تبلیغات
تبلیغات

نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136407

  • mahdifi
  • آنلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 159
  • دریافت تشكر: 139
  • 
با Substance designer رندرررر ؟؟؟ بی خیال





با designer متریال میسازن
با Painter متریال ها رو ترکیب میکنن
.......
كاربران زیر تشكر كردند: hamed.3d1372

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136429

  • 123vahid123
  • آفلاین
  • كاربر فعال
  • ارسال: 570
  • دریافت تشكر: 480
Clever Wise نوشته:
ALI KALAN نوشته:
دوستان فرق بین subtance painter و subtance designer چیه؟

با اولی تکسچر میزنن .با دومی رندر میگیرن


باز این اومد :-) من شنیدم با designer پارچه دیزاین می کنند با painter رو پارچه ها رنگ میپاشن تو Hdri پهن می کنند خشک شه.
كاربران زیر تشكر كردند: mrageek, A.Khoshpayam, mahdifi, hamed.3d1372

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136431

  • hamed.3d1372
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 113
  • دریافت تشكر: 86
123vahid123 نوشته:
Clever Wise نوشته:
ALI KALAN نوشته:
دوستان فرق بین subtance painter و subtance designer چیه؟

با اولی تکسچر میزنن .با دومی رندر میگیرن


باز این اومد :-) من شنیدم با designer پارچه دیزاین می کنند با painter رو پارچه ها رنگ میپاشن تو Hdri پهن می کنند خشک شه.

عذرخواهی میکنم منظورتون Marvelus designer هه ؟ که احتمال صد در صد پینتر ام داره که رنگ بپاشه فقط اون بخش آخره پستتون کمی گیج کنندست اگه اچ دی ار ای اش طناب داشته باشه میشه یه کاریش کرد ولی در کل نه
Remember me ?

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136435

  • LinkinForEver
  • آفلاین
  • کاربر متخصص
  • ... It's all about escaping
  • ارسال: 4177
  • دریافت تشكر: 8248
خوشبختانه سواد علمی دوستان خیلی بالاست!

+ Substance یک فرمت "پکیج تصاویر متا" از کمپانی الگوریتمیک هستش که دارای یک "Header" و یک "کانتینر" ـه
کانتیر شامل یک تصاویر کمپرس شده ، Raw و الگوریتم های ریاضی و برنامه نویسی شده تصویریه که توسط کمپایلر الگوریتمیک محاسبه شده و تصاویر خروجی رو در ریل تایم تولید میکنه.

در واقع سیستم کار کردنش اینطوریه :
تصاویر محسابه و کمپرس شده + تصاویر Raw کا شامل ( jpg , png , bmp و ... ) => الگوریتم ریاضی => تولید تصویر جدید => بافرینگ و خروجی چندگانه تصویر

به عنوان مثال :
تصویر یک چمن رو به صورت JPG در کانتیر ذخیره میکنه ، یک الگوریتم ریاضی وجود داره که با ضرب ، تقصیم و عملیات پیچیده تر بر روی پیکسل های این تصویر اون رو به صورت Seamless در میاره ، رنگش رو تنظیم میکنه ، بعد بافرش میکنه ازش نرمال مپ ، دیسپلیس ، رنگ و ... رو تولید میکنه.


خب تا الان فهمیدید Substance چیه دلیل اسمش هم از روی همین کانیتر هست.


Substance Designer => توسط این نرم افزار میتونید تصاویر رو وارد کنید ، فرمول ریاضی رو توسط "نود ها" در سیستم نود بیس طراحی کنید ، بافرینگ رو تنظیم کنید و در نهایت کانیتر رو در یک پکیج کمپایل و خروجی بگیرید.

Substance Painter => توسط این نرم افزار پکیج های Substance رو قادرید در حالت ریل تایم بر روی ابجکت ها پینت کنید.
این پینتر از دو قابلیت ویژه استفاده میکنه :
1 - پشتیبانی از PBR و PBM : در حالت پینت و تکستچر شما میتونید در حالت فیزیکال بیسد پینت کنید به این معنی که شما میتونید متریال های مختلف رو ایجاد و بر روی ابجکت در همون لحظه پینت کنید که معنی دقیق ترش اینه متریال شما میشه شامل تمام خروجی های بافر یک پکیج Substance و در ان واجد که یک نقطه رو پینت میکنید تمام کانال های بافر مثل رنگ ، میزان انعکاس ، میزان زبری سطح ، نرمال مپ ، دیسپلیس و ... در تصاویر مختلف پینت میشند دیگه نیازی ندارید دونه دونه یا بعد از تکمیل تکستچر این مپ هارو تولید کنید.

2 - پشتیبانی از انجین فیزیک : در حالت فیزیک شما میتونید از فیزیک در نقاشی و پینت استفاده کنید که براش شما به صورت پارتیکل در یک سیستم فیزیک در میاد و میتونید حالت هایی مثل اثرات بارون ، سوختگی ، یخ زدگی و ... روی جسم خودتون ایجاد کنید.

همچنین این انجین از یک سری جنراتور داخلی Substance بر مبنای ورودی ابجکت و نرمال استفاده میکنه که میتونید گوشه های جسم رو جدا کرده و برای حالت های مثل زنگ زدگی ، رنگ رفتگی و ... استفاده کنید.


امیدوارم توضیح کامل بوده باشه موفق باشید.


... There is no such thing as forgiveness. People just have short memories

Telegram Channel : t.me/HamidMemarChannel

Official Upcoming CGSite : www.CGNova.ir

كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, Car maker, Clever Wise, Art2D.3D

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136437

  • hamed.3d1372
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • ارسال: 113
  • دریافت تشكر: 86
LinkinForEver نوشته:
خوشبختانه سواد علمی دوستان خیلی بالاست!

+ Substance یک فرمت "پکیج تصاویر متا" از کمپانی الگوریتمیک هستش که دارای یک "Header" و یک "کانتینر" ـه
کانتیر شامل یک تصاویر کمپرس شده ، Raw و الگوریتم های ریاضی و برنامه نویسی شده تصویریه که توسط کمپایلر الگوریتمیک محاسبه شده و تصاویر خروجی رو در ریل تایم تولید میکنه.

در واقع سیستم کار کردنش اینطوریه :
تصاویر محسابه و کمپرس شده + تصاویر Raw کا شامل ( jpg , png , bmp و ... ) => الگوریتم ریاضی => تولید تصویر جدید => بافرینگ و خروجی چندگانه تصویر

به عنوان مثال :
تصویر یک چمن رو به صورت JPG در کانتیر ذخیره میکنه ، یک الگوریتم ریاضی وجود داره که با ضرب ، تقصیم و عملیات پیچیده تر بر روی پیکسل های این تصویر اون رو به صورت Seamless در میاره ، رنگش رو تنظیم میکنه ، بعد بافرش میکنه ازش نرمال مپ ، دیسپلیس ، رنگ و ... رو تولید میکنه.


خب تا الان فهمیدید Substance چیه دلیل اسمش هم از روی همین کانیتر هست.


Substance Designer => توسط این نرم افزار میتونید تصاویر رو وارد کنید ، فرمول ریاضی رو توسط "نود ها" در سیستم نود بیس طراحی کنید ، بافرینگ رو تنظیم کنید و در نهایت کانیتر رو در یک پکیج کمپایل و خروجی بگیرید.

Substance Painter => توسط این نرم افزار پکیج های Substance رو قادرید در حالت ریل تایم بر روی ابجکت ها پینت کنید.
این پینتر از دو قابلیت ویژه استفاده میکنه :
1 - پشتیبانی از PBR و PBM : در حالت پینت و تکستچر شما میتونید در حالت فیزیکال بیسد پینت کنید به این معنی که شما میتونید متریال های مختلف رو ایجاد و بر روی ابجکت در همون لحظه پینت کنید که معنی دقیق ترش اینه متریال شما میشه شامل تمام خروجی های بافر یک پکیج Substance و در ان واجد که یک نقطه رو پینت میکنید تمام کانال های بافر مثل رنگ ، میزان انعکاس ، میزان زبری سطح ، نرمال مپ ، دیسپلیس و ... در تصاویر مختلف پینت میشند دیگه نیازی ندارید دونه دونه یا بعد از تکمیل تکستچر این مپ هارو تولید کنید.

2 - پشتیبانی از انجین فیزیک : در حالت فیزیک شما میتونید از فیزیک در نقاشی و پینت استفاده کنید که براش شما به صورت پارتیکل در یک سیستم فیزیک در میاد و میتونید حالت هایی مثل اثرات بارون ، سوختگی ، یخ زدگی و ... روی جسم خودتون ایجاد کنید.

همچنین این انجین از یک سری جنراتور داخلی Substance بر مبنای ورودی ابجکت و نرمال استفاده میکنه که میتونید گوشه های جسم رو جدا کرده و برای حالت های مثل زنگ زدگی ، رنگ رفتگی و ... استفاده کنید.


امیدوارم توضیح کامل بوده باشه موفق باشید.


من تو یوتیوب یه جا دیدم یه کنفرانسی بود میگفتن سابستنس از AI استفاده میکنه ؛ یه یارویی بود میگفت رندرش رو با نصف رزلوشن میگیره یه سرویسی هست به اسم GigaPixel به روش هوش مصنوعی رزلوشن رندرشو دو برابر میکنه بعد کناره رندره اصلیش گذاشت هیچ افت کیفیتی نداشت ، یه سری نرم افزارا ام دارن هوشمند میشنا کم کم دیگه نیازی به ماها نیست X"D
البته همین داستان رو که با نود ها و اینا سره کار داره میگفت پرسیجوال دیزاین هست ...
Remember me ?
آخرین ویرایش: 4 ماه, 1 هفته پیش ارسال توسط hamed.3d1372.

پاسخ: نرم افزار خوب واسه تکسچرینگ 4 ماه, 1 هفته پیش #136440

  • mrageek
  • آفلاین
  • کاربر همیشگی سایت
  • DigitalArtists ForEver
  • ارسال: 236
  • دریافت تشكر: 157
من قبلاً به روش کلاسیک، فقط از فتوشاپ برای ساخت تکسچر استفاده کردم. بعدش رفتم سراغ پلاگین Megascan Quixel Suite 2 و فهمیدم چقدر علم پیشرفت کرده. :)

بعد از مدتی کار کردن و آشنا شدن با ضعف های بسیار پلاگین، (خود فوتوشاپ رم خیلی زیادی مصرف می کنه حالا ببین با این پلاگینه چی میشه) و خسته کننده بودن کار باهاش تصمیم گرفتم وسط پروژه نرم افزارم رو عوض کنم و رفتم سراغ Substance Painter 2 و باز هم فهمیدم که علم چقدر پیشرفت کرده و من چقدر توی Megascan Quixel Suite 2 وقت هدر دادم. :)

نرم افزاری مستقل، با کارایی بسیار عالی و سرعتی بیش 3 برابر قبل و کیفیتی بهتر، حتی یادگیریش هم آسون بود.
همه چیز در مورد Wacom
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=76&id=100924

درخواست توضیح Cleanup
www.mostafa3d.com/forum?func=view&catid=65&id=121709
مدیران انجمن: m.bodat
زمان ایجاد صفحه: 0.19 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو