میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
site-roadmap-1395
شنبه 29 اسفند 1394
در
اخبار سایت

سال 94 هم تموم شد ... ! امسال چطور بودیم ؟

شنبه 29 اسفند 1394
بگذارید مطلب ویژه سال جدید رو اینطور شروع کنم... چند روزی میشه که یه قلم و کاغذی روی میزم گذاشتم و دارم فکر میکنم در این مطلب چی میتونم بنویسم ؟! بنوعی احساس شرمندگی میکنم ... احساس میکنم چیزی برای گفتن ندارم ... احساس میکنم امسال اونطوری که باید میبودیم و یا انتظار میرفت که باشیم، نبودیم ... پس چه حرفی برای گفتن باقی میمونه ؟! امروز بخش بلاگ و آموزشهای سایت رو نگاه کردم و سعی کردم خیلی سریع یک جمع‌بندی از فعالیت های سال 94 داشته باشم ... حقیقتش کمی آرومتر شدم ... شاید بشه گفت که اونقدر ها هم بد نبودیم. نمیدونم ... شما چی فکر میکنید ؟
 

در سال 1394 چه کردیم ؟

اگه بخوام مثل همیشه یه گزارشی از عملکردمون در سالی که گذشته رو بدم، نمیدونم باید از منفی ها شروع کنم یا مثبت ها ؟! امسال هیچ پادکستی منتشر نشد ... چقدر دلم برای این آیتم تنگ شده ... باور کنید از ابتدای سال یک مجموعه ای از اتفاقات گوناگون دست به دست هم دادن تا سال 94 رو بدون پادکست سپری کنیم ... سال پیش تقریبا آموزشی از طرف من منتشر نشد که بازهم در این مورد شرمنده شما شدم ... سال پیش هیچ دانشنامه ای بعنوان یک محتوای آموزشی متنی در سایت نداشتیم ... توی پوشش پشت صحنه های آثار اسکار خیلی ضعیف بودیم ... و ...
 
اما درکنار تمامی این خلاها و مشکلات اتفاقات خوبی رو نیز شاهد بودیم. این وبسایت برای اولین بار تونست میزبان یک رویداد پرشور و فوق العاده باشه. مسابقه یک خواب که با حضور و استقبال بی نظیر شما به یکی از بهترین مسابقات این عرصه تبدیل شد. لحظات فوق العاده در فاصله زمانی بین مرداد ماه تا آذر ماه برای همیشه در ذهن همه ما باقی میمونه.
 
01-the-dream-challenge
 
در بخش آموزشهای وبسایت با کمک نویسندگان یک رکورد داشتیم. در سال 94 ما تونستیم 25 آیتم کامل آموزشی به زبان فارسی رو داشته باشیم که توی سالهای گذشته بی سابقست که البته همش با تلاش های خالصانه نویسندگان و مدرسین وبسایت بوده.
 
در بخش بلاگ توی اطلاع رسانی جدیدترین و مهمترین خبرها واقعا چیزی کم نگذاشتیم. مهمترین خبرهای این عرصه رو فقط در فاصله زمانی چند ساعت به اطلاعتون رسوندیم و سعی کردیم مثل همیشه گزارش کاملی از رویدادهای بزرگی مثل سیگراف داشته باشیم. بخش بلاگ که بعنوان قلب تپنده این وبسایت عمل میکنه، در سال 94 چندان هم منفعل و غیرفعال نبود و شاید بشه گفت بعضا از سالهای گذشته هم فعالتر میشد.
 
تالار گفتگو البته جایگاهی است که فعالیت ها در اون به خود شما بستگی داره. اما امسال تالار گفتگو هم فعال بود و میزبان اتفاقات خوب ... یکی از این اتفاقات همون مسابقه یک خواب بود که تمامی فرآیند و پروسه ساخت آثار در اونجا پیگیری شد. بخش گالری تالار گفتگو امسال تونست میزبان بیش از 1100 اثر ارسالی از طرف شما باشه. البته بعلاوه 17 اثر ویژه و منحصر به فرد که به بخش تاپ گالری راه پیدا کردن که این هم خودش یک رکورد جالب و قابل توجه بحساب میاد.
 
02-top-gallery
 
اما با تمام اینها بازهم میگم که نمیدونم چطور بودیم ... نمیدونم آیا اینها میتونه کافی باشه ؟! بدون شک نه و شاید تمامی این فعالیت ها نتونه بخش خیلی خیلی کوچیکی از مبحت های شما همراهان همیشگی رو هم جبران کنه ... امیدوارم کم و کاستی های سال 94 رو به ما ببخشید و ما رو در جهت هرچه بهتر شدن در سال 95 همراهی کنید.
 

در سال 1395 چه کنیم ؟

صحبت درباره کارهایی که قراره انجام بدیم کمی برام سخته ... خب ما سالهای پیش یکسری قول هایی رو دادیم، تعدادی از اون قول ها اجرایی شدن و بعضی هاشون هم نه. ولی به هرحال نمیتونیم در سال جدید بدون برنامه و بدون هیچگونه نقشه راهی پیش بریم. پس بیاییم خیلی کوتاه و مختصر نگاهی به راهبرد اصلی فعالیت های سایت در سال جدید داشته باشیم.
 
 
آموزشها و پادکست ها
درست مثل سال گذشته مهمترین هدفمون در سال 95 ادامه هرچه بهتر، فعالتر و پرشورتر فعالیتهایی هست که درحال حاضر اونها رو توی سایت داریم. اما اگه بخوام بصورت موردی اشاره کنم باید بگم که تصمیم داریم در سال جدید 2 بخش آموزشهای ویدئویی و پادکست ها بیش از پیش فعالشون کنیم. آموزش ویدئویی یکی از محبوب ترین بخش های سایت بوده و سال پیش نویسندگان و مدرسین وبسایتمون در این زمینه واقعا عالی بودن، اما من متاسفانه سعادت اینکه در این بخش بتونم در خدمت شما باشم رو نداشتم. اما تمام سعی خودم رو میکنم که در سال جدید آموزشهای ویدئویی قابل قبولی رو از طرف من در سایت ببینید.
 
03-podcast
 
اما به پادکست هم اشاره شد و لازم میدونم ابتدا به این موضوع اشاره کنم که فردا (1 فروردین 1395) طبق معمول هرسال پادکست جدیدی رو خواهیم داشت و پادکست شماره 10 منتشر خواهد شد. اما متاسفانه سال 94 این بخش پادکست ها کاملا غیرفعال بود که امسال سعی میکنیم این بخش رو با یک برنامه مشخص و منظم (که در پادکست شماره 10 هم توضیح دادم) پیش ببریم.
 
 
ورود به مباحث انیمیشن سازی
توی مطلب چهارمین سالگرد سایت گفتم قراره بزودی یک اتفاق جدیدی در روند انتشار مطالب سایت بیوفته. درواقع میشه گفت که قصد داریم یک سریالی از فعالیت های جدیدی رو در سایت آغاز کنیم. قرار بود که مطلبی در این خصوص منتشر بشه که بصورت مفصل به شرح این موضوع بپردازیم که البته متاسفانه فرصتش تا الان پیش نیومد.
 
04-animation
 
اما الان خیلی کلی میتونم بگم که قصد داریم بصورت کامل و تخصصی وارد مباحث مربوط به انیمیشن سازی بشیم. قصد داریم پوشش کاملی از اطلاعات، مطالب، مقالات، ویدئوها، آموزشها و هرگونه محتوایی که بنوعی به مبحث انیمیشن سازی مرتبط باشه رو در سایت داشته باشیم. مباحث و محتواهای مختلفی که امید داریم با این مطالب بتونیم توجه دوستان علاقمند به مباحث شیرین انیمیشن سازی رو هم جلب کنیم.
 
 
افزوده شدن امکانات جدید
بعنوان آخرین بخشی که میخوام بهش اشاره داشته باشم، اضافه شدن یکسری امکانات جدید در سایت هست که به امید خدا در سال 95 بصورت گام به گام شاهدشون خواهید بود. یکی از این امکانات افزوده شدن بخش رویدادهاست که با اضافه شدن این بخش یک مجموعه کاملی از تمامی رویدادهای داخلی و خارجی عرصه CG رو پوشش خواهیم داد. بخش رویدادها میتونه این امکان رو هم داشته باشه تا درصورتی که خود شما هم برگزار کننده یک رویداد هستید بتونید بصورت کامل اونو اطلاع رسانی کنید.
 
05-events
 
همچنین با توجه به استقبال شما از بخش گالری درصدد افزودن امکانات جدیدی در این بخش هستیم که پس از اجرایی شدن برای تک تک مطالبی با شرح کامل منتشر خواهد شد.
 

 
خب دیگه صحبتم رو کوتاه کنم و بحث رو ببندم ... هنوز حرف های زیادی برای گفتن باقی مونده. کلی حرف نزده درباره موضوعات مختلف دارم که شاید بهتر باشه ابتدای سال رو با یکسری انتقادات و حرف های شاید نه چندان دلنشین خراب نکنیم.
 
فرارسیدن عید نوروز و آغاز سال نو رو به تمامی شما هنرمندان و هنرجویان عزیز تبریک میگم. از صمیم قلب آرزو میکنم که سال 1395 یکی از بهترین سالهای عمرتون باشه و بتونیم شاهد پیشرفت روزافزون شما و صنعت CG کشورمون باشیم.
 
دوستان عزیز در انتها فقط به یک موضوع اشاره کنم و اونم اینکه مثل سال گذشته در ایام نوروز برنامه های ویژه ای رو براتون تدارک دیدیم که پیشنهاد میکنم هرروز و یا اگه بخوام بهتر بگم هر ساعت در سایت با ما همراه باشید. مطالب جذابی رو براتون درنظر داریم که پیشنهاد میکنم هیچکدومشون رو از دست ندید.
 
مطلبم رو با این جمله همیشگی به پایان میرسونم:
عمری با حسرت و اندوه زیستن نه برای خود فایده ای دارد و نه برای دیگران
باید اوج گرفت تا بتوانیم آن چه را که آموخته ایم با دیگران نیز قسمت کنیم...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 41 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید