Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://mostafa3d.com/ Sat, 20 Apr 2019 23:19:13 +0000 Kunena 1.6 http://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://mostafa3d.com/ en-gb به وجود اومدن مشکل برای نرم افزار بعد از خالی کردن temp http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=137536#137536 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=137536#137536

حل شد با یه Uninstaller دیگه ای امتحان کردم درست شد]]>
گفتگوی آزاد Sat, 20 Apr 2019 18:55:23 +0000
مشکلی در مایا http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=137535#137535 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=137535#137535
و سوال دو روشی که میفرمایید برای اشیاعی که مثلا کات فیس شدند تا این تکنیک روشون اجرا بشه هم کاربرد داره .

خیلی احتیاج دارم ممنون میشم.]]>
مایا ( Maya ) Sat, 20 Apr 2019 18:26:04 +0000
داستان در انیمیشن - ساختار داستان http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=84&id=137529#137529 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=84&id=137529#137529 درود بر دوستان
من در حال ترجمه کتاب کارگردانی انیمیشن به نویسندگی Tony Boncroft هستم. بخشهایی از کتاب رو اینجا میزارم.
ساختار،فرم یا الگوی داستان یا هر نامی که بر آن می‌گذارید، راهی است برای در کنار هم‌ قرار. دادن بخشهای مختلف یک داستان تا داستانی قوی خلق شود. خیلی از منتقدین به آن لقب منفی فرمول میدهند. در اواسط سال 1990 که من به دیزنی پا گذاشتم آنها چیزی برای ساخت یک انیمیشن داشتند که به آن فرمول خانگی می‌گفتند و تقریبا چنین چیزی بود:


- یک قهرمان انتخاب کنید( ترجیحا یک شاهزاده خانم!)

- او را در مکانی غیر عادی مثل خاورمیانه،چین، روستایی اروپایی، زیر آب و ... قرار دهید.

- یک جاذبه عشقی را اضافه کنید ( یک شخص جذاب با جنس مخالف)

- یک شخصیت منفی و منفور و بدجنس! ( که برای متوقف کردن قهرمان داستان مصمم است) را اضافه کنید
وقتی که انیمیشن زیبای خفته را برای دختر 7 ساله ام گذاشتم اولین سوالی که پرسید این بود. این جادوگر چرا بدجنسه؟ سوال ساده ای بود که هیچ جای انیمیشن به آن پاسخی نداده بودند. این یعنی یک شخصیت پردازی ضعیف که با هنر انیماتورها پوشش داده شده بود


- چند تا آواز هم به این مخلوط بیافزایید و آرام هم بزنید!( آهنگهایی مثل«من میخواهم که...» ، « شمارگان بزرگ تولید...» و « من بدجنسم ...» و... )

- یک آواز پایانی با مضمون« درسی که یاد گرفتم...» در نظر بگیرید( مثلا « از روی جلد کتاب قضاوت نکن» ، « عشق پیروز است»، «با خودت رو راست باش» و...)

- و آنقدر این کار تکرار و تکرار و تکرار کنید تا تماشاگران بیایند وسط!

شاید یکی از عوامل مهم که باعث شد نظر منتقدان به کارهای این استودیو از دوران طلایی تا به امروز سیری نزولی داشته باشد همین باشد. داشتن یک فرمول برای راهنمایی داستان بد نیست اما وقتی این فرمول کم کم به خاطر استفاده زیاد و خروج از اصل، خودش را نشان دهد و به اصطلاح نخ نما شود چیزی جز خستگی و حس تکرار برای مخاطبان نخواهد داشت. این مسئله دوبعدی در مقابل سه بعدی نیست. اگر تماشاگران بتوانند محتوای داستان را با آهنگی که خوانده میشود، پیشگویی کنند اینجاست که یک چیز« آزموده» مبدل به سمی مهلک برای سینما خواهد شد.
فرمول داستان چیزی به غیر از ساختار واقعی داستان است. ساختار واقعی داستان تاریخی بسیار قدیمی دارد و به طور خلاصه داستان را به سه پرده یا act تقسیم میکند: پرده اول، پرده دوم و پرده سوم یا به عبارتی اول و وسط و آخر داستان. این ساختاری است که هنوز فیلمنامه نویسان برای فیلمهای سینمایی از آن استفاده میکنند.

پرده اول:
معرفی قهرمان : در این قسمت با این موضوع که « او کیست؟» و دنیای معمولی او چگونه است آشنا میشویم
کاتالیست:مشکلی خودنمایی میکند و یا چیزی او را به ماجراجویی میخواند
کشمکش: قهرمان در حال تصمیم گیری و خوددرگیری برای ورود یا گریز از ماجراست.
انتخاب: قهرمان تصمیم به ورود به ماجرا میگیرد

پرده دوم:
اتفاقات و کشفیات جدید در مسیر برای قهرمان : خطرات، فرصتها، دوستان و دشمنانی جدید
قهرمان به موقعیت و یا چیز مورد نظر می‌رسد.
آزمونی سخت که میانه پرده دوم محسوب میشود و قهرمان این آزمون سخت را به خوبی یا بدی یا با نتایج مثبت یا منفی پشت سر می‌گذارد.
قهرمان به موضوع مو د نظرش می‌رسد ولی عواقب و‌ پیامدهایی دارد.
همه چیز از دست می‌رود.

پرده سوم:
بازیابی (قهرمان برمیگردد)
موفقیت(قهرمان در مقابل آزمون سخت پیروز میشود که به آن نقطه اوج ***هم میگویند)
رفع اشکال( قهرمان دنیای عادی خودش را برای داشتن وضعیتی بهتر و‌به روشی غیر منتظره عوض میکند)

این خلاصه روشی است قدیمی-آزموده -در طول زمان -جواب داده! که انسان با کمک آن داستان میگوید. انسان های اولیه در کنج غارها به همین شکل داستان مغلوب کردن ماموت‌ها را میگفتند، شکسپیر نمایشنامه هایش را به همین روش مینوشت، جرج لوکاس داستان جنگ‌ ستارگان را با همین روش روی پرده نمایش برد. هر چه قدر هم سعی کنید که با آن‌ بجنگید در نهایت باید بدانید این روشی است که مخاطبان دوست دارند قصه بشنوند. برای شما به عنوان یک کارگردان دانستن این روش داستانی ضرورت دارد تا بتوانید آن را در مورد پروژه خودتان به کار ببرید و اگر هم خواستید با میل خودتان آن را به شکل دلخواه تغییر دهید. شاید مانند بسیاری از داستانها از لحظه « همه چیز از دست می‌رود» شروع کنید بعد داستان را به عقب برگردانید تا نشان دهید که قهرمان چطور به اینجا رسیده است. شاید هم بخواهید داستان را نه با معرفی قهرمان بلکه با کاتالیست یا مشکلاتی که به کارهای قهرمان جهت میدهند شروع کنید. این هم جواب میدهد. مهم این است که اول مواد لازم برای داستان را بشناسید.ساختار داستان ستون فقرات فیلم شماست.]]>
پیش از تولید Sat, 20 Apr 2019 06:02:31 +0000
درخواست متریال سنگ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=6&id=137528#137528 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=6&id=137528#137528 دنبال تکسچر حرفه ای و با کیفیت عالی سنگ زیر برای طراحی نما می گردم
اگر کسی نام این نوع سنگ را می داند اعلام کند
http://uupload.ir/files/f1ss_whatsapp_image_2019-04-18_at_15.19.53.jpeg]]>
مدلهای آماده Fri, 19 Apr 2019 18:56:36 +0000
ارتباط بین سین ها در یونیتی به چه صورت انجام میشود؟ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137526#137526 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137526#137526 این یک تمرین که به مشکلی برخوردم (خیلی ساده توضیح بدم)در یک سین یک پلیر داریم تعدادی سکه و یک کلایدر(به عنوان محدوده پایان بازی) و دوتا تکست یو ای داریم خب
کدنویسی به این صورت که:پلیر با برخورد به سکه ها سکه ها حذف و یکی به تکست اولی اضافه میشه در اخر وقتی وارد کلایدر میشه بازی تمام و تعداد سکه هایی که کسب شده و در تکست اولی نمایش داده میشد به تکست دومی اضافه میشه(هدف اینه که بعدا تکست دومی در منو باشد).حالا اگر تکست دومی در سین دیگری باشد(در سین منو) چطوری بهش از سین لول دسترسی داشته باشم؟
(منو پیاده شده و در سینی که پلیر سکه کسب میکنه در اخر دکمه برگشت به منو و... وجود دارد و در منو هم دکمه های پلی و ...)]]>
یونیتی ( Unity3D ) Fri, 19 Apr 2019 15:18:06 +0000
Update Runtime LightMap In Unity http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137525#137525 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137525#137525
می خواهم وقتی که بازی در حال اجرا هست و اشیاع جدید استاتیک اضافه میکنم. لایت مپ رو بروز رسانی کنم.

و این قابلیت باید در خروجی هم باشه.

یک لایت مپ با کیفیت پایین.

لطفا راهنمایی کنید.

با تشکر.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Fri, 19 Apr 2019 11:35:48 +0000
'نبود گزینه aiStandard در آرنولد http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=137517#137517 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=137517#137517 تازه دارم آموزش میبینم بخاطر همین سوالام احتمالا ابتداییه! و از این به بعدم زیاد اینجا میپرسم .. ممنون که تحمل میکنین

نسخه 2019 رو گرفتم اما طبق آموزش که پیش رفتم مال اون بابا داره ولی توی سیستم من نیست همچین گزینه ای . با ai standard surface امتحان میکنم اون نتیجه رو نمیده .
توی فروم های خارجی گشتم فقط گفته بودن تنظیمات رو ریست کنی درست میشه اما فرقی نکرد.]]>
مایا ( Maya ) Thu, 18 Apr 2019 14:42:21 +0000
(Xenomorph Bust (Alien http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137511#137511 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137511#137511 زیبراش مایا


]]>
گالری طرح ها Tue, 16 Apr 2019 09:00:03 +0000
سایه بعد از LightMap http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137508&limit=6&start=6#137508 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137508&limit=6&start=6#137508
ترین رو light map گرفتم. و نورپردازی اش هم خوب شده.

حالا وقتی یک جسم رو وارد سین میکنم نه نور دارد و نه سایه.
اگر خورشید جدید اضافه کنم. روی ترین تاثیر میزاره و اگر ترین رو فیلتر کنم. سایه اجسام روش نمی افته.
یک راه حل بدهید ممنون.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 15 Apr 2019 17:00:19 +0000
آموزش های TyFlow http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=7&id=137504#137504 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=7&id=137504#137504 آموزش های TyFlow را از طریق کانال آپارات:

کانال آپارات


یا گروه تلگرامی زیر دنبال کنید:

گروه تلگرام]]>
آموزشها Mon, 15 Apr 2019 05:12:31 +0000
اعمال محدودیت‌های جدید برای افزایش Target SDK http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=137495#137495 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=137495#137495
دوستان گوگل از 10 مرداد برای نصب برنامه ها اندروید محدودیت Target SDK پایین تر از 26 رو اعمال میکنه یعنی باید برنامه ها و بازی هامونو برای تارکت 26 به بالا خروجی بگیریم

سئوال اینه آیا برنامه هایی که با تارگت بالا تر از 26 خروجی میگیریم برای گوشی های اندروید لول پایین کار میکنه یا نه ؟]]>
اطلاعیه ها Sat, 13 Apr 2019 18:18:15 +0000
کار نیمه تموم خونه مون http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137493#137493 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137493#137493 img.mostafa3d.net/di/6XZG/2.jpg]]> گالری طرح ها Sat, 13 Apr 2019 14:03:40 +0000 [حل شد]مشکل نمایش ضعیف تکسچر در Substance Painter http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=137492#137492 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=137492#137492
اول بپرسم که چرا تالاری برای مطرح کردن تاپیک های مربوط به نرم افزار Substance Painter توی این سایت وجود نداره؟

من از نسخه ی Substance Painter 2018.3.2 استفاده می کنم و اخیراً مشکلی که پیش اومده اینه که توی قسمت Texture Set Setting رزولوشن رو روی 4096x4096 می زارم ولی کیفیتی کی نشونم می ده یکم بهتر از 2048x2048 هست.

یعنی کیفیت واقعی رو ارائه نمیده. البته حالتیه، بعضی وقت ها نشون می ده، بعد دوربین رو جا به جا می کنی دوباره کیفیت میاد پایین.

این مشکل تا حالا براتون پیش اومده؟ می دونین چجوری حلش کنم؟ توی فروم های خارجی چیزی ندیدم.

خودم احتمال می دم که یا از کرک باشه یا اینکه دوباره باید نصبش کنم.

2048x2048


4096x4096


*برنامه رو حذف کردم تمام فایل هاش توی درایو C رو هم حذف کردم، دوباره نصب کردم بازم مشکل حل نشد. البته وقتی بعد از نصب مجدد برنامه رو باز کردم تغییر ظاهری نکرده بود، حتی حافظه ی Recent Project هم دست نخورده بود.

کسی می دونه چجوری می شه برنامه رو به تنظیمات اول برگردوند و Reset بشه؟]]>
مباحث عمومی دنیای CG Sat, 13 Apr 2019 10:16:09 +0000
ابدیت و خرید درون برنامه ای در یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137488#137488 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137488#137488 اموزش خرید درون برنامه برای یونیتی
مثلا با پرداخت 2 دلار جان کاراکتر بیشتر بشه
یا قدرت شلیک در بازی شوتر بیشتر بشه
یا خرید اسلحه
برای گوگل پلی یا اپ استور

با تشکر]]>
آموزشها Fri, 12 Apr 2019 16:13:25 +0000
devxunity unpacker http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137479#137479 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137479#137479 اطلاعاتی دارین که این نرم افزار ایا کرک شده و در دسترس عموم افراد قرار داره یا نه؟
سوال اصلی اینه که:ایا راهی هست که کاری کرد تا به فایل های پروژمون (مثلا به مدل های 3دی) از فایل نهایی در فرمت apk نتونن دسترسی پیدا کنن؟]]>
یونیتی ( Unity3D ) Thu, 11 Apr 2019 18:37:53 +0000
Females _full body http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137476&limit=6&start=6#137476 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137476&limit=6&start=6#137476










بیس مدل در تری دی مکس و بقیه کار در زیبراش....رندر هم نشده فقط از داک زیبراش اسکرین شات گرفتم]]>
گالری طرح ها Thu, 11 Apr 2019 07:04:09 +0000
کسی از گوگل دولپر در این سایت درآمد داشته؟ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137457#137457 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137457#137457 کسی از گوگل دولپر درآمد داشته
می خوام بدونم نامی که باهاش ثبت نام کردی باید هم نام حساب بانکی که درست می کنی باشه یا مهم نیست]]>
یونیتی ( Unity3D ) Mon, 08 Apr 2019 07:58:26 +0000
خرید workstation یا پی سی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=103&id=137448#137448 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=103&id=137448#137448 بنده ۲ هفته ای هست برای خرید یک سیستم مخصوص رندرینگ واقعا داره مغزم سوت میکشه از بس که تنوع خیلی زیاد
بنده حدود ۱۰ میلیون بودجه دارم ( یکم کم و زیاد تر) موندم کدوم یک از این سیستم هارو بگیرم
دوتا از سیستم های مد نظرم workstation استوک هست:
#SERVER WORKSTION DUALL CPU INTEL XEON
سرور با 2 پردازشگر اینتل زئون
MB:HP
CPU 1:INTEL XEON 5620
CPU 2:INTEL XEON 5620
شانزده هسته کش 24
RAM:24 G ECC FULL BUFFER UP TO 288G
HDD 1:120G SSD UP TO 5000
HDD 2:1000G SATA UP TO 5000
VGA: NVIDIA QUADRO 4000 2G DDR5 SHARE TO 20G 256 BIT
با دو خروجی تصویر
CASE: GREEN STRIKER
POWER: GREEN
DVD

قیمت:10.500.000
با 6ماه گارانتی

یا این یکی
7.Dell T5600 WorkStation
Cpu : Dual Intel Xeon E5 2643
8Core 16Thread 20MB Cache
Ram : 32GB ECC DDR3
Hard : 128GB SSD + 1TB HDD
VGA : Quadro 4000 2GB DDR5
USB 3.0

11.500.000T

یا یه پی سی که خودم میخوام جمع کنم
MB: asus b350
Cpu: core i5-8400 2.8GH
Ram: 16Gb ddr4 2400
Vga: gtx 1050ti 4GB یا gtx 1060 6GB
SSD: 240 GB WD
Hdd: 500
ممنون میشم راهنماییم کنید.
با تشکر]]>
مشاوره خرید سیستم و قطعات Sun, 07 Apr 2019 19:47:03 +0000
نورپردازی و شیدرینگ برای اندروید http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137446#137446 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137446#137446



باید چه کارایی انجام بدیم؟از لایت مپ استفاده کنیم بجای نور ریل تایم بعد چی شیدر متریال کلا چه چیزایی نیازه من هرچی گشتم و تمرین کردم از متریال و شیدر موبایل خود یونیتی استفاده کردم یه کیفیت قابل قبول نتونستم رو اندروید داشته باشم.
خسته شدم سره این بحث اصلا کلا برای یادگیری یونیتی سست شدم چون چندروزه درگیرشم نمیتونم بجایی برسم تو یونیتی انگار درسته ولی وقتی خروجی میگیری رو گوشی کیفیت افتضاح میشه نمونه:نورای ابی و بنفش چیه نمیدونم نوری نیست خودبخود اومده


البته در تصویر بالا لایت مپ بیک شده اینطوری کلا بهم ریخته بدون لایت مپ با ریل تایم مشکلی نداره و در تست گوشی کیفیت قابل قبولی داره ولی خب برای گیم بهینه نمیشه
لایت مپ مشکل داره ابجکت ها یووی دارن و خطایی برای یووی نمیده هرچی هست زیرسر لایتمپ یونیتی
ویرایش شد]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 07 Apr 2019 16:56:12 +0000
معرفی پلاگین Smooth Boolean 1.0 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=8&id=137445#137445 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=8&id=137445#137445


www.aparat.com/v/r4Hiy

درود برهمگی ؛ البته قبله همه چی بگم این پلاگین تقریبا یک سال و نیم بعد از پلاگین Hard Ops در نرم افزار بلندر اومد و تو بلندر شما ریلتایم میبینید فیلت رو ولی تو این ریل تایم نیست ؛ حالا ویدیو رو ببینید خودتون بیشتر متوجه میشید
قیمته این پلاگین 100 یوروعه ؛ خیلی از لحاظ زمانی برای اونایی که گیم است تولید میکنن یا در کل هارد سرفیس کار میکنن خیلی کاربرد داره ؛ البته در تریدیمکس ما یک اوپن سابدیو داریم ولی مش درست حسابی تحویلمون نمیده ولی این ظاهرا میده
لینک ویدیو در یوتییوب : youtu.be/XdSokL0HY0s
لینک سایتش اگه میخواین بخرید ؛ نخرید البته ! : www.km-3d.com
و یه سوال چرا اتودسک اینجور چیزا رو در نرم افزاره اصلی قرار نمیده ؟ چون که دوستان یه بیزینسه اینا یه نرم افزارو از ساله 2000 فروختن هرسالم هیچکاری نکردن فقط قیمتو بردن بالا !
خدایی نرم افزار های شرکت اتودسک همگی مسخرن چرا تو نرم افزارای دیگه برای تغییره ویو از یه هاتکی میشه استفاده کرد تو نرم افزارای اتودسک باید تحریمارم ورداریم تا بشه یه ویو عوض بشه :|
مثلا سالید ورک و با اتوکد مقایسه کنید ؛ بعد قیمتاشم مقایسه کنید ....
این آپارات ام پیره ادمو در میاره تا آپلود کنه الان اگه رفتین تو لینک ویدیو نبود یه ربع دیگه وارد لینک بشین :)]]>
پلاگین ها Sun, 07 Apr 2019 16:41:17 +0000
بازگشت مکس به صحنه با tyFlow http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=8&id=137442#137442 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=8&id=137442#137442
توصیف سازنده اینه که با این ابزار مکس دوباره به بازی بر میگرده !

برخی از قابلیت های این پلاگین :
+ محیط کاملا مشابه با Pflow
+ انجین های فیزیک بهتر ، پشتیبانی از VrayNext ، کش ریل تایم + استفاده از OpenCL در محاسبات ، قابلیت retiming شبیه سازی ها
+ قابلیت شبیه سازی وکسلی و پشتبیانی از PhoenixFD
+ ابزار شبیه سازی جمعیت به صورت پیشرفته
+ ابزار شبیه سازی تخریب و شکستن به صورت پیشرفته
+ پشتیبانی کامل از Nitrous ویوپورت مکس




این پلاگین ارزشمند رو رایگان دانلود کنید.



نمونه کار های فوق العاده پلاگین


پلاگین tyFlow از نزدیک تر

تجربه ی شخصی از تست کردن tyFlow - قسمت اول

محیط کاملا شبیه به pflow با تمام operator های اصلی pflow به علاوه پارامتر های جدید و تصحیح شده !

امکان برنامه نویسی اپراتور جدید با زبان محبوب #C ! این بخش واقعا لازم بود.

▫️سیستم Cache هوشمند ! دیگه نیازی به کش گیری با زدن 10 بار دکمه Cache نیست همینطور لازم نیست برای هر ابدیت کش بگیریم ، خود پلاگین با حرکت تایم لاین مکس کش میگیره و تغییرات هم خودکار اپدیت میکنه یعنی شما بادیدین فریم 200 و 80 بدون مابین دیگه نیازی به شبیه سازی این دو فریم ندارید!

فوق العاده سریع ! سرعت شبیه سازی به طرز شگفت انگیزی بالاست و همزمان با GPU و CPU گویا محاسبه میشه!
یک شبیه سازی با 10 میلیون پارتیکل تنها در 6 دقیقه و 11 ثانیه انجام شد تازه شبیه سازی ذره به ذره با کالیدر Sphere ....


سادگی محیط ، اپراتور های بسیار پیشرفته! من بدون هیچ دانش قبلی و فقط از pflow در کمتر از ده دقیقه تونستم یک خروجی خوب شبیه سازی خاک و برف ایجاد کنم ! چیزی که در tp و lucid دردسر داشت و باید کلی وقت میذاشتید!


قدرت شبیه سازی بسیار بالا ! شما در این پلاگین قادرید هر چیزی رو از اب ، گاز ، اتش ، خاک ، برف ، روغن ، موجودات ریز و حشرات ، مواد بادی ، مواد نرم ، مواد نیمه سخت و ... شبیه سازی کنید !


دقت بسیار بالا در شبیه سازی با Solver های قدرتمند ! یکی از چیز هایی که توجهم رو خیلی جلب کرد قدرت شبیه سازی ای بود که در tp و pflow اذیت میکرد و اونم لرزش های خفیف ، رد شدن اجسام از همدیگه ، رد شدن پارتیکل ها از کالیدر ها و ... بود که در این پلاگین هیچ اثری ازش نیست !


هماهنگی سریع و بدون دردسر با V-Ray ، بعد از شبیه سازی در 7 دقیقه موتور رو گذاشتم روی ویری و یک رندر گرفتم ، سرعت رندر عالی بود چون سریعا tyflow کل پارتیکل هارو به صورت VrayInstance به ویری ارسال کرد و ویری هم با سرعت بالا اونارو رندر گرفت!


این پلاگین واقعا با نبوغ ایجاد شده و دقیقا چیزی رو هدف گرفت که خیلی سال مورد نیاز بود ، خیلی ها سعی کردن انجین جدیدی بسازن و ... اما این شخص بدون دست کاری روش همیشگی مکس قابلیت هارو ارتقاع داده و هر چیزی لازم بوده رو ایجاد کرده تا هم نرم افزار کاملا به روز بشه و هم کاربرا دیگه مجبور به یادگیری یک روش یا محیط جدید نشند !


امیدوارم شما هم بتونید ازش به خوبی استفاده کنید ، منتظر بررسی های بعدی باشید.]]>
پلاگین ها Sun, 07 Apr 2019 13:55:41 +0000
نحوه تنظیم سایز پلیر با چند سایز دیگر http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137441#137441 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137441#137441
دوربین در نظر گرفته شده حالا چطور اینا رو با هم تنظیم کنم که مثلا هرچی سایز پلیر بزرگتر شد به همون اندازه و یا بیشتر دوربین

بالاتر بره و چرخش پلیر و بدنش که هر کدوم متفاوته به اندازه ای تغییر کنه؟

bodySize = 1f
headRotate = 0.7
bodyRotate = 15f
cameraSize = 6f

این اندازه های پیشفرض هنگام شروع هستن که هنگام غذا خوردن پلیر گفتم به اندازه زیر بزرگتر بشه:


حالا چطور بقیه سایزها رو تنظیم کنم با سایز بدن که همونقدر که پلیر بزرگتر میشه دوربین سایزش بالاتر بره و چرخش سر و چرخش

بدن کمتر بشه؟

همچنین هنگام سرعت گرفتن پلیر گفتم سایز بدن کم بشه:

و حالا چطور سایزهای دیگر رو با توجه به بدن کم کنم که خلاصه همیشه در یک اندازه باشه زوم دوربین با پلیر و چرخش سر با بدن و...


سایز اولیه رو که بالا گفتم و سایز نهایی هم میخوام در حد زیر باشه حالا طبق کدهای بالا باید چطور عمل کنم هنگام غذا خودن چقدر

از چرخش بدن کم کنم و یا تقسیم بر چند کنم و دوربین چطور، چقدر زیاد کنم و یا تقسیم کنم و همچنین هنگام سرعت...

bodySize = 3f
headRotate = 0.1
bodyRotate = 5f
cameraSize = 14f

با تشکر.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 07 Apr 2019 13:02:39 +0000