تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122982

  • Car maker
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 782
  • دریافت تشكر: 775
  • 
stoidat نوشته:
من خودم برای تمرین UV بیشتر تو این چلنج شرکت کردم .. مدل هایی که نتونم UV کنم رو دوباره میزنم .. تا پنج شنبه وقت هست .. تو اوقات بیکاری میتونم کارو آماده کنم . نیاز نیست مدل ها رو دوباره آماده کنیم . اینجوری حد اقل چلنج هم میشه یه جورایی .

لطفا شما که خودتون با گیم انجین کار میکنید بگید کدوم مدل ها نیاز به اصلاح دارن تا ردیف شون کنم بفرستم . شاید کسی تسلط به مدلسازی نداشته باشه چون اسم چلنج رندرینگ بوده
آدرس تلگرام جهت پیام خصوصی: t.me/Designer077
زمینه فعالیت : مدل سازی سه بعدی

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122985

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3474
  • دریافت تشكر: 7531
Car maker نوشته:
stoidat نوشته:
من خودم برای تمرین UV بیشتر تو این چلنج شرکت کردم .. مدل هایی که نتونم UV کنم رو دوباره میزنم .. تا پنج شنبه وقت هست .. تو اوقات بیکاری میتونم کارو آماده کنم . نیاز نیست مدل ها رو دوباره آماده کنیم . اینجوری حد اقل چلنج هم میشه یه جورایی .

لطفا شما که خودتون با گیم انجین کار میکنید بگید کدوم مدل ها نیاز به اصلاح دارن تا ردیف شون کنم بفرستم . شاید کسی تسلط به مدلسازی نداشته باشه چون اسم چلنج رندرینگ بوده


تنها مشکل اساسی همون بود که کلا توی مدلسازی بازی پلن نباید استفاده بشه

و اینکه تعداد چند ضلعی بالانس باشه. مثلا یه ملیون پلی برای یه جسم کوچیک یا ساده نباشه (مثال زدم)

توی یونیتی باز کن ببین کجاش Back face مشکل داره. مایا هم نشون میده. مکس رو نمیدونم کجاشه
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
كاربران زیر تشكر كردند: Car maker, stoidat

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122989

  • stoidat
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 218
  • دریافت تشكر: 300
چند تا نکته باید برای مدلسازی بازی رعایت بشه . همونطور که aliyeredon@ گفتن یکیش Back face هست . یعنی جهت نرمالای هر فیس نباید به سمت داخل آبجکت باشه . یا ادیت مش و ادیت پلی میشه اونا رو تو مکس Invert کرد یا با مدیفایر Edit Normals دستی تغییر داد , کلا یه مقدار وقت میگیره بخواین همه رو چک کنین . واس همین گفتم دوباره مدل میکنم یه سری رو .
یه نکته دیگه که باید رعایت بشه UV هست . چون میگین قراره فقط چلنج مربوط به رندرینگ باشه احتمالا UV هم باید درست باشه . نکته ی در مورد یو وی اینه که نباید دوتا فیس روی هم برن یا با هم تداخل داشته باشن تو UV . یا باید با هم weld شده باشن یا از هم فاصله داشته باشن.
تعداد ورتکس ها هم که که ترجیحا باید رعایت بشه .
فکر میکنم فقط من و aliyeredon@ تو انجین داریم پیاده سازی میکنیم . باقی دوستان فکر نمیکنم مشکلی داشته باشن تو مکس و مایا.
من خودم ادیت میکنم . فایلا رو هم میزارم .
آخرین ویرایش: 3 ماه پیش ارسال توسط stoidat.
كاربران زیر تشكر كردند: aliyeredon, DEADLINE, Car maker

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122991

  • stoidat
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 218
  • دریافت تشكر: 300
عذر میخوام زیاد پست میزارم. کار Uv و اصلاح یه مقدار زمانبر میشه واسه این سکانس , برای همین گفتم خروجی رو بگیرم . بیشتر روش کار نکنم . میخواستم رو Uv تمرین کنم , که با توجه به این که چلنج مربوط به رندرینگ هست ترجیه دادم رو رندر و پست پرداکشن کار کنم.
امیدوارم چیز بدی نشده باشه .
نرم افزار ها : Unreal Engine 4 , Photoshop
چون حجم عکس ها یه مقدار زیاده لینک میزارم :
شات اول
شات دوم
شات سوم
شات چهارم
شات پنجم
كاربران زیر تشكر كردند: mohamad.zakery, Car maker, sculp

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122993

  • mohamad.zakery
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1232
  • دریافت تشكر: 3135
سلام دوستان
حقیقتا من مدل کامل بررسی کردم و حتی یک سری آبجکت هم اضافی کردم.
قطعا هدف ما ساخت یک مدل بهینه برای رندرینگ رییل تایم نبوده و بطور عمد تمام این بهینه سازیها به کاربرها واگذار کردیم تا نتایجی گرفته بشه! و همچنین توان هنرمند در آماده سازی سنجیده بشه و یجوری تمرین هم هست!
نتایجی که عرض کردم داشتیم مختلف هست اما یکیش دروغ گویی بعضی تبلیغاتی که در سایتها گذشاته میشه و کاربرهای بدبخت با وعده اینکه رندرینگ در گیم انجینها رییل تایم هست بسمت خودشون میکشونند! غافل از اینکه آماده سازی این صحنه ها برای انتقال بعضا از زمان رندر در موتورهای فیزیکال بیشتر طول میکشه!
در ثانی مدلی که انتخاب شد بسیار بسیار محدود هست؛ یعنی 2 تا مبل و یک چهاردیواری و یک فرش و 2 دسته قاب عکس حتی زمان ساخت یووی دوم دستی و بهینه سازیش بیشتر از 2 3 ساعت طول نمیکشه؛ چرا که تعداد مدلها محدود هست. اما همین مدلی که برای گیم انجینها باید آماده سازی شود برای موتورهای رندر فیزیکال هیچ مشکلی ندارد. و این خودش نکاتی را برای کاربرها دارد.

خوب امیدوارم نتایج خوبی در رندرها داشته باشید.
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
كاربران زیر تشكر كردند: *muhammad, Car maker, stoidat

پاسخ: چلنج رندرینگ - رقابت دوستانه - شروع شد 3 ماه پیش #122994

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3474
  • دریافت تشكر: 7531
مدلسازی اگه اصول رعایت شده باشه مشکلی نداره برای گیم انجین

مثلا همین مدل اصلا قابل استفاده نیست

از اول باید اصولش اصلاح بشه

اکثرا مدلسازای مکس این ایرادات رو دارن. چون تو اموزشاش توجهی بهش نمیشه و کلا شاید هیچ اموزشی در مورد نرمال نداشته باشه . این توربو اسموسم که تنبل کرده مردم رو
البته من مدلایی که از مهدی ربیعی میگرفتم تماما اصولی بود و با مکس ساخته شده بود

ولی مایا ویدیو هایی که دیدم به اصول پایبندن. شاید بیشتر به خاطر اینه برای بازی استفاده میکنن


به هر حال این مدل باید دیواراش و درش از اول مدل شه
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
كاربران زیر تشكر كردند: *muhammad, stoidat
زمان ایجاد صفحه: 0.29 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو