میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vray-34-max-and-maya-released
سه‌شنبه 18 خرداد 1395
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر V-Ray 3.4 برای نرم افزارهای 3ds Max و Maya منتشر شد

سه‌شنبه 18 خرداد 1395
بالاخره انتظارها برای کاربران 3ds Max 2017 به سر رسید و کمپانی Chaos Group رسما وی ری 3 رو با عنوان V-Ray 3.4 برای نرم افزارهای 3ds Max و Maya عرضه کرد. بعد از انتشار تری دی مکس 2017 مشخص شد که یکی از تغییرات این نسخه تغییر کامل SDK نرم افزار هست که باعث میشه دیگه پلاگین های نسخه قبل روش کار نکنه. از همین رو کاربران باید منتظر کامپایل مجدد افزونه ها برای این نسخه میبودن و بدون شک یکی از مهمترین افزونه ها همین موتور رندر V-Ray بحساب میاد که از چند روز پیش صحبت هایی درخصوص انتشار نسخه 3.4 شده بود تا اینکه بالاخره این اتفاق افتاد.
 
البته این نسخه شامل چند توسعه و بروزرسانی هم میشه که شاید مهمترین اونها افزوده شدن یک ویژگی جدید بنام V-Ray Denoiser باشه. این ویژگی Denoiser با میزان خیلی زیادی میتونه نویزهای بوجود اومده در رندر رو کاهش بده. کمپانی Chaos Group هم در ویدئوی جذابی این ویژگی رو به نمایش گذاشته که پیشنهاد میکنم حتما اونو تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 17 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 18 مگابایت

 
و البته لازم میدونم به این نکته هم اشاره داشته باشم که ویژگی های جدید این نسخه به همین Denoiser خلاصه نمیشه و در بخش زیر شما میتونید لیستی از تمامی توسعه های این نسخه رو مشاهده کنید.
  • V-Ray Denoiser – automatically and non-destructively removes noise to cut render times by up to 50%. Also of note denoising can be used progressively while rendering or applied after rendering, and supports animation and enhanced blending between frames with a standalone denoiser tool
  • GPU improvement – supports bump maps with procedural noise and orthographic cameras
  • Now able to control the color of haze in the recently added Aerial Perspective feature
  • Support for top/bottom VR output
  • Update render regions in RT without restarting the render
  • Improved performance and fewer fireflies for GTR/GTX materials
  • Max 2017 compatible
  • New support for VRayMultiSubtex (Maya)
  • V-Ray Light Cache calculations are up to 15% faster
  • Maya 2016 Extension 2 compatible
همونطوری که در لیست هم مشاهده میکنید این نسخه برای Max 2017 و همینطور Maya 2016 Extension 2 کامپایل شده و شما میتونید در این نسخه از نرم افزارهای اتودسک ازش استفاده کنید.
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 69 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید