تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟

پاسخ: با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟ 6 ماه, 1 هفته پیش #127279

  • tristar
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 7
  • دریافت تشكر: 1
  • 
اومدن من به مایا دلایلی داره ... اونم این که میخوام بیشتر به نقاط ضعف و قوت مکس پی ببرم . و اینکه فکر روز مبادا رو کردم چون من کارم به شکل جدی گرافیک سه بعدی هست و چند وقتیه گمانه زنی هایی در مورد ادغام و یا حذف یکی از این دو نرم افزار یعنی مکس و مایا زده میشه . فیلت سه بعدی ابزار تخصصی معماری نیست و در تمام زمینه ها از جمله انیمیشن و طراحی صنعتی یا مکانیک کاربرد داره

پاسخ: با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟ 6 ماه, 1 هفته پیش #127280

  • tristar
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 7
  • دریافت تشكر: 1
Little Prince نوشته:
tristar نوشته:
با تشکر از پاسخ شما
بنده تازه وارد هستم اگر امکان داره این مسیری که رفتید رو دقیق بنویسید ممنون میشم ... تا این تاپیک برای همه مفید باشه


البته حجم های دیگه ای هم هست که بعدا ارسال میکنم اگه زحمتش رو بکشید


سلام
چون من معماری نمی دونم طبعا از اصطلاخاتش هم بی اطلاع هستم و نمی دونم چه ابزارتی نیاز ضروری هست

راستش من آموزش های مکس رو هم گهگاهی نگاه میکنم برای مقایسه ابزارات مدلینگ

اگه fillet سه بعدی منظورتون اینه که باکس chamfer (که طبعا کوژ هست) رو تبدیل به حالت مقعر و کاو بکنیم دستور Bevel از منوی edit mesh خیلی کامل هست توی گزینه هاش chemfer هم داره که اتوماتیک روشن هست و می تونین هر مقدار دوست داشتین قوس بدین به لبه ها
برای معکوس کردن یا حالت معقر گونه گزینه dept رو بدین -1 و تموم



در کل پیشنهاد من اینه که اگر فقط برای معماری می خواین همون مکس خیلی کامل هست در واقع سریع تر هست نیاز نیست بیاین مایا کار کنین وقتتون هدر میره
مایا بیشتر برای انیمیشن و ریگ و مدلهای ارگانیک و کارتون سازی و امثال این ساخته شده برای معماری ابزار کامل در اختیار شما قرار نمیده

اینجا هم مقایسه ای بین مدلینگ دو نرم افزار شده می تونین اینجا مطرح کنین

www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=124025

موفق باشید


سپاس فراوان ... حجم های دیگه ای که ضروری هست به این شرحه :
1.C-EXT
( کانال سه بعدی)
2.L-EXT
( نبشی سه بعدی)
3.OIL TANK
( ترکیب 2 عرق چین و 1 استوانه)
4.SPINDLE
(ترکیب 2 مخروط و 1 استوانه)
5.GENGON
( جند وجهی که فقط از دیواره فیلت میشود)
آخرین ویرایش: 6 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط tristar.

پاسخ: با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟ 6 ماه, 1 هفته پیش #127281

  • tristar
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 7
  • دریافت تشكر: 1
mrageek نوشته:
اگه در کنار کلمات تخصصی معنی اون رو هم بنویسین، افراد بیشتری هم می تونن کمک کنن. همچنین خودم.

یادمه یه تاپیکی بود برای معادل سازی ابزارهای این دو نرم افزار که می تونی از اونجا هم کمک بگیری و سوالاتت رو اونجا مطرح کنی.

در هر حال به مایا خوش اومدی


اومدن من به مایا دلایلی داره ... اونم این که میخوام بیشتر به نقاط ضعف و قوت مکس پی ببرم . و اینکه فکر روز مبادا رو کردم چون من کارم به شکل جدی گرافیک سه بعدی هست و چند وقتیه گمانه زنی هایی در مورد ادغام و یا حذف یکی از این دو نرم افزار یعنی مکس و مایا میشه .
فیلت سه بعدی ابزار تخصصی معماری نیست و در تمام زمینه ها از جمله انیمیشن و طراحی صنعتی یا مکانیک کاربرد داره
آخرین ویرایش: 6 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط tristar.

پاسخ: با حجم های ناقص MAYA چه کنیم ؟ 2 ماه, 2 هفته پیش #128987

  • مکسول
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 71
  • دریافت تشكر: 95
با سلام خدمت دوست عزیز نمی دونم دیر جواب میدم یا نه اما به هر حال الان مطلبو دیدم و خواستم کمکی کرده باشم .
تجربه کاری من مثل شما هست اما بر عکس یعنی تازه وارد مکس شدم اما 10 ساله مایا کار می کنم
با وقفه های خیلی زیاد مثل دو سال سربازی و ...
خب این دو نرم افزار توسط اتودسک ساخته شده و هیچ وقت قوانین کشور امریکا اجازه نمیده یک نرم افزار
با دو محیط مختلف ساخته بشه برای صرفا دو بار فروشی و سود بیشتر قطعا تفاوت هایی هست و یکیش همین مشکل شماست
مایا رابط کاربری خیلی عالی داره و این حرف همه از جمله کارشناسای خود شرکت اتودسک هست
بسیار انعطاف پذیر و بسیار منظم و محیط دسته بندی شده ای داره اما این قابلیت شامل شما نمیشه
که ده ساله با مکس کار می کنید و استادید . چرا که عادت نداری . محیط کاربری تنها بخشی هست که اتفاقا افراد تازه کار باید نظر بدن و نه افراد حرفه ای چرا که افراد حرفه ای طبیعا نرم افزاری که باهاش عادت دارن رو به عنوان بهترین نرم افزار از لحاظ محیط کاربری انتخاب می کنن
ضمن اینکه مکس اساسا برای کار معماری ساخته شده و خیلی انعطاف پذیر تره و خیلی هم پارامتریک هست و می توان اندازه گیری دقیق وارد کرد اما در مایا هم دردسر داره هم خیلی پارامتریک نیست مایا برتریهای خاصی داره
اونم برنامه نویسی و انیمیشن و البته دینامیک و سایلات و ... هست که این هم به لطف پلاگین هایی که برای مکس میاد مکس هم تقریبا در این زمینه بی نقصه
من خودم دلیل اینکه دارم به مکس مهاجرت می کنم فقط مدل سازی پارامتریک و ارتباط برادرانه با برنامه اتوکد که خیلی بی دردسر هست . مدلهای که در اتوکد ساخته میشه دقیقا مثل همون وارد مکس میشه اما برای ورود به مایا کلا باید مدل هارو اول گسسته کرد بعد اورد در مایا دوباره پیوسته کرد و بعد هم کانورد که کلی وقت گیره و به نظر من با چنگال ماست خوردنه
چه بسا که شما استاد مدل سازی هم بشید تا کی می خواید مدل بسازید ؟ خیلی وقتا لازمه از مدل اماده استفاده کنید که متاسفانه برای مایا مدل اماده خیلی خیلی کمه و تازه اونم که هست با نقص و ایراد باز میشه . این مسئله در مورد اموزش هم صدق می کنه که برای مایا اموزش خیلی کمه .

اما بقیه کارام مثل انیمیشن دینامیک و برنامه نویسی و و و رندر رو .... و مدل سازی (زمانی که برام اندازه دقیق مطرح نباشه) حتما با مایا انجام میدم خب راحترم ..
و البته همینطور بازار کار مکس هم خب .. جا افتاده تره مثلا شما اگر بخوای یک قطعه صنعتی بزنی باید حتما مدل دقیق اندازه گزاری بشه که در مایا نمیشه متاسفانه شما در مایا نمی تونی بگی احنای این منحنی در یک فضای برداری چقدره مثلا ..
مثلا برای قطعات صنعتی و ارتباط با دستگاه سی ان سی خب مدل باید دقیقا پارامتریک باشه
تنها ضعف مدل سازی در مایا به نظر من همین پارامتریک نبودنشه .
ولی خب در کل مایا غیر اندازه گزاری خیلی دقیق برای مدل سازی در مدل سازی نقصی نداره فقط مکانیزمش فرق داره که اونم با تمرین به دست میاد خیلی خیلی خیلی هم پیشرفته هست . و در ارتباط با سوالتون هم با یک گزینه خیلی راحت میش کپسول ساخت و اصلا نیازی به این کار که دو کره و یک استوانه و اینا نداره امیدوارم موفق باشید.
آخرین ویرایش: 2 ماه, 2 هفته پیش ارسال توسط مکسول .
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: archman
زمان ایجاد صفحه: 0.20 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو