نرم افزار Modo 10.1 منتشر شد

در تاریخ دوشنبه, 31 خرداد 1395 در بخش اخبار دنیای CG - ویدئو بلاگ توسط مصطفی رضایی

انتشار نسخه جدید نرم افزار مودو و بررسی ویژگی های جدید این نسخه

نرم افزار Modo 10.1 منتشر شد
حتما تاکنون با نرم افزار فوق العاده دوست داشتنی Modo آشنا شدید. نرم افزاری که تا چند سال پیش در ابتدای نامش میتونستم کلمه Luxology رو ببینیم. اما پس از ادغام Luxology با کمپانی The Foundry سبک و استایل نرم افزار نیز تغییر کرد و تا این لحظه توسعه های بسیار خوبی در اون صورت گرفته. پس میتونیم ادغام این دو شرکت رو به فال نیک بگیریم و اگه موافق باشید بریم و بازهم نگاهی داشته باشیم به ویژگی های جدید این نسخه از نرم افزار مودو.
 
01-modo-101
 
همونطوری که میدونید Modo نیز درحال حاضر بعنوان یکی از نرم افزارهای کامل در زمینه 3D Animation بحساب میاد. بدون شک این نرم افزار محبوبیت حال حاضر خودش رو مدیون شرکت فاندری میدونه. حالا هم که با ورود به انتشار نسخه های سری 10 داره این پیشرفت و تکامل رو بخوبی سپری میکنه.
 
02-modo-101
 
خب قبلا هم سعی کردیم که انتشار نسخه های مختلف نرم افزار Modo رو پوشش بدیم و درخصوص ویژگی ها و توسعه های این نرم افزار با شما صحبت کنیم. در بخش زیر میتونید لیستی از مطالبی که تا پیش از این درخصوص نرم افزار Modo داشتیم رو مشاهده کنید.
حالا نوبت به سری 10 نرم افزار Modo رسیده و روز گذشته این نسخه رسما عرضه شد و ما هم مثل همیشه سعی میکنیم که نگاهی به ویژگی های جدید این نسخه داشته باشیم. و البته ناگفته نماند که بازهم این توسعه تمامی بخش های این نرم افزار، از مدلسازی تا انیمیت رو شامل میشه و فاندری بازهم نشون داده که میتونه آینده روشنی رو برای این نرم افزار بسازه.
 
03-modo-101
 
اما مثل همیشه کمپانی The Foundry ویدئوهای کاملی رو برای معرفی ویژگی های جدید این نسخه ارائه کرده که منم تمامی ویدئوها رو برای شما آماده کردم و ازتون دعوت میکنم این مجموعه رو از دست ندید.
 
مشخصات
مدت زمان : 6 دقیقه و 25 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 66 مگابایت

 
حتما شما هم پس از تماشای این ویدئو نظر متفاوتی نسبت به نرم افزار مودو پیدا خواهید کرد. Modo راه طولانی رو سپری کرده و طبعا یک نرم افزار 3D از خانواده نرم افزارهای فاندری میتونه جذابیت و جایگاه متفاوتی رو در دنیای CG داشته باشه.
 
خیلی مشتاقم تا نظرات و دیدگاههای شما رو درخصوص این نرم افزار و البته نسخه 10.1 اون بدونم ... حتما نظرتون رو با ما به اشتراک بگذارید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضایی

مصطفی رضایی

در زمینه گرافیک سه بعدی، انیمیشن سازی و جلوه های ویژه بصری فعالیت میکنم و با نرم افزار هایی مثل تری دی مکس، افتر افکت، فتوشاپ، ریل فلو، یونیتی و ... آشنایی دارم. این وبسایت از سال 1390 راه اندازی شد تا مرجعی باشه برای تمامی هنرمندان صنعت CG در ایران ...

نظرات (25)

  • اتودسک

    اتودسک

    31 خرداد 1395 ساعت 11:36 |
    فقط می تونم بگم متاسفم برای اتودسک که داره به این نرم افزارا میدون می ده که اینطور خودنمایی کنن.اتودسک خواب تشریف داره به خدا.همینطور پیش بره فردا دیدی که بلندر هم از اتودسک زده جلو.نمی دونم اتودسک کی می خواد از خواب بیدار بشه...
    • احمد کرمی

      احمد کرمی

      31 خرداد 1395 ساعت 12:11 |
      سلام دوست گرامی

      با شما کاملا موافقم،باور کنید یه حقیقتی وجود داره،بعضی از مدیران اتودسک اینقدر سطحی نگر هستند که من 2 سال است که تو یه شوک بسیار بدی هستم،اتودسک بعد از چند سال تصمیم گرفت که یک گیم انجین داشته باشه،رفت بیتسکویت رو خرید!!!
      در حالی که برنامه نویسی در بیتسکویت یا همون استینگری مثل برنامه نویسی در کرای انجین 3 است(یه کم برنامه نویسی در استینگری ساده تر از کرای 3 شده)!!!در حالی که می تونست یه انجین دیگری رو مثل S2Engine HD خریداری کنه،S2Engine HD که طراحی مراحل و برنامه نویسی در نسخه ی 1.4.6 به سادگی یونیتی است،واقعا تو این موندم الان 2 سال گذشته اما هرگز نمی تونم بپذیرم که استینگری بهتر است S2Engine HD است!!!
      • عرشیا

        عرشیا

        01 تیر 1395 ساعت 01:01 |
        دوستان عزیز . فرض هرچیزی که شما میگید درسته . ولی یه چیزی رو بگم .
        میدونید یکی از بزرگترین مشکلات ما الان چیه ؟ خود خفن بینی و دیگر خنگ بینی ! من اصلا نمیخوام بحث کنم و از یه کمپانی تو اون سر دنیا دفاع کنم که هیچ چیزش به من نمیرسه . فقط یه نکته میگم : اگر فکر میکنید صاحبان و مدیران بزرگترین غول نرم افزاری جهان ، که دنیای کاریش از انیمیشن و جلوه های ویژه گرفته تا پزشکی و خودرو سازی و غیره هم میرسه ، نمیفهمه ، یا در اشتباهه ، یا سطحی نگره ، یا بیخیاله ، یا براش متاسفید ، باید بگم سخت در اشتباهید ! سخت ... ببین اونا دارن به دنیا خط میدن ! سودی که میبرن با بودجه خیلی از کشور ها رقابت میکنه شما اونوقت از یه کشور جهان سوم که هنوز صنایع دیگه رو بیخیال حتی انیمیشنش تا کلاس جهانی فرسنگ ها فاصله داره یهو به یک درک عمیقی از گیتی شناسی رسیدید که دارن اشتباه میکنن ؟؟ سطحی نگرن ؟؟؟ متاسفید ! واقعا ؟؟؟؟ نمیدونم چقد این داستان رو دنبال میکنید ولی من تا جایی که یادمه از شاید 10 سال پیش دوستان وطنی بر این باورن که یکی دو سال دیگه اتودسک عقب میمونه ولی هنوزم چندین سال از بقیه جلوتره !
        خدایی جدی میگین ؟؟ ینی مودو میتونه با مکس یا مایا رقابت کنه ؟؟؟؟؟ حتی 10 سال بعد ؟؟؟؟ شما الان برو آخرین بروز رسانی هودینی رو تو ورژن آخر ببین تو بلاگ هست . با این که هودینی یه غولیه واسه خودش . بیا یکی یکی بهت بگم اون قابلیت هایی که تازه اظافه کرده دسته کم تو 5 نسخه قبلی مایا و مکس هست و به راحتی میشه اونارو انجام داد .
        این موضوع فقط تو انیمیشن نیستا ! تو همه زمینه ها اینطوری ایم ! میگیم تو آتش نشانی از آلمانا جلوتریم ، 60 تا آتش نشان و چن تا ماشین نمیتونن یه نفرو از ساختمون نجات بدن آب میریزن روش میوفته میمیره :(( . دوستی تو بلاگ میگه سریعترین قایق دنیا تو ارتش ایرانه 120 تا میره ! میگم بیا اینم لینکش قایق اونا 420 تا میره ! بابا رفقا فقط یه لحظه به این فک کنید اگه یه سری آدم احمق یا ساده یا سطحی نگر اونم در حدی که شما براشون متاسفید میتونستن یه ابر شرکتی به نام اتودسک داشته باشن که اونوقت این همه خنگ تو دنیاس دیگه چرا پس بی پولن ؟! دارم حرفای خیلی ساده میزنما ! کاملا داستان روشنه !
        در کل یه چیزی بگم ؟ میدونید حرفای شما شبیه چیه ؟؟
        مثلا خودروسازی چانگان میاد تو نسخه جدید 10 تا قابلیت جدید از جمله : ترمز ABS ، سنسور دنده عقب ، سیستم تعلیق برقی ، توربو شارژر ، چرا های چرخان ، 6 کیسه هوا و ... اظافه میکنه . بعد ازونور شورلت میاد نسخه جدید zo6 کروت رو میزنه که نسبت به C7 فقط 0.9 ثانیه سریعتره ! همین !
        بعد شما میای میگی واقعا برای مدیران سطحی نگر شورلت متاسفم ! چن سال دیگه چانگان و سانگ یانگ ، سایپا مطمعن 111 میان بهش میرسن و اون از بین میره :))) .قشنگ بود :) .
      • farzin moayyed

        farzin moayyed

        01 تیر 1395 ساعت 08:47 |
        با عرشیا موافقم
      • farzin moayyed

        farzin moayyed

        01 تیر 1395 ساعت 08:59 |
        این رو هم اضافه کنم که بعد از DC شدن سافت ایمیج مدیران اتودسک قول این رو داده بودن که روی برنامه های دیگه تمرکز بیشتری رو داشته باشن و به قولشون هم عمل کردن و دست کم در مورد مایا این قضیه کاملا ملموس بود و توی این ورژن آخر همه راضی بودن . مورد دیگه اینه که درسته که در برخی موارد اتودسک خیلی کند عمل میکنه اما این رو در نظر داشته باشید که اتودسک هرگز چرخ رو از نو اختراع نمیکنه تا یه تکنولوژی قدیمی رو دوباره بکار بگیره اگر اینطور بود الان ice سافت ایمیج روی مایا بود . اما در عوض چی کار کرد ؟ بجاش MASH رو خریداری کرد که به مراتب کار کردن باهاش راحت و لذت بخشه و همین رو هم توسعه میده . در کل اتودسک به دنبال تکنولوژی های جدید هست و نه دنباله روی سایر کمپانی ها و این طبیعتا زمانبر هست ولی در نهایت این استراتژی جواب میده .
      • اتودسک

        اتودسک

        01 تیر 1395 ساعت 10:52 |
        آقا عرشی، آره راس می گید اتودسک خیلی می فهمه که گذاشت هودینی توی جلوه های ویژه حرف اول رو بزنه و این در حالیه که مایا هنوز یک سیستم تخریب کوچولو نداره.اگر اتودسک خیلی می فهمه، چرا گذاشت که هودینی حرف اول رو تو زمینه جلوه های ویژه بزنه و بزاره که کاربرای مکس و مایا در زمینه جلوه های ویژه از مکس و مایا به سمت هودینی کوچ کنن؟اگر مودو رو هم ببینی می بینی که از خیلی از جنبه ها از مکس و مایا سر تره.
        امکانات fur fluide particle و خیلی چیزای دیگه مودو رو خوب نگاه کن می بینی که مودو یک نرم افزار کامله.توی زمینه مدلینگ هم که دیگه حرفی برای گفتن نزاشته، امکانات جدیدشو در این نسخه دیدید.شما انتظار دارید که ما شرکتای بزرگی مثل اتودسک رو در حد خدا بپرستیم و اصلا در مقام مشتری ازش انتظارای بالا نداشته باشیم و انتقادی ازش نداشته باشیم.
      • اتودسک

        اتودسک

        01 تیر 1395 ساعت 10:54 |
        ما انتظار داریم که اتودسک از هودینی هم جلو باشه وگرنه می گیم خواب تشریف داره
      • medi

        medi

        01 تیر 1395 ساعت 13:30 |
        آقا این ( مقام مشتری ) خیلی خوب اومدی . یعنی نمردیمو دیدیم تو ایران یکی لایسنس اورجینال خریده دیگه! درسته؟! بیخیال دارید بصورت سرقتی از این نرم افزارها پول در میارید اونوقت نق هم میزنید! عجبا! من که دور این حرف و حدیثارو خط کشیدم و دارم از بلندر نازنین که همه اینا رو فقط لایسنس رایگانش می ارزه حالا قدرت شبیه سازی و رندر و مدلسازی و چیزای دیگه اش بیخیال بشیم، استفاده می کنم. ولی جدا این کلمه مقام مشتری مو پوکوند.
      • medi

        medi

        01 تیر 1395 ساعت 13:36 |
        مو = منو
      • عرشیا

        عرشیا

        01 تیر 1395 ساعت 15:04 |
        احسنت .
        و این رو در نظر بگیرید . یه غول نرم افزاری جهان مسئول برآورده سازی انتظارات چند سی جی کار در کلاس جهان سوم اونم اون سر دنیا نیست !
        بلکه نیاز های جهانی رو میبینه برنامه خودشو داره و دنبال منافعشه و مطمعن تا دسته کم 20 سال آینده برنامه داره !
        در ضمن نکته آخر : بارها گفتم مستند ! من صاحب اتودسک نیستم که از شما طلب احترام کنم ! وقتی حرفی میزنید سند بیارید . شما الان برو پیش اون افرادی میگی به خاطر ضعف از مکس و مایا رفتن هودینی . یکیشونو وردار بیار که بگه میخواست چیکار کنه که مکس و مایا نتونستن و رفت هودینی ...
        و بعدی اینکه به یه سری جنبه ها اشاره کردین که مودو از مکس و مایا سرتره . احسنت . یه لطفی بکنید بیشتر تو ضیح بدید تا دقیق بفهمیم منظورتون کجا بود .
      • اتودسک

        اتودسک

        01 تیر 1395 ساعت 15:34 |
        مستند؟می خوایی اینجا داستان هزار و یک شب برات تعریف کنم.توی همون ویدئو می تونستی بعضی ویژگی هاشو تو مدلینگ ببینی که از محصولات اتودسک بالاتره...دیگه عمه ی منم می دونه خیلی از شرکتا و کمپانی و کاربرا به هودینی روی آوردن.مثلا پیکسار تا الان همه انیمیشناشو با مایا می زد به اضافه نرم افزار های اختصاصیش و پلاگین اختصاصیش.ولی چی شد که برای ساخت انیمشن دایناسو خوب،برای شبیه سازیاش رفت سراغ هودینی و خیلی از شبیه سازی هاشو با هودینی زد؟پیکسار مض داره بی خود یک نرم افزار جدید رو وارد سیستم تولید خودش بکنه.آقای کاربلد. سی جی فقط یک صورت مدلینگ کردن و رندر کردن نیست که بگی کدوم کارو با هودینی می شه زد که با مکس و مایا نمی شه زد....اصلا چرا راه دور بریم و پیکسارو مثال بزنم.ناصر کاربر همینجا، یک شبیه سازی قطرات باران که به یخ تبدیل می شن انجام داد.خودتو با مکسو مایا بکش ببنیم می تونی عین اونا رو با مکس و مایا بزنی.اگر بتونی بزنی هم احتمالا پدرت در اومده.زیر یغ باس کار کنی....
        همین که هودینی توی زمینه شبیه سازی داره از مایا و مکس می زنه جلو و مودو اینطور در هر ورژن پیشرفت می کنه ولی مکس و مایا کند حرکت می کنه و توی همین یکی دو ورژن اخر تا حدی خوب عمل کردن، ما می گیم اتودسک خواب تشریف داره.بالاخره ما از اتودسک انتظارات خیلی بیشتری داریم.از هودینی و مودو انتظارات بیشتری داریم.حالا شما پیشگو هستی می گی اتودسک برای بیست سال آیندش برنامه داره و می خواد در آینده حرکت بزنه، رو ما دیگه نمی دونیم.شما که پیشگو هستی می دونی.



        آقا medi همین که من از محصولات اتودسک استفاده می کنم.خودمو مشتری اتودسک می دونم.انتظار ندارم به خاطر من که پولی بابت نرم افزاراش نمی دم، اقدامی انجام بده.ولی با این حال به عنوان یک عاشق و مشتری اتودسک و محصولاتش، نظرمو در موردش می گم.حالا شما بد نیست اول فکر کنی و این حرفای بچگانه رو نزنی.
  • مهدی هادی

    مهدی هادی

    31 خرداد 1395 ساعت 12:10 |
    عالی
  • امین گرامی

    امین گرامی

    31 خرداد 1395 ساعت 18:12 |
    آقای رضایی عزیز ممنون بابت مطلب....

    به قول دوستان اتودسک واقعا خواب تشریف داره!....البته میدونید، محصولات اتودسک شده مثل ویندوز.....هر چه قدر عقب باشه ولی بازم هست و از دور خارج نمیشه!.....
  • محمد بودات

    محمد بودات

    31 خرداد 1395 ساعت 19:13 |
    یه لحظه پیش خودم فکر کردم اگه اتودسک اینا رو به عنوان تری دی مکس 2017 می داد بیرون چه فکری می کردم. اگه توجه کنید با چند تکنیک ساده این تو مکس و ابزار اسپیلاین میشه اکثر این امکانات رو در اختیار گرفت. مابقی رو هم میشه با MCG براحتی بعنوان پلاگین ساخت. در کل به نظرم چیز شاقی توشون نبود. با تشکر از مصطفی عزیز
  • alirakhshani

    alirakhshani

    31 خرداد 1395 ساعت 21:09 |
    سلام
    واقعا ،عالی بود
    عالیه
    دستتون درد نکند
    باتشکر
    آقای رضایی
  • حسن امامیان

    حسن امامیان

    01 تیر 1395 ساعت 01:34 |
    عالی بود جناب رضایی
    خدا قوت.
  • farzin moayyed

    farzin moayyed

    01 تیر 1395 ساعت 09:06 |
    مصطفی جان عالی بود
    دستت درد نکنه .
  • مجتبی اعرابی

    مجتبی اعرابی

    01 تیر 1395 ساعت 09:21 |
    ممنون ویدئو جالبی بود گرچه خیلی از این امکانات واسه ما خیلی وقته در نرم افزارهایی که استفاده میکنیم وجود داره و جذابیتی نداره ولی خوب مودو چند سال بیشتر از خریدش نمیگذره کم کم روپا میشه .سینما فوردی هم اول همینطوری بود کسی حسابش نمیکرد ولی بعد این داستانو با مایا شروع کرد . انشالاه شاهد کارای خوبی از طرف کاربران ایرانی این نرم افزار هم باشیم
  • عبدالجلیل سلطانی

    عبدالجلیل سلطانی

    01 تیر 1395 ساعت 10:35 |
    با سلام جناب رضایی گرامی

    گوشه ایی از قدرت نمایی شرکت اتودسک رو نمایش دادید ,
    عزیزان بد نیست به آرشیو , مجله کدآلیست 1984 CadAlyst برن و عکس 25 نفر از بنیان گذاران , نرم افزار بظاهر ساده ی اتوکد یا همون پدر بزرگ نرم افزارهای اتودسک رو ببینند , 32 سال پیش اتودسک برای انجام پروژه اتوکد "َAutoCad V1" از 25 نفر دارای مدرک PHD در همه ضمینه های علوم پایه استفاده کرد .
    ایکاش گاهی "از تعارف کم میکردیم , و به مبلغ اضافه میکردیم " .
    جدای از تمامی کارهایی که این شرکت ها برای خودشون انجام دادن و سودشو میبرن , برای میلیونها نفر کاربران در سراسر جهان ایجاد کار و شغل کرده , و یک ریال هم بابت این کار طلبکار نیستند .
    تصور اینکه هرکاربری در همین جهان سومی ها حداقل 100 میلیون تومان نرم افزار "فکر واندیشه " استفاده مجانی میکنه و همین نرم افزارها , با عث شکوفایی و ثمر دادن خیل زیادی از جوانان جویای نام , و داشتن نون وآبی بر سر سفره , خانوادهای زیادی شده .
    تشکر از بنیانگذاران و سازندگان این نرم افزارها , حداقل کاری که میتونیم انجام بدیم " تشکر از خلق = تشکر از خدا" .
    ممنون مصطفی جان برای وقت وانرژی مثبت شما .
  • حامد غیاثی

    حامد غیاثی

    01 تیر 1395 ساعت 10:54 |
    در پاسخ به فرمایشات عرشیای عزیز
    ضمن سلام به همه دوستان. خوشحالم که بعد از مدت زیادی غیبت فرصتی پیش اومد که باز هم اهالی دوست داشتنی سایت آقا مصطفی رو زیارت کنیم.
    من تا حدودی با صحبتهای عرشیا موافقم اما با بعضی تحلیلهای ایشون هم موافق نیستم.
    قبل از هر چیزی این رو عرض کنم که من خودم تقریبا 10 سال پیش تری دی رو با مکس شروع کردم و هنوز هم باهاش کار میکنم اما یکی دو سال اخیر بنا به دلایلی که جای توضیحش اینجا نیست به غیر از مکس با خیلی برنامه های دیگه هم کار کردم. بر اساس تجربیاتی که شخصا داشتم و اطلاعاتی که از منابع دیگه بهم رسیده میخوام قویا با این ایده شما که مودو 10 سال دیگه هم به مکس نمیرسه مخالفت کنم. اتفاقا مودو همین امروز این کارو کرده. البته این رو میدونم که این ادعا رو شما میتونی نپذیری و من هم نمیتونم هیچ برهان قاطعی ارائه کنم که حرفم رو اثبات کنه. اما اجازه بدید به 10 -12 سال پیش برگردم که خودم تازه تری دی رو شروع کرده بودم. خیلی خوب یادمه که همون سالها نسخه های اول مودو ارائه شد و من از همون نسخه اول دوم پیگیرش بودم. هرچند هیچوقت باش کار نکردم اما همیشه به خاطر یک سری امکانات منحصر به فردی که داشت بهش علاقه داشتم. خب شما خودتون ببینید توی این سالها مودو چقدر پیشرفت کرده و مکس و مایا چقدر پیشرفت کردن. من اصلا دوست ندارم وارد بحث مقایسه نرم افزارها بشم چون معتقدم همشون عالی هستن. من شخصا هیچ برنامه ای رو به مکس ترجیح نمیدم. با اینکه مدت زیادیه که توی راینو مدلسازی میکنم و معتقدم که یکی از لذت بخش ترین نرم افزارهای مدلسازی راینو هست اما به ندرت مدلسازی رو توی راینو ببندم. همیشه یک قسمتهایی از کارم رو توی مکس انجام میدم چون کار کردن تو مکس آزادی عملی به من میده که حتی لذت مدلسازی راینو هم نمیتونه جاش رو بگیره. اینها نظرات شخصی منه و مطمئنم خیلیهای دیگه هم همینقدر کار کردن توی مکس رو دوست دارن. و این رو هم مطمئنم که بیشمار تری دی کار هم داریم که از مکس نفرت دارن. دقیقا مثل حسی که من به مایا دارم. در عین حالی که به تواناییهاش کاملن ایمان دارم اما یک دقیقه هم نمیتونم توی محیطش کار کنم. خب اینها هیچکدوم دلیلی بر مطلق بودن خوبیها یا بدیهای یک نرم افزار نیست. ما امروز افرادی رو داریم که شدیدا معتقدن بلندر از مکس و مایا قوی تره!!! شاید به نظر شما احمقانه باشه که حتی این دو تا رو با هم مقایسه کنیم. اما به نظر من اگر نمونه کارهای کاربرها رو ملاک قرار بدیم باید بپذیریم که مکس و مایا حرفی برای گفتن مقابل بلندر ندارن. مطمئن باشید همینکه یک برنامه اوپن سورس بتونه خیال رقابت با یه برنامه تجاری رو در سر داشته باشه معنایی جز این نداره که اون برنامه تجاری داره در مسیر اشتباه حرکت میکنه.
    به هر حال من برخلاف شما که هنوز اتودسک رو سلطان بلامنازع تری دی میدونید زیاد با سیاستهای اتودسک موافق نیستم هر چند طی یکی دو سال گذشته شاهد تغییراتی بودیم که مثبت بودن اما بر خلاف شما من معتقدم که مدیران اتودسک هم ممکنه تصمیمات احمقانه بگیرن. کما اینکه موارد زیادی هم هست که میشه به اونها اشاره کرد. من یک نمونه مثال بزنم که خودم دقیقا در جریانش هستم. شاید خیلی از دوستان اونقدر در مورد این فیلد خاص کنجکاو نباشن اما من چون چند وقتی هست که دارم روی اسکن سه بعدی کار میکنم پیگیر برنامه ها و اخبارش هم هستم. خب فکر نمیکنم نیاز به گفتن داشته باشه که اتودسک تو این مبحث هم وارد شده چون اصولا هر جا اسم تری دی هست اتودسک حتی اگر سابقه ای هم نداشته باشه میره چند تا برنامه میخره. و دقیقا توی این مبحث همین کار رو اون هم به شکل مضحکی داره انجام میده. الان اتودسک نزدیک 4-5 تا برنامه داره که همشون دقیقا برای همین هدف خاص ارائه شدن و جالب اینجاس که اینترفیس همشون هم کمابیش یکسانه و فقط از طریق اسمهاشون میشه از هم تشخیصشون داد. خب البته ناگفته هم پیداست که اتودسک با 5-6 برنامه هیچ جایگاهی در معادلات این صنعت نداره چون سیاستگذاری درستی نداره. حالا شما همین مطلب رو توی برنامه های مهندسی هم کمابیش میتونید شاهد باشید. اتودسک 7-8 تا برنامه کد داره که هیچکدوم (شاید بشه آلیاس استودیو رو تا حدودی جدا کرد) مرجع نیستن توی این صنعت. تازه این رو فراموش نکنیم که اتودسک تخصص اصلیش همین مورد بوده و تقریبا قدیمی ترین شرکت فعال در این حوضه هست. اما میبینیم که هیچ نقشی در پیشرفت این صنعت نداره. اتودسک سالهای اخیر فقط نون قدمت و توان مالیش رو میخوره و گرنه سالهای ساله که اتودسک خودش صرفا یک مصرف کننده هست و هیچ نو آوری و خلاقیتی ازش دیده نشده. اگر هم معدود جاهایی تکنولوژیهایی با نام اتودسک معرفی شده همگی حاصل تلاش شرکتهای دیگه بودن که بعدها توسط اتودسک حریداری شدن.
    خلاصه اینکه خیلی وقته که دیگه دنیای تری دی از انحصار مکس و مایا دراومده و شک نکنید اگر اتودسک از یکی دو سال پیش خطر رو احساس نمیکرد و بر همون روال ادامه میداد امروز مکس 2017 هم یه چیزی تو مایه های مکس 2012 بود که تنها تفاوتش با نسخه های قبلی اسمش بود. اما این تغییراتی که در نسخه های جدید مکس داده شده به خوبی گویای این هست که اتودسک خطر رو حس کرده
    • عبدالجلیل سلطانی

      عبدالجلیل سلطانی

      01 تیر 1395 ساعت 12:47 |
      با درود به حامد غیاثی
      دوست گرامی اتودسک دارای 2 فرمت کاملاء مرجع وثبت شده در علوم طراحی با کامپیوتر CAD/CAM (computer-aided design and computer-aided manufacturing) هست , فرمت های DWG , DXF این دو فرمت , همراه DGN "شرکت میکرواستیشن (microstation) " اولین فرمت های استاندارد در ضمینه طراحی با کامپیوتر هستند ,
      تمام نرم افزارهای طراحی 2D , 3D تلاششون ایجاد خروجی و ورودی و هماهنگی با این 2 فرمت هست .
      دنیای سه بعدی جدای از دنیای مارکت نیست و هیچ گربه ایی بخاطر رضای خدا , موش نمیگیره !
      نرم افزار مکس و مایا هم از خریدهای اتودسک هستند ,
      بدون تعصب , همه آدمها و شرکتها و موسسات ممکنه در خیلی از مواقع دچار اشتباه و گرفتن تصمیم غلط بشن ,
      مهم اینه , همین تصمیمات غلط , خودش به نویی , حرکت به جلو هست , بدون ریسک , زندگی خیلی ملال آور و کسل کننده میشه , تجارت که جای خودشو داره .
  • medi

    medi

    01 تیر 1395 ساعت 13:35 |
    آقای رضایی تشکر فراوان و خسته نباشید. عالی بود
  • مرتضی چایچیان

    مرتضی چایچیان

    03 تیر 1395 ساعت 00:51 |
    WoW!
    خوندن یه سری کامنتا بیشتر از خوندن خود مطلب طول می کشه! من دیگه حوصلم نکشید! D:

    ممنون از مطالب.
  • عیسی

    عیسی

    04 تیر 1395 ساعت 14:45 |
    تا وقتی که ما هممون صرفا تکنسین نرم افزاریم باید این همه مهم باشه که اتودسک چیکار کرد فاندری چیکار کرد.
    برای من مهمه که سافت ایمیجی که چند سال روش وقت گذاشتم و باهاش عادت کردم دیس کانتینیو نشه ولی واقعا وقتی وقتی تا حالا دوزار پول نرم افزارایی که دارم استفاده میکنمو ندادم فک میکنم اجازه ندارم مثلا اتودسک رو نقد کنم یا اگه نقدی دارم یه جای عمومی گذاشتن نظرم خیلی کار خنده داریه.عزیز دل شما تا حالا کدوم نرم افزار اتودسک رو خریدی که اینطوری متاسفی براشون و نظر میدی؟
    موافقم که خیلی از شرکتا چونکه نو پا هستن دارن کاربر محور تر کار میکنن.چه توی نرم افزارای گرافیک و هم توی سایر نرم افزارا.سیاست های مختلفی توی مدیریت استراتژیک کمپانی ها وجود داره و اصولا شرکت بد ما نداریم.همه ی شرکتا دارن کار خودشونو میکنن و تو یه زمینه ای قوی ان.اتودسک هم مثل تمام شرکتای بزرگ(گوگل-مایکروسافت-اپل و ... ) اشتباهاتی داشته اما حقیقت ماجرا اینه که سالها زحمت کشیدن و روی سیستم هممونم نصبه نرم افزاراشون.در نتیجه معترضی برو تو خونت اعتراض کن.
  • محمد جواد کسایی

    محمد جواد کسایی

    07 تیر 1395 ساعت 22:00 |
    مطلب فوق العاده ی بود
    ممنون

نظرتان را بنویسید :

اظهار نظر به عنوان مهمان .

جدیدترین نظرات ثبت شده در بخش بلاگ

ممنون و متشکر. البته بنده تا اونجا که امکان داشت سعی کردم خیلی واضح همه چی رو...

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

مرسی سعید جان. دقیقا. همین که بشه تا اونجا که امکان داره کار رو توی یک نرم افزار به دست آورد خیلی به روند پروژه کمک میکنه.
موفق باشی

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

سپاسگزارم. موفق باشید

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |

تشکر از جناب سلطانی عزیز. موفق باشید

احسان شمسی احسان شمسی 07. اردیبهشت, 1396 |