تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

موضوع: سفر در RealFlow

Visibility & Shading 4 سال, 1 ماه پیش #58123

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
  • 
Visibility & Shading

شما می توایند نودهایتان را در ویوپورت به غیر از دو حالت Visible, Hidden به 4 روش دیگر (Bounding Box, Wireframe , Flat Shaded , Smooth Shaded )نیز نمایش دهید. این حالات مختلف از قسمت های زیر در دسترس اند:

Shelves > Display

Icon bar > Visibility

Selected node > right-click menu (Nodes, Relationship Editor)



به طور ویژه به 4 حالت اشاره شده در بالا می توانید از طریق زیر نیز دسترسی داشته باشید:

Main menu > View > Element
Main menu > View > Scene Shading
Shelves > Display
Icon bar > Visibility
Selected node > right-click menu (Viewport, Nodes, Relationship Editor)



یه توضیح کوچیکی هم از این 6 مورد:

Set Selected Visible : نود یا نودهای انتخاب شده (مخفی) را نمایان می کند. (shortcut: Ctrl/Cmd + Shift + H)

Set Selected Invisible : نود یا نودهای انتخاب شده را مخفی می کند. (shortcut: Ctrl/Cmd + H)

Set Selected Bounding Box : نود یا نودهای انتخاب شده را در حالت Bounding Box نشان می دهد. (shortcut: 7)

Set Selected Wireframe : نود یا نودهای انتخاب شده را در حالت Wireframe نشان می دهد. (shortcut: 8)

Set Selected Flat Shaded : نود یا نودهای انتخاب شده را در حالت Flat Shaded نشان می دهد. (shortcut: 9)

Set Selected Smooth Shaded : نود یا نودهای انتخاب شده را در حالت Smooth Shaded نشان می دهد. (shortcut: 0)
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.

Simulation Settings 4 سال, 1 ماه پیش #58263

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
Simulation Settings

شما در ریل فلو این امکان رو دارید که نودی رو Active یا Inactive کنید. Active بودن نود به این معنیه که با توجه به خروجی هایی که در EC در نظر گرفته شده داده هایی برای اون نود ذخیره میشه که قطعا در مراحل بعدی میتونه در نرم افزارهای 3D دیگه و در درجه اول در خود ریل فلو استفاده بشه. Inactive هم دقیقا خلاف قضیه Active بودنه. جدا از این دو، حالتی داریم به نام cached، توی این حالت داده هایی که از قبل برای نودمون ذخیره شده براش در نظر گرفته میشه و این یعنی با شروع مجدد شبیه سازی دیگه بار پردازشی ای برای اون نود به سخت افزار تحمیل نمیشه، دلیلشم اینه که نه داده های جدیدی ذخیره میشه، نه عملیات Rewrite رو داریم. اما این گزینه یه مشکلی داره، اونم اینکه دیگه تعامل با نودهای دیگه رو نخواهیم داشت.

شما می تونید به گزینه های این قسمت از مسیرهای زیر دسترسی داشته باشید :

Node > selected node > right-click > Simulation

Selected node > icon bar > Simulation

Relationship Editor > selected node > right-click > Simulation

Selected node > Node Params > Node > Simulation



ضمن اینکه می تونید با استفاده از اون دوتا دیسکتی که در تصویر می بینید به ریل فلو اعلام کنید که فلان نود داده ای رو ذخیره بکنه یا نکنه. البته از مسیرهای زیر هم این مورد عملیه .

Node > selected node > right-click > Export

Selected node > Icon bar > Simulation

Relationship Editor > selected node > right-click > Export

"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, roohianmax, esisb, naser196, moodna, ::Architect::, ghoush, محمدی, Reza Dar, atmosfer2009, Baymax

رندر با Maxwell 4 سال, 1 ماه پیش #58583

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
رندر با Maxwell

ریل فلو دارای یک موتور رندرینگ داخلی است، که شامل بخش های زیر است :

- قسمت Preferences، جهت تنظیم پارامترهایی شبیه به illumination, motion blur, یا image quality است.

- FIRE، که موتور رندر تعاملی برای پریویوهای real-time است.

- Preview" engine"، جهت ارائه یک یا توالی ای از تصاویر (باکیفیت بالا)مورد استفاده قرار می گیرد.

این عناصر از طریق زیر قابل دسترسی هستند :
Shelves > Display
Icon bar > Maxwell*

آیکن این قسمت به صورت پیشفرض در Iconbar مشاهده نمی شوند و می بایست آنها را با انتخاب گزینه Maxwell پدیدار کرد.



Fire :
توسط این ویژگی می توانید یک پیش نمایش real-time را برای صحنه تان داشته باشید. به طور معمول ابتدا، عملیات Voxelization انجام می پذیرذ و پس از آن می توانبد با تغیین نمای دوربین در صحنه (zooming, panning, rotating) شاهد بروزرسانی باشید. رندری که ملاحظه خواهید کرد براساس تنظیماتی است که در Maxwell Scene Preferences انجام داده اید. به خاطر داشته باشید که بعضی از عملیات مانند اضافه کردن آبجکت به صحنه، یا تغییر تعداد پارتیکلها، افزایش کیفیت RealWave surfaces ها و ... نیاز به voxelization جدید دارد. کلید میانبر FIRE نیز F6 است.

Ctrl/Cmd + Alt + LMB: رندر جدید همراه با voxelization.
Ctrl/Cmd + Alt + MMB:رندر جدید بدون voxelization.

Send to Maxwell Command Line


همانطور که می توانید Simulation را با استفاده از ورژن Command Line انجام دهید، رندر را نیز می توان توسط این ویژگی میسر ساخت. نکته ای که در این مورد باید ذکر شود این است که، لازمه ی انجام اینکار وجود یک دوربین در صحنه تان است.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, roohianmax, esisb, naser196, moodna, ::Architect::, ghoush, محمدی, atmosfer2009, Baymax

منوها در ریل فلو 4 سال, 1 ماه پیش #58915

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
Main Menu

منوها شامل لیست کاملی از توابع و خصوصیات در ریل فلو هستند. آنها به شما در اضافه کردن آبجکت ها، مدیریت Layout ها، باز کردن پنجره های دیگر، اسکریپت نویسی، پیدا کردن میانبرهای هر ابزار یا پنجره، ذخیره، باز کردن، خروجی گرفتن از پسوند مورد نظر، ایمپورت کردن آبجکت هایتان و ... کمک می کنند.

به خاطر داشته باشید که تفاوت اندکی که در منوهای سیستم های عامل ویندوز/ لینوکس و IOS وجود دارد در این است که کاربران Macintosh می توانند یک گزینه اضافی به نام RealFlow را مشاهده کنند. در اینجا آنها می توانند به تنظیماتی جهت سفارشی کردن نرم افزار دسترسی داشته باشند. دقیقا همان چیزی که کاربران ویندوز/لینوکس از Preferences منوی فایل دسترسی دارند.
در پست های بعدی به توضیح گزینه های مهم منوهای زیر خواهیم پرداخت.

  • File
  • Edit
  • View
  • Layout
  • Tools
  • Export
  • Import
  • Playback
  • Help
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, hamid.mn, amir, esisb, naser196, moodna, ::Architect::, amay, Reza Dar, atmosfer2009, Baymax

مهمترین گزینه های منوی File 4 سال, 1 ماه پیش #59362

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
مهمترین گزینه های منوی File



مهمترین قسمت های منوی فایل عبارتند از :

- Revert : پروژه تان دقیقاً طبق آخرین باری که ذخیره کرده اید باز می شود.

- Update SD Scene : کاربرد این گزینه را زمانی متوجه می شوید که پس از ایمپورت فایل SD تان به ریل فلو، خروجی فایل مذکور در نرم افزار 3D اکسپورت کننده دچار تغییرات شده و با این گزینه دیگر نیاز به ایمپورت مجدد نخواهید داشت.

- Summary Info... : اطلاعاتی از نودهای صحنه تان از قبیل تعداد پارتیکل ها، فیس ها، پولیگون ها و ... را در اختیار شما قرار می دهد. ضمن اینکه درج توضیحاتی در مورد پروژه تان در این پنجره امکان پذیر است.

- Preferences... : قطعاً این گزینه مهمترین بخش در منوی فایل است. چرا که تمام تنظیمات این نرم افزار در این قسمت جا خوش کرده اند.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, esisb, naser196, moodna, کیانی, Reza Dar, atmosfer2009, Baymax

مهمترین گزینه های منوی Edit 4 سال, 1 ماه پیش #59718

  • saeedebrahimip
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 1672
  • دریافت تشكر: 2688
مهمترین گزینه های منوی Edit




این منو، توابعی را جهت کار با نودهای RealFlow فراهم می کند. که مهمترین گزینه های آن به شرح ذیل است:

Freeze Transformations:

این گزینه صرفا برای پولیگن آبجکت ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. کاربرد آن به این گونه است که position, rotation, scale, shear و غیره را برای آبجکت انتخاب شده و به عنوان یک initial values ذخیره می کند.

Reset Transformations:

آبجکت مورد نظر را به موقعیت اولیه بر می گرداند.

Clone Selected:

از آبجکت انتخاب شده کپی می گیرد.

در زیر منوی Add به غیر از اینکه قادر به اضافه کردن نودهای مهم هستید، دو گزینه دیگر نیز قابل توجه است:



Add to Default Hub:

نود جدید به صورت پیشفرض به Hub متصل می شود و در RE سر در گم نخواهد شد. به عبارتی اتصالات به صورت خودکار انجام می شود.

Set Local Axis By Default:

در اینجا می توانید یک سیستم مختصات محلی را برای نود جدیدتان اعمال کنید.

در زیر منوی Copy نیز گزینه های جالبی را خواهید یافت که به قرار زیر خواهند بود :



Position/Rotation/Scale/Shear :

آخرین نودی که انتخاب می کنید به موقعیت نود ابتدایی تغییر موقعیت می دهد. نکته ای که وجود دارد این است که اسن ابزارها صرفا برای دو نود کاربرد دارد.

دو گزینه موجود در زیر مجموعه Snap نیز تاحدودی جالب است:



Nearest side:

آبجکت انتخابی دوم را به آبجکت اول می چسباند، یا به عبارتی به نزدیکترین سمت نود می چسباند.

Nearest side (expanding):

آبجکت انتخابی دوم را تا جایی که به آبجکت اول برسد کش می دهد و به آن می چسباند.
"لازم بذکره که بنده خیلی وقته در زمینه RealFlow فعالیتی ندارم"

سفر در Realflow

گراف ها در ریل فلو (جلیقه نجات) - برنامه نویسی بصری

درک Substeps در RealFlow

آموزش جامع ابزار MassFX در 3ds Max

مخفف های CG Abbreviation * CG

منتظر نمان پرنده ای بیاید و پروازت دهد، در پرنده شدن خویش بکوش
آخرین ویرایش: 4 سال, 1 ماه پیش ارسال توسط saeedebrahimip.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, amir, esisb, moodna, ::Architect::, atmosfer2009, Baymax
زمان ایجاد صفحه: 0.26 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو