تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

سوالها و مشکلات توسعه و برنامه نویسی غیر CG
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: سوالها و مشکلات توسعه و برنامه نویسی غیر CG

پاسخ: سوالها و مشکلات توسعه و برنامه نویسی غیر CG 6 ماه, 2 هفته پیش #116169

  • Houdinian
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 374
  • دریافت تشكر: 299
  • 
سلام بر همه.
لطفا اگر یکی از اساتید لطف کنن در مورد کامپایل کردن کتابخانه ها در C++ توضیح بدن که بسیار درد بزرگی رو از جامعه برنامه نویسی دوا میکنه.
مشکل اینجاست که برای نوشتن یک برنامه به زبان C++ شما مجبورید برای سهولت کار خودتون از کتابخانه های متعدد استفاده کنید و دقیقا از همین جا مشکلات ما شروع میشه یعنی شما کتابخانه مورد نظرتون رو دانلود میکنید اما نمیدونید چه طوری باید به کامپایلر بفهمونید که از کتابخانه استفاده کنه!!!!!
مثلا من چند وقت پیش از کتابخانه MathGL میخواستم استفاده کنم برای رسم نمودار و... در زبان C++، هر کاری که فکر میکردم لازمه کردم ولی در نهایت موقع کامپایل هزار و یک خطای عجیب و غریب میداد که اصلا نمیشد فهمید مشکل از کجاست!!!!
ولی بعضی از کتابخانه ها استفاده ازشون خیلی راحته به عنوان مثال کتابخانه Eigen (خدا سازندگانشو خیر بده) شما فقط لازمه یک یا چند تا فایل h. رو در برنامه تون بنویسید و از کتابخانه استفاده کنید ولی اکثر کتابخانه ها برای استفاده پوست آدمو میکنن تا برنامه با اون کتابخانه ها درست کامپایل شه.
البته اکثر این کتابخانه ها برای نصب رو لینوکس راهنمایی کردن و از خط فرمان و دستورات لینوکس نوشتن که همین کار رو برای کاربرای ویندوزی به شدت گنگ و مبهم میکنه!!!!
خواهشا اگر کسی منبعی، آموزشی، مطلبی، کمکی میتونه بکنه.
با تشکر.
اکسپرشن، اسکریپت Max Particle Velocity در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=64631#64631
--------------------------------------------------------------------------------------
اسکریپت مرکز هر وجه جسم Polygon در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47301#47301
--------------------------------------------------------------------------------------
اکسپرشن، اسکریپت Rigid Freeze در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47423#47423
آخرین ویرایش: 6 ماه, 2 هفته پیش ارسال توسط Houdinian.

پاسخ: سوالها و مشکلات توسعه و برنامه نویسی غیر CG 6 ماه, 2 هفته پیش #116170

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1179
  • دریافت تشكر: 2968
Houdinian نوشته:
سلام بر همه.
لطفا اگر یکی از اساتید لطف کنن در مورد کامپایل کردن کتابخانه ها در C++ توضیح بدن که بسیار درد بزرگی رو از جامعه برنامه نویسی دوا میکنه.
مشکل اینجاست که برای نوشتن یک برنامه به زبان C++ شما مجبورید برای سهولت کار خودتون از کتابخانه های متعدد استفاده کنید و دقیقا از همین جا مشکلات ما شروع میشه یعنی شما کتابخانه مورد نظرتون رو دانلود میکنید اما نمیدونید چه طوری باید به کامپایلر بفهمونید که از کتابخانه استفاده کنه!!!!!
مثلا من چند وقت پیش از کتابخانه MathGL میخواستم استفاده کنم برای رسم نمودار و... در زبان C++، هر کاری که فکر میکردم لازمه کردم ولی در نهایت موقع کامپایل هزار و یک خطای عجیب و غریب میداد که اصلا نمیشد فهمید مشکل از کجاست!!!!
ولی بعضی از کتابخانه ها استفاده ازشون خیلی راحته به عنوان مثال کتابخانه Eigen (خدا سازندگانشو خیر بده) شما فقط لازمه یک یا چند تا فایل h. رو در برنامه تون بنویسید و از کتابخانه استفاده کنید ولی اکثر کتابخانه ها برای استفاده پوست آدمو میکنن تا برنامه با اون کتابخانه ها درست کامپایل شه.
البته اکثر این کتابخانه ها برای نصب رو لینوکس راهنمایی کردن و از خط فرمان و دستورات لینوکس نوشتن که همین کار رو برای کاربرای ویندوزی به شدت گنگ و مبهم میکنه!!!!
خواهشا اگر کسی منبعی، آموزشی، مطلبی، کمکی میتونه بکنه.
با تشکر.


اگر از ویژوال استودیو استفاده میکنید کافیه مسیر اون کتابخانه ها به لینکر معرفی کنید:

For Visual Studio you'll want to right click on your project in the solution explorer and then click on Properties.

Next open Configuration Properties and then Linker.

Now you want to add the folder you have the Allegro libraries in to Additional Library Directories,

Linker -> Input you'll add the actual library files under Additional Dependencies.

For the Header Files you'll also want to include their directories under C/C++ -> Additional Include Directories.

If there is a dll have a copy of it in your main project folder, and done.
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
كاربران زیر تشكر كردند: Houdinian, aj1176

پاسخ: سوالها و مشکلات توسعه و برنامه نویسی غیر CG 6 ماه, 2 هفته پیش #116179

  • Houdinian
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • ارسال: 374
  • دریافت تشكر: 299
ممنونم محمد جان کمک بزرگی کردین.
اما در خیلی از کتابخانه ها دیدم که فایل های مربوطش مثل پوشه lib وجود نداره و ما باید با کامپایلر ابتدا اونارو کامپایل کنیم تا فایل های مربوطش ایجاد شه حالا دقیقا از این جا به بعد باید با دستورات خط فرمان و CMD ویندوز کار کنیم در مورد این هم میشه توضیح بدین؟
یا حتی تو بعضی از کتابخانه ها هم یک فایل متنی به اسم CMakeLists.txt دیدم در مورد اینها هم میشه توضیح بدین که اصلا این CMake چی هست و چه طوری باید ازش استفاده کرد؟
سپاس گزارم.
اکسپرشن، اسکریپت Max Particle Velocity در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=64631#64631
--------------------------------------------------------------------------------------
اسکریپت مرکز هر وجه جسم Polygon در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47301#47301
--------------------------------------------------------------------------------------
اکسپرشن، اسکریپت Rigid Freeze در مایا:
www.mostafa3d.com/forum?func=view&ca...5&id=47423#47423
كاربران زیر تشكر كردند: Reza Dar
زمان ایجاد صفحه: 0.44 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

جدیدترین های بلاگ