Mostafa3D - Forum Kunena Site Syndication http://mostafa3d.com/ Sun, 21 Oct 2018 20:05:16 +0000 Kunena 1.6 http://mostafa3d.com/components/com_kunena/template/nts_krevista/images/icons/rss.png Mostafa3D - Forum http://mostafa3d.com/ en-gb ترسناک http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=134389#134389 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=61&id=134389#134389
یه کار همینجوری از سر بیکاری
ممنون میشم نظر بدین]]>
گالری طرح ها Sun, 21 Oct 2018 19:35:53 +0000
ارور فجیه هنگام خروجی اندروید http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134386#134386 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134386#134386 من با SDK که همیشه خروجی گرفتم اومدم خروجی بگیرم سیلی محکمی خوردم اینم سیلی !


Win32Exception: ApplicationName='E:\SDK\SDK\build-tools\android-7.0\aapt.exe', CommandLine='package —auto-add-overlay -v -f -m -J "gen" -M "AndroidManifest.xml" -S "res" -I "E:/SDK/SDK\platforms\android-23\android.jar" -F bin/resources.ap_', CurrentDirectory='Temp/StagingArea'
System.Diagnostics.Process.Start_noshell (System.Diagnostics.ProcessStartInfo startInfo, System.Diagnostics.Process process)
System.Diagnostics.Process.Start_common (System.Diagnostics.ProcessStartInfo startInfo, System.Diagnostics.Process process)
System.Diagnostics.Process.Start ()
(wrapper remoting-invoke-with-check) System.Diagnostics.Process:Start ()
UnityEditor.Utils.Program.Start (System.EventHandler exitCallback) (at C:/buildslave/unity/build/Editor/Mono/Utils/Program.cs:44)
UnityEditor.Utils.Program.Start () (at C:/buildslave/unity/build/Editor/Mono/Utils/Program.cs:28)
UnityEditor.Android.Command.Run (System.Diagnostics.ProcessStartInfo psi, UnityEditor.Android.WaitingForProcessToExit waitingForProcessToExit, System.String errorMsg)
UnityEditor.Android.PostProcessor.Tasks.TasksCommon.Exec (System.String command, System.String args, System.String workingdir, System.String errorMsg)
UnityEditor.Android.PostProcessor.Tasks.BuildResources.CompileResources (UnityEditor.Android.PostProcessor.PostProcessorContext context)
UnityEditor.Android.PostProcessor.Tasks.BuildResources.Execute (UnityEditor.Android.PostProcessor.PostProcessorContext context)
UnityEditor.Android.PostProcessor.PostProcessRunner.RunAllTasks (UnityEditor.Android.PostProcessor.PostProcessorContext context)
UnityEditor.Android.PostProcessAndroidPlayer.PostProcess (BuildTarget target, System.String stagingAreaData, System.String stagingArea, System.String playerPackage, System.String installPath, System.String companyName, System.String productName, BuildOptions options, UnityEditor.RuntimeClassRegistry usedClassRegistry, UnityEditor.BuildReporting.BuildReport report)
UnityEditor.Android.AndroidBuildPostprocessor.PostProcess (BuildPostProcessArgs args)
UnityEditor.PostprocessBuildPlayer.Postprocess (BuildTargetGroup targetGroup, BuildTarget target, System.String installPath, System.String companyName, System.String productName, Int32 width, Int32 height, BuildOptions options, UnityEditor.RuntimeClassRegistry usedClassRegistry, UnityEditor.BuildReporting.BuildReport report) (at C:/buildslave/unity/build/Editor/Mono/BuildPipeline/PostprocessBuildPlayer.cs:272)
UnityEngine.GUIUtility:ProcessEvent(Int32, IntPtr)


یعنی اگه چیزی گیر آووردین بگید !
کل نت رو گشتم !
فقط یه احمق گفت پوشتو عوض کن !]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 21 Oct 2018 18:22:47 +0000
استفاده از نور png در فتوشاپ http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=19&id=134383#134383 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=19&id=134383#134383 من یک تصویر PNG از نور دانلود کردم، طبق مثال داخل فایل وقتی رو حالت بلندینگ مد Overlay قرار میگیره، رنگ زیرش رو منعکس میکنه !

این تصویر png نوره :




حالا من میخوام این نور رو روی یک دیوار خاکستری رنگ بذارم، ولی نورش آفتابی باشه، هنوز نتونستم راهی براش پیدا کنم، شما راه حلی دارین ؟ ممنون]]>
فتوشاپ ( Photoshop ) Sun, 21 Oct 2018 17:39:20 +0000
Advance Twist Ctrl__ IK Spline http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=134368#134368 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=134368#134368 میشه لطفا پنجره Advance Twist Ctrl__ IK Spline را توضیح بدین .

ممنونم]]>
مایا ( Maya ) Sun, 21 Oct 2018 07:34:11 +0000
نظرسنجی در مورد یونیتی Network Programming http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134362#134362 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134362#134362 قصد دارم تجربیات اخیرم در زمینه نتورک پروگرمینگ در یونیتی بصورت آموزش منتشر کنم؛ کسانیکه حس میکنند این آموزش مورد نیازشون هست فقط این پست لایک کنند.
نه تنها در سطح منابع فارسی بلکه منابع انگلیسی زبان آموزشهای بسیار محدودی برای این موضوع هست و این موضوع بصورت قطره چکانی آموزش داده میشود.
لطفا هیچ گونه کامنتی در این تاپیک نگذارید!
چنانچه تعداد درخواست بیشتر از 25 شود آموزشها بصورت ویدیویی ساخته خواهند شد.
هرگونه نقطه نظر و پیشنهادی بصورت پیام خصوصی مطرح کنید.]]>
یونیتی ( Unity3D ) Sun, 21 Oct 2018 01:26:26 +0000
استفاده از surface و Nurbs در گیم http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=134361&limit=6&start=6#134361 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=134361&limit=6&start=6#134361 گفتگوی آزاد Sat, 20 Oct 2018 20:17:55 +0000 مشکل عدم نمایش محتویات صفحه پلاگین و نیو در افتر افکت http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=134360#134360 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=134360#134360 تو سیستم من بعد از باز شدن پنجره پلاکین کلا خالی نشون میده البته مشکل از برنامه افتر افکت هست حتی پنجره نیو را هم خالی نشون میده
مشکل را چطور برطرف کنم

حتی تو ایلستریتور هم صفحه نیو را خالی نشون میده
حتی ویندوز را هم عوض کردم درست نشد
تصاوير پيوست شده

]]>
اطلاعیه ها Sat, 20 Oct 2018 19:24:46 +0000
اموزش ترکیب کردن منحنی ها در مایا http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=134351#134351 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=134351#134351 خب قول داده بودم در یک یا چند پست مبحت Node Base توضیح بدم که مطالب اماده میشه و به زودی اینجا قرار میگیره
خب بحث مهم و سنگینی هست و یکم این روزا درگیرم اما به زودی سعی می کنم اموزش با عکس یا فیلم در سایت قرار بگیره.
اما در این پست می خوام یه توضیجی بدم در مورد متحد کردن اجسامی که با تکنیک مدل سازی منحنی شکل میگیرند .

خب یکی از نقاط ضعف مایا ترکیب کردن اجسامی هست که با استفاده از منحنی ها شکل میگیرند مثل
Surface و Curve

خب در اشکالی که با تکنیک مدل سازی Polygons شکل میگیرد شما می توانید با انتخاب اشکال
و انتخاب گزینه Combine از منوی Mesh اشکال را ترکیب کنید .
اما در اشکال Surface و منحنی ها چنین امکانی نیست و شما باید با نوشتن دستور اینکارو انجام بدید
البته دستور در حد دو کلمه هست .

برای ترکیب کردن چند منحنی با هم و متحد کردن انها طبق عکس زیر عمل کنید .
ابتدا دو دایره با اندازه دلخواه رسم کنید یا دو منحنی یا مربع یا هرچی که دوست دارید ..
بعد از قسمت Outliner تب Display گزینه shape تیک زده شود .
مانند تصویر


بعد از تیک خوردن گزینه Shape سر گروه هر دو دایره نمایش داده شده و با انتخاب گزینه + مطابق تصویر زیر گروه ها
نمایش داده می شوند .
سپس زیر گروه ها مطابق تصویر انتخاب شوند .
برای انتخاب منحنی ها یا Surfaces ها باید همه گروه ها و زیر گروه ها انتخاب شوند غیر از اولین زیر گروه .
در عکس زیر مربع قرمز سر گروه و مربع سبز زیر گروه می باشد .


سپس زمانی که گروه ها و زیر گروه ها انتخاب هستند در قسمت Mel Scripts مانند مربع زرد رنگ دستور Parent -r-s را نوشته
و سپس Enter بزنید .
در اینجا هر دو دایره با هم متحد شدند .

اما هنوز کار تمام نشده از قسمت Outliner تب Display تیک گزینه shape برداشته شود .
بر روی دایره کلیک کنید و گزینه Ungroup را بزنید .
مانند تصویر زیر

و در نهایت می توانید گروه اصلی را Delete کنید


اکنون شما دو دایره ترکیب شده دارید کاری که دستور Combine در مایا برای Polygon ها وجود دارد .

این گزینه خیلی مهم هست به دلیل اینکه Surfaces ها به ما امکان ایجاد اشکال با تعداد خطوط کم و سبک و کیفیت بالا را میدهند.
اما هیچ وقت ترکیب نمیشوند و در انتقال جا به جایی چرخش و تکسچرینگ و خیلی مباحث دچار تغییر می شوند .
مدل سازی Surface در گیم خیلی کاربردی و جتناب نا پذیر هست .
امیدوارم این مطلب مفید واقع شده باشه برای دوستان .]]>
مایا ( Maya ) Sat, 20 Oct 2018 13:10:09 +0000
30 نمونه Gif از رابط کاربری تعاملی برای موبایل http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=134350#134350 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=64&id=134350#134350 30 نمونه Gif از رابط کاربری تعاملی برای موبایل


این مقاله در مورد انیمیشن های UI برنامه موبایل است!
یک تصویر می تواند یک هزار حرف را نقاشی کند، اما یک تصویر GIF می تواند هزاران حرف را اضافه کند. این نمونه GIF مفاهیم برنامه های مختلف تلفن همراه را که در واقع تبدیل به یک برنامه واقعی میشوند نمایش می دهید.در زیر ما لیستی از 30 نمونه متحرک سازی انیمیشن UI برنامه موبایل را که مطمئنا برای شما را الهام بخش است گردآوری کرده ایم
1.Speedcam App Animation by Jakub Antalík for Sygic.com



2. گرافیک طراح GIF انیمیشن توسط سرگی ولیو برای استودیوی Tubik




3. انیمیشن Gif گالری گالری توسط سرگئی ولیوخ برای استودیوی Tubik




4. آب و هوا توسط کریس Slowik



5. Curl by Nicolas Girard




6. GIF - جریان کار توسط Barthelemy Chalvet برای AgenceMe




7. برنامه FaceScan توسط جورج فریگو




8. WIP برنامه کشف موسیقی توسط الکساندر ون Ravestyn




9. Walkthrough انیمیشن توسط Devin Ruppert




10. بررسی تعامل با میهنی زامفیر




11. اختصاص دادن کار به هم تیمی خود توسط Tobs




12. منوی تعامل GIF توسط بن دون




13. برنامه Abracadabra توسط سرگی Valiukh برای استودیوی Tubik




14. برنامه Showtime توسط Luft




15. iOS 7 انیمیشن توسط فابیو بازیل




16. برنامه Life Minimal توسط Budi Tanrim




17. آب و هوا توسط BeardChicken




18. حساب توسط Barthelemy Chalvet برای AgenceMe



19. صفحه کاری توسط Barthelemy Chalvet برای AgenceMe




20. صندوق ورودی پنهان شده توسط Creativedash




21. تجزیه و تحلیل فوتبال توسط Monterosa



22. تور مارک گایر برای Salesforce UX D




23. آپلود انیمیشن توسط نیکلاس گیرارد




24. مونتاژ عکس توسط Chapps




25. پرداخت Fiche توسط Barthelemy Chalvet برای AgenceMe




26. نقشه پین ​​ توسط بن کلاین برای رالی




27. منو (انیمیشن) توسط لانه




28. اولین پلیس




29. صفحه نمایش ورزش توسط ویتالی روبسوف برای Yalantis



30. نوار Tab سفارشی متحرک توسط ویرگیل پانا]]>
گفتگوی آزاد Sat, 20 Oct 2018 12:17:15 +0000
spline scatter on surface http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134340#134340 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134340#134340 چرا نمیشه یک اسپلاین رو اسکتر کرد ؟
من برای recomb کردن در hair & fur لازمه که از تعداد زیادی اسپلاین روی بدن کاراکتر استفاده کنم، شاید لازم باشه 40 یا 50 تا اسپلاین روی سطح بدنش پخش بشه، اما scatter اسپلاین رو قبول نمیکنه، شما راهی براش دارین ؟
ممنون]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Sat, 20 Oct 2018 09:37:06 +0000
ریگ کردن یک کیف به ابزار Biped http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134324&limit=6&start=6#134324 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134324&limit=6&start=6#134324 یک کارکتری از mixamo fuse بردم به مکس و با Biped ریگش کردم. بعد یک Attachment (کیف بند دار کمری) رو میخوام به صورتی که قابل پیاده سازی و Export گرفتن باشه رو به گیم انجینی مثل Unity ببرم، طوری که قابلیت شناسایی وجود داشته باشه.

الان تنها راه حلی که تونستم عملیش کنم این بوده که یک Bone ساده رو برای کیف جداگانه به Hips کارکتر Link Constraint کنم که بعد با انیمیشن روی Bone تونستم حرکت کیف رو تقریبا دربیارم.

اما احتمالا دوستان یک راه بهتر و موثر تر رو بلد هستن، خواهشمندم اگه پیشنهاد جایگزینی دارید رو بهم توضیح بدید. مرسی.]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Fri, 19 Oct 2018 19:41:00 +0000
مشکل اجسام شفاف در depth of field http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134318&limit=6&start=6#134318 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=42&id=134318&limit=6&start=6#134318 یونیتی ( Unity3D ) Fri, 19 Oct 2018 15:54:23 +0000 #انیمیشن (پویانمایی) کوتاه #مهمانی_در_باغ (Garden Party) http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=134317#134317 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=3&id=134317#134317
"مهمانی در باغ" در یک فضای بسیار آرام، با تصویرپردازی فوق‌العاده و نورپردازی عالی آغاز می‌شود. شما همراه چند قورباغه (که بسیار واقعی به نظر می‌رسند و هیچ شباهتی به شخصیت‌های انیمیشنی ندارند) به کاوش در یک ویلا مشغول خواهید شد. اما هر چه زمان می‌گذرد نشانه‌های بیشتری از وجود یک راز در این مکان نمایان می‌شود. انیمیشن برخلاف آغاز آرامش، پایانی پر سر و صدا و پر نور دارد.

تکنیک به‌کار رفته در این اثر دانشجویی بسیار خوب است و کشف آرام آرام محیط، بیینده را حیرت‌زده خواهد کرد و اگر نبود محبوبیت #کوبی_برایانت و شیوه خاص روایت‌گری #بسکتبال_عزیز (برنده جایزه بهترین انیمیشن کوتاه در ۹۰‌امین دوره مراسم اسکار) شاید رقابت اسکار را هم واگذار نمی‌کرد.

توصیه می‌کنم تماشای این انیمیشن ۷ دقیقه‌ای را از دست ندهید.]]>
اطلاعیه ها Fri, 19 Oct 2018 14:58:50 +0000
وراثت یک شی در مکس http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134311#134311 http://mostafa3d.com/forum?func=view&catid=5&id=134311#134311




سلام خدمت ادمین سایت
من یک باکس در 3dmax با خاصیت تغییر اندازه به صورت دستی دارم حالا میخوام اون رو به یک درب پیش ساخته وصل کنم طوری که با تغییر اندازه باکس اون درب پیش ساخته هم تغییر سایز بده , و این دو شی به هم اتچ هم باشن]]>
تری دی مکس ( 3ds Max ) Fri, 19 Oct 2018 09:23:50 +0000