تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

مشکل مرتب سازی آبجکت ها
(1 مشاهده) (1) مهمان
  • صفحه:
  • 1
  • 2

موضوع: مشکل مرتب سازی آبجکت ها

پاسخ: مشکل مرتب سازی آبجکت ها 3 ماه, 1 هفته پیش #129130

  • Car maker
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • زمینه فعالیت: طراحی خودرو و مدلسازی بازی
  • ارسال: 828
  • دریافت تشكر: 856
  • 
Sir.Sajjad نوشته:
اینو ببین میخوام فاصله ی بین آبجکت ها همه اندازه هم بشه

فک می کنم تنها راهش چیدمان دستی باشه البته شاید بتونی با MCG یا زبان مکس اسکریپت یه چیز بسازی که خودش اتوماتیک این کار رو کنه برات ولی این کار، کار هر کسی نیست
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176

پاسخ: مشکل مرتب سازی آبجکت ها 3 ماه, 1 هفته پیش #129134

  • ShahriaR 3D
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • از چی بگم؟!
  • ارسال: 331
  • دریافت تشكر: 405
با درود
راه حل که شما دارين همان روشي هست که "car maker " راهنماي کردن. که البته اين جا دو تا بحث هست و اونم اينکه آيا يک آبجکت رو قصد دارين تکثير کنين و يا نه چندين آبجکت با اشکال و اندازه هاي مختلف که در مورد بحث اول ابزار Space tools خيلي خوب جواب ميده و براي روش دوم هم باز ميتونين از همين ابزار استفاده کنين فقط با استفاده از يه helpers point براي تعيين دقيق فاصله ها استفاده و در نهايت از ابزار align استفاده نماييد فقط پيشنهاد ميکنم preset هاي مختلف ابزار spacing رو امتحان کنين تا به نتيجه مطلوب برسين.
موفق باشيد.
پندار نیک، گفتار نیک، کردار نیک
shahriar3d@
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, sd70, Car maker

پاسخ: مشکل مرتب سازی آبجکت ها 3 ماه, 1 هفته پیش #129135

  • sd70
  • آفلاین
  • ناظر و نویسنده وبسایت
  • ارسال: 731
  • دریافت تشكر: 1014
برای مثالی که در پست اول بهش اشاره کردین (یکسان سازی فاصله میله ها) که به نظرم بهترین راه حل همونی هست که دوست مون Car Maker بهش اشاره کردن. یه مسیر رسم میکنید و به راحتی آبجکت ها رو روش تکثیر می کنید.

اما در حالتی که ابعاد آبجکت ها با هم فرق داشته باشه دو حالت پیش میاد:

1. یکسان سازی فاصله آبجکت ها بصورت مرکز به مرکز (مشابه ابزار Distribute فتوشاپ)
2. یکسان سازی بر اساس ابعاد. یعنی توزیع بصورتی انجام بشه که فاصله خالی بین آبجکت ها (فاصله لبه خارجی آبجکت قبلی تا لبه داخلی آبجکت بعدی) یکی بشه. (البته در این صورت فک نکنم بشه موقعیت آبجکت ابتدا یا انتها رو ثابت نگه داشت)

در حالت اول میتونید از راه حلی که دوست مون ShahriaR 3D بهش اشاره کردن و یا از اسکریپت زیر استفاده کنید:

objList = selection as array
num = objList.count

dist = objList[num].pos - objList[1].pos
space = dist / (num-1)

for i=2 to num-1 do (
	objList[i].pos = objList[i-1].pos + space
)

این اسکزپت آبجکت ها رو بر اساس فاصله pivot هاشون مرتب میکنه, (دقت کنید توی این اسکریپت ترتیب انتخاب آبجکت ها مهمه و حتما باید به ترتیب انتخاب بشن)

برای حالت دوم راه حلی که سریع به نتیجه برسه به ذهنم نمیرسه. شاید اسکریپت هایی باشن برای این کار
آشنایی با GI در V-Ray و Redshift / رندر انیمیشن بدون flicker (+)
مقاله آشنایی با مفهموم گاما و Linear Workflow (+)
دانلود کتاب های آموزش پایتون در مایا (+)
آخرین ویرایش: 3 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط sd70.
كاربران زیر تشكر كردند: ShahriaR 3D, aj1176, Car maker
  • صفحه:
  • 1
  • 2
مدیران انجمن: archman, esisb
زمان ایجاد صفحه: 0.16 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو