میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
vue2014-released
جمعه 17 آبان 1392
در
اخبار دنیای CG

نرم افزار Vue 2014 منتشر شد

جمعه 17 آبان 1392
بالاخره نسخه جدید نرم افزار محبوب Vue منتشر شد و این نسخه از نرم افزار با عنوان Vue 2014 در اختیار کاربران و علاقمندان قرار گرفت . این نسخه پیشرفت های خیلی خوبی داشته و قابلیت‌های جدید خوبی بهش اضافه شده که از این پیشرفت‌ها میشه در بخشهایی مثل Rendering ، Workflow ، EcoSystems و محیط کاربری بهش اشاره کرد . همچنین 2 ویدئو برای نمایش و معرفی قابلیت‌های جدید این نسخه منتشر شده که در ادامه تقدیم حضورتون خواهد شد .
 
انتشار نسخه جدید نرم افزار Vue 2014 و نگاهی به ویژگی‌های جدید این نسخه
 
شاید مهمترین ویژگی‌هایی که در این نسخه میشه بهش اشاره کرد، محاسبات نوری و همچنین نور خورشید بر مبنای Physically، اضافه شدن فیلترهای جدید که از این بخش با عنوان Tone Mapping نام برده میشه، پشتیبانی از فرمت FBX و امکان ایمپورت کردن یک صحنه کامل شامل تمام آبجکتها به همراه تکسچرها، دوربینها و ... توسط این فرمت، امکان Import ویا Export کردن دوربینها با فرمت FBX یا CHAN، امکان خروجی گرفتن از تصاویر در حالت Multilayer با عمق رنگی 16 بیتی و 32 بیتی با پشتیبانی از فرمت OpenEXR 2.0 و همچنین امکان خروجی گرفتن از تمام Passes ها برای کامپوزیت کردن رندر نهایی،  تعامل بسیار خوب با نرم افزار Nuke و همینطور اضافه شدن امکان استفاده از Content های Plant Factory در نرم افزار Vue 2014 امکان‌پذیر شده که ساخت گیاهان رو در نرم افزار برای شما میسر میکنه. ابزار Plant Factory بصورت مجزا به عنوان یکی از نرم افزارهای این کمپانی داره بفروش میرسه و کاربران Vue 2014 میتونن از فایلهای ساخته شده توسط این نرم افزار استفاده کنن و استفاده از ویژگی ها و پارامترهای خاصی که برای این فایلها در نظر گرفته شده نیازی به خرید لایسنس Plant Factory نداره و کاربران میتونن از این پارامترها در نرم افزار وی یو ای استفاده کنن .
 
همونطوری که در بالا هم اشاره شد برای این ویژگی‌ها 2 ویدئو منتشر شده که من اونها رو براتون آماده و در قالب یک ویدئو در اختیارتون قرار میدم . در ویدئو زیر به بخش هایی مثل Multilayer و خروجی گرفتن از Passes ها با فرمت OpenEXR 2.0 و کامپوزیت اون توسط نرم افزار Nuke پرداخته میشه و خودتون میتونید ببینید که این نسخه از Vue چه پیشرفت‌های خوبی داشته . در بخش دیگری از ویدئو به قسمت Plant Factory پرداخته میشه و خواهید دید که با این ابزار چطور میتونید یک گیاه ساخته شده با Plant Factory رو فراخوانی و با تغییر پارامترها، اون رو انیمیت کنید .
 
پیشنهاد میکنم که ویدئوی زیر رو حما ببینید :
 
مشخصات
مدت زمان : 9 دقیقه و 2 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 36 مگابایت

 
البته من خیلی دوست داشتم که بصورت مفصل و کامل بپردازیم به بحث و بررسی درباره ویژگی‌های جدید این نسخه ولی زمانی میشه درباره نسخه جدید صحبت کرد که ما با نسخه قبلی کاملا آشنا باشیم و حالا که نسخه جدید منتشر میشه بتونیم تفاوتها رو نسبت به نسخه قبل بسنجیم و درباره نسخه جدید صحبت کنیم ولی از اونجایی که نسخه قبلی یعنی 11 و 11.5 بصورت عمومی منتشر نشد ( یا بقول خودمون کرک نشد ! ) به همین خاطر امکان استفاده از نسخه‌های قبل برای ما کاربران ایرانی میسر نشد .
امیدوارم که این اتفاق در نسخه 2014 نیوفته و اینبار ما بتونیم از این نرم افزار فوق العاده و قدرتمند استفاده کنیم
 
انتشار نسخه جدید نرم افزار Vue 2014 و نگاهی به ویژگی‌های جدید این نسخه
 
احتمالا میدونید که Vue نرم افزار بسیار بزرگی است و کارهای بزرگی رو هم در کارنامه خودش داره که باجرات میشه گفت در نوع خودش رقیب نداره و جالبه که بدونید درست همزمان با انتشار نسخه 2014 ویدئویی با عنوان e-on software's Latest Customer Showreel 2013 از طرف شرکت منتشر شده که شامل جدیدترین کارهای انجام شده با مجموعه نرم افزارهای شرکت e-on software هست که درواقع بیشترین کارها مربوط میشه به همین نرم افزار Vue که این ویدئو نیز در اختیارتون قرار میگیره .
 
امیدوارم که از دیدنش لذت ببرید :
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 52 ثانیه
کیفیت : HD
حجم : 18 مگابایت

 
اگه در ویدئو Customer Showreel 2013 دقت کرده باشید تمام نمونه کارهای از آثار بزرگ انیمیشن و فیلمهای سینمایی دنیا بودن . ( این باعث میشه که متوجه بشیم که این نرم افزارها از چه قدرتهایی برخوردار هستن )
 
امیدوارم که از این مطلب و همینطور از تماشای ویدئوها لذت برده باشید
 
حضور شما باعث ادامه اینگونه فعالیتها خواهد بود ...
 
براتون آرزوی موفقیت دارم
 
یاحق
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 47 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید