Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://mostafa3d.com/ Thu, 21 Mar 2019 02:44:54 +0000 Kunena 1.6 http://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://mostafa3d.com/ en-gb فعال کردن اینترنت رایگان مخابرات؟ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=137302#137302 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=137302#137302
مخابرات اعلام کرد برای تلفن های ثابت از ساعت 24 چهارشنبه اول عید تا 15 فروردین 10 گیگ اینترنت رایگان هدیه داده میشه !

الان این حجم و چطوری باید شارژ کرد ؟...در پنل سایت مخابرات که گزینه ای چیزی نداشت!

کدی چیزی داره باید بزنیم فعال بشه؟]]>
گفتگوی آزاد Wed, 20 Mar 2019 23:51:29 +0000
آموزش آماده سازی sdk اندروید http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137301#137301 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137301#137301
مشکلی که خیلی از بچه ها دارند عدم راه اندازی ملزومات خروجی گرفتن اندروید هست که در این تاپیک نحوه این کار قدم به قدم بیان میکنم. این نکته عرض بکنم که یونیتی در حال عدم پشتیبانی از بیلد فعلی اندروید هست و راه درست و اصولی بیلد گرفتن در اندروید استودیو هست.

چطوری اندروید استودیو نصب کنیم:

اولا شما نیاز به یک پیش نیاز دارید و اون هم چیزی نیست جز jdk
برای اندروید استودیو در حال حاضر مهم ترین jdk 7 و 8 هست که از لینک زیر دانلود کنید:

soft98.ir/software/692-sun-java-se-runtime-environment.html

دقت کنید که runtime نصب نکنید و SE Development Kit را نصب کنید
اگر هر دو نسخه 7 و 8 را نصب کنید مشکلی نیست


گام بعد ساخت environment varible در ویندوز برای معرفی محل نصب جاوا هست.
دفت کنید که بدون متغیر JAVA_HOME عملا جاوا شما در مرحله بیلد اپ اندروید بلا استفاده هست!!!
برای تنظیم این وریبل میتوانید از این آموزش استفاده کنید:
notif.ir/setting-the-java_home-variable-in-windows-2069.html


مرحله بعد نصب اندروید استودیو هست. برای نصب اندروید استودیو از لینک زیر استفاده کنید:
soft98.ir/mobile/16739-Google-Android-Studio.html

خوب در قسمت بعد نیاز به دانلود و نصب sdk دارید. در اولین اجرای اندروید استودیو خودش تنظیمات از شما میخواد و اگر اینترنت مناسب دارید(بهترین روش) و یک شیلترشکن حتما و حتما اقدام به دانلود sdk اندروید کنید! دقت کنید در اکثر بخش ها شما فقط نیاز به داشتن آخرین sdk اندروید دارید همراه با minimom نسخه ای که از اندروید نیاز دارید که من نسخه 16 را توصیه میکنم.
پس شما نیاز به داشتن آخرین نسخه + نسخه 16 اندروید دارید و باقی نسخه ها را اصلا نیازی ندارید!!
برای اینکار، یعنی راه اندازی اولیه اندروید استودیو از دقیقه 3:30 به بعد کلیپ زیر را ببینید! دقت کنید که حتما و حتما شیلترشکن برای دانلود از سرور گوگل نیاز دارید:
www.youtube.com/watch?v=br-1VuwIjd8

در قسمت آخر هم برای تنظیم بیلد کردن با اندروید استودیو(گردل) تنظیم زیر را اعمال کنید در یونیتی:


و الان براحتی میتونید پروژه یونیتی را در اندروید استودیو باز کنید و فایل apk را بسازید!]]>
آموزشها Wed, 20 Mar 2019 23:46:23 +0000
بازی در حال ساخت من به سبک crossy road http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137300#137300 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137300#137300 بازی در حال ساختم به سبک crossy road
براش اکانت گکل 25 $ دادم خریدم بابت بلند پروازیم تو کار اولم خواستم با اکانت گوگل پلی هم بیرون بدمش
کدنویسیش از بیخ با من
رابط کاربریشو خواهرم کشید برام مدلسزی هم یه ذرشو اقا نریمان رامزی زحمتشو کشیدن
در کل خیلی چیز شاخی نیست ولی خب زحمت داشت یخورده
رقابت انلاین و سایر سرویس های گوگل پلی رو هم اضافه می کنم بزودی
عکسهاش :












کلیپاش و هم ببینید بد نیست خوشحال میشم نظر بدید :
s9.picofile.com/file/8355583118/Capture_31_x264.mp4.html
s9.picofile.com/file/8355583168/Capture_36_x264.mp4.html
s9.picofile.com/file/8355583242/Capture_37_2_x264.mp4.html
s9.picofile.com/file/8355583342/Capture_37_x264.mp4.html
s9.picofile.com/file/8355583492/Capture_38_x264.mp4.html
s8.picofile.com/file/8355583668/Capture_39_x264.mp4.html]]>
آموزشها Wed, 20 Mar 2019 16:33:38 +0000
گرافیک بازی جیم فنگ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137292#137292 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137292#137292
چند وفت پیش بازی جیم فنگ رو منتشر کردم ولی خیلی خوب دانلود نخورد و خب دیگه نا امید شدم آپدیتش کنم
برای همن چند تا تصویر از بخش های مختلف بازی رو میزارم تا ببینید از لحاظ گرافیکی تا تونستیم کم نذاشتیم













اینم لینک تریلر بازی
www.aparat.com/v/efL4d/بازی_جیم_فنگ

اگه خواستید بازی رو دانلود کنید تشکر]]>
گالری طرح ها Tue, 19 Mar 2019 01:38:50 +0000
مشکل در خرید محصول مصرف شدنی مایکت http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137269#137269 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137269#137269 بعد از خرید مصرف شدنی اگر برنامه رو ببندم دوباره بازکنم اول برنامه مصرف شدنی رو دوباره آپدیت میکنه و اضافه میکنه
یعنی اصلا خرید انجام نمیده
مشکل کد من کجاست؟]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 17 Mar 2019 11:24:09 +0000
متد جدید کرک | تلقین کد ها | رهایی از باگ ها http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=137258&limit=6&start=12#137258 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=137258&limit=6&start=12#137258 < جهت مطالعه >

بررسی حقیقت : "کرک نرم افزار مثل نسخه اصلی نیست!"

بارها جمله بالا رو شنیده اید و همیشه بین علما بحث بوده که نسخه کرک شده مانند نسخه قانونی و اصل نیست و بار ها از سازنده ها و نمایندگی های فروش به شما گفته شده که نسخه اصلی رو بگیرید چون نسخه کرک شده دارای ایراده ...

من همیشه با توجه به یک سری منطق گفتم که این حرف اشتباهه و بستگی به نحوه شخص Cracker و دانش اون داره ...

اما بگذارید نگاهی دقیق تر به این قضیه بندازیم :
< A.Fact Check>

▫️ کرک بر روی پرفومنس تاثیر میگذارد : غلط
▫️ کرش نرم افزار یکی از عامل های کرک هست : صحیح
▫️ کرک باعث ایجاد باگ در نرم افزار می شود : صحیح
▫️ کرک ها میتوانند به مکس و نرم افزار اصلی صدمه بزنند : غلط

⚠️ دلیل اثبات حقایق بالا رو در متن زیر مطالعه میکنید ، هرکسی چیزی غیر از این ها گفت بدونید غیر علمی صحبت میکنه...

< B.How They Crack ? >


شاید براتون این سوال پیش اومده باشه که چطوری کرکر ها یک نرم افزار رو کرک میکنند ؟

قبل از هرچیز باید بدونید یک شخص کرکر با یک دولوپر و سازنده نرم افزار فرق میکنه و شخص مابین این دو "هکر" ـه.

یک برنامه نویس نرم افزار زبان های برنامه نویسی (C++/C , C# , Java ... ) رو بلده و با این زبون ها نرم افزار ها رو ایجاد میکنه .

یک Cracker و هک کننده نرم افزار شاید دانشی از زبان های برنامه نویسی نداشته باشه ، دانش اصلی این اشخاص زبان ماشینی یا همون Machine Code هست.

شما به عنوان یک برنامه نویس میدونید نوشتن MessageBox("Hello!") :D یک پیام Hello رو نشون میده ، بعد از نوشتن این کد در زبان مورد نظر موقع ساخته شدن خروجی کد که مثلا Exe هست ، این کد ها تبدیل به زبان ماشین یا همون باینری میشند که شامل 0 و 1 هست .

کرکر ها نرم افزار شما رو اجرا میکنند و وقتی کامپیوتر برنامه شمارو به اسمبلی تبدیل میکنه در حافظه و اجراش میکنه ، این افراد با نگاه کردن به اسمبلی های نامفهوم معنی اون رو میفهمند میدونند که مثلا push 20 , eax null , push title در نتیجه باعث یک پیام میشه ، این زبان یکی از سخت ترین زبان های دنیاست ...

خب ، پس کرکر مثلا ویری رو اجرا میکنه و با خوندن اسمبلی میفهمه که در این نقطه در حافظه ویری لایسنس میخواد و اون رو باز نویسی میکنه.

بعد از باز نویسی شدن حافظه اون رو از حافظه به روی هارد منتقل میکنه و در اختیار شما میگذاره ، به این عملیات Patching میگن ...

حالا فرض کنید وقتی این عملیات انجام شده معلوم نیست که چه تغییرات دیگه ای در حافظه بر روی پلاگین توسط مکس ، خودش و ... ایجاد شده ...

پس فایل جدید ساخته شده میتونه شامل کلی باگ ، لگ ، خطا و ... باشه ...

ابداع شیوه جدید کرکینگ با نام "InceptionCracking"

چند وقت پیش بحثی داشتم با چند کرکر معروف CGPersia در مورد این قضیه و از خیلی هاشون شنیدم که این مشکل در کرکینگ هست و با خودم گفتم میشه این روش حل کرد یا نه ! یک ایده به ذهنم رسید که گفتم ارزش بررسی کردن داره ...

پس به یکی از دوستان نزدیکم که تخصصش امنیت نرم افزار و کرکه پیام دادم و براش ایدم رو توضیح دادم و اون هم نظرش جلب شد و گفت احتمالش خیلی زیاده که این ایده عملی بشه ، از اونجایی که سرش خیلی شلوغ بود مجبور بودم خودم کانسپت ایجاد کنم...


احتمالا بیشتر شما فیلم Inception رو دیدید ، ایده من دقیقا چیزی شبیه به کاری بود که افراد در این فیلم میکردند ، اینکه ما بدون دستکاری در نرم افزار اصلی بهش تلقین کنیم که رجیستر شده و خود نرم افزار بقیه کار هارو انجام بده ...

قبل از هرچیز ما به یک Inceptor یا شخص تلقین کننده ( در اینجا یک نرم افزار جانبی ... ) نیاز داشتیم و از اونجایی که تجربه خوبی در ساخت پلاگین برای مکس داشتم تصمیم گرفتیم این تلقین کننده خودش یک پلاگین 3dsmax باشه .

مورد آزمایشی که انتخاب کردم یکی از پلاگین های خودم بود ، شروع به تحقیق کردم و یک سری کار هارو انجام دادم حدود 1 هفته وقت برد تا تلقین کننده ساخته بشه و به طور باور نکردنی بدون کوچکترین تغییری در ساختار اصلی پلاگین اون رو فعال کرد.

نتایج رو به دوستم نشون دادم و اون هم اول تعجب کرد و بعد خوشحال شد و گفت که روی نسخه جدید و اخر ویری داره کار میکنه و تصمیم گرفت که از متد من برای این پلاگین استفاده کنه...

بعد از 5 روز امروز بهم خبر داد که متد من روی ویری کار کرده و بهش تلقین کرده که لایسنس معتبر وجود داره و کاملا ویری رو فعال کرده اما باید کاملا مطمئن بشه که هیچ مشکلی پیش نمیاد و این روش رو از هر بعد بررسی کنه ...

این روش تمامی منطق های سازندگان و نمایندگان نرم افزار هارو برای استفاده نکردن از نسخه کرک زیر سوال میبره ... اما ما هیچ گونه سورس کد یا برگه تئوری ای از این متد پخش نمیکنیم چون با این روش خیلی کار های خطرناکی در زمینه نرم افزار میتونه به وقوع بپیونده !

⚠️ هموطنور که گفتم ما هیچ وقت یک شخص و برنامه نویس رو مورد هدف قرار نمیدیم و نرم افزار هایی رو با این روش کرک میکنیم که کرکش در حال حاضر موجود باشه و کمپانی مورد نظر ضرری رو متحمل نشه از سمت ما !

نفع بیشتر این قضیه برای شما کاربران و هنرمندانه که در محدودیت زندگی میکنید و از باگ های نرم افزاری خسته شدید...


ویدیو اول از هسته اصلی نرم افزار تلقین کننده که توسط بنده نوشته شده :





منتظر اخبار جدید باشید.
با احترام]]>
مباحث عمومی دنیای CG Sun, 17 Mar 2019 08:45:14 +0000
سوال و درخواست اموزش در رابطه با افترافکت و پریمیر http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=28&id=137256#137256 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=28&id=137256#137256
دوستان سلام وعرض ادب خدمت تمامی استادان گرامی انجمن

من یک سوال داشتم در رابطه با ساخت یک ویدیو

سوال:

ما در حال ساخت یک کلیپ هستیم که شخصیت در کلیپ میمیره! و اینجا روحش بلند میشه و به خودش که روی زمین افتاده نگاه میکنه.

برای اینکار ما 2 تا ویدیو گرفتیم یکی اینکه میخوره زمین و یکی اینکه بلند میشه و خودشو میبینه

توی اونی که بلند میشه و خودشو میبینه اپاسیتی ویدیو رو کم کردیم ( در پریمیر ) که و شخصیت شبیه به روح شده!

ولی مسئله ای که هست اینه که باید روح دورش یک نور تیره یا یک المانی اضافه بشه که واقعی تر بنظر برسه

برای این کار شخصی هست که بتونه راهنمایی کنه؟؟

باید از پلاگین خاصی استفاده کرد برای تیره کردن و یا به اصطلاح تبدیل به روح کردن یک کاراکتر در کلیپ یا اینکه تنظیمات نور خاصی وجود داره؟؟

ممون میشم راهنمایی کنید]]>
افتر افکت ( After Effects ) Sun, 17 Mar 2019 06:19:18 +0000
مشکل در آپلود پکیج به سایت یونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137253#137253 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137253#137253 این تایپیک دوباره نوشته شد
رفتم توی سایت یونیتی و براساس آموزشی که خود سایت گذاشته بود خواستم پکیج به سایت یونیتی آپلود کنم ولی یه مشکل پیش اومده که امیدوارم گسی باشه کمک کنه
موقعی که پکیج asset store tools رو توی پروژه آپلود میکنم و از بخش مربوطه گذینه ی آپلود پکیج رو میزنم یه بخش بالا میاد برای اینکه ایمیل و رمز اکانت خودم رو بزنم ولی بعد از زدن و تأیید کردنش بعد از چند ثانیه دوباره میاد
]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 17 Mar 2019 00:06:08 +0000
Peugeot 405 Renders http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137251&limit=6&start=6#137251 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137251&limit=6&start=6#137251
چندی پیش ، یعنی خیلی وقت پیش ، یه پژو 405 ساخته بودم که تاپیکش هنوزم هست . رندر هایی که هم اکنون میبینید داغ داغ تازه از

تنور بیرون اوردم ، تغییرات زیادی توی مدل انجام دادم ، رندر هم با استفاده از منتال ری گرفتم و خلاصه اولین رندر OutDoor رسمی هست

که گرفتم (قبلا هم انجام داده بودم ولی بدرد نخور بودن) این الان از Mr sun و Mr sky توش استفاده شده . سعی کردم تا جای ممکن

ریلستیک بشه ، و این هم اضافه کنم داخلی به دلیل اینکه این ماشین مربوط به پروژه بازی اندرویدی هست لوپولیگان ساخته شده.

خوشحال میشم نظراتتون رو بشونم.

باتشکر امیدوارم خوشتون بیاد.







]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Sat, 16 Mar 2019 19:37:28 +0000
پکیج terrain composer unity 4 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137250#137250 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=45&id=137250#137250 آموزشها Sat, 16 Mar 2019 15:09:52 +0000 کاراکتر پسر بچه http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137247#137247 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137247#137247 حالتون خوبه.
من باز اومدم با یه کار جدید.
این کار رو در تری دی مکس و مادباکس انجام دادم و رندرش رو با vray next گرفتم که فوق العاده بود.
تکسچرش با مادباکس و quxel suite انجام شده.
تصاویر اول و دوم کمی با فتوشاپ اصلاح رنگ شدن ولی تصویر سوم بدون اصلاح رنگه و مستقیم رندره.
امیدوارم براتون جالب باشه کارم .منتظر نظراتتون هم هستم.


]]>
گالری طرح ها Sat, 16 Mar 2019 12:15:02 +0000
حل مشکل نوشتن متن فارسی طولانی درون یک text دریونیتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137246#137246 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=137246#137246
مدتها پیش میخواستم داخل یک تکست در اینسپکتور یونیتی عبارات فارسی طولانی(مثلا چند خطه قرار بدم). ولی وقتی خروجی میگرفتم. متن به هم ریخته نمایش داده میشد یعنی از آخر به اول. مثل عکس زیر(سمت چپ):



راه حل:عکس بالا(سمت چپ)
تبدیل
Line Spacing
از 1 به -1]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sat, 16 Mar 2019 10:23:13 +0000
MInfo 1.0.1 | نمایش اطلاعات فایل مکس http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137244#137244 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137244#137244
MInfo 1.0.1
ابزار کوچیکی جهت نمایش اطلاعات فایل های مکس بدون نیاز به نصب بودن مکس و ...





اطلاعاتی که ابزار به شما میده :
- ورژن فایل مکس از مکس 1 تا 2019
- ورژن دقیق ذخیره کننده + ورژن سرویس پک
- ابعاد رندر و موتور رندر استفاده شده
- لیست تمام ابجکت ها ، متریال ها ، تسکتچر ها ، پراکسی ها و ...
- تصویر ذخیره شده از صحنه
- میزان فشرده سازی
- تعداد ورتکس ها و فیس های صحنه
- تعداد متریال ها و ابجکت ها


دانلود

رمز فایل : cgnova]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Sat, 16 Mar 2019 00:39:05 +0000
Stylized Soldier http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137239#137239 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137239#137239 فقط یه مورد رو بگم، این اولین بارم بود که خروجی فایبر مش زبراش رو تو مایا امتحان می کردم و باید اعتراف کنم کلا مبحث مو بسیار سخت تر از اون چیزی بود که فکرشو می کردم و متاسفانه تو تلاش اول هم اومدم از موی فرفری که اکثر سیاه پوست ها این طوری هستند که خب نتیجه شد این :|
که البته این هم شیدر مو آرنولد استفاده کردم.


]]>
گالری طرح ها Fri, 15 Mar 2019 15:27:29 +0000
مشکل BumpMap در Scatter http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137234#137234 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=137234#137234 من امروز می خواستم یه آبجکت با یه متریال خیلی ساده که یک Displacement Map (یا Bump Map) داشته باشه رو توی صحنه تکثیر کنم ، من هم از MultiScatter استفاده کردم و هم از Forest Pack هر دو گویا اون مپ های خاص رو حذف می کنن





کسی با الگوریتم های Scattring آشناست؟ چرا از اون مپ ها موقع رندر صرف نظر میشه؟ و آیا راهی هست که بشه تعداد زیادی شی رو با اون متریال تکثیر کرد؟

پیشاپیش ممنون م]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Thu, 14 Mar 2019 08:25:36 +0000
روند ساخت انیمیشن دومم !(On30) http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137225&limit=6&start=6#137225 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=137225&limit=6&start=6#137225 قبلا یه انیمیشن تو تاپیکی به نام یه تیکه از انیمیشنم رو روند ساختش رو گذاشتم بعد یه مدت یه شرکت تاکسی اینترنتی به نام آنسی کار منو دید و گفت میخواییم با شما همکاری داشته باشیم متاسفانه اونا برای طراحی کاراکتر یه همکار ناخواسته اوردن که کارمو یه مقدار یواش کرده ! امروز یخورده مدلسازی کردم و مخواستم با شما اشتراک بذارم مراحل ساخت رو !
این رندرا ناقصن فقط برای اینکه چندتا مدل سه بعدی تو کار معلوم شه گذاشتم لطفا پیشنهادی دارید بگید بنده در کل تازه کارم
ممنون میمش راهنماییم کنین سیاهی محل عبور عابرین پیاده نرمال مپ داره و یکم بد شده میدونم
این دفعه با مکس 2018 شروع کردم و فلش رو دور انداختم و با adobe animate ادامه میدم افتر افکت هم که همیشه تو کار هست !
سپاس (لوگو ها حذف میشن در اخر کار البته اگه شرکته پولمو هم بده ! در اصل چون من تو شهرشون بودم و خیلی حرفه ای نبودم و کار براشون نسبتتا قابل قبول بود اومدن سراغم!XD) در ضمن از همه چیز من بدتر رندرینگ من هست اگه اموزشی تو وتیوب و غیره سراغ دارن منون میشم بگید با وی ری کار می کنم . ممنون ازتوجهتون !




]]>
گالری طرح ها Wed, 13 Mar 2019 19:53:24 +0000
انیمیشن های تبلیغاتی http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=83&id=137224#137224 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=83&id=137224#137224 برای پایان نامم نیاز دارم
منبع چه فارسی باشه چه انگلیسی معرفی کنه
یا اینکه هر سوالی در مورد انیمیشن های تبلیغاتی دارین مطرح کنید
ممنون]]>
انیمیشن سازی Wed, 13 Mar 2019 18:49:10 +0000