میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
realflow-cinema-4d-released
دوشنبه 7 تیر 1395
در
اخبار دنیای CG

بالاخره RealFlow | Cinema 4D عرضه شد

دوشنبه 7 تیر 1395
امروز میتونیم اعلام کنیم که از این تاریخ یعنی اولین روزهای تیرماه 95 نرم افزار Cinema 4D هم به یک ابزار fluid simulation فوق العاده قدرتمند به نام RealFlow مجهز شد. قطعا این روز برای تمامی کاربران این نرم افزار بیاد موندنی خواهد بود. توی این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی های اصلی این ابزار جدید داشته باشیم و قابلیت های اونو مورد بررسی قرار بدیم. و البته در انتها حتما لینک دانلود هم تقدیم حضورتون خواهد شد. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.
 

معرفی RealFlow | Cinema 4D

01-realflow-cinema-4d
 
برای معرفی بهتر این ابزار شاید لازم باشه که کمی به عقب برگردیم. حدود یکسال پیش در رویداد NAB 2015 برای اولین بار شرکت های Maxon و NextLimit خبر از یک همکاری رو دادن که حاصل این همکاری قراره ابزاری برای شبیه سازی مایعات در نرم افزار سینمافوردی باشه. تا اون موقع از این ابزار با عنوان RFCore یاد میشد و اگه مطلب یکسال پیش ما با عنوان (قدرت RealFlow در نرم افزار Cinema 4D) رو به یاد داشته باشید در اون مصاحبه نمای جالبی از این ایده توصیف شد. حالا پس از گذشت بیش از یکسال بالاخره حاصل این همکاری به مرحله انتشار رسید و درحال حاضر تمامی کاربران نرم افزار Cinema 4D این امکان رو خواهند داشت که شبیه سازی های سنگین مایعات رو با قدرت نرم افزار RealFlow در داخل خود سینمافوردی انجام بدن.
 
02-realflow-cinema-4d
 
بله این ابزار جدید قابلیت شبیه سازی های سنگین و پیچیده مایعات رو بصورت مستقیم در داخل خود نرم افزار Cinema 4D میسر میکنه و هسته قدرت این ابزار بر گرفته از همون RealFlow معروف خودمونه. البته نرم افزار Cinema 4D تاکنون در مبحث fluid simulation چندان منفعل نبوده و ابزارهایی نظیر Effex، X-Particles و حتی پلاگین رابط همین نرم افزار ریل فلو مسئولیت این شبیه سازی ها رو در نرم افزار سینمافوردی به دوش میکشیدن. اما بدون تردید تجربه لمس قدرت نرم افزاری همچون RealFlow در داخل Cinema 4D بسیار شگفت انگیز خواهد بود.
 
03-realflow-cinema-4d
 
توجه داشته باشید که این ابزار با اون پلاگین های رابط که اونها رو با نام  میشناسیم کاملا متفاوته و بصورت کامل روی نرم افزار Cinema 4D سوار میشه و تمامی فرآیند شبیه سازی بصورت مستقیم در داخل خود این نرم افزار اتفاق میوفته و نیازی به هیچگونه پلاگین خاص دیگه ای نداره.
 

ویژگی های کلیدی

بصورت کلی ویژگی های کلیدی این نرم افزار توسط شرکت NextLimit به 7 بخش اصلی تقسیم شده که در اولین ویدئو میتونید لیستی از این ویژگی ها رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 48 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 2 مگابایت
 
همونطوری که حتما در ویدئو هم مشاهده کردید این ویژگی ها شامل موارد زیر میشه:
  • تعامل کامل با نرم افزار Cinema 4D بدون نیاز به هیچگونه پلاگین اضافی
  • برترین شبیه ساز Fluid Effects با کمک انجین جدید ریل فلو بنام DYVERSO
  • امکان برقراری ارتباط پارتیکل های شبیه سازی شده با سیستم های Hair، Pyro Cluster، MoGraph و ...
  • سرعت و سادگی استفاده در سیستم Mesh Engine
  • امکان استفاده از daemons برای کنترل پارتیکل ها و اضافه کردن اونها
  • امکان جا به جایی پارتیکل ها و Mesh ها با خود نرم افزار RealFlow و پلتفرم های دیگر
  • ساخته شده برای Cinema 4D نسخه های R15 تا R17 (سیستم عامل ویندوز و مک)
04-realflow-cinema-4d
 
در انتهای این بخش شما رو دعوت به تماشای ویدئویی میکنم که مجموعه ایست از بخش های مختلف این ابزار که تمامی ویدئوها بصورت کامل جمع آوری و در یک ویدئو تقدیم حضورتون میشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 3 دقیقه و 24 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 48 مگابایت

نمونه کارهای انجام شده

اما نکته جالب و قابل توجه درخصوص این ابزار، نمونه کارهایی هست که هنرمندان طی همین مدت با این ابزار ساختن. کارهای برجسته و قابل توجهی که در سطح بسیار بالایی قرار دارن و بدون تردید همگی نشون دهنده قدرت این ابزاره و خب طبعا تماشای اونها خالی از لطف نخواهد بود. البته شاید براتون جالب باشه که بدونید تعداد ویدئوهای مرتبط با این موضوع زیاد بود و من فقط x ویدئو رو براتون آماده کردم که امیدوارم از تماشای اونها لذت ببرید.
 
ویدئوی اول - نمونه کار تبلیغاتی - ساخته شده توسط Mario Hill
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 19 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 17 مگابایت
 
 
ویدئوی دوم - نمونه کار تبلیغاتی - ساخته شده توسط Andrey Voytishin
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 8 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 13 مگابایت
 
 
ویدئوی سوم - نمونه کار تبلیغاتی - ساخته شده توسط Romy Tesei
 
مشخصات
مدت زمان : 43 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 8 مگابایت
 
 
ویدئوی چهارم - نمونه کار تبلیغاتی - ساخته شده توسط Kim Yoon Pil
 
مشخصات
مدت زمان : 38 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 6 مگابایت
 
 
ویدئوی پنجم - نمونه کار تبلیغاتی - ساخته شده توسط Marcelo Forlani
 
مشخصات
مدت زمان : 42 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 7 مگابایت

 
همیشه بخش آخر هر مطلبی میتونه از جذابیت خاصی برخوردار باشه. بعنوان یک خبر خوب میتونم بگم که این ابزار هم لینک دانلودش اومده و شما میتونید اولین نسخه اونو دانلود و ازش استفاده کنید. به این نکته هم توجه داشته باشید که آموزشهای ویدئویی پایه برای این ابزار توسط NextLimit عرضه شده که اگه برای کارکردن باهاش به مشکل برخوردید در تالار گفتگو درخواست بدید تا آموزشهای لازم در اختیارتون قرار بگیره.
 
 
امیدوارم که این مطلب براتون مفید بوده باشه ... بابت تاخیرهای بسیار زیادی که بین انتشار هر مطلب توی این چند هفته اخیر بوجود اومده از همه شما عذرخواهی میکنم و البته این اطمینان رو بهتون میدم که از بابت اطلاع رسانی کوتاهی نمیکنیم و بدون شک شما در جریان جدیدترین و مهمترین خبرهای دنیای CG قرار خواهید گرفت و بزودی برنامه های ویژه ای رو برای شما در سایت درنظر گرفتیم که امیدواریم مورد توجهتون قرار بگیره.
 
مثل همیشه بی صبرانه منتظر نظرات شما هستیم. قطعا نظرات شما تکمیل کننده این مطالب خواهند بود ... حتما دیدگاهتون رو برای ما بنویسید ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 38 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید