tristar نوشته:
با تشکر از پاسخ شما
بنده تازه وارد هستم اگر امکان داره این مسیری که رفتید رو دقیق بنویسید ممنون میشم ... تا این تاپیک برای همه مفید باشه
البته حجم های دیگه ای هم هست که بعدا ارسال میکنم اگه زحمتش رو بکشید
سلام
چون من معماری نمی دونم طبعا از اصطلاخاتش هم بی اطلاع هستم و نمی دونم چه ابزارتی نیاز ضروری هست
راستش من آموزش های مکس رو هم گهگاهی نگاه میکنم برای مقایسه ابزارات مدلینگ
اگه fillet سه بعدی منظورتون اینه که باکس chamfer (که طبعا کوژ هست) رو تبدیل به حالت مقعر و کاو بکنیم دستور Bevel از منوی edit mesh خیلی کامل هست توی گزینه هاش chemfer هم داره که اتوماتیک روشن هست و می تونین هر مقدار دوست داشتین قوس بدین به لبه ها
برای معکوس کردن یا حالت معقر گونه گزینه dept رو بدین -1 و تموم
در کل پیشنهاد من اینه که اگر فقط برای معماری می خواین همون مکس خیلی کامل هست در واقع سریع تر هست نیاز نیست بیاین مایا کار کنین وقتتون هدر میره
مایا بیشتر برای انیمیشن و ریگ و مدلهای ارگانیک و کارتون سازی و امثال این ساخته شده برای معماری ابزار کامل در اختیار شما قرار نمیده
اینجا هم مقایسه ای بین مدلینگ دو نرم افزار شده می تونین اینجا مطرح کنین
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=124025
موفق باشید
سپاس فراوان ... حجم های دیگه ای که ضروری هست به این شرحه :