میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
tree-lined-canal-forest-pack-tutorial
سه‌شنبه 23 مهر 1392
در
آموزشها

آموزش مقدماتی پلاگین Forest Pack

سه‌شنبه 23 مهر 1392
در چند مطلب قبل (ساخت جنگل در 3ds Max) پرداختیم به معرفی یک پلاگین قدرتمند برای نرم افزار تری دی مکس به نام Forest Pack و حالا نوبت به اون رسیده که مثل همیشه آموزش این پلاگین نیز در اختیار شما قرار بگیره . به هر حال وقتی پلاگین و یا ابزاری معرفی میشه ممکنه بسیاری از دوستان قادر به استفاده از اون نباشن و شاید هم ممکنه با تمامی پارامترها و بخش های مختلف اون آشنا نباشید و به همین خاطر ما همیشه در این سایت سعی میکنیم بعد از معرفی و ارائه یک ابزار ، آموزشهای مرتبط رو نیر براتون منتشر کنیم تا بتونید بخوبی از این ابزارها استفاده کنید .
با مشاهده این آموزش که از طرف شرکت سازنده ارائه شده، شما یاد میگیرید که بتونید یک صحنه زیبا از طبیعت رو با کمک پلاگین Forest Pack Pro بسرعت خلق کنید . درواقع این آموزش شما رو با مفاهیم اولیه و پایه پلاگین آشنا میکنه و پس از مشاهده آموزش شما یک درک درستی از روش ایجاد درختان ، بوته ها ، گلها و گیاهان با این پلاگین خواهید داشت .
 
بطور کل این آموزش شامل 3 بخش میشه :
بخش اول : ساخت و ایجاد درختان و بوته ها، آشنایی کلی با ابزارهای کلیدی پلاگین و کنترل نواحی توسط spline ها
بخش دوم : ساخت و ایجاد گل و بوته ها، آشنایی با mesh surfaces و شناخت چگونگی تنظیم include و exclude ها
بخش سوم : Randomising Colour ، ایجاد سریع و آسان تنوع رنگی در درختان و بوته های ساخته شده با پلاگین برای طبیعی تر شدن کار
 
این سه بخش رو در قالب یک ویدئو با مدت زمان مجموع 40 دقیقه براتون آماده کردم که امیدوارم مفید باشه :
 
مشخصات
مدت زمان : 40 دقیقه و 59 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : HD
حجم : 251 مگابایت

 
اگه در ویدئو آموزش دقت کرده باشید مدرس ابتدای کار رو با یک صحنه از قبل ساخته شده شروع میکنه و در صورتی که شما هم بخواهید هماهنگ با آموزش پیش برید، میبایست باید فایلهای Scene رو هم دانلود کنید :

 
امیدوارم که تماشای ویدئو براتون مفید بوده باشه و بطور کلی با فعالیتهای وبسایت تاکنون تونسته باشیم گامی مثبت در این زمینه برداریم .
 
برای این پلاگین آموزشهای دیگری نیز از طرف کمپانی سازنده منتشر شده . آموزشهای حرفه ای تر که شما رو با اکثر قسمتهای پلاگین آشنا میکنه و قادر خواهید بود صحنه هایی فوق العاده رو باهاش بسازید . تصویر زیر رو ببینید :
 
انتشار آموزش ساخت یک منظره (آبراه پوشیده از درخت) با کمک پلاگین Forest Pack Pro در 3ds Max
 
آموزش تصویر بالا در 5 قسمت در مدت زمان حدود 90 دقیقه منتشر شده که اگه استقبال شما دوستان خوب باشه اون رو هم براتون آماده و منتشر میکنم .
 
پس منتظر شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 87 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید