تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

شبیه سازی معماری در یونیتی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: شبیه سازی معماری در یونیتی

شبیه سازی معماری در یونیتی 3 هفته پیش #123662

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 7136
  • 
به نام خداوند بخشنده و مهربان


اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم
اللهم صل علی محمدا و آل محمدا و عجل فرجهم


آرچ چیست؟
Arch یا ArchViz چیست؟

* مخفف Architectural Visualisations است یعنی شبیه سازی معماری

چرا یونیتی ؟
* خروجی سریع برای همه پلتفرمها با کمترین ایراد بین همه موتورها حین اجرا
* سرعت کار چند برابر نسبت به انریل (1)
* قابل خروجی اسان برای.موبایل و VR
* برنامه نویسی سریع یا پلاگین های ویژوال متنوع در است استور
* ابزار های بسیار زیاد در است استور
* انواع لایتمپر های مختلف و ReatimeGI و پروژه های اپن سورس زیاد (2)

توضیح 1:
سرعت ایمپورت فایل، پاک کردن فایل، کپی و ... چندین برابر انریل است (تا ده برابر جتی با سیستم قوی). شما با یک هارد SSD میتونید سرعت رو انقدر زیاد کنید که تقریبا هیچ وقت منتظر هیچ کاری نشید. محدودیت سرعت یونیتی فقط سرعت هارده
سرعت کامپایل شیدر به صورت لحظه ای
سرعت خروجی پروژه در چند ثانیه (زیر 1 دقیقه) برای پلتفرم ویندوز
سرعت اجرای ادیتور بسیار زیاد

توضیح 2 :
شما با Progressive Lightmapper یونیتی میتونید ده تا صد برابر سریع تر تنظیمات لایت مپ رو پیدا کنید. فرض کنید باید نیم یا یک ساعت منتظر بشینید تا نتیجه تنظیمات نور رو ببنید. این کار رو توی چند ثانیه میتونید توی یونیتی ببینید
کیفیت این لایتمپر Path Tracer هست و شما میتوانید در حد سی جی کیفیت نور غیر مستقیم داشته باشید
لایتمپر اوکتان هم روز های اینده (نامشخص) به یونیتی اضافه خواهد شد که با سرعت GPU میتونید لایت مپ بگیرید
پروژه های اپن سورس شامل Realtime GI، نور حجمی، رفلکشن های SSR مختلف است



آموزش
مقدمه:
برای شروع کار شما نیاز به ابزار مدل سازی دارید. برای مدلسازی من فرض رو مکس و مایا میگیرم.

تفاوت مدل سازی بازی در مکس/ مایا چیست؟
1.مهمترین چیزی که باید رعایت کنید فراموش کردن Plane و استفاده کردن یه مکعب Cube پهن به جای ان است. شما باید استفاده از Plane رو فراموش کنید چون مشکلات لایت مپ بوجود میاد. همونطور که توی دنیای واقعی یک خونه دیوارش با اجر ساخته شده، شما هم باید از مکعب استفاده کنید تا به اون شبیه تر باشه. استفاده از یک Plane مثل استفاده از یه شیشه است

2. دومین نکته فراموش کردن Turbo Smooth ها است. شما میتونید از Bevel در مایا یا Chamfer تو مکس استفاده کنید تا لبه ها رو صاف کنید. اینجوری هم مدل بهینست هم ظاهرش درسته
برای اجسامی مثل بالشت و مبل میتونید مقداری های پولی بسازید و در انتها لوپلی کنید.
پولیگون های استاندارد برای مبل زیر 100.000 است و شما باید حدود 10.000 حساب باز کنید (تعداد مثلث ها Triangle)

3. سومین نکته مشکل کاربران مکس است که یو وی چنل UV Channel رو رعایت نمیکنن.
شما باید حتما دو تا کانال یو وی داشته باشید. اولی رو برای تکسچر کردن و یو وی مدل و دومی رو برای یو وی لایت مپ. یو وی لایت مپ رو به صورت اتوماتیک انورپ کنید مشکل حله

توی مایا همه مدل ها رو انتخاب کنید و Uv->UV Set رو باز کنید. یه کانال جدید ایجاد کنید و انتخابش کنید. حالا UV->Automatic رو انتخاب کنید تا لایت مپ یو وی ساخته بشه.

راه دیگه ساخت یو وی تو یونیتی هست که نتیجش زیاد قابل قبول نیست نسبت به دستی مخصوصا اگه مدلسازیتون با استفاده از Boolean ها باشه

ادامه دارد ...





www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟

پاسخ: شبیه سازی معماری در یونیتی 3 هفته پیش #123663

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 7136
سوال : من میخوام از رندر مکس و مایا بیام توی یونیتی. دقیقا چه فرقی دارن؟
شما توی مایا و مکس وقتی رندر میگیرید باید از موتور رندر استفاده کنید. این موتور های رندر رو بهش میگن رندر آفلاین.
رندر آفلاین چیست؟
در رندر افلاین موتور رندر تنها یک فریم (یه عکس) رو تو مدت زمان طولانی رندر میکنه اما با بالاترین جزئیات و کیفیت. هرچی تعداد چند ضلعی اون فریم یا صحنه زیاد باشه بیشتر طول میکشه. بعد از اون شما اون عکس رو توی فوتوشاپ یا ابزار های خود موتور رندر پست پراداکشن میکنید.

توی یونیتی شما یک فریم رو رندر نمیکنید. شما تمام صحنه رو پردازش میکنید (بهش میگن لایت مپ) و نتیجه نورپردازی رو میندازید بر روی اجسام . نتیجه نورپردازی یه تعداد فایل تکسچره که تاثیر نور، سایه و GI توش ذخیره شده و با تکسچر اصلی مدل ترکیب میشه. به همین دلیل ما تو تا UV نیاز داریم. اولی برای تکسچر اصلی و دومی برای تکسچر لایت مپ استفاده میشه.
در اصل همون Render To Texture توی مکس و Texture Baking توی مایا هست :


تو این حالت ما دیگه نور رو بر روی چند ضلعی ها پردازش نمیکنیم و فقط بر روی تکسچر لایت مپ ذخیره میکنیم. هرچی رزولوشن این تکسچر رو بیشتر در نظر بگیریم هم کیفیت سایه ها بیشتر میشه و زمان بیک بیشتر. پس مدل های پولی باشه یا لوپولی رو کیفیت و زمان پردازش لایت مپ تاثیر نداره. شما میتونید رزولوشن لایت مپ رو کم و زیاد کنید .
شطرنجی های زیر رزولوشن رو تایین میکنه. هرچی بیشتر باشه رزولوشن بالاتره :


بعد از اتمام پردازش نورپردازی میرسیم به پست پراداکشن. پست پراداکشنی که تو فوتوشاپ انجام میشه توی یونیتی با ایمیج افکت ها انجام میشه.
ایمیج افکت یه تعداد افکته که به دوربین وصل میشه و تنظیماتی که میدید رو به تصویر نهایی دوربین اعمال میکنه



بعد از اتمام کار دیگه همه چیز ریل تایمه و میتونید توی صحنه حرکت کنید، عکس و فیلم بگیرید یا خروجی نهایی داشته باشید
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
آخرین ویرایش: 2 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط aliyeredon.
كاربران زیر تشكر كردند: m4hdi, *muhammad, rezasg78, legend art, محمد ح ن

پاسخ: شبیه سازی معماری در یونیتی 3 هفته پیش #123664

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 7136
قسمت سوم
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
كاربران زیر تشكر كردند: *muhammad, bework

پاسخ: شبیه سازی معماری در یونیتی 3 هفته پیش #123666

  • ehsanr
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 182
  • دریافت تشكر: 172
خیلی هم عالی . فقط یه سوال این قراره یه آموزش ویدئویی باشه یا معرفی یا چیز دیگه؟
دوم اینکه در مورد اکتان که فرمودید قراره به رایگان به یونیتی اضافه بشه یا پولیه؟ اگر رایگان نباشه که فکر نکنم بشه ازش استفاده کرد چون عمرا براش کرک بیاد همونطوری که برای موتور رندرش هیچ وقت نیومد.
Winter Is Coming

پاسخ: شبیه سازی معماری در یونیتی 3 هفته پیش #123679

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3314
  • دریافت تشكر: 7136
اوکتان فعلا بتاست و رایگانه

در اینده به صورت اشتراکی احتمالا فروخته بشه

یا اینکه جزئ لایسنس های یونیتی بشه
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
كاربران زیر تشكر كردند: *muhammad, bework

پاسخ: شبیه سازی معماری در یونیتی 2 هفته, 5 روز پیش #123766

  • legend art
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 221
  • دریافت تشكر: 148
مطلب خوبی هست

اون سه نکته هم که گفتید به من کمک کرد ممنون
از دست فروشها خرید کنید اینا کسایی هستن که میتونن از راه خلاف پول در بیارن ولی نمیخوان
هواشونو داشته باشیم
كاربران زیر تشكر كردند: aliyeredon, *muhammad
  • صفحه:
  • 1
  • 2
زمان ایجاد صفحه: 0.28 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو

جدیدترین های بلاگ