میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vray-35-teaser
جمعه 3 دی 1395
در
اخبار دنیای CG

موتور رندر V-Ray 3.5 در راه است ...

جمعه 3 دی 1395
کمپانی Chaos Group امروز ویدئویی رو منتشر کرد که نشون میده قراره بزودی شاهد انتشار نسخه جدیدی از سری خانواده انجین V-Ray 3 باشیم. بله موتور رندر V-Ray نسخه 3.5 در راهه و بزودی این نسخه با چند ویژگی و قابلیت جدید قراره عرضه بشه. البته بصورت قطعی نمیشه گفت ولی شاید مثل سری نسخه 2 این انجین، این نسخه هم آخرین ورژن از سری نسل وی ری 3 باشه و پس از اون باید منتظر V-Ray 4 باشیم. اما به هرحال در این ویدئو چند قابلیت خیلی خوب به چشم میخورد که در ادامه نگاهی به اونها خواهیم داشت.
 
بعنوان اولین ویژگی که در این ویدئو به چشم میخوره قابلیت resumable rendering هست. یعنی امکان وقفه در حین پروسه انجام رندر که یکی از نیازهای خیلی مهم برای کارهای تک فریم بحساب میومد. شاید تا پیش از این برای شما هم این مساله بوجود اومده باشه که بخواید همانند انجین هایی مثل منتال ری، وسط رندر کار رو متوقف کنید و دوباره از همونجا رندر رو ادامه بدید. اینکار تا پیش از این در موتور V-Ray امکانپذیر نبود و حالا قراره قابلیت resumable rendering در وی ری 3.5 اضافه بشه.
 
اما ویژگی بعدی مربوط میشه به interactive production rendering که تا پیش از این امکان رندر بصورت interactive در بخش پروداکشن رندرینگ وجود نداشت. همینطور بخش GPU این نسخه از موتور وی ری نیز دستخوش تحولات و تغییرات زیادی شده.
 
vray-35-for-3ds-max
 
قابلیت adaptive lights رو هم که قبلا دربارش چیزهای زیادی شنیده بودیم. این ویژگی نیز در نسخه 3.5 بصورت کامل بر روی V-Ray اضافه شده و باعث افزایش سرعت چند برابری در رندرهای خاص میشه. پشتیبانی از متریال های NVIDIA MDL و همینطور ALSurface از دیگرویژگی های جدید این نسخه بحساب میاد.
 
قابلیت های جدید V-Ray 3.5 به همینجا ختم نمیشه و در ویدئوی زیر موارد بیشتری رو خواهید دید. دیگه صحبتم رو بیشتر از این طولانی نمیکنم و ازتون میخوام که این ویدئوی جالب و جذاب رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 27 ثانیه
کیفیت : 720p - HD
حجم : 16 مگابایت

 
خب همونطوری که در بالا هم اشاره کردیم فکر میکنم بعد از این نسخه دیگه کم کم پرونده V-Ray 3 هم بسته بشه و باید منتظر نسخه 4 باشیم. حتما در نسخه بعدی اتفاقات جالب و شگفت انگیزی در انتظار این انجین خواهد بود. تا اونجایی که یادمه تمامی خبرها، مقالات، ویدئوها و نقد و بررسی های مربوط به V-Ray 3 رو در سایت داشتیم و مطالب خیلی زیادی درخصوص این نسخه منتشر شده که امید داریم مورد توجهتون قرار گرفته باشه.
 
ما رو تنها نگذارید و در بخش نظرات بی صبرانه منتظر خوندن دیدگاههای شما هستیم ...
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 23 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید