بر استفاده از Quad Draw، می توانیم از امکانی بنام Shrinkwrap در Modeling Toolkit استفاده کنیم که این ابزار هم عملکرد خوبی در زمینه ریتوپولوژی دارد.
یک رول اوت بنام Mesh Editing Tools وجود دارد که ابزارهای آن دقیقا عملکردی مشابه با ابزارهای موجود در نرم افزار 3ds Max است. این ابزارها از قبیل: Bevel و Extrude و Bridge و Connect و Target Weld و Multi Cut و... است.
البته ناگفته نماند ابزارهایی از قبیل Extrude و Bevel و... در نرم افزار وجود داشت ولی با ارائه Modeling Toolkit ابزارهای مربوط به مدلسازی در کنار هم قرار گرفته اند.


 
مشاهده آنلاین مقاله :
 

 
پروسه تولید آموزش Modeling Toolkit بنا به دلایلی به تاخیر افتاد و باید زودتر از اینها منتشر میشد. در اینجا از خانم "مرضیه رجبی" که مطالب این آموزش را ویراستاری کردند و کمک مضاعفی در انتشار این مقاله کردند، تقدیر و تشکر می کنم.
 
مطمئنا نظرات گرم شما همیشه دلگرمی ای برای ما بوده و سعی بر این داشتیم کاربران مایا، خلا نبودن آموزش های زبان فارسی را احساس نکنند و انشاا.. در آینده ای نزدیک آموزش های ویدیویی با استانداردهای لازم منتشر خواهد شد.
 
موفق باشید
 
پژمان رجبی
Lookdev & Lighting Artist at AlzahraVFX

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 41 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید