تبلیغات
تبلیغات

کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید!
(1 مشاهده) (1) مهمان

موضوع: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید!

کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23258

  • animator_mojtaba
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • جوری زندگی کن که هنگام مرگ احساس پشیمانی نکنی!
  • ارسال: 1181
  • دریافت تشكر: 1907
  • 

بسم الله


مقدمه
با سلام و درود به همه دوستان عزیز
بعضی از دوستان درخواست دادن که کمی از خودم و کارهام بگم در ابتدا این کار و انجام میدم.
همونطور که میدونید من مجتبی فرخی دانشور متولد 1367 هستم که 6سال سابقه کاری دارم که با امسال میشه7 سال و من نزدیک به 1سال هستش که با این برنامه آشنا شدم که بسیار گزینه های خیلی خوبی درش دیدم که منو جذب کرد و تا امروز2014/07/17 ژوئن 26 تیر از این نرم افزار راضی هستم و از این که به طور کامل و حرفه ای با این برنامه کار می کنم اصلا پشیمان نشدام.
فکنم تا اینجا کافی باشه بریم سراغ بحثمون.

* همانطور که می دانید نرم‌افزار بلندر متن‌باز در زمینه ی گرافیک سه‌بعدی و طراحی مدل سه‌بعدی است که میتوانید با داشتن چنین برنامه کاملی دیگر نیاز به یادگیری و نصب برنامه های دیگر نداشته باشید.
* همچنین زبان‌های برنامه‌نویسی سی، سی‌پلاس‌پلاس و پایتون نوشته شده و میتوان به آنها دسترسی و تعقییرشان داد ( متن باز )

تولید
* بلندر در ابتدا به عنوان نرم‌افزاری برای مصارف داخلی شرکت هلندیِ نئوجئو به وسیله تون روزندال در سال 1995 ساخته شد.
نام بلندر از آهنگی به نام (tonRoosendaal) الهام گرفته شده است.
* بلندر با جمع شدن 100000 یورو در تاریخ 7 سپتامبر 2002 به عنوان نرم‌افزار متن باز منتشر شد.
* بسیاری از قابلیت‌هایی که برای ساخت جلوه‌های ویژه در سال 2011 در جریان پروژه (Mango Project) انبه فیلم ها استفاده می شد که به بلندر افزوده شد.
* پروژه فیلم مرد انکبوتی2(دومین کار) نیز از بلندر استفاده شده است که در جای خود کارهای بسیاری انجام داد ازجمله: مرحله اول پروژه مدل و... .

شروع
* وقتی شما بلندر را اجرا می کنید یک کنسول(خط فرمان) قبل از اجرای بلندر اجرا می شود بعد از آن بلندر اجرا می شود و یک عکس نشان داده می شود که نسخه بلندر را نشان می دهد که بعد از حرکت موش واره این تصویر غیب می شود.

هر کدام از پنجره ها می توانند به قسمت های بیشتری تقسیم شوند. که در اینجا یک توضیح مختصر می دهیم:
Window Type:* مدل های پنجره به شما اجازه می دهد یک پنچره را به یک پنچره دیگر تبدیل کنید.
Main Top Menu:* منوی اصلی بالا یک منو است به همراه مدل پنجره تنظیمات کاربری.
Current Screnn:* صفحه جاری های از پیش (Screen) که بصورت پیش فرض بر روی حالت مدل قرار دارد تنظیم شده ای است که در صورت نیاز حتی می توانید یک صفحه نیز بسازید.
Current Scene: Scene:* صحنه جاری های زیاد به شما کمک می کند تا کارهایتان را سازمان دهی کنید.
Resource Information:* اطلاعاتی را در مورد مقدار حافظه استفاده شده و اطلاعاتی در مورد تعداد Vertex ها و Face ها و Object در صحنه انتخاب شده به شما نشان می دهد و اطلاعاتی را در مورد سیستم منبع به شما می دهد.
3D Transform Manipulator:* عملیات تبدیل سه بعدی یک ابزار برای عملیات تبدیلات بر روی اشیا است (تغییر مکان و چرخش و تغییر اندازه)
3D Cursor:* نشانه گر سه بعدی می تواند چندین کار را انجام دهد. برای مثال می تواند مشخص کنید شی جدید در کجای صفحه ایجاد شود یا اینکه می تواند مشخص کند مرکز چرخش یک شی که می خواهیم آنرا بچرخانیم کجا باشد.

Cube Mesh:* مش مکعب بصورت پیش فرض بلندر تازه نصب شده در زمان اجرا یک مکعب در وسط صفحه سه بعدی قرار دارد.
Light:* نور (مدلی از لامپ) بصورت پیش فرض بلندر تازه نصب شده همیشه به همراه یک منبع نور که در قسمتی از صفحه قرار گرفته است اجرا می شود.
Camera:* دوربین بصورت پیش فرض بلندر تازه نصب شده همیشه به همراه یک دوربین که در قسمتی از صفحه قرار گرفته اجرا می شود.
Currently select object:* در این قسمت نام شی که انتخاب شده است نمایش داده می شود.
Panel Editor:* پانل ویرایش در این پنجره شما می توانید در هنگام مدل کردن گزینه های ویرایشگر را در این قسمت بیابید و همینطور ابزار های ویرایشگر نصب شده را در این قسمت استفاده کنید مانند ابزار فیزیک و... .
Rotation/Scaling Pivot point:* بخش به شما اجازه می دهد که دستورات چرخش و تغییر مقیاس اتفاق بیفتد یعنی به فرض مثال شما می توانید نقطه ی چرخش شئ تان را تعین کنید.
Panels:* پانل ها به شما این امکان را می دهد که تسلط کاملتری بر روی پنجره کاربری-قفل کردن حرکت آبجکتها و...-ایجاد عکس برای مدل سازی و... به کار ببرید.
Layers:* لایه ها ساخت مدل ها و انیمیشن را ساده تر می کند.لایه های بلندر به شما کمک می کنند تا اشیا(مشهای کار شده...) را در بخش هایی تقسیم بندی کنید.برای مثال یک لایه ممکن است شامل شی مانند آب باشد و لایه دیگر شامل درخت یا شاید لایه دیگر شامل نور و دوربین باشد که میتواند کمک بسیار به ما بکند و برای لایه لایه رندر کردن هم کارایی بسیاری دارد.
3D Window header:* بخش تمام پنجره ها در بلندر دارای این گزینه است که این پنجره 3بعدی است.
Panel Properties:* در این پنجره صفحه های مانند: صفحه رندر-تنظیم سن-تنظیم ابجکت ها-متریال و تکسچر-ابزارهای تبدیل کننده و... .
Editing Panel یا Mode:* پانل ویرایش شما می توانید ابزارهای مدلینگ-تکسچر پینت-اصلاح اسکین-ابزار براش و... رو از این قسمت انتخواب و استفاده کنید.

پنجره های کاربری
Current Screen layout:* شما میتوانید پنجره ی کاربریتان را تغییر دهید که شامل پنجره های 3D View Full - Animation - Compositing - Default-Game Logic - Motion Tracking - Scripting - UV Editing - Video Editing میباشد.
3D View Full:* شما میتوانید تمام صفحه کار کنید.
Animation:* در این صفحه میتوانید تسلط کاملی روی انیمیت داشته باشید و به شما پنجره های کرو ادیتور و ... رو میدهد.(با امکانات بالاتر)

Compositing:* شما میتوانید به عنوان مثال یک تست رندری که میگیرید و به آن می خواهید افکت از جمل افکت نور و... ایجاد کنید شما از این قسمت می تونید قبل از رندر نهایی آن را ویرایش کنید.کار برنامه ی افتر افکت را انجام میدهد و جالبتر این که در این قسمت رندر را سنگین نمی کند!

Default: * صفحه اصلی هست که هنگام بالا آمدن برنامه به طور پیشفرض هست.
Game Logic: * همینطور که از اسمش مشخص است صفحه ی گیم هست که برای گیم سازان طراحی شده.

Motion Tracking: * صفحه ی معروف موشن بلندر که برای ترکیب فیلم و انیمیشن و همچنین ترکیب جلوهای ویژه هست شما می توانید به راحتی هرچه تمام از این قسمت نهایت استفاده را ببرید و همینطور این که بعد از کار ترکینگ در رندر به شما نور محیط اصلی میدهد که مانند نور فیلمتان عمل خواهد کرد.

UV Editing:* برای uv کردن مدلتان میتوانید از این صفحه استفاده کنید.
شما می توانید خیلی سریع کار خود را در uv به پیش ببرید و همینطور می توانید از مدلتان خیلی سریع از یک نما مثلا Left کل مدلتان را یکجا uv کنید.

و
Video Editing :* در این صفحه ی آخر هم میتوانید رندر های فاینال شده یا ترکیب فیلم و صدا که میتوانید به جای تبدیل کننده هایی مانند پیریمییر-ادیوس و... استفاده کنید که کارایی خوبی برای چنین کاری دارد.
تمامی این مراحل خیلی سریتر از اونچیزی که فکرش رو بکنید انجام میشود!
1. کیلیدهای ترکیبی که بیشتر ابزار و کارایی در آن گنجانده شده.
2. تمامی پنجره های کاربردی در یکجا قرار گرفته شده.
3. میتوان تمامی پنجره های کاربردی را یکجا در صفحه مانیتور ظاهر کرد.
4. تمامی پنجره های کاربردی بدون کلیک انتخواب میشود فقط کافیست علامت فلش موس را روی پنجره ببرید تا اتوماتیک انتخواب شود.
5. اجراء و عملکرد یکجا پنجره های کاربردی! به عنوان مثال هنگامی که رندر می کنید میتوانید با پنجره های دیگر به صورت جداگانه کار کنید.

MODE:* دارای 7 گزینه یا بهتر بگیم "ابزار" است که به ترتیب Object mode - Edit Mode - Sculpt Mode - Vertex Paint - Texture Paint - Weight Paint که بعضی از گزینه ها موقعی اجرا کردن به این لیست اضافه می شود مانند ایجاد کردن پارتیکل سیستم که گزینه ParticleMod به لیست اضافه می شود.

Object mode:* به صورت پیش فرض روی این گزینه است که حالت آبجکت را نشان میدهد.
Edit Mode:* این ابزار برای تقیر شیئتان است که برای مدل سازی استفاده می شود.

Sculpt Mode:* مانند برنامه ی Zbrush عمل میکند و به شما امکانات خوبی برای براش مدل شما میدهد و بسیار قوی عمل میکن.

Vertex Paint:* به شما پینت سایه و روشن شی تان را میدهد یعنی اگر بخواهید بعد از کار براش تیره و روشن برجستگی های کارتان را به شما بدهد میتوانید از این گزینه استفاده کنید مانند تصویر.برای ایجاد کثییفی و تیتر بودن پوست و... .

Texture Paint:* شما می توانید خودتان به طور حرفه ای روی کارکتر یا هرشیء دیگرتان که uv شده رنگ و نقش ایجاد کنید همچنین می توانید گزینه های دیگر را از این ابزار استفاده کنید. مانند: specular

Weight Paint:* و آخرین گزینه برای اصلاح کردن اسکین کردن کارکتر ریگ شده و هر شیء دیگر که میتوانید آن را اصلاح و ضعف آن را برطرف کنید. همچنین میتوانید با این گزینه محدود ای که میخواهید گوروپ ایجاد کنید و انتخواب کنید می توانید از این قسمت استفاده کنید به عنوان مثال: می خواهیم چمن در قسمتی که انتخاب می کنید باشد. ابتدا با این گزینه محدود ای را تعین کرده و بعد آن را به چمنتان اعمال میکنید.


ParticleMod:* همانطور که گفتم این گزینه هنگامی که از پارتیکل سیستم استفاده کردید این گزینه ظاهر خواهد شد.در این قسمت می توانید مو یا چمن ایجاد شده را اصلاح کنید مثل حالت دادن - کوتاه یا بلند کرد و تنظیم محدود برای HairDynamics

موتور رندر
* در بلندر موتور رندرهای زیاد هست که از جمله موتور Mitsuba \ aqsis \ POV-Ray که موتور رندرهای معروفت و قویتری به نامه BlenderRender \ Cycles \ Yafaray \ LuxRender \ Vray و... می توان نام برد.

Mitsuba:* این موتور رندر با ++C نوشته شده و موتور رندر خوب و کم کار کرد به حساب می آید.

aqsis:* نسخه های این رندر باز متن است که این رندر در لندن نوشته شده که در سرتاسر جهان تیم رندرینگ در تلاشند تا این موتور رندر را توسعه دهند.

POV-Ray:* این موتور رندر با سابقه ای طولانی است که در کنار بلندر مانده که کارایی نسبتا خوبی دارد.

توضیح کوتاه:* این 3موتور رندر کارایی زیادی ندارند به علت آنکه موتور رندر های قویتری وجود دارند.

BlenderRender:* این موتور رندر خود برنامه ی بلندر است که به صورت پیشفرض روی این رندر قرار دارد قابل ذکر است که موتور رندر بلندر توانایی شبیه سازی موتور رندر ویری را داراست (تا حدودی کمی) و در ورژن های جدید برنامه بلندر رندر ریل تایم هم اظافه شده است که از CPU نیرو می گیرد.

Cycles:* یکی از قویترین موتور رندرها می باشد که می تواند رقیبی برای موتور رندر های قوی مانند ویری باشد.رندر ریل تایم هم ساپورت می کند هم از GPU و CPU نیرو میگیرد.

Yafaray: * می توان یکی از موتور رندر های خوب و قوی نام بورد که در جای خودش موتور رندر کاملی است.

LuxRender:* یکی از موتور رندر هایی است که به صورت .exe روی برنامه نصب می شود و بعد از نصب می توانید به راحتی آن را روی بلندر اجرا کنید.

مانند موتور رندر Cycles قوی است که البته ضعف هایی هم دارد مانند:
1. ابزارهای کم آن در تنظیمات رندر
2. فقط GPU را ساپورت می کند.
اما در کل یکی از موتور رندر های خوب و قوی به حساب می آید!
و
Vray: * فکر نکنم نیاز به توضیح دادن باشه چون خیلی ها از این موتور رندر قوی اطلاعات کافی دارند که فقط لازم به ذکر هستش که در حال حاظر نسخه کرک شده برای بلندر نیست البته شما میتوانید با قیمت "تقریبا حدود" 299$ خریداری کنید. :)

حالا میریم سمت ابزار های کاربردی دیگر
Panel Properties:* به 12قسمت تقسیم شده که به بخش های: Render \ RenderLayer \ Scene \ World \ Object \ ObjectConstraints \ ObjectModifiers \ ObjectData \ Material \ Textures \ Particle \ Physics می توان نام برد.

Render:* صفحه ی کامل تنظیم رندر می باشد که تمامی تنظیمات رندر در این قسمت قرار دارد.
RenderLayer:* اگر بخواهید به طور لایه های جدا رندر کنید می توانید از این قسمت استفاده کنید به طور مثال: اگر بخواهید back رو از کاراکتر جدا رندر کنید می توانید در این قسمت داخل لایه های جدا رندر کنید که توجه داشته باشید که اول لایه 1 و لایه های بعدی به ترتیب که در آخر در قسمت کاپوزیت داخل خود برنامه به راحتی می توان ادغام کنید.
Scene:* در این قسمت می توانید اعداد را به سانتسمتر یا کیلوگرم و... تغییر دهید.
World:* می توانید Sky و Preview صحنه را تغییر دهید یعنی می توانید ambient - environment lighting - indirect lighting و... را تنطیم کنید.

Object:* برای تنظیم آبجکت می باشد از جمله TransformLocks - Display
ObjectConstraints: * برای لینک و کنترول کردن آبجکت استفاده کرد که به عنوان مثال می خواهیم برای آبجکت ایجاد یک محدود ایجاد کنیم فقط در یک محدود و به یک اندازه حرکت کند می توان از این گزینه ها استفاده کرد ترکینک خیلی کارایی دارد مانند لینک آبجکت به دوربین یا فقط Rotate همچنین در کارهای برخورد آبجت به یکدیگر و... .
* می توانید علامت موس را روی صفحه اصلی برده و کلید(کنترول) ترکیبی Ctrl+Shift+C باهم فشار می دهیم تا ابزارها ظاهر شود.

ObjectModifiers:* گزینه هایی مانند: Simulate - Deform - Generate - Modify

شبیه ساز آب - دود - دریا - پارچه و گزینه های بسیاری دیگر که می توان مورد استفاده قرار داد.

ObjectData:* در این قسمت کارایی بسیاری وجود دارد که برای تنظیمات اسکین و مورف و... به کار میرود.این گزینه ها عبارت است:
Vertex Gorups:* برای تنظیم کارهای اسکین و همینطور برای انتخاب محدود رویش مو - چمن و... می باشد.
ShapeKeys: * برای ایجاد مورف و ایجاد لایه های دفورمگی جدا و قابل ذکر است که میتوان برای آن ها کلید ریگ تعیین کرد و همینطور می توان برای انیمیت کلید زد.
UvMap:* برای ایجاد uvGroup های جدا.

Material:* (برای ایجاد متریال) که باید اظافه کنم که در این قسمت شما می توانید برای یک آبجکت یا هر شی دیگر یک یا چند متریال در یکجا ایجاد کنید.

Textures:* در این قست هم می توانید عکس برای آبجکت تان انتخاب کنید و همینطور در قسمت پایین تر می توانید نوع mapping - influence و گزینه های دیگری دست پیدا کنید.
توجه:* باید اول در قسمت Mterial یک متریال ایجاد کنید و بعد در قسمت Textures یک image انتخاب کنید.
Particle:* این قسمت هم برای ایجاد زرات و مو کارایی دارد که در Type می توانید آن را به قسمت Hair تغییر دهید.
تصویری از Hair و Particle

Physics: * همینطور که از اسمش معلوم است دارای گزینه ها و ابزار های کاربردی کامل وجالب برنامه بلندر است این گزینه ها همینطور در قسمت ObjectModifiers توضیح دادم وجود دارد که گزینه های دیگری هم هست که به نام: ForceField - RigidBody - RigidBodyConstraint
ForceField:* افکت های باد و ایجاد محدودیت و گزینه های دیگر.

RigidBody:* می توانید تمامی کار های پویا (dynamic) را انجام بدهید بدون هیچ مشکلی
* همچنین می توانید در قسمت سمت چپ کادرتان T را زده و کادر ظاهر می شود و در قسمت پایین می توانید همین گزینه را بیابید و استفاده کنید.

توجه:* در آخر باید اضافه کنم که اگر نور یا دوربین و یا bon را انتخواب کنید در قسمت Panel Properties تنظیمات نور یا bon اضافه خواهد شد.

از تنظیمات تا Run کردن اسکریپت ها و نحوه ی استفاده!
* در قسمت File > UserPreferences میتوانید آن را اجراء کنید.
* در این قسمت می توانید Interface - Editing - Input - Addons - Themes - File - System وجود دارد که می توانید آن ها را تنظیم کنید.
Interface:* تنظیم Display - View - Manipulator - TimeCode
Editing:* تنظیم Undo - Keyframing - Doplicate
Input:* تنظیم کنترول ترکیبی ها که به طور پیشفرض بر روی Blender است که لازم به ذکر است که به صورت پیشفرض برای Maya و 3DMax هم دارد.
Addons:* در این قسمت می توانید به تمامی اسکریپت های از قبل ساخته شده و آماده استفاده کنید که فقط کافیست بر روی اسکریپت مورد نظر رفته و تیک آن را بزنید و همینطور اگر طریقه ی استفاده از آن را بلد نیستید می توانید بر روی علامت فلش رفته و آن را باز کنید و در قسمت پایین Documentation را بزنید تا به صفحه ی راهنما هدایت شوید.

و همچنین در خود سایت رسمی بلندر می توانید اسکریپت هایی که ندارید را تهیه و در قسمت پایین کادر Install From File را زده بعد اسکریپتی که تازه دانلود کردید را انتخاب و Install From File را مجددا میزنیم و آن اسکریپت نمایان می شود.
Themes:* همینطور که از اسمش مشخص است برای تغییردادن و زیبا کردن صفحه ها و ابزار های برنامه است که به صورت پیشفرض گزینه هایی دارد و همچنین می توانید آن ها را تغییر دهید.
نکته مهم: در برنامه بلندر شاهد تغییرات خوبی خواهیم بود.
البته بعد از به تثبیت رسیدن!



File:* برای تنظیمات ذخیره فایل ها از جمله آدرس ذخیره و تایم ذخیره اتوماتیک
System:* برای تنظیمات سایز نوشته ها General و نور محیط View برنامه و... .

* در مطلب آخر هم اضافه کنم که برنامه ی بلندر دارای خصوصیت های "ریل تایم" هست یعنی به عنوان مثال شما میتوانید کلود - انیمیت - پارتیکل - فیزیک و... رو بصورت اجراء کردن "تایم لاین" مشاهد کنید.

برای مفهوم و یادگیری دقیق تر می توانید آموزش های تصویری را دنبال کنید.

با تشکر
مجتبی فرخی دانشور

منتظر نظرات گرانبهای شما عزیزان هستیم!
:)
آخرین ویرایش: 4 سال, 10 ماه پیش ارسال توسط animator_mojtaba. دلیل: اظافه کردن

پاسخ: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23261

  • Mostafa3D
  • آفلاین
  • مدیر سایت
  • مصطفی رضایی
  • ارسال: 4164
  • دریافت تشكر: 9030
درود مجتبی جان

معرفی فوق العاده ای بود. مرسی

راستی یه خبرهایی رو درباره بلندر و Epic Games شنیدم. مثل اینکه Epic Games یه پول زیادی به توسعه دهندگان بلندر داده و شده یکی از اسپانسرهای این نرم افزار. مثل اینکه قراره اتفاقاتی بین Blender و Unreal Engine بیوفته. راستش من بشکل دقیق دربارش تحقیق نکردم.

درضمن تاپیک استیکی شد تا در بالای این تالار باقی بمونه
شبت بلند ... غمت نیز ...
غمت بخیر ... شبت نیز ...
شب است مـــــــرد حسابی

چه حکمتیست در این مُردن ... در عاشقانه ترین مُردن ... و مغز را به فضا بردن ... و گریه را به خلاء بردن ... چه حکمتیست که در آغاز ... نگاه من به سرانجام است...
كاربران زیر تشكر كردند: animator_mojtaba, fusion

پاسخ: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23266

  • GHSM
  • آفلاین
  • كاربر کوشا
  • life was like fantasy
  • ارسال: 397
  • دریافت تشكر: 281
زنده باد شی مجتبی
B)
منم در موردِ انریل انجین که در دست اسکریپتینگ می باشد
خبر هایی شنیدم
.....
دیدم نسبت به بلندر عوض شد ....
موفق باشی داداش ;)
Work Hard
Push Start
كاربران زیر تشكر كردند: animator_mojtaba, fusion

پاسخ: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23276

  • animator_mojtaba
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • جوری زندگی کن که هنگام مرگ احساس پشیمانی نکنی!
  • ارسال: 1181
  • دریافت تشكر: 1907
Mostafa3D

سلام مصطفی جان

ممنون از شما
راستش 10 روزی میشه که اینترنتم خراب شده بود نتونستم برام تو سایت blender تازه رفتم.بله خیلی جالب هستش من که از راهی که دارم میرم خوشحالم بلندر راه پیشرفت تازه ای هستش که خیلیا ازش بیخبرن!
من هم تحقیق می کنم ببینیم به کجا میرسه :) انشاالله که تو کارشون موفق باشن واقعا حقشون.

باز هم ممنون مصطفی جان

GHSM

ممنون از نظر و خبر شما
شما هم موفق باشید.
:)
كاربران زیر تشكر كردند: fusion

پاسخ: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23277

  • rezvan.poormorteza
  • آفلاین
  • ناظر، نویسنده، مدرس و عضو تیم پادکست
  • ارسال: 794
  • دریافت تشكر: 2059
مقاله بسیار جالب و جذابی بود امیدوارم انتشار مقالات رو به هیچ عنوان رها نکنین .
شخصا خیلی به اطلاعاتم افزوده شده . همیشه بلندر رو به خیلی دلایل دوست داشتم کاش بحث کار تیمی و بازار برام مطرح نبود تا هر چه زودتر فرصت میشد شروع به کار با نرم افزار کنم .
موفق باشی مجتبی عزیز .
... its not me yet

Instagram : www.instagram.com/rezvan_pourmorteza
كاربران زیر تشكر كردند: animator_mojtaba

پاسخ: کامل با بلندر (Blender) آشنا شوید! 4 سال, 10 ماه پیش #23279

  • animator_mojtaba
  • آفلاین
  • كاربر حرفه ای
  • جوری زندگی کن که هنگام مرگ احساس پشیمانی نکنی!
  • ارسال: 1181
  • دریافت تشكر: 1907
rezvan.poormorteza

ممنون rezvan جان تا شما دوستان هستید از این نو تایپیک ها استفاده می کنید بنده تا توان داشته باشم این کارو ادامه میدم

اما راجب کار با برنامه: فقط میتونم یه توصیه ای به شما بکنم اونم اینکه همیشه شروع کننده تیم سعی کنید اولین نفر شما باشید و هدف داشته باشید!
من خودم ریسک بزرگی که کردم این بود که مکس رو که 5 الی 6 سال به طور حرفه ای کار می کردم تو شرکت ها کاملا رها کردم و انشالله برنامه بلندر رو می خوام به شرکت ها معرفی و شروع به کار کنم

ما هنرمندا همونقدر که از کار لذت میبریم و استفاده میکنیم باید به همون قدر هم براش بجنگیم!(به اعتقاد بنده)

شما هم موفق و پیروز باشید
:)
كاربران زیر تشكر كردند: rezvan.poormorteza, fusion, takzang1984
زمان ایجاد صفحه: 0.31 ثانیه

جدیدترین آثار ارسالی در گالری

تبلیغات
تبلیغات

جدیدترین ارسالهای تالارگفتگو