میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
mgland-overview
سه‌شنبه 11 آبان 1395
در
مقالات

معرفی ابزارهای MGLand برای مایا

سه‌شنبه 11 آبان 1395
سلام دوستان وقتتون بخیر
 
قبل از هر چیز جا داره از دوست خوبم مصطفی رضایی عزیز بابت مقاله های بسیار مفیدی که در زمینه انیمیشن ارائه کردن مثل مقاله ورود به عرصه انیمیشن سازی و مجموعه کامل کاراکترهای ریگ شده برای مایا و همچنین مقاله پشت صحنه انیمیشن zootopia کمال تشکر رو داشته باشم. بدون شک ارائه چنین مقاله های مفیدی به خصوص برای کسانی انیماتور هستند و با برنامه MAYA سر و کار دارند بسیار بسیار مفید خواهد بود. خب دوستان همون طور که میدونید ارائه آموزشهای انیمیشن در این سایت نزدیکه و شاید بد نباشه که قبل از دیدن آموزشها نیم نگاهی هم به ابزارهایی بندازیم که در بخش انیمیشن مایا سر و صدای زیادی به پا کردند. در این مقاله من قصد دارم تا دو ابزار فوق العاده قدرتمند برای انیمیشن سازی در مایا رو معرفی کنم. هر دوی این ابزار ها از کمپانی MGLand هستند. MGLand کمپانی است که به صورت کاملا تخصصی بر روی بخش انیمیشن مایا فعالیت میکنه. این کمپانی تا به امروز ابزارهای متعددی رو برای هر چه بهتر و راحت تر و حرفه ای تر کردن ساخت انیمیشن در مایا فراهم کرده به طوری که در این چند ساله حسابی برای خودش اسم و رسمی پیدا کرده و بدون شک انیماتورهای حرفه ای قبل ساخت هر انیمیتی ابتدا یه نیم نگاهی به ابزارهای این کمپانی میندازن.
 

خب بریم سراغ اولین پکیج MGLand با نام MGTools

01
 
درواقع MGTools مجموعه ای از ابزار های ویژه برای متحرک سازی در مایا هست که این ابزار ها طوری طراحی شده که شاید بشه گفت تمامی خواسته های یک انیماتور رو تمام و کمال بر طرف میکنه . به گفته MGLand هدف از ساخت این ابزار این است که بهروری و سرعت گردش کار در انیمیت زدن تا حد زیادی افزایش پیدا کنه به طوری که شما میتوانید تمرکز بهتر و زمان بیشتری را روی کیفیت انیمیت زدن خودتون بگذارید.
 
این پک بزرگ شامل ابزار های بسیار زیاد و حرفه ای هست که به صورت MEL , PYTHON و ++C نوشته شده و بدونه شک معرفی یک یکه این ابزار ها در این مقاله مقدور نیست اما من به چند ابزار که فکر میکنم برای ما انیماتور ها خیلی مفید میتونه باشه میپردازم.
 
 
AnimRescue:
شاید برای شما هم پیش اومده باشه که در هنگام انیمه زدن ناگهان بنا به هر دلیلی مایا کرش بشه یا حتی ویدوز هنگ کنه یا اصلا برق بره و تمام زحمتهایی که طی چندین ساعت برای انیمیشنتون کشیدید ظرف فقط 1 ثانیه دود بشه بره هوا. خب برای یه همچین اتفاق هایی خود مایا تنظیمات Autosave داره که میتونید تایمی رو تعریف کنید و مایا به صورت اتوماتیک Autosave از کارهاتون بگیره اما باز هم میان هر Autosave ممکنه کلی کلید فریم بزنید و شاید به یک pose طلایی برای کاراکترتون رسیده باشید که دوباره تنظیم کردن اون pose کار خیلی سختی باشه. اینجاست که AnimRescue وارد صحنه میشه. با استفاده از این ابزار شما قادر هستید که به صورتRealtime انیمیشنهای خودتون رو سیو کنید ! اون هم با چندین متد مختلف و بدون کاهش سرعت. به این صورت که در هر زمانی که کنترلر کاراکترها تون رو حرکت بدید AnimRescue با استفاده از متدهای مخصوص خودش در همون لحظه اقدام به سیو حرکتتون میکنه و دیگه نیازی نیست که نگران از دست دادن فایل یا کلید فریمهای انیمیشن هاتون باشید . به همین راحتی !
 
02
 
Animation Trasform :
از طریق این قابلیت شما قادر خواهید بود که انیمیتهای خودتون رو از یک کاراکتر به کاراکتر دیگه انتقال بدید میتونید انیمه های خودتون رو روی هارد save کنید و هر موقع که نیاز داشتید اون انیمه رو روی کاراکترتون import کنید . نکته جالب اینجاست که شما قادرید از طریق ابزار copy paste pro انیمیتهای خودتون رو از یک Scenes در یک پنجره مایا به Scenes دیگه در پنجره یک مایا دیگه انتقال بدید بدونه اینکه انیمه خودتون رو روی هاردتون save کنید.
 
 
snapping :
یکی دیگه از ابزار های فوق العاده جالب این پکیج snapping هست . احتمالا برای شما هم پیش اومده که برای کاراکتر خودتون انیمه راه رفتن رو ساختید و حالا باید این کاراکتر رو در امتداد یک مسیر حرکت بدید . اما هر چقدر هم که دقت کنید باز میبینید که پاهای کاراکتر شما روی زمین لیز میخوره و خوب نمایش داده نمیشه . اینجاست که شما یا باید به صورت فریم به فریم کار کنید که زمانه زیادی رو میگیره یا اینکه راهه حل راحتتر رو انتخاب کنید و اون هم استفاده از foot snapping هست.
 
03
 
با استفاده از foot snapping دیگه خیالتون از هر نظر راحته فقط کافیه لحظه برخورد و جدا شدن پای کاراکتر از روی زمین رو در نظر بگیرید و با کلیک روی foot snapping محل قرار گیری پای کاراکتر رو ثابت نگه دارید و تمام.
 
 
Pivot Tool :
از طریق این ابزار شما قادر خواهید بود که برای آبجکت هاتون یا کنترلر های کاراکتر هاتون چندین pivot point در محلهای مختلف قرار بدید . استفاده از این تکنیک میتونه بسیار در ارائه انیمیشن سفارشی تر و حرفه ای تر کمک کنه و محدودیتهای حرکتی بین محور های هر کنترلر رو به طور کل از بین ببره.
 
 
PoseAnimLirbrary :
از طریق این ابزار شما قادرید که تمامی پوزها و انیمیشنهاتون رو در قالب یک کتابخانه حرفه ای برای خودتون داشته باشید و هر گاه نیاز به پوز یا انیمه ای داشتید میتونید تنها با زدن یک کلیک اون رو اجرا کنید.
 
04
 
خب برای دیدن سایر قابلیتهای MGtools از شما دعوت میکنیم که ویدیوی معرفی این ابزار رو حتما ببینید
 
مشخصات
مدت زمان : 17 دقیقه و 50 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 123 مگابایت

ابزار MG-Picker Studio

05
 
ابزار دومی رو که میخوام برای شما معرفی کنم ابزار MG-Picker Studio هست . یک ابزار فوق العاده قدرتمند در زمینه ساخت face picker و body picker برای کاراکتر هاتون . محیط این ابزار بسیار ساده و در عین حال بینظیر هست به طوری که تمامی امکانات و جزییات مربوط به ساخت یک picker window سفارشی رو در اختیار شما قرار میده و بدون هیچ گونه دانش قبلی از برنامه نویسی شما قادرید به راحتی یک picker window حرفه ای و جذاب رو برای کاراکتر خودتون طراحی کنید تا به راحتی از طریق اینpicker window کنترلرهای کاراکتر هاتون رو انتخاب و یا تنظیمات کنترلرها تغییر بدید.
 
سخن رو کوتاه میکنم و از شما دعوت میکنم که ویدیوهای مربوط به این ابزار رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 52 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 42 مگابایت
 
 
مشخصات
مدت زمان : 7 دقیقه و 4 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 47 مگابایت
 
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 7 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 17 مگابایت

 
خب دوستان امیدوارم از این مقاله و معرفی این ابزار لذت برده باشید . البته هنوز برای ابزار های فوق کرکی ساخته نشده اما شما میتونید از ام جی تولز و ام جی پیکر به صورت تریل دانلود و استفاده کنید و به محض اینکه کرکی منتشر بشه ما شما رو حتما در جریان خواهیم گذاشت.
 
در انتها برای اطلاعات بیشتر آدرس وب سایت mgland رو برای شما قرار میدم
 
این رو اضافه کنم که اگر وارد آدرس زیر بشید میتونید نمونه کاراکتر های معروف و ریگ شده که آماده انیمیت هستن رو هم دانلود کنید. این کاراکتر ها توسط ابزار MG-Picker Studio بروز شده و دارای picker window حرفه ای میباشند.
 
 

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 34 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید