میخوای با یک کلیک ساده عضو سایت بشی تا تجربه بهتری در CGSector داشته باشی؟
فقط کافیه روی دکمه زیر کلیک کنی
عضویت / ورود با حساب گوگل
3ds-max-2016-extension-1-released
چهارشنبه 21 مرداد 1394
در
اخبار دنیای CG

انتشار پکیج Extension 1 برای 3ds Max 2016 در SIGGRAPH 2015

چهارشنبه 21 مرداد 1394
امروز اتودسک یک سورپرایز جالبی برای کاربران نرم افزارهای 3ds Max 2016 و همینطور Maya 2016 داشت و مشخص شد که کمپانی Autodesk هم با دستان خالی به رویداد SIGGRAPH 2015 نرفته و برنامه های جالبی رو برای کاربران خودش تدارک دیده. انتشار رسمی بسته Extension 1 نرم افزار 3ds Max 2016 یکی از همین سورپرایزهای امروز در غرفه کمپانی Autodesk بود که در ادامه نگاهی به ویژگی های جدید این بسته خواهیم داشت.
 
دوستان بصورت ساده میشه اینطور گفت که این پکیج Extension بازهم یک گام بلند در جهت پیشرفت بسیار خوب نرم افزار 3ds Max بحساب میاد. خوشبختانه کمپانی Autodesk با انتخاب درست ادی پلبرگ بعنوان Product Manager تری دی مکس تونسته توی همین یکسال اخیر این نرم افزار رو خیلی خوب توسعه بده و جلو بندازه تا جایی که الان بخوبی میتونیم رضایت کاربران بسیار سختگیر 3ds Max رو مشاهده کنیم.
 

ورود ابزارهای کنترل انیمیشن و داینامیک در MCG

نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
خب از عنوان این بخش بخوبی میشه با اولین و شاید مهمترین ویژگی جدید این بسته آشنا شد. بله همونطوری که انتظارش هم میرفت اتودسک داره کم کم نقشه های خودش برای بخش MCG و یا همون Max Creation Graph رو اجرایی میکنه. این بخش در بسته Extension 1 توسعه های خیلی خوبی داشته تا جایی که شما میتونید با MCG ابزارهای کنترل انیمیشن بصورت اختصاصی برای خودتون طراحی کنید. یعنی در کنار اون سه خروجی که قبلا در این تاپیک دربارشون صحبت کرده بودیم، حالا میتونیم یک خروجی جدید رو شاهد باشیم.
 
نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
اما توسعه MCG به همینجا ختم نمیشه و در بخش دیگری اضافه شدن داینامیک بر اساس انجین bullet physics رو میتونیم مشاهده کنیم. این ویژگی قطعا میتونه برای انیماتور ها و طراحان بازی های رایانه ای نقشه برجسته ای رو ایفا کنه.
 
در ادامه ویدئویی در اینباره منتشر شده که تقدیم حضورتون میشه.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 15 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 12 مگابایت

جایگاه ویژه برای متون (Text) در 3ds Max با TextPlus

نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
این بخش هم اطمینان دارم برای دوستانی که در زمینه موشن گرافیک از نرم افزار 3ds Max استفاده میکنند باید از جذابیت ویژه ای برخوردار باشه. حتما با ابزار Text معمولی مکس کار کردید. خب وقتی گفته میشه معمولی یعنی واقعا ویژگی و قابلیت خاصی رو در اختیار شما قرار نمیده و شاید این موضوع بعنوان یکی از نقاط ضعف این نرم افزار بحساب میومد اما در این بسته Extension سازندگان یک ابزار جدید با نام TextPlus رو برای این بخش اضافه کردن که ویژگی های منحصر به فردی برای ایجاد یک متن در این نرم افزار در اختیار شما قرار میده.
 
نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
شاید بشه بعنوان یکی از ویژگی های این ابزار به امکان Copy و Paste کردن متون بصورت مستقیم از نرم افزار Word با حفظ تمامی استایل ها و همینطور وجود یک ابزار پیشرفته بعنوان Bevel برای حجم دادن و تنظیم استایل اون اشاره کرد. اما وقتی از تمامی این موارد بگذریم نمیتونیم به امکانات ویژه ای که این ابزار در بخش کدنویسی دراختیار هنرمندان بخش تکنیکال قرار میده اشاره ای نداشته باشیم. ابزار TextPlus این امکان رو در اختیار شما قرار میده تا اطلاعات مختلفی رو بعنوان یک متن در نرم افزار 3ds Max به نمایش بگذارید.
 
همچنین ویژگی های بسیار جذابی جهت انیمیشن این متون در ابزار TextPlus وجود داره که برای آشنایی بیشتر با این بخش پیشنهاد میکنم ویدئوی زیر رو با دقت مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 2 دقیقه و 17 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 15 مگابایت

تسریع در فرآیند Skinning با ویژگی جدید Geodesic Voxel Binding

نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
ویژگی های جدید در بخش کاراکتر انیمیشن هم در این بسته Extension دیده میشه که از اهمیت ویژه ای برخورداره. وجود یک متد جدید در بخش Skin با عنوان Geodesic Voxel Binding تمامی فرآیند اسکین رو به شکل چشم گیری سرعت می بخشه و شما بسادگی و فقط با چند کلیک ساده میتونید کاراکتر خودتون رو اسکین کنید.
 
برای آشنایی بیشتر با این ویژگی جذاب ویدئوی زیر رو مشاهده کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 1 دقیقه و 18 ثانیه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 9 مگابایت

خروجی اختصاصی به موتورهای بازی سازی

نگاهی به ویژگی های جدید پکیج Extension 1 برای نرم افزار 3ds Max 2016
 
و بالاخره میرسیم به ویژگی که حتما از اهمیت ویژه ای برای بسیاری از سازندگان بازی های رایانه ای برخورداره. امکان خروجی گرفتن برای انجین های مثل یونیتی (Unity)، آنریل انجین (Unreal Engine) و همینطور انجنین جدید و اختصاصی کمپانی اتودسک یعنی Stingray فراهم شده و هنرمندان میتوانند بسادگی تمامی اطلاعات مثل مدل، تکسچر، انیمیشن و ... موجود در محیط 3ds Max رو بصورت کاملا استاندارد و حرفه ای به محیط گیم انجین خودشون انتقال بدن.
 

 
اما در نهایت نوبت به یک ویدئوی ویژه میرسه که در اون Nathan Loofbourrow بعنوان Software Developer نرم افزار 3ds Max نگاه دقیق و کاملی به این بسته Extension داشته. ویژگی های جدید این پکیج اینقدر جالب و دیدنی هستن که هر قدر بیشتر ویدئوهای اونها رو تماشا کنیم قطعا بهتر میتونیم با ابعاد گستردشون آشنا بشیم. درصورتی که دوست دارید با این بخش ها بیشتر آشنا بشید پیشنهاد میکنم ویدئوی زیر رو هم تماشا کنید.
 
مشخصات
مدت زمان : 8 دقیقه
زبان : انگلیسی
کیفیت : 720p - HD
حجم : 143 مگابایت

 
درباره دانلود این قول رو بهتون میدم که بلافاصله پس از انتشارش لینک دانلود مستقیم این پکیج در تالار گفتگوی سایت در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
 
اما امروز خبرهای ریز و درشت زیادی در رویداد SIGGRAPH 2015 اتفاق افتاده که اگه با ما همراه باشید در ادامه با خبرهای جدید دیگری هم در خدمت شما خواهیم بود. همچنین فردا هم روز ویدئوهای reel هست که توسط کمپانی های مختلف منتشر میشن که مثل سال پیش تمامی ویدئوها در طول روز تقدیم حضورتون خواهد شد.
 
البته حضور گرم شما در بخش نظرات مهمترین عامل ادامه فعالیت ها خواهد بود و امیدوارم این روزهای داغ و پرهیاهوی دنیای CG رو از دست ندید و گام به گام با ما همراه باشید تا شما رو در جریان جدیدترین و مهمترین خبرها قرار بدیم.
 
درضمن دوستان اتفاقات جالبی در غرفه Chaos Group افتاده
 
همچنان با ما باشید ...
 
مصطفی رضائی
از سال 1384 با دنیای گرافیک آشنا شدم و سعی کردم دانش خودم رو در این عرصه با مطالعه و یادگیری بالا ببرم. فضای اینترنت کمک زیادی به من کرد تا اطلاعات مفیدی رو بدست بیارم و یاد بگیرم که عرصه CG انتها نداره و من بعد از این همه سال هنوز در ابتدای راه هم نیستم. ادعایی در این حوزه ندارم و همواره سعی کرد...

اشتراک گذاری:

دیدگاه ها ( 54 نظر )

دیدگاه خود را بنویسید