میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
the-dream-challenge
چهارشنبه 14 مرداد 1394
در
مسابقات

فراخوان مسابقه "یک خواب"

چهارشنبه 14 مرداد 1394
در این مقطع زمانی وبسایت Mostafa3D با تیم فعال و قدرتمند خودش بعنوان بزرگترین وبسایت فارسی زبان در حوزه گرافیک رایانه ای (CG) با افتخار اولین Event رسمی خودش رو با برگزاری یک مسابقه شروع میکنه. پس از گذشت چند سال فعالیت های گسترده در این عرصه حالا نوبت به اون رسیده تا فصل جدیدی رو باهم دیگه آغاز کنیم. این مسابقه میتونه نقطه شروعی بر رویدادهای بزرگ آینده باشه که اطمینان دارم خیلی ها انتظارش رو میکشیدند.
 
درحال حاضر گرافیک رایانه ای خصوصا گرافیک سه بعدی و انیمیشن سازی یکی از رشته های سخت و در عینحال جذاب محسوب میشه و این رشته تونسته توجه بسیاری رو به خودش جلب کنه. با گسترش این هنر بدون تردید نیاز به فعالیت های گسترده و حرفه ای به یکی از مهمترین خواسته های فعالان این عرصه تبدیل میشه و برگزاری مسابقه یکی از همین نیازهاست و امروزه برگزاری Challenge های مختلف یکی از مهمترین فعالیت های عرصه CG در دنیا بحساب میاد. وبسایت Mostafa3D نیز در این امر مستثنی نبوده و امروز با افتخار شروع اولین مسابقه رسمی وبسایت با عنوان "یک خواب" رو اعلام میکنیم.
 

اهداف و موضوع مسابقه

این مسابقه مانند بسیاری از Challenge های دنیا بر مبنای یک هدف برگزار شده و اونم چیزی نیست جز کسب تجربه و پیشرفت برای دوستداران این عرصه. گاهی وقتها لازمه خودمون رو مورد آزمایش قرار بدیم و ببینیم در کجا قرار داریم و زمانی که اینکار در غالب یک رقابت درست شکل بگیره بدون تردید میتونه انبوهی از تجربیات جدید و عالی رو برای ما به همراه داشته باشه. میدونید هریک از ما برای پیشرفت در این مسیر راههای مختلفی رو امتحان میکنیم مثل آموزش، مطالعه، تمرین، کار و ... اما شاید یک رقابت بتونه جایگاهی که هستیم رو برامون روشن تر کنه.
 
پس موضوع مسابقه باید طوری انتخاب میشد تا بتونیم همگی در اون تجربه و نقشی رو داشته باشیم و امکان پیاده سازی اون برامون میسر باشه. موضوع "یک خواب" به این دلیل انتخاب شد که بدون شک همه ما تجربه های مختلفی از خواب دیدن رو داریم. موضوعی که شاید هریک از ما میتونه برداشت های مختلفی رو ازش داشته باشه. گاهی وقتا ممکنه خواب ما یک رویای زیبا باشه و گاهی هم یک کابوس وحشتناک و چقدر دیدنی خواهد بود وقتی که این امکان بوجود بیاد تا یکی از همین خواب ها توسط هنرمندی به تصویر کشیده بشه.
 

روند مسابقه

مسیر این مسابقه بسیار شفاف و مشخص برنامه ریزی شده. هریک از دوستان شرکت کننده میبایست یک تاپیک با عنوان مسابقه و نام شرکت کننده ایجاد کنه (که البته توضیحات دقیقتر در این تاپیک موجود می باشد) و پروسه ساخت اثر خودش رو در اونجا قرار بده. دوستان شرکت کننده میتونن پروسه ساخت اثر خودشون رو بصورت یک طرح درحال ساخت (Work in Progress/WIP) در فرآیند برگزاری مسابقه در بخش مسابقات تالار گفتگو قرار دهند.
 

امکان شرکت در مسابقه بصورت انفرادی و یا گروهی

خب بدون شک بسیاری از دوستان قصد دارن تا بصورت انفرادی و تکی در مسابقه شرکت کنند. اما این مساله هم بدیهی است که هر یک از ما نمیتونیم در تمامی بخش های ریز و درشت دنیای CG مهارت کافی داشته باشیم و ممکنه تخصص ما در یک زمینه بیشتر باشه. از اونجایی که موضوع مسابقه طوری انتخاب شده که آثار ساخته شده میبایست بعنوان یک پروژه کامل از ابتدا تا انتها توسط شرکت کنندگان طراحی شده باشه، پس موضوع شرکت در این مسابقه بصورت گروهی میتونه از اهمیت ویژه ای برخوردار باشه.
 
دوستانی که قصد شرکت در این مسابقه رو دارن باید توجه داشته باشن که امکان شرکت بصورت تیمی نیز وجود داره که  این تیم ها میتونن حداکثر تشکیل شده از 4 نفر باشن. هریک از تیم های شرکت کننده میبایست یک نفر از اعضای خودش رو بعنوان سرگروه (Team Leader) مشخص کنن و این وبسایت صرفا شخص سرگروه رو بعنوان مسئول تیم شرکت کننده در این مسابقه بحساب میاره و درصورت کسب رتبه، جوایز به سرگروه تحویل داده خواهد شد و این وبسایت هیچگونه مسئولیتی در قبال بقیه اعضای تیم نخواهد داشت.
 

داوران مسابقه

اما قضاوت و داوری این مسابقه به دستان چهار نفر از هنرمندان خوب کشورمون سپرده شده و من همینجا از این اساتید بابت همکاری صمیمانه ای که برای برگزاری این مسابقه داشتن تشکر میکنم.
 
داوران مسابقه عبارتند از :
 
علی صیفوری     mohammad-yazdirad     esmaeil-jabbari     amin-sadeghvand
 
علی صیفوری                          محمد یزدی راد                          اسماعیل جباری                          امین صادقوند
 

شرایط و قوانین

الف: شرایط شرکت در مسابقه
  1. شرکت در این مسابقه برای تمام هنرمندان حوزه گرافیک سه بعدی (3D) در داخل کشور کاملا آزاد است.
  2. این مسابقه بصورت تک مرحله ای برگزار خواهد شد.
  3. شرکت در این مسابقه کاملا رایگان میباشد و هیچ هزینه ای بابت ورودی اخذ نخواهد شد.
  4. هر شرکت کننده مجاز است تنها یک اثر را برای شرکت در مسابقه ارسال کند.
  5. علاقمندان میتوانند در این مسابقه بصورت انفرادی و یا گروهی / تیمی (حداکثر 4 نفر) شرکت کنند. معرفی یک سر گروه (Team Leader) برای شرکت کنندگان بصورت گروهی الزامیست.
  6. برای اعلام حضور در مسابقه هر شرکت کننده میبایست یک Topic با نام خود در تالار گفتگو بخش مسابقات ایجاد کند. توضیحات بیشتر و راهنمای ایجاد Topic در این لینک موجود می باشد.
  7. ارائه مشخصات درست مثل نام و نام خانوادگی الزامیست و از برندگان مسابقه مدارک شناسایی (کپی کارت ملی) اخذ خواهد شد.
 
ب: قوانین مربوط به آثار ارسالی
  1. اثر ارسالی میبایست در غالب یک تصویر ثابت (Still Image) باشد.
  2. تصاویر آثار ارسالی میبایست حداقل در ابعاد 1500px با توجه به نسبت ابعادی (Aspect Ratio) مناسب، تنظیم و ارسال شوند.
  3. با توجه به اهداف اصلی برگزاری این مسابقه، هر شرکت کننده میبایست در طی مدت زمان برگزاری مسابقه، پروسه ساخت طرح خود را بصورت Work in Progress/WIP در تاپیک مخصوص خود قرار دهد. توضیحات بیشتر
  4. استفاده از تمامی نرم افزارهای سه بعدی سازی مثل Lightwave ، Modo ، Softimage ، Blender ، Houdini ، Cinema 4D ، Maya ، 3ds Max و... مجاز می باشد.
  5. استفاده از تمامی موتورهای رندرینگ مثل FurryBall ، Thea ، Cycles ، Arion ، Octane ، Maxwell ، Renderman ، Arnold ، Mental Ray ، V-Ray و... مجاز می باشد.
  6. استفاده از محتوای آماده مجاز نیست و درصورت استفاده از هرگونه مدل آماده، متریال از پیش ساخته شده، پروژه های آماده و ...، شرکت کننده از دور مسابقه خارج خواهد شد. (تبصره1: فقط استفاده از Texture های موجود در اینترنت مجاز می باشد.)
  7. استفاده از تمامی پلاگین ها به بجز پلاگین هایی که شامل محتوای آماده هستند، مجاز می باشد.
  8. استفاده از نرم افزارهای مکمل همچون CityEngine ، RealFlow ، SpeedTree ، AutoCad ، Mudbox ، Vue ، Marvelous Designer ، ZBrush و... بجز نرم افزارهای دارای محتوای آماده، مجاز می باشد.
  9. استفاده از نرم افزارهای Post Production همچون Photoshop ، After Effects ، Nuke و ... مجاز می باشد.
  10. برندگان موظف هستند که در صورت نیاز Source اثر خود را برای وبسایت برگزار کننده مسابقه ارسال کنند.
  11. درج هرگونه آرم، تصویر، اسم، لوگو و ... بصورت Watermark بر روی تصویر نهایی مجاز نمی باشد.
  12. تمام حقوق آثار ارسالی با حفظ حقوق معنوی صاحب اثر، متعلق به وبسایت برگزار کننده مسابقه (Mostafa3D.com) می باشد و حق چاپ، نشر و نمایش آثار ارسالی با ذکر نام صاحب اثر برای برگزار کننده مسابقه محفوظ است.
 
ج: داوران و نحوه انتخاب آثار
  1. برای این مسابقه 4 داور درنظر گرفته شده که انتخاب نفرات اول تا سوم بر عهده داوران مسابقه می باشد. داوران :  اسماعیل جباری - امین صادقوند - علی صیفوری - محمد یزدی راد
  2. انتخاب آثار در 2 مرحله صورت میگیرد. ابتدا تمامی آثار ارسالی توسط تیم ناظر مسابقه مورد بازبینی قرار خواهند گرفت و درصورت رعایت تمامی قوانین و مقررات و دارا بودن آثار از کیفیت فنی و هنری مناسب،  به بخش داوری نهایی ارسال خواهند شد.
  3. وبسایت برگزار کننده مسابقه (Mostafa3D.com) در ارسال و یا عدم ارسال آثار به مرحله داوری مختار است.
  4. همانطور که پیش تر هم گفته شد هر شرکت کننده میبایست یک Topic در بخش مسابقات ایجاد کند و آثاری که برای آنها Topic مخصوص ایجاد نشده به مرحله داوری ارسال نخواهند شد.
  5. شرکت کنندگانی که در طی برگزاری مسابقه حضور فعال و پررنگی در تالار گفتگو دارند از امتیاز ویژه برخوردار خواهند بود. توضیحات بیشتر درباره امتیاز ویژه
 

جوایز مسابقه

برای این مسابقه جوایزی در نظر گرفته شده که شامل موارد ذیل می باشد.
 
1st
نفر اول : اهدا تندیس مسابقه به همراه جایزه نقدی به مبلغ 10 میلیون ریال (معادل یک میلیون تومان) + ارسال اثر برگزیده به بخش Top Gallery سایت + درج اثر در اولین شماره مجله ایستگاه گرافیک + درج رتبه اول مسابقه در پروفایل کاربری در سایت
 
 
 
2ndنفر دوم : اهدا تندیس مسابقه به همراه جایزه نقدی به مبلغ 5 میلیون ریال (معادل پانصد هزار تومان) + درج اثر در اولین شماره مجله ایستگاه گرافیک + درج رتبه دوم مسابقه در پروفایل کاربری در سایت
 
 
 
3rdنفر سوم : اهدا تندیس مسابقه و هدیه ای نقدی بعنوان یادبود به همراه درج رتبه سوم مسابقه در پروفایل کاربری در سایت
 
 
 
 

تاریخ و مدت برگزاری مسابقه

این مسابقه از تاریخ 1394/5/14 تا 1394/6/27 به مدت 45 روز (زمان مسابقه تمدید شد. به این مطلب مراجعه کنید) برگزار خواهد شد.
 
شرکت کنندگان از روز شروع برگزاری مسابقه فرصت خواهند داشت تا نسبت به ایجاد یک Topic در بخش مسابقات تالار گفتگو بمنظور شرکت در مسابقه اقدام نمایند. در نهایت شرکت کنندگان میبایست تا ساعت 24 روز جمعه مورخ 27 شهریور 1394 (زمان مسابقه تمدید شد. به این مطلب مراجعه کنید) اثر نهایی به همراه مشخصات خود را به ایمیل challenges@mostafa3d.com ارسال کنند.
 

 
در انتها فقط این نکته رو اضافه کنم که در روزهای آینده اطلاعیه های بعدی در رابطه با مسابقه در همین بخش بلاگ وبسایت منتشر خواهد شد که برای اطلاع از جدیدترین موضوعات مرتبط با مسابقه حتما مطالب بلاگ رو دنبال کنید.
 
 
دوستان همراهی و حضور گرم شما در این مسابقه تضمینی برای برگزاری رویدادهای آینده در سایت خواهد بود و من همینجا از تمامی شما دوستان و همراهان وبسایت دعوت میکنم در این مسابقه حضور پیدا کنید.
 
با آرزوی موفقیت برای تک تک شما
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 49 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید