تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

نکات و تجربیات مفید یونیتی
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: نکات و تجربیات مفید یونیتی

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 هفته, 6 روز پیش #134298

  • Clever Wise
  • آفلاین
  • مسدود شده
  • CW:Clever Wise
  • ارسال: 1447
  • دریافت تشكر: 947
  • 
شاید خیلیا 4:
محاسبه نیروی وارد شده به اجسام هنگام برخورد
شاید خیلیا میخوان نیروی وارد شده در هنگام برخورد رو محاسبه کنن !
برای این کار از تابع برخورد استفاده میکنیم.
void OnCollisionEnter(Collision other)

سپس از ویژکی Collision ها بهره میبریم .
Force= other.relativeVelocity.magnitude

forceهمون نیروی برخورده !!!
به همین راحتی !
موارد استفاده :
برخورد ماشین به دیوار و محاسبه صدمه دیدن خودرو و...

اموزش ساخت بازی شوتر اول شخص و هوش مصنوعی سرباز(یار و دشمن)

CW Game Studios
Idea
Ayars
Souren

تمام آموزش ها در کانال ها و وبلاگ قرار داده شده .
ایتا سروش بله تلگرام
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, javadkaka, کورش

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #134333

  • teimor
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 33
  • دریافت تشكر: 21
MonoDevelop:

اگربعد ازایجاداسکریپت درمحیط MonoDevelop کامپایلر متغییرها رو شناسایی نکرد.MonoDevelop روبسته ودوباره بازکنیدیا درپنجره سمت چپ روی اسکریپتی که تازه ایجاد کردیددوبارکلیک کنید.
ان چیز که سد راه تو است فقط فقط خودت هستی.

پس از خودت بگذر.

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #134337

  • Clever Wise
  • آفلاین
  • مسدود شده
  • CW:Clever Wise
  • ارسال: 1447
  • دریافت تشكر: 947
teimor نوشته:
MonoDevelop:

اگربعد ازایجاداسکریپت درمحیط MonoDevelop کامپایلر متغییرها رو شناسایی نکرد.MonoDevelop روبسته ودوباره بازکنیدیا درپنجره سمت چپ روی اسکریپتی که تازه ایجاد کردیددوبارکلیک کنید.

در این مورد فقط کافیست بر روی پروژه مورد نظر کلیک راست کرده و Reload انجام دهید !!!

اموزش ساخت بازی شوتر اول شخص و هوش مصنوعی سرباز(یار و دشمن)

CW Game Studios
Idea
Ayars
Souren

تمام آموزش ها در کانال ها و وبلاگ قرار داده شده .
ایتا سروش بله تلگرام
كاربران زیر تشكر كردند: javadkaka

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #134344

  • Clever Wise
  • آفلاین
  • مسدود شده
  • CW:Clever Wise
  • ارسال: 1447
  • دریافت تشكر: 947
ایجاد محدودیت چرخش برای اشیا
یکی از چالش های سخت برای کار بران محدودیت سازی های عجیب و غریبه !!!!
یکی از اینا چرخش و Rotation اشیا هست !
من خودم شخصا کد های زیادی امتحان کردم که هم روون باشه و هم خیلی خوب !
نتیجه خوبی گرفتم ولی کدم زیاد بود ودر هم ریخته !
به صورت اتفاقی تو پروژه شوتر اول شخص به فکر این افتادم تا ببینم کد lookmouse کارکتر چجوری محدودیت اعمال میکنه !
وقتی نگاه کردم مدش کاملا شبیه مال خودم بود و بهینه تر البته !
خوب هرگاه خواستید برای چرخش اشیائی محدودیت بذارید حول هر محوری فقط کد زیر رو به شیئتون بدید !
Quaternion ClampRotationAroundXAxis(Quaternion q)
        {
            q.x /= q.w;
            q.y /= q.w;
            q.z /= q.w;
            q.w = 1.0f;

            float angleX = 2.0f * Mathf.Rad2Deg * Mathf.Atan(q.x);

            angleX = Mathf.Clamp(angleX, MinimumX, MaximumX);

            q.x = Mathf.Tan(0.5f * Mathf.Deg2Rad * angleX);

            return q;
        }

البته این کد محدودیت برای محور X میاره که خودتون برای بقیه محور ها ویرایش کنید !
جای x رو y یا z بذارید !
برای اعمال محدودیت rotation شی رو به تابع دسترسی بدید !
مثال :
   tooper.transform.localRotation=  ClampRotationAroundXAxis(tooper.transform.localRotation) ;

من میخوام برای توپ اندازم محدودیت چرخش قائل شم rotation اون رو برابر این تابع قرار میدم و rotation ش رو به تابع میدم به صورت آرگومان !

اموزش ساخت بازی شوتر اول شخص و هوش مصنوعی سرباز(یار و دشمن)

CW Game Studios
Idea
Ayars
Souren

تمام آموزش ها در کانال ها و وبلاگ قرار داده شده .
ایتا سروش بله تلگرام
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, کورش

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #134356

  • teimor
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 33
  • دریافت تشكر: 21
اگرازیونیتی نسخه 5 به بعد استفاده می کنیدباید زبان سیستمتون روبه انگلیسی تغییر بدید اگر این کارانجام نشه حتی اگه کدها درست هم باشن یونیتی اخطار میده.
ان چیز که سد راه تو است فقط فقط خودت هستی.

پس از خودت بگذر.
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, javadkaka, کورش, Clever Wise

پاسخ: نکات و تجربیات مفید یونیتی 1 هفته, 5 روز پیش #134765

  • javadkaka
  • آنلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 828
  • دریافت تشكر: 970
خیلی از وقتها میخواهیم آبجکت ها رو با استفاده از Tag پیدا کنیم. خب دستورشو رو همه میدونند.

ولی یه زمان میخواهیم آبجکت ها رو با استفاده از Tag و به ترتیبی که در Hierarchy است پیدا کنیم از دستور زیر استفاده کنید:


GameObject.FindGameObjectsWithTag("YourTag").OrderBy(g=>g.transform.GetSiblingIndex()).ToArray();

سایت گروه بازی سازی ارغوان: Arghavan Games

بازی هـــای اندرویــــــــــــــدی منتشــــر شــده مـــــا :
پایگاه موشکی نبـرد تاریکی شــــورش
كاربران زیر تشكر كردند: +Amin+, Clever Wise
زمان ایجاد صفحه: 0.20 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو