تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات
تبلیغات

Marvelous Villa + انیمیشن+ آپدیت دوم
(1 مشاهده) (1) مهمان
لطفا توجه داشته باشید که فقط طرح های برتر با نظر اکثریت و توسط مدیران انجمن به این بخش منتقل خواهند شد و از ایجاد موضوع جدید در این بخش جدا خودداری کنید !

جهت قرار دادن نمونه کارها، شما میتونید طرح های خودتون رو در تالار گالری طرح ها قرار دهید

موضوع: Marvelous Villa + انیمیشن+ آپدیت دوم

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن 1 سال, 4 ماه پیش #98354

  • aj1176
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • ارسال: 1633
  • دریافت تشكر: 1723
  • 
با درود به محمد ذاکری عزیز

مشابه کوچکی از این کار رو با آنریل زدم و میدونم درگیری با نور پردازی و تنظیمات بلوپرینت و ..... چقدر میتونه کار ببره .
محمد جان , دلخور نشو از صحبت دوستان , بیشتر دوستان این نوع کارها رو با خروجی های مکس و وی ری , مقایسه میکنند ,
این مقایسه در اصل میتونه درست نباشه ,

اول اینکه شما یک محیط کاملاء داینامیک رو میبینین و میتونین بنا بر نوع طراحی , بر تمام عناصر و جزئیات , مثل لایت ها و جابجایی آبجکت ها "مدل های استفاده " در طرح , دسترسی داشته باشین و مثلاء قادر باشید مبلمان و فرش ها رو جابجا , و لایت ها رو خاموش وروشن , و پرده ها رو حرکت , دهید و نور روز رو با توجه به موقعیت , " زمان - مکانی محل طرح " بصورت داینامیک و زنده ببینید .
ومهمتر از همه در کل طراحی حرکت کنید و در نقطه ایی از دید دوربین سایه فرش رو , به نوئی ببینین , که از نقطه بعدی دوربین این سایه نباشه و .....
خوب با این امکانات در اینگونه طرح ها , یکی از مکس کاران و انیمیشن سازان مایا , کلاه خودشو قاضی کنه ببینه در نرم افزارهای نام برده شده , همچین کارهایی قابل انجام هست ؟ جدای از اینکه محمد عزیز خودش از کاربران حرفه ایی مکسه ,
===============================================================================
محمد جان چند سوال ؟

اول ؟ , پرده ها رو , همراه طرح آماده به آنریل انتقال دادی ؟ یا جداگونه , و بهترین فرمت ورودی به آنریل "FBX-DAE ....." ?
دوم ؟ حجم خروجی این طرح از آنریل ؟
سوم ؟ رفرنس کار رو از یه طرح آماده گرفتی ؟ "فکر میکنم اینجوری باشه " , یا جا پای بچه های معمار گذاشتی ؟ !!


ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزنده خودت , با کاربران
نقش کردم رخ زیبای تو در خانه دل
خانه ویران شدو آن نقش به دیوار بماند
آخرین ویرایش: 1 سال, 4 ماه پیش ارسال توسط aj1176.
كاربران زیر تشكر كردند: mohamad.zakery, *muhammad

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن 1 سال, 4 ماه پیش #98380

  • mohamad.zakery
  • آنلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1213
  • دریافت تشكر: 3051
8813222 نوشته:
محمد جان خداقوت، خیلی خوب شده...


ممنون سعید جان
شما لطف داری برادر

arshia-CG نوشته:
سلام آقا عالی شده خسته نباشی .
محمد جان یه سوال : الان من میبینم چنین چیزی تو 0.02 ثانیه رندر شده . پس میشه توضیح بدی مشکل اصلی بازی سازی ما چیه ؟ جدا از مساعل مالی و اجتماعی و ... . از نظر فنی میگم .


سلام برادر جان
ممنون عرشیا عزیز
ببین عرشیا جان اصولا اکثر محیطهای رییل تایم همینطوری هستند و سریع اما سختی اینکارها ساختن شیدرهای پیچیده هست!! ببین در دنیای فیزیکال ها همه چیز طبق فرمول محاسبه میشه و رندر طبیعی میشه و قطعا زمانبر هست اما در دنیای رییل تایم هنر آرتیست و توسعه دهنده توسعه شیدرهایی هست که بتونه این محاسبات شبیه سازی کنه و بتونه خروجی ها نزدیک کنه!!! اینی که الان ما گیمهای خوب و با کیفیت نداریم برمیگرده به اینکه اصلا خیلی از دوستان دنیای گیم با جزییات شیدر و شیدرنویسی آشا نیستند و دیده شده که بعضی ها هم حتی با کلیات شیدر هم آشنا نیستند!!!! خوب از این دوستان چه توقعی میشه داشت؟!!

raziee نوشته:
آقا خیلی کارتون عالیه
رندر هر فریم در حد 0.02 ثانیه واقعاً ! چه سیستمی دارید
راستی با چه موتوری رندر گرفتید.

بنظرم یه مقدار حجم دیواراتون کم شده. البته اگه مدلش نباشه
چراغ آشپزوخونه هم رو هوا معلق شده


سلام
ممنونم؛ لطف دارید. موتور رندر نیست!! این کار در اصل در گیم انجین آنریل ساخته شده. بطور دقیقتر هم خانواده گیم هست و بطور دقیق ویژوالیزیشن!! مدل هم طبق طرح ساخته شد.
در مورد چراغ هم معلق نیست توی این فریم رفلکت طوری هست که این شکلی دیده میشه. در انیمیشن اصلی که هنوز منتشر نکردم و همچنین در خود محیط رییل تایم اصلا این شکلی نیست و بنظرم تاثیر TXAA هست!!

sculp نوشته:
آقا من با آرنولد همچین کاری رو در بیارم، کلی کیف می کنم....گفتم آرنولدف رندر همچین چیزی با آرنولد، احتتمالا کم کم بیست دقیقه حالا با ارفاق 15 دقیقه حالا جهنم می گیم ده دقیقه وقت نیاز داره....10 دقیقه کجا و 0.02 ثانیه کجا!!چرا موتور های رندرینگی مثل آرنولد به سمت ریال تایم شدن حرکت نمی کنن؟ما می گیم به سمت 0.02 ثانیه هم نرفتن نرفتن، برن سراغ یک دقیقه....


دوست من موتورهای فیزیکال کاملا برای هر شی و شیدر رفتار محاسبه میکنند و شبیه سازی دقیق اتفاق میفته اما در رییل تایم صرفا این شکلی نیست!! با پیشرفت سخت افزارها روزی همه چیز رییل تایم میشه!!

Reza Dar نوشته:
این آخرین تنظیمات Bake آنریل هست ؟ چون کنار دیوار ها مثل Light Leak دیده میشه .
در کل خوبه فقط میشه باهاش یکارایی کنی مثلا بشه متریال ها رو عوض کرد و نور ها رو خاموش روشن کرد و ...
حجم خروجیش چقدر شد ؟

رضا تنظیماتش خوبه اما توی این عکس ها نورهایی در سقف کار شده که دیده نمیشه!! این تاثیر از اونه.
همه امکانات ویژوالیزیشن پیاده سازی شده!!
خروجی ویندوزی هنوز نگرفتم و فردا برنامم برای همینکاره ولی با این حجم و تعداد بیشمار متریالها و مدلها خدا رحم کنه!!
rezaansari نوشته:
محمد جان عالیییههه
واقعا انریل واسه ویژوالیشن عالیه.البته باید کار طولانی بخواد که بی ارزه وقت گذاشت.
این کارت رو توی اینستا پیگیر بودم.دوست داشتم نتیجه رو ببینم.واقعا خسته نباشی

ممنون دوست خوب و همیشگی و عزیزم
یکی از دوستانی که واقعا همیشه در یاد من هست و ارادت خاصی بهش دارم!!!
رضا ممنون؛ شما لطف داری. دقیقا نکته اینکارها پروژه های کلان هست و اصلا ارزش حتی پروژه های متوسط نداره چون تخصص و وقت و تکنیکال بالایی نیاز داره!!!
انشالله بزودی یکی از انیمیشن های اصلی اینکار منتشر میکنم و اونجا کار میشه بهتر دید!!
ممنون رفیق.
mostafa3 نوشته:
فوق العاده شده تو انریل بخوای چنین چیزی رو در بیاری خیلی سخته مخصوصا متریال ادیتورش


سلام
متشکر از شما
ZENOOS نوشته:
تبریک میگم بهتون .. کارتون بسیار عالی شده .. من چند مدتیه درگیر این موضوع شدم که آنریل رو پیگیری کنم .. به نظر شما این موتور برای استفاده معماری به صرفه هست یا نه .
راستی تو این کار برای تکسچر دهی و یو وی کردن آبجکتها از چه نرم افزاری استفاده کردین ؟ سابستنس ؟ یا فتوشاپ ؟.. نورهای کارتون هم عالی بودن .. راستی برای بکگراند پشت کار تصویر رو خودتون ساختین یا به آنریل این بکگراند رو به صورت لایبرری تو خودش داره ؟


درود
متشکر از شما و ممنونم
قطعا آنریل برای معماری بسیار مناسبه اما برای هر پروژه ای توجیه نداره!!! ببین چون توی آنریل نیاز به پایپ لاین بسیار طولانی تر و تکنیکال بالایی نیاز داره تا خروجی نزدیک به رئال بشه وقت و سربارهای بیشتری داره!! خیلی برای معماری مناسبه اما تاکید میکنم نه هر پروژه ای!!
برای تکسچرینگ اولا کلی شیدر شخصی نوشتم و از روی اونها تعداد زیادی اینستانس ساختم با تغییرات متعدد و در ثانی من پایپ لاین الگرتمیک بیبشتر میپسندم و بیشتر و مناسبتر هست!! اما کلا تعداد کمی از اونها استفاده کردم!!
من برای اینکار 15 HDR مخصوص آنریل ساختم. کاملا در محیط قابل تغییر هست!!
rezaansari نوشته:
دوست عزیز شما خیلی از نقدایی که گرفتین کلا با پیش فرض مکس و ویری بود.
دوم اینکه نقد اسمش روشه.اول از همه باید وجود داشته باشه و نه اینکه بسازیم.
سوم اینکه من که تعریف میکنم با دانش خودمه و اینکه کارای محمد رو در جریان هستم.نه مثل شماک ه اصلا با مکس و ویری مقایسه میکنین.حداقلش اینه من میدونم ایشون توی انریل کارش کردن و من میدونم که ارزش کار ریل تایم چیه.شما وقتی تونستی کار ریل تایم رو با رندر فریمی 45 دقیقه مقایسه نکنی اون موقع میشه گفت صلاحیت نقد داری.همین که میگی فرقی نداره توی انریل کار کرده باشن یا ماشین مش ممدلی خودش نشون میده چقد تو نخ کارا هستین.
چهارم شما میای نقد میکنی و در مقابل پاسخ های نقد دیگه برنمیگردین.همیشه نه ولی اکثرا اینطوری بوده.همین نشون میده که فقط میخوای یه چیزی گفته باشین


دقیقا رضا جان
نقد کسی میتونه انجام بده که با اصول کار آشنا باشه!!
*muhammad نوشته:
اعجاب آوره ، متریال ها واقعا خوب و واقعی ساخته شدن ، قسمت های چوبی ، پاچه ای ، چرم مبل ها ، پرده ها ، رفلکت ها ، سایه ها ، نور هاو... روشنایی صحنه خیلی خوبه ، خیلی واقعی بود ، تبریک میگم ، در مورد نقد هم ، هر کس نظری داره ، منم نظرم اینه که منتقد باید اولن علم چیزی رو که در موردش نقد میکنه داشته باشه ، یا حدعقل از دور دستی بر آتش داشته باشه ، و در مرحله بعد ، با رعایت انصاف و بی طرفی ، نقاط ضعف و قوت کار رو با هم بیان کنه
نقاط قوت این کار همینه که گفتم و کار فوق العاده ایه و خیلی واقعی شده ، نقطه ضعف هم از نظر فنی تا جایی که من علم دارم چیزی ندیدم که بگم ، یه کار با جزئیات مناسب فضای معماری که داره ، من که با بهترین کار های معماری که با انریل انجام شده مقایسه کردم ، دیدم چیزی کم نداره ، تا جایی که من دیدم از خیلی هاشون هم واقعی تر بود . بازم تبریک میگم و آرزوی موفقیت بیشتر


ممنون عزیز
در مورد نقد کاملا موافقم و نظر من هم همین هست!!
در مورد کار هم این فقط قسمت کوچکی از یک خانه کامل هست که ساخته شده!! به شوخی به دوستم میگفتم کاشکی یک اسباب کشی واقعی بود چون واقعا وحشتناک کار سنگین و پیچیده ای بود. ساختن یک خانه کامل و فول دیتیل از 0 تا 100 واقعا طولانی و طاقت فرسا هست!!
ممنون از شما
مرادیانی نوشته:
خیلی عالی شده عمرن کسی به گرد پای استاد ذاکری برسه
واقعن تو کفش موندم
تاپ گاری


ممنون عزیزم
شما لطف داری. برام جالب بود چرا این کار با این همه جزییات و دیتیل از طرف هیچ کس پیشنهاد تاپ نداشت!! شاید پرزنت خود من ناکافی بود و باید کاملتر میزاشتم اما واقعا من مشابه اینکار در این سایت ندیدم!!

aj1176 نوشته:
با درود به محمد ذاکری عزیز

مشابه کوچکی از این کار رو با آنریل زدم و میدونم درگیری با نور پردازی و تنظیمات بلوپرینت و ..... چقدر میتونه کار ببره .
محمد جان , دلخور نشو از صحبت دوستان , بیشتر دوستان این نوع کارها رو با خروجی های مکس و وی ری , مقایسه میکنند ,
این مقایسه در اصل میتونه درست نباشه ,

اول اینکه شما یک محیط کاملاء داینامیک رو میبینین و میتونین بنا بر نوع طراحی , بر تمام عناصر و جزئیات , مثل لایت ها و جابجایی آبجکت ها "مدل های استفاده " در طرح , دسترسی داشته باشین و مثلاء قادر باشید مبلمان و فرش ها رو جابجا , و لایت ها رو خاموش وروشن , و پرده ها رو حرکت , دهید و نور روز رو با توجه به موقعیت , " زمان - مکانی محل طرح " بصورت داینامیک و زنده ببینید .
ومهمتر از همه در کل طراحی حرکت کنید و در نقطه ایی از دید دوربین سایه فرش رو , به نوئی ببینین , که از نقطه بعدی دوربین این سایه نباشه و .....
خوب با این امکانات در اینگونه طرح ها , یکی از مکس کاران و انیمیشن سازان مایا , کلاه خودشو قاضی کنه ببینه در نرم افزارهای نام برده شده , همچین کارهایی قابل انجام هست ؟ جدای از اینکه محمد عزیز خودش از کاربران حرفه ایی مکسه ,
===============================================================================
محمد جان چند سوال ؟

اول ؟ , پرده ها رو , همراه طرح آماده به آنریل انتقال دادی ؟ یا جداگونه , و بهترین فرمت ورودی به آنریل "FBX-DAE ....." ?
دوم ؟ حجم خروجی این طرح از آنریل ؟
سوم ؟ رفرنس کار رو از یه طرح آماده گرفتی ؟ "فکر میکنم اینجوری باشه " , یا جا پای بچه های معمار گذاشتی ؟ !!


ممنون از به اشتراک گذاشتن تجربیات ارزنده خودت , با کاربران


سلام
ممنون عبدالجلیل عزیز دوست همیشگی
میدونی کسیکه در آنریل مدلها میسازه و قرار میده قطعا خیلی از جزییات میبینه و قطعا اون داستان فرش مثل یک شوخی بود!!
میدونی عبدالجلیل جان من کار به غیر اینجا در چند انجمن تخصصی خارجی و جاهای دیگه گذاشتم اما بیشترین استقبال دیدم و بهترین برخوردها!! اما رفتار بعضی دوستان در این سایت طوری هست که آدم از حضور این سایت و به اشتراک گذاری مطالب پشیمان میشه!!

در مورد سوالها:
1-هر آبجکت بصورت مستقل با فرمت اف بی ایکس به آنریل منتقل شده!!
2- بهترین فرمت برای آنریل قطعا اف بی ایکس هست.
3-پرده ها از روی مدل آماده مدلینگ لوپلی شده و متریال هم کلا در آنریل ساخته شده
4-در مورد طرح هم برادر خود من معمار هست و یک طرح که دوست داشتم و به دلم نشست دیدم و با کمک جمعی نقشه 2 بعدی ساختیم و من در مکس از 0 طراحی و اجرا کردم!
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
كاربران زیر تشكر كردند: aj1176, *muhammad, مرادیانی

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن+ ویدیو جدید 1 سال, 4 ماه پیش #98382

  • mohamad.zakery
  • آنلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1213
  • دریافت تشكر: 3051
Mostafa3D نوشته:
سلام o_O
چه خوبه این ... :|

محمد من یخورده گیج شدم ... این الان ریل تایمه ؟ یعنی یه پروژه ریل تایم آنریله که ازش بعنوان ویدئو خروجی گرفتی ؟
امکانش هست یکسری ویدئوهای بیشتری رو از کار share کنی ... ویدئو از محیط آنریل .... توی صحنه حرکت کنی و ...

راستش کیفیت کار خیلی خوبه ... درحد یه انیمیشن معماری با V-Ray شده ... حالا اگه این ریل تایم باشه باید بگم که بدجوری توی دردسر افتادی :) چون باید بعدش یه آموزش 0 تا 100 براش بسازی ... ساخت آموزشش هم اصلا اختیاری نیست و زوریه :)


سلام مصطفی جان
مخلصیم
بله کاملا این رییل تایمه!! چیزی در حدود 120 فریم در ثانیه!
این فقط برای نشون دادن اولیه بصورت ویدیو گذاشتم
فقط بخاطر بهترین دوستم در سایت :
(توصیه میکنم بصورت HD در آپارات ببینید!!)


میدونی مصطفی جان برای ساخت این کار با وسواس زیادی کار کردم. شاید به جرئت بتونم بگم این تکنیکال ترین کاری بوده که تا حالا توی گالری این سایت گذاشته شده؛ راستش از پایین ترین کارها که چند ده تا شیدر تخصصی مثل شیدر فرش ایرانی جدید و شیدر پرده های خاصی پروسیجرال و ... بگیر تا بلوپرینتهایی که داینامیک بسیار زیادی به کار تزریق کردند!!! همه داخل این کار قرار گرفته!!
حتی بعضی جاها مجبور به دستکاری خود انجین آنریل هم شدم. فکر کنم توی همین سایت کد دستکاری شده شیدر Screen Space Reflection قرار دادم که چند لول بالاتر رفلکت کار تمیز تر میکرد!!!
ولی واقعا بعضی حرفها ناراحتم کرد؛ کاری که بنظر خودم بهترین کار تکنیکال تا الانم هست به بدترین شکل یک سری حرفهای شخصی زده شد و بجای ...
اصلا بازش نکنم بهتره. شاید تصمیمم بر این بشه تا دیگه یک کار تا این حد تخصصی بصورت عمومی منتشر نکنم تا شاید کمتر بعضی دوستان ناراحت بشن!!

نمیدونم شاید هنوز خیلی ها خیلی از مفاهیم نمیشناسند و شاید براشون مسائلی مثل نوشتن یک شیدر از پایه با ساخت متریال آماده تو مکس یکی میکنند!!!
نمیدونم کسی تا حالا مجبور شده برای یک مدل تا 4 تا یووی آماده کنه؟ بعضی وقت ها کار تکنیکال ملزوماتی داره که بنظرم فرای تصور خیلی ها هست. به وضوح در چند وقت اخیر دیدم که دوستانی که در حوزه گیم کار میکنند با مفهوم یووی و جایگاه یووی های دوم، سوم و مثل این پروژه چهارم آشنا نیستند و بنظرم نمیدونم شاید تفاوت ها نشناسند و قیاس مع الفارقی انجام بدهند.
اما در هر صورت من این کارم یکی از بهترین کارهام میدونم و بسیار دوسش دارم و بنظر شخصی خود من یکی از بهترین کارهای وِیژوالیزیشن هست- حداقل در ایران.
ممنون از شما
و متشکر از حمایت همیشگی
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
آخرین ویرایش: 1 سال, 4 ماه پیش ارسال توسط mohamad.zakery.
كاربران زیر تشكر كردند: Mostafa3D, omidasady, *muhammad

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن+ ویدیو جدید 1 سال, 4 ماه پیش #98384

  • daee.ali
  • آفلاین
  • کاربر تازه وارد
  • ارسال: 44
  • دریافت تشكر: 54
چه کیفیتی داشت
یعنی تو انجین گیم میشه این رندر فوق العاده گرفت که با وی ری برابری کنه
تاپ گالری
كاربران زیر تشكر كردند: mohamad.zakery

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن+ ویدیو جدید 1 سال, 4 ماه پیش #98386

  • mohamad.zakery
  • آنلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 1213
  • دریافت تشكر: 3051
daee.ali نوشته:
چه کیفیتی داشت
یعنی تو انجین گیم میشه این رندر فوق العاده گرفت که با وی ری برابری کنه
تاپ گالری


درود و متشکرم از شما. ببینید دوست من کلا منطق محیطهای رییل تایم مثل انریل با موتور فیزیکالی مثل ویری زمین تا آسمون متفاوت هست!!!!

پایپ لاین کاملا متفاوتی برای ایجاد کارها هست و بطور کلی امکان برای توسعه کارهای معماری محیاست!!
اما بطور قطع با تلاش هر کاری شدنی است. متشکرم از شما
سایت استودیو ساوا : Sava-Studio.ir
آدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید
instagram: mohamadzakery
sava-studio.ir/Blog/ID/4/%DA%AF%D8%A7%D8...86%D9%88%DB%8C%D9%86
كاربران زیر تشكر كردند: *muhammad

پاسخ: Marvelous Villa + انیمیشن+ آپدیت جدید 1 سال, 4 ماه پیش #98387

  • aliyeredon
  • آنلاین
  • کاربر متخصص
  • ارسال: 3432
  • دریافت تشكر: 7397
درورد
کیفیتش باور نکردنی
واقعا خسته نباشی

یه سوالی تو این چند صفحه خوندم جواب پیدا نکردم
یه قسمت خوندم 120 فریم در دقیقه؟ درست خوندم یا 120 در ثانیه هست؟

و اینکه من تجربه ای تو انریل ندارم. میخوام بدونم این الان بدون هیچ پردازش قبلی(بیلد لایتینگ) داره رندر میشه؟
یعنی اون سایه های زیر مبل مثلا،که در حد رندر هست به صورت ریل تایم و بدون بیلد هست؟
www.mostafa3d.com/forum?func=showcat&catid=45
آیا میدانستید کلمه Copyrights همان "حلال" خودمان است ؟
كاربران زیر تشكر كردند: mohamad.zakery, *muhammad
مدیران انجمن: archman
زمان ایجاد صفحه: 0.25 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو