تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1

موضوع: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی

دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #135095

  • javadkaka
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 831
  • دریافت تشكر: 974
  • 
سلام به همه دوستان عزیز

من یک پروژه توی یونیتی دارم که در قسمت اینسپکتور پروژه باید حدود ۲۰۰۰ کلمه را وارد کنم.
که این کار خیلی طول میکشه و ممکنه به هر دلیلی کلمات وارد شده در اینسپکتور پاک بشن
حالا من اومدم همه کلمات رو داخل یک فایل اکسل با پسوند csv قرار دادم .
من این فایل رو در داخل پوشه ریسورس پروژه قرار دادم و اطلاعات رو ازش خوندم وداخل پروژه استفاده کردم.
ولی با این کار هر کسی که بازی را هک کنه میتونه کل اطلاعات مورد نیاز بازی رو از داخل گوشی به سورس بازی استخراج کنند



آیا روشی وجود داره که بتونم همه کلمات را از فایل csv (در یک آدرس دیگه از کامپیوتر ) بخونم و در داخل اینسپکتور یک صحنه یونیتی ذخیره و لود کنم.؟؟
درواقع میخوام به جای اینکه کلمات رو دستی به اینسپکتور بدم .کلمات اتوماتیک در اینسپکتور لود بشن. و صحنه جدید ما اطلاعات مورد نظر رو در خودش داشته باشه.

سایت گروه بازی سازی ارغوان: Arghavan Games

بازی هـــای اندرویــــــــــــــدی منتشــــر شــده مـــــا :
پایگاه موشکی نبـرد تاریکی شــــورش
كاربران زیر تشكر كردند: محمدی

پاسخ: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #135101

  • skynet
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • GHOST-GT
  • ارسال: 184
  • دریافت تشكر: 182
javadkaka نوشته:
سلام به همه دوستان عزیز

من یک پروژه توی یونیتی دارم که در قسمت اینسپکتور پروژه باید حدود ۲۰۰۰ کلمه را وارد کنم.
که این کار خیلی طول میکشه و ممکنه به هر دلیلی کلمات وارد شده در اینسپکتور پاک بشن
حالا من اومدم همه کلمات رو داخل یک فایل اکسل با پسوند csv قرار دادم .
من این فایل رو در داخل پوشه ریسورس پروژه قرار دادم و اطلاعات رو ازش خوندم وداخل پروژه استفاده کردم.
ولی با این کار هر کسی که بازی را هک کنه میتونه کل اطلاعات مورد نیاز بازی رو از داخل گوشی به سورس بازی استخراج کنند



آیا روشی وجود داره که بتونم همه کلمات را از فایل csv (در یک آدرس دیگه از کامپیوتر ) بخونم و در داخل اینسپکتور یک صحنه یونیتی ذخیره و لود کنم.؟؟
درواقع میخوام به جای اینکه کلمات رو دستی به اینسپکتور بدم .کلمات اتوماتیک در اینسپکتور لود بشن. و صحنه جدید ما اطلاعات مورد نظر رو در خودش داشته باشه.



سلام جواد جان

راستشو بخوای دقیق اسم این روش رو نمیدونم چیه ولی تو بعضی از بازیها دیدم که دیتا بازی رو تو یه فایل باپسوند img مثل png یا jpeg ذخیره کردن

دقیق نمیدونم چطوریه

ولی با پکیج هایی مثل Obfuscator 2.0.2 میشه از کد ها محافظت کرد

روش بعدی که من خودمم استفاده میکنم استفاده از دیتابیس هست که من از sqlite استفاده میکنم
دقیقا همون دیتابیس sql هست ولی کوچیک شده

که میتونی برا دیتابیس رمز بزاری یا اطلاعات توش رو Hash کنی


روش اخر که خیلی زمانبره و اصلا توصیه نمیکنم

استفاده ازhash کردن هست یعنی شما میای کلمات رو باروش های هش کردن مثل md5 و Salt رمزنگاری میکنید
و تو اکسل ذخیره میکنید

و میاین تو برنامه یا بازیتون اونو رمزگشایی میکنید و میخونید


و اینکه برا فایل های اکسل میشه رمز گزاشت
چرا اونو امتحان نمیکنید؟
Skynet Team

امام صادق عليه‏السلام :

هرچيزى‏ زكاتى دارد و زكات دانش، آموختن آن است به اهلش.

پس بیایم چیزایی که رو میدونیم به اهلش یاد بدیم بدونه منت گزاشتن.


بازی برگزیده کافه بازار :
گرگ تنها
cafebazaar.ir/app/com.Skynet.AloneWolf/?l=fa
نگاهی بندازین بد نیست .
دو نقطه دی
آخرین ویرایش: 3 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط skynet.
كاربران زیر تشكر كردند: محمدی, javadkaka

پاسخ: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #135103

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1394
  • دریافت تشكر: 3693
اینکه گفتید فایل از سیستم دیگه لود بشه یعنی محدودیتی در دسترسی به نت ندارید!

پس طبق این:

اگر قرار هست بخشی از این اطلاعات در زمان اجرا لود و در بازی استفاده بشه توصیه میکنم براحتی و با استفاده از یک وب سرویس کلا اطلاعات فایل اکسل به سرور منتقل کنید و در وب سرویس تابعی بنویسید که با پارمترهای ورودی خروجی مورد نیازتون سلکت و برگردونه!

ado.net براحتی امکان اتصال به جداول اکسل فراهم میکنه. البته هیچ محدودیتی ندارید ولی این api انتخاب خوبی میتونه باشه!!


اما اگر هدفتون بارگزاری اطلاعات در Runtime نیست چونکه گفتید اطلاعات میخواهید در inspector استفاده کنید لطفا سوال بیشتر توضیح بدید!!!

البته سرور ساید کردن اطلاعات امکان بروزرسانی و اضافه کردن داده به شما میده و از این مورد فراموش نکنید!

مقاله جدید در موردیونیتی 2018 :
sava-studio.ir/Home/ViewNews/3



سایت جدیدم راه اندازی شد. به سایت استودیو ساوا مراجعه کنید. نمونه کارها و خدمات من در اونجا موجود است.
آخرین ویرایش: 3 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط mohamad.zakery.
كاربران زیر تشكر كردند: محمدی, aj1176, javadkaka

پاسخ: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #135104

  • javadkaka
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 831
  • دریافت تشكر: 974
mohamad.zakery نوشته:
اینکه گفتید فایل از سیستم دیگه لود بشه یعنی محدودیتی در دسترسی به نت ندارید!

پس طبق این:

اگر قرار هست بخشی از این اطلاعات در زمان اجرا لود و در بازی استفاده بشه توصیه میکنم براحتی و با استفاده از یک وب سرویس کلا اطلاعات فایل اکسل به سرور منتقل کنید و در وب سرویس تابعی بنویسید که با پارمترهای ورودی خروجی مورد نیازتون سلکت و برگردونه!

ado.net براحتی امکان اتصال به جداول اکسل فراهم میکنه. البته هیچ محدودیتی ندارید ولی این api انتخاب خوبی میتونه باشه!!


اما اگر هدفتون بارگزاری اطلاعات در Runtime نیست چونکه گفتید اطلاعات میخواهید در inspector استفاده کنید لطفا سوال بیشتر توضیح بدید!!!

البته سرور ساید کردن اطلاعات امکان بروزرسانی و اضافه کردن داده به شما میده و از این مورد فراموش نکنید!


ممنون از راهنمایی شما

نمیخوام از اینترنت استفاده کنم.
1-من الان میتونم کل اطلاعات رو داخل اینسپکتر وارد کنم و مشکلی نباشه. ولی چون تعداد کلمات زیاده نمیخوام از این روش استفاده کنم.

2-میتونم فایل اکسل رو هم داخل Resource خود پروژه قرار بدم. که چون امکان دسترسی به فایل کلمات هست بدرد نمیخوره.

3- هدفم اینه که میخوام مثل حالت 2 فایل اکسل رو از کامپیوتر بخوندم و در یک inspector یه صحنه یونیتی وارد و ذخیره کنم. و از اینجا به بعد مثل حالت 1 استفاده کنم.

درواقع میخوام خودم با یک بار اجرای برنامه (برای خودم و نه در بازی ) اطلاعاتی رو که دارم لود کنم توی inspector و از اینجا به بعد رو به عنوان scene اول بازی درنظر بگیرم

فقط قصدم اینه که اطلاعات رو دستی وارد نکنم وامکان دسترسی به سورس کلمات یا همون فایل اکسل برای دیگران وجود نداشته باشه/


باتشکر

سایت گروه بازی سازی ارغوان: Arghavan Games

بازی هـــای اندرویــــــــــــــدی منتشــــر شــده مـــــا :
پایگاه موشکی نبـرد تاریکی شــــورش
آخرین ویرایش: 3 هفته, 4 روز پیش ارسال توسط javadkaka.
كاربران زیر تشكر كردند: محمدی, rezasg78

پاسخ: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 4 روز پیش #135115

  • rezasg78
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 46
  • دریافت تشكر: 25
سلام
اگر درست متوجه شده باشم شما میتونید اطلاعات رو از فایل اکسل بخونید و زمان اجرای بازی اطلاعات در inspector نمایش داده میشه.
میتونید در زمان اجرا یک پریفب از اون آبجکت بگیرید اینطوری دیگه لازم نیست اطلاعات رو تایپ کنید.

پاسخ: دریافت اطلاعات از یک فایل و ذخیره خودکار در Inspector یونیتی 3 هفته, 3 روز پیش #135125

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1394
  • دریافت تشكر: 3693
فایلهایی که در inspector استفاده کردید مثل صداها و تکسچرها و ... بعد از کامپایل در scene ذخیره نمیشن بلکه بصورت unity asset تبدیل میشن و بسته پلتفرم و تنظیمات تبدیل خواهند شد به این فایل و در اینسپکتر صرفا از آدرس تبدیل شده asset استفاده میشه و فکر میکنم شما هدفتون این هست که این فایل در قالب .scene یونیتی ذخیره کنید که کلا به این شکل نیست مگر اینکه بصورت متنی همونجوری که در توضیحاتتون گفتید استفاده کنید که چون تعداد رکوردها زیاد هست تایم ذخیره و بازیابی بسیار زیاد میشه که توصیه نمیشه!!

بجای این خیلی راحت میتونید این فایل بصورت کلاسیک در قالب متنی باینری بصورت رمزنگاری شده استفاده کنید و فقط یک کلاس بنویسید که از این فایل استفاده کند!
برای ساخت این فایل رمزنگاری شده هم خیلی راحت از ado.net در C# Console Application یک برنامه ساده بنویسید که رکورد به رکورد از فایل اکسل اطلاعات بخونه و در فایل شخصیتون با الگوریتم رمزنگاری شخصی درج کنه و بعد این فایل باینری رمزنگاری شده داخل پروژتون بیارید و یک کلاس ساده برای خوندن رکورد مورد نظر و تبدیل از فرمت رمزینه شده به اصلی استفاده کنید!!!

راه بعدی هم استفاده از دیتابیس ها هست که یکی از دوستان اشاره کردند که میتونید از dbms های مختلف استفاده کنید که عموما حداقل امنیت برای شما برقرار میکنند ولی چون عمومی هستند راه های دور زدن هم شاید پیدا بشه که بسته به اهمیت اطلاعتتون میتونید از dbms انتخاب شدتون استفاده کنید!

راه بعدی هم که امروز در دنیای وب استفاده میشه ترکیب این دو هست! یعنی اطلاعات بصورت رمزنگاری شده در دیتابیس ذخیره کنید و هکر حتی با بدست آوردن خود دیتابیس و حتی رمز دیتابیس باز هم با مانع بعدی یعنی رمزینه بودن داده برمیخوره که هیچ نفعی بهش نمیرسه! امروزه توی وب پسوردها و اطلاعات حیاتی در دیتابیس به این صورت ذخیره میکنند.

مقاله جدید در موردیونیتی 2018 :
sava-studio.ir/Home/ViewNews/3



سایت جدیدم راه اندازی شد. به سایت استودیو ساوا مراجعه کنید. نمونه کارها و خدمات من در اونجا موجود است.
آخرین ویرایش: 3 هفته, 3 روز پیش ارسال توسط mohamad.zakery.
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, javadkaka
  • صفحه:
  • 1
زمان ایجاد صفحه: 0.19 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو